Log in

View Full Version : Glenn's 16V

KegelsGTI
07-01-2015, 13:28
Ik ben Glenn wonend in Belgiƫ Vlaams Brabant. (Waar zelf nieuwe wegen rot zijn)
Eindelijk een topic voor m'n golf, hij verdient dit wel na 4j in mijn bezit te zijn. En aangezien ik hier al veel hulp gekregen heb. Ben ik dit wel een beetje verschuldigd. Ik heb de auto gekocht op 204 xxx km. Voor een prijs waar ik hem zeker niet voor kon laten, en al helemaal niet omdat het m'n eerste auto was. Het is een heel goed leerproces geweest, n wat mij mk3 addict maakte :D hehe.

Het gaat om een 3 deurs ABF met de kleur mystic blue uit 95
De auto is volledig onder handen genomen door mezelf. de meeste vervangbare onderdelen zijn vervangen. Waar roest was is het roest goed aangepakt. 3 roestplekken in de bodem moeten herstellen, 2 dorpels vooraan hersteld. En natuurlijk zijn de voorste vleugels vervangen.

Origineel is de auto full option uitgevoerd, hier en daar nog meer extra's toegevoegd. Wat hem een echte heavy weight golf maakt. 1275kg met een volle tank benzine
Lederen interieur in Hoogte verstelbaar. Met vooraan zetelverwarming. Leder 3 Spaaks stuurwiel van golf 4cab. Lederen oem schakelpook. Lederen handrem. Kamei armsteun.
2 airbags.
Elektrische ramen.
Boordcomputer. Mfa
Mistlampen vooraan.
Koplampen in hoogte verstelbaar
Verwarmde ruitensproeiers.
Elektrisch verstelbaar en verwarmde spiegels.
In hoogte verstelbare stuurkolom.
Climatronic die werkt!
Werkend elektrisch dakraam.

Mechanisch heeft de golf al een hoop nieuwe onderdelen gekregen.
De motor heb ik op 22x xxx km vervangen door een gezondere motor met toen 56 xxx km. ( kostelijke grap :o)
4 nieuwe schijven brembo.
4 nieuwe lagers SKF.
Nieuwe Bosch benzinepomp.
Een hele hoop sensoren; denk maar aan temperatuur, ABS, oliedruk, enzo verder
Alles wat met ontsteking te maken heeft is ook veranderd. Bougiekabels, rotor, verdelerkap, bobijn, relais, ...
Alle rubbers van de ophanging zijn vervangen, motorsteunen, stuurgewrichtjes, torsiebaar, driehoeken en achter as, veerpootlagers. Deze week nog de geleidingsbusjes van de remklauw vervangen. deze waren aan het vast roesten omdat er niet veel vet meer tussenzat.. Auto remt terug als nieuw! Zonder piepen of wat dan ook.

Zitten rondom OEM. nieuwe sierlijsten en wielbogen op, ook dorpels. 2 nieuwe originele vleugels. Auto is ook compleet herlakt. Ook de slotplaat en bumperbalken hebben een mystic blue kleurtje gekregen. Je ziet het niet meteen. Maar ik vind het een wereld van verschil :)

Origineel is de auto op long beach velgen geleverd, die reeds zijn opgeknapt, met winterbanden op.
Er is een sparco veerpootbrug vooraan en achteraan gemonteerd.
Stoffen kofferbekleding van een "96.
Uitlaatlijn heeft enkel de laatste originele demper nog en een remus tussendemper over de achteras. De lijn bestaat nu uit compleet rvs/
Is dus al een goed project/leerschool geweest voor me.

Auto is zeker niet klaar.
Ik heb nog een set azev A's in 17" die deze maand binnen gaan om te rechten en lassen waar nodig is.
Ook heb ik net een nieuw lederen interieur kunnen bemachtigen wat dus de oude stoelen gaat vervangen, dit is omdat ik de auto wil zoals in '95.
Ook moet de auto voor maart compleet gespoten worden. Zowel binnen als buitenkant nu. In het verleden is de buitenkant al gespoten geweest. Maar je staat er van versteld hoeveel parkeerdeukjes er zijn bij gekomen. Dus om hem echt zoals in '95 te krijgen gaat deze weer gespoten worden.

Foto's probeer ik later deze week nog toe te voegen. Eerst eens zoeken hoe dit net moet.

Sportieve groeten kegelsGTI

kennos90
25-01-2015, 22:51
Goe bezig :) :)