PDA

View Full Version : Velgen opmaak


Fabi0_R
29-12-2014, 14:49
Beste forummers,

Ik heb sinds kort nieuwe velgen maar ze moeten een beetje opgemaakt worden dus wil ik dit het beste doen maar weet niet zo heel goed hoe.
ik heb bij 2 velgen dat de ventielen er uit zijn nu moet ik daar dus nieuwe voor maar kan ik deze gerust zelf steken of is dit het beste om bij een garage te laten doen? en kan ik ze misschien beter alle 4 verwisselen dan?
nu heb ik nog een probleempje dat er een beetje borduur schade op zit maar dit is op te lossen maar er zit op een velg ook een iets diepere kras(zie foto) nu was mijn vraag of je dit er helemaal uit moet schuren of gewoon vlak schuren en bijvoorbeeld opvullen met een pasta?
en wat is de korrelgroote van schuurpapier om dit te schuren?
het gaat over alluminium velgen van borbet b het zijn 15 inch 7J velgen met et waarde van ik meende 33 past dit gewoon onder mijn golf 2 met schroefset zonder de wielkasten uit te rollen enzo?
en ik wil er ook zomerbanden op en liefst klein beetje getrokken wat is dan de beste bandenmaat? en zoals jullie zien zijn mijn naafkapstickers de verkeerde want die waren er afgehaald door vorige eigenaar maar wil terug originele borbet. iemand een idee waar ik ze het beste kan bestellen ofzo?

alvast bedankt! :thumbup:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/6/0/1/image-2014-12-29.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/6/0/1/image-2014-12-291.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/6/0/1/image-2014-12-292.jpg
http://www.volksforum.com/albums/files/3/0/6/0/1/image-2014-12-293.jpg

arjan v
29-12-2014, 15:21
ik kan ze wel voor je stralen scheeld je een hoop schuur uurtjes
voor intresse pb

Fabi0_R
29-12-2014, 20:31
ik kan ze wel voor je stralen scheeld je een hoop schuur uurtjes
voor intresse pb
als ik ze laat stralen moet ik ze dan nietmeer schuren?

arjan v
29-12-2014, 20:39
ik straal met exstra fijne glasparel hoef je niet meer te schuuren

wessel97
29-12-2014, 20:45
met dat stralen krijg je er alleen die kras niet uit, als je die diepe kras gewoon weg schuurt beginnend met bijv. 800, 100, 1200 grd. dan moet dat opzich wel lukken. het duurt even voordat de kras weg is, maar vanwege de spaken en dat het op die rand zit valt het straks helemaal niet op na het spuiten of coaten.

je kunt ook met grover schuurpapier beginnen maar dan zou ik wel oppassen dat je er A niet te hard doorheen schuurt en B dat je geen krasjes achterlaat die je daarna niet goed meer weg kunt schuren, want dan heb je er alleen maar meer werk aan.

over het algemeen kun je de rest van de velgen het beste laten stralen tenzij je het leuk vind om weken te schuren maar ik neem aan van niet:D

jappie86
29-12-2014, 21:24
met dat stralen krijg je er alleen die kras niet uit, als je die diepe kras gewoon weg schuurt beginnend met bijv. 800, 100, 1200 grd. dan moet dat opzich wel lukken. het duurt even voordat de kras weg is, maar vanwege de spaken en dat het op die rand zit valt het straks helemaal niet op na het spuiten of coaten.

je kunt ook met grover schuurpapier beginnen maar dan zou ik wel oppassen dat je er A niet te hard doorheen schuurt en B dat je geen krasjes achterlaat die je daarna niet goed meer weg kunt schuren, want dan heb je er alleen maar meer werk aan.

over het algemeen kun je de rest van de velgen het beste laten stralen tenzij je het leuk vind om weken te schuren maar ik neem aan van niet:D

Ik neem aan dat je grofte 80, 100 en 120 bedoeld.

Maar verder zou ik de search functie van het forum even gebruiken.

Fabi0_R
29-12-2014, 21:46
Oke dankje mannen voor de reacties! ;)

wessel97
29-12-2014, 22:42
Ik neem aan dat je grofte 80, 100 en 120 bedoeld.

Maar verder zou ik de search functie van het forum even gebruiken.

ehh.. nee absoluut niet. ik zou als ik jou was niet 80, 100 of 120 op een aluminium velg gaan gebruiken want dat ziet er niet uit straks.

maximaal lijkt mij 240 maar je kunt beter eerst fijn proberen voordat je grof gaat schuren want schade maak je al heel snel bij aluminium. en als ik goed na de foto's kijk lijkt het alsof de kras dieper lijkt dan dat die is.. ik had op mijn velgen ook zo'n dergelijke kras zitten en heb eerst 800 gebruikt om nu precies te zien welke grofheid ik nodig had. uiteindelijk had ik 360 nodig, maar je kunt beter te voorzichtig zijn want alles wat je eraf haalt kun je er niet terug op lijmen

Fabi0_R
29-12-2014, 22:49
ehh.. nee absoluut niet. ik zou als ik jou was niet 80, 100 of 120 op een aluminium velg gaan gebruiken want dat ziet er niet uit straks.

maximaal lijkt mij 240 maar je kunt beter eerst fijn proberen voordat je grof gaat schuren want schade maak je al heel snel bij aluminium. en als ik goed na de foto's kijk lijkt het alsof de kras dieper lijkt dan dat die is.. ik had op mijn velgen ook zo'n dergelijke kras zitten en heb eerst 800 gebruikt om nu precies te zien welke grofheid ik nodig had. uiteindelijk had ik 360 nodig, maar je kunt beter te voorzichtig zijn want alles wat je eraf haalt kun je er niet terug op lijmen
oke dan ga ik daar morgen is naar kijken bedankt voor je reactie weet je toevallig ook antwoord op mijn vraag over de ventieldoppen?

wessel97
29-12-2014, 23:09
oke dan ga ik daar morgen is naar kijken bedankt voor je reactie weet je toevallig ook antwoord op mijn vraag over de ventieldoppen?

ventielen zouden zelf te doen zijn, maar je hebt daar een speciaal soort gereedschap voor nodig zodat je hem kunt bevestigen.

als je die hebt of eraan kunt komen dan is het makkelijk zelf te doen, anders (denk ik) niet. overigens ben je nog geen 5min. bezig dus denk dat als je na een garage gaat dat ze het bevestigen voor niks zullen doen. ik zou ze dan wel alle 4 vervangen, kost toch geen vermogen

Fabi0_R
29-12-2014, 23:16
oke bedankt voor de hulp wessel!

wessel97
29-12-2014, 23:51
oke bedankt voor de hulp wessel!

geen probleem! :thumbup:

jappie86
30-12-2014, 08:49
Het is natuurlijk ook de vraag of je het wil spuiten op polijsten, ga je het spuiten dan kan je wel gewoon iets gebruiken om de kras op te vullen. Want als je die kras er helemaal uit gaat schuren dan heb je 1 spaak die er anders uit ziet. En voor stoeprandschade eruit te schuren kan je makkelijk met 80 beginnen, zolang je zorgt dat je alle volgende stappen maar goed doorloopt. Anders ben je een eeuw bezig om de schade eruit te halen.

Voorbeeld waarbij ik gewoon met 80 begonnen ben:

http://i1375.photobucket.com/albums/ag445/jappie86/IMAG0115_zpsx7p8epip.jpg

Matheo
30-12-2014, 11:42
Bij deze wielen ook met korrel 80 begonnen. Daarna inderdaad wel alle stappen goed doorlopen.

http://i34.photobucket.com/albums/d120/matheo84/VW%20Golf%20NJ-48-KV/P62600332.jpg

foto van hoe ze er uit zagen:
http://www.volksforum.com/albums/files/3/2/5/2/OZwielen003.jpg

Fabi0_R
30-12-2014, 17:41
Oke bedankt! Ben wel van plan ze te stralen en spuiten want mijn schoonbroer heeft zijn eigen bedrijf dusja :) misschien iemand een voorkeur van kleur dat mooi op een zwarte mk2 staat?

VwGolfMK2VW
02-01-2015, 22:57
Oke bedankt! Ben wel van plan ze te stralen en spuiten want mijn schoonbroer heeft zijn eigen bedrijf dusja :) misschien iemand een voorkeur van kleur dat mooi op een zwarte mk2 staat?

Er zijn zoveel mooie kleuren onder een zwarte wagen:)

Icm een gepolijste rand is goud, rood of zwart (kleur van je auto) heel gaaf.

Zonder gepolijste rand zou ik voor gewoon velg zilver gaan of iets meer antraciet.

Naafkap stickers kun je denk ik gewoon via borbet zelf bestellen, even de benodigde diameter opmeten en bestellen maar.