Log in

View Full Version : Golf v bkd 2.0 tdi blijft laat aanslaan na start corectie

KevinBKD
29-12-2014, 18:26
Goede dag ik heb een probleem en kom er niet uit

gaat om een 2.0 bkd
duurt lang met aan slaan 9 van de 10 keer slaat
de motor pas na 2 a 3 seconden aan soms slaat de motor meteen aan als ik de motor dan uit zet en start slaat hij ook meteen aan geen storingen aanwezig
alleen valt me op de de auto soms ook kort gloeit terwijl het dan ong 5 graden is
met kouden motor

jullie enig idee?

alvast bedankt
gr kevin

Johan1982MK1
29-12-2014, 19:32
Welkom!
Slaat hij met koude motor wel goed aan? Dan is wss je starttoerental te laag.
Slaat hij gewoon op elk moment niet goed aan dan zou ik de verstuivers eruit halen, vaak zijn ze ingeslagen in de kop. Als ze eennklein beetje ingeslagen zijn kan je ze us laten reinigen, nieuwe dichtingen en slijtplaatjes op de veer welke aangeduwd wordt door de nokkenas. Speling afstellen en vaak is dan het probleem opgelost.

Wat is de km stand?

KevinBKD
30-12-2014, 11:55
Heyy johan ik heb een start correctie laten doen en de motor gaat gewoon goed rond of hij nou warm is of niet hij slaat ook niet slecht aan hij slaat zeg maar aan als of er geen start correctie gedaan is maar warm koud maakt niet uit als hij aan slaat rook hij ook niet ofzo
net alsof hij een geen signaal krijgt van de nokkenas g40 ofzotiets

KevinBKD
30-12-2014, 12:01
auto heb trouwens 189.000km gelopen

Johan1982MK1
30-12-2014, 12:18
Met deze km stand zou je de verstuivers waarschijnlijk uit kunnen sluiten. bij 250dkm en meer heb ik ze heel vaak gehad dat ze ingeslagen waren of op 3 poten liepen, slecht starten, motorolie door de brandstof e.d..

Maar heb je hem al eens aan de computer gehad?
De nokkenas sensor zou idd ook kunnen zorgen voor slecht starten..
Om deze te vervangen moet de distributieriem er wel af..

KevinBKD
02-01-2015, 19:27
Ja heb hem aan de bosch kast gehad verstuiver corectie gekeken waren goed
Geen storingen gister sloeg hij weer 3 keer meteen aan ga tog maar denk de nokkenassensor vervangen binnen kort dan laat ik het eff weten of het verholpen is

Black Devil
02-01-2015, 21:37
Is je brandstoffilter mooi schoon? Opvoerpomp in de tank goed hoorbaar als je hem op contact zet? Die in de tank overlijden ook regelmatig of blijven hangen.

KevinBKD
03-01-2015, 13:01
Ja brandstof filter vervangen voor de zekerheid maar was gewoon schoon
Tandempomp is ook al vervangen je hoort de pomp wel als je hem op contact zet komt het ook uit het filter als je hem ontlucht maar hoe bedoel je blijfen hangen ?