PDA

View Full Version : Interessepeiling GOLF 1 GTI '83 PIRELLI 16v Digifant 1


veewee16v
07-01-2015, 21:05
Wegens de aankoop van een tweede golf is het beter voor mijn relatie dat ik van mijn oude golf afscheid neem ;). Ik twijfel echter tussen verkoop in onderdelen, of verkoop (wel met werk) ineens.

Ik weet dat het verkopen in onderdelen meer oplevert. Maar het kost ook meer tijd en gedoe. Dus ik wil graag peilen of iemand interesse voor deze machine heeft. Zoniet, dan ga ik hem in stukjes op marktplaats aanbieden. Al doet dat ook een beetje pijn.

Even mijn oude liefde aan jullie voorstellen:
Volkswagen
Golf 1 GTI Pirelli
1800 16v KR met Digifant 1
1983 TZ-30-NV (ingevoerd in 89)
Kilometerstand onbekend
Omgeving Arhem

Omschrijving:
Eerst het mindere deel van het verhaal. Het is een zilvere (origineel grijs) bolide in de kleur van een golf 4 uit 99, (ook onder de kap). Ik heb hem nu denk ik 9 jaar in bezit. En van top tot teen veranderd. Het nadeel is dat de Golf de eerst 6 jaar in weer en wind buiten heeft gestaan. Dit heeft hem geen goed gedaan. De lak is matig geworden in de loop van de tijd. Deukje in het dak, niet groot maar zit er wel. Kortom, een verhaal met genoeg werk te doen. But still... een monster in potentie.

APK ontbreekt vanwege schorsing laatste drie jaar maar op een gang te maken remklauw na, geen spannende dingen. Lampje, ruitenwissers. Heb hem een maand of twee geleden laten voorkeuren bij Hans Weijs. Maar toen kwam ik een buitenkansje tegen...

Wat zijn de pro's?
Pas twee weken geleden ontdekte ik op de sticker in de kofferbak dat het een Pirelli van origine is. Toch leuk.

Maar even een paar dingen van binnen:
- Golf 3 Dashboard
- Digifiz 7000RPM
- Edition One Recaro voorstoelen met 16v kopsteunen
- Chromen alu halve rolkooi
- Elektrische ramen
- Nette originele deurkaarten

Een paar dingen van buiten:
- Quartett set
- Nieuwe originele deuren en motorkap destijds geplaatst
- Schuifkanteldak (niet origineel maar wel mooi en elektrisch, geen meuk)
- Schroefset
- G60 remmen en schijven rondom
- Heldere lampen voor en achter met Xenon

Een paar dingen onder de kap:
- 1800 16v KR donkerzilver blok en gepolijste kleppendeksel
- Meest agressieve maar geschikt voor straat nokkenassen van Cat Cams met verstelbare nokkenaspoelie
- Oliespatplaat en nieuwe oliepomp, nieuwe hydrostoters enz.
- Dieselbak met nieuwe koppeling (nog geen 500km gereden), drukgroep. Eigenlijk net iets te lang (bij 200 naar de 5 is eigenlijk te gek). Ik wil deze mogelijk ruilen met de bak onder mijn andere golf. En ik heb nog een kortere bak inclusief koppeling en drukgroep liggen (ooit gekocht om te swappen).
- Afgedraaid vliegwiel
- Dikke gepolijste inlaatbuizen
- Veel gepolijste en verchroomde onderdelen (kleppendeksel, oilcatchcan, ontsteking, rembekrachtiger e.d.)
- Complete Digifant 1 (ziet er supervet uit en loopt erg mooi)
- Complete Corrado kabelboom in de auto. Geen kroonsteentjes werk alles gesoldeerd met krimpkous.
- Powersprint RVS spaghetti spruitstuk 63 mm
- Powersprint RVS 63 mm uitlaat voor tot achter (met lambda), lekker luid maar niet te. Geluid is wow!
- Complete stuurbekrachtiging (nog in te bouwen)
- De velgen zijn nu standaard fire en ice velgen omdat ik die heb omgezet.

En vast nog wel meer maar you get the picture. Ik hoop zo nog wat foto's online te krijgen. Dit zijn foto's van drie jaar geleden. Toen zag hij er nog top uit.

Mocht iemand interesse hebben in de auto zoals hij er bij staat, het werk accepteert en een bedrag rond 3500 euro aan mij wil overhandigen, dan komen we eruit.

Ik kijk het even aan, is er geen interesse dan volgt de andere route.

http://i60.tinypic.com/24c9onm.jpg

http://i61.tinypic.com/24o59g9.jpg

http://i59.tinypic.com/vdmpts.jpg

Groet, Dennis