View Full Version : dikke snelle golf1 2.0 tdi
erjan1987
18-01-2015, 18:48
http://link.marktplaats.nl/890327710 hele dikke snelle golf1 :thumbup:
zoek nog een golf1 diesel/tdi maar dit is wel overdreven :rolleyes:
Leip ding!
Volgens mij heb ik deze een jaartje geleden ook al eens te koop gezien.
Erg gaaf apparaat.
Scirocco_1600
18-01-2015, 20:22
leuk om aan de lichten mee te staan :p iedereen denkt aan een trage golf 1 :p tot hij hem op z'n staart trapt :)
Sven-GTI
20-01-2015, 10:32
Aan de voorkant zou je behoorlijk goede banden nodig hebben om het aan de weg te houden :D Anders ben je bij het stoplicht nog steeds de traagste :D
Dit zou ik nou veel eerder kopen dan zo'n originele mk1 gti van 10K of meer zelfs :screwy:
Aan de voorkant zou je behoorlijk goede banden nodig hebben om het aan de weg te houden :D Anders ben je bij het stoplicht nog steeds de traagste :D
Dit zou ik nou veel eerder kopen dan zo'n originele mk1 gti van 10K of meer zelfs :screwy:
+1 :D
Wel dik, zou dat een beetje betrouwbaar zijn om dagelijks mee te rond de rijden?
erjan1987
20-01-2015, 11:01
Nou , blok is wel dik,maar zijn volgens mij niet de meest betrouwbare blokken !!
Nee de eerste 2.0 TDI's zijn niet echt de beste nee, maar het is met name ook wel hoe die erin is gebouwd.
Kan je natuurlijk nooit controleren. Onderhoudshistorie van zo'n motor etc.. je weet nooit echt wat je koopt.
Sven-GTI
20-01-2015, 11:26
Vriend van me had een a3 met zo'n 2.0 TDI. Niet anders dan ellende; gescheurde cilinderkoppen, kapotte turbo's en noem maar op. Heeft hem een hoop geld en hoofdpijn bezorgd.
SciroccomTDI
20-01-2015, 12:01
Zie ik daar een blow-off ?
NielsDub
20-01-2015, 13:00
Had een 2.0 TDI in de Audi, prima blokkie. Gekocht met 125000 op de teller en verkocht net boven de 2 ton. Probleemloos in gestuurd, niet zuinig, wel een fijne motor. Kreeg bij inruil / verkoop aan handel idd steevast te horen: oei een 2 liter, da's alleen maar ellende... Heb alles gehoord: slechte turbo, kapotte oliepomp, gescheurde cilinderkop of koppakking, balansassen, krukassen, tot aan kromme drijfstangen toe. Alles wat maar onder de kap zit, zou volgens de experts niet goed zijn aan die motor.... Met een schijt-prijsopgave als gevolg... Sommigen wilden m niet eens hebben...
Dan maar niet, heb m uiteindelijk particulier verkocht voor een reƫle prijs, onderhoudsboekje en kopietjes van alle onderhoudsfacturen meegeleverd, man was er erg blij mee.
Wat ik ervan heb gehoord zijn de eerste series 2 liters de probleemgevallen, geproduceerd tot ongeveer eind 2006, begin 2007. Die van mij was van juni 2007, dus zal dan kennelijk wel eentje uit de goeie serie geweest zijn. In elk geval zeker de moeite om even na te gaan wat voor blok er in ligt.
Klopt, na 2006 schijnen ze een stuk beter te zijn.
SciroccomTDI
22-01-2015, 12:29
Weet iemand nu toevallig, waarvoor er een blow-off op zit?
NielsDub
22-01-2015, 12:46
Waar ie voor bedoeld is misschien? Teveel aan druk laten ontsnappen?
SciroccomTDI
22-01-2015, 13:08
Doorgaans heb je een waste gate, waarmee je laaddruk geregeld wordt.. En een blow-off is voor een benzinemotor met gasklep nodig, omdat je bij accuut loslaten van het gaspedaal je volumestroom extreem verkleint, terwijl je turbo nog op toerental is en er druk aanwezig is.. daardoor komt de compressor in surge gebied.
En aangezien een dieselmotor geen (functionele) gasklep heeft.... ?
NielsDub
22-01-2015, 13:14
Ah, dat ging mij al boven de pet, maar ik volg je wel
Dan zal t in dit geval alleen zijn omdat t cool klinkt of zoiets...
In dat geval zou ik m lekker weglaten op deze auto, is al cool genoeg
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.