View Full Version : Spoorverbreders & gele koplampen OK voor APK?
Mijn Scirocci moet deze week voor de APK, er zitten achter 15mm spoorverbreders op aan beide kanten, en ik heb gele H4 lampen gemonteerd.
Zijn deze twee dingen punten reden voor afkeur? De wielen zitten nog netjes binnen de achterschermen trouwens...
HotWheels
27-08-2005, 09:49
spoorverbreders komen bij mij altijd door de keuring, plus dat m'n velgen een paar cm buiten de schermen steken!
maar de keurmeester waar ik altijd ga, doet nooit zo heeeeel moeilijk.
lampen weet ik niet hoe dat zit.
gele lampen mag gewoon, en wielen mogen 3 centimeter uitsteken.
5.2.23 blz 35:spoorbreedte mag niet meer dan 2% afwijken met de waarde in het kentekenregister of op het kentekenbewijs. maar aangezien die niet vermeld zijn , mag dat dus gewoon,(let wel voor de apk:politie kan je wel bekeuren omdat de auto afwijkt van de gegevens in de typegoedkeuring)
5.2.24:en de wielen moeten deugdelijk zijn bevestigd.
kleur lampen:
5.2.53 lid 1 blz 51:
grote lichten, dimlichten en stadslichten mogen niet anders dan wit of geel stralen.
gele lampen mag gewoon, en wielen mogen 3 centimeter uitsteken.
5.2.23 blz 35:spoorbreedte mag niet meer dan 2% afwijken met de waarde in het kentekenregister of op het kentekenbewijs. maar aangezien die niet vermeld zijn , mag dat dus gewoon,(let wel voor de apk:politie kan je wel bekeuren omdat de auto afwijkt van de gegevens in de typegoedkeuring)
5.2.24:en de wielen moeten deugdelijk zijn bevestigd.
kleur lampen:
5.2.53 lid 1 blz 51:
grote lichten, dimlichten en stadslichten mogen niet anders dan wit of geel stralen.
Perfect! Dank je wel. Ben te lui om het voor de keuring origineel te maken, en gelukkig hoeft dat dus niet! :D
Hoe wordt de spoorbreedte gemeten hajee; maw wat zijn de meetpunten?
midden band tot midden band links naar rechts.en zal bv. bij een kever waar de wielen mooi schuin staan of een bmw wel weer discussie geven :D
kleur lampen:
5.2.53 lid 1 blz 51:
Ja, klopt inderdaad..........heb nog nooit geen problemen gehad met keuren en toch al verscheiden malen met gele pitten ervoor geweest..................3x raden wat er straks in de GTI komt ??????
Grtz.................. LRR
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.