View Full Version : Brian's daily/trackbuild
Goede avond,
Op aanraden van enkele personen heb ik hier ook eens een topic geopend.
Ik ben Brian, 21 jaartjes oud en rij iets wat 17 jaar terug als Golf 4 GTI de fabriek uit is gerold.
Het is dus een MK4 GTI uit 1998 ondertussen 237.000km op de klok hoeveel op het blok staat weet niemand maar hij loopt nog als een nieuwe.
Motorisch:
Gechipt
S2000 luchtfilter
Oil catchcan
EVAP delete
FMIC
K03 turbo (k03s ligt nog op de plank te wachten)
Autobahn 88 Turbo intake pipe.
3 inch downpipe
Geen katalysator
Simons einddemper
2,5inch "cat"back
ATP high flow spruitstuk.
Onderstel:
AP schroefset
Audi TT fussees en draagarmen
Ground control top mounts
Zwarte powerflex in de draagarmen
Zwarte powerflex in het stuurhuis
KW stabilisatorstang aan de voorkant.
Pirelli P zero nero banden
Remmerij:
Brembo Z18 klauwen
R1 concepts remschijven
Hawk HPS blokken
Staal omvlochten remslangen
Epytec adapters
Interieur:
Sabelt GT130 stoelen
OMP deep dish stuur
Sabelt 4 punts gordels
Veerpootbrug in de auto gelast voor de gordels
R32 luchtroosters
Polo 6R lichtschakelaar
Accu in reservewiel bak
Geen achterbank
Wiechers alu kooi
Exterieur:
Compomotive MO6 wielen 5x130
OEM Xenon
Golf 5 antenne
Plannen:
k03s turbo monteren
Boostcontroller
Saab red top injectoren
JD chip opmaat
Bilstein B16 pss9 (binnen)
Neuspeed 28mm ARB (binnen)
034Motorsport uniball achteras mounts (besteld)
Audi tt achterremklauwen (binnen)
Brembo 280mm achterremschijven (binnen)
Yellowstuff achterremblokken
Staal omvlochten achterremslangen
Epytec achterremadapters (binnen)
R32 stuurhuis
Interieur leeghalen
LSD differentieel
Intercoolerpiping deels uit 1 stuk maken
250pk/400nm (of de turbo plannen wijzigen en met een ko3 hybrid 300pk/400nm)
Madeno racing veren en demper modificatie:(27 februari)
voor;
- stijvere lineaire voorveren
- aangepaste ingaande en uitgaande low-speed demping van de voorschokdempers
- verstellingen per klik optimaliseren zodat iedere klik daadwerkelijk een mooie verstelling levert
- inkorten van de inwendige bumpstops van de voordempers
- demper stroke van de voordempers optimaliseren op de nieuwe veren
- voorstruts voorzien van ontluchting
Achter:
- lineaire achterveren
- achterdemper testen
- analyse van achterdemping maken
- achterdempers voorzien van extra kliks voor wat preciezere afstelling.
Dit wordt gedaan omdat de originele hardheid verstelling van Bilstein gewoon niet goed is.
De verstelling tussen click 9-3 is nagenoeg nihil, van 3-1 zit verstelling maar eigenlijk hoofdzakelijk in de high-speed demping een beetje alles of niets idee dus.
Aan de achterzijde worden de dempers niet verder aangepast omdat dit al goed genoeg is.
Ik ben ondertussen al bezig om de achteras klaar te maken.
https://lh5.googleusercontent.com/-c6Y877EJ7QY/VLVyih5UbyI/AAAAAAAAE0I/FPffJ9lhrxQ/w1118-h629-no/DSC_0147.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-IkI5gC1t1xA/VLqU4zgdIFI/AAAAAAAAE3U/u0Ril8UiD2U/w1118-h629-no/FB_IMG_1421435999774.jpg
Deze week kwam het Bilstein setje binnen!!
DE doos
https://lh6.googleusercontent.com/-UN2fW-yMM2s/VMAFxdQSi4I/AAAAAAAAE7k/A_ZEbVmxUOg/w399-h709-no/IMG-20150121-WA0003.jpg
Voordemper
https://lh6.googleusercontent.com/-siRNHBezTjo/VMAFsoCp39I/AAAAAAAAE7A/0X5bHs147Rc/w399-h709-no/IMG-20150121-WA0004.jpg
De sticker waar het natuurlijk allemaal om draait. Nurburgring :E
https://lh3.googleusercontent.com/-qOHNNAV1A3U/VMAFuqwXY7I/AAAAAAAAE7M/rsfB6scnIEw/w1118-h629-no/IMG-20150121-WA0006.jpg
Achterdemper
https://lh5.googleusercontent.com/-mlLhlMe6ykE/VMAFwtzSlII/AAAAAAAAE7g/aA3tCQXFIPM/w399-h709-no/IMG-20150121-WA0025.jpg
Nu nog wachten tot 27 februari.
De auto zelf en wat foto's van de opbouw!
https://lh4.googleusercontent.com/-4Sd-EyizyCM/VJXgweDM6gI/AAAAAAAAESg/dXZKmTtR8HI/w850-h528-no/IMG_42915898415892.jpeg
https://lh5.googleusercontent.com/-IjibcPKCZ4A/VJXgvr9v-bI/AAAAAAAAESU/M8Vw65Dm97w/s639-no/IMG_42907519126885.jpeg
https://lh3.googleusercontent.com/-xeVeDI6t_QU/VJXhjUQpKhI/AAAAAAAAEXY/cBzySBCFgxw/w1118-h629-no/DSC_0049.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-6aZGQGcGAZA/VKa3zZ8ikCI/AAAAAAAAEu0/kcK5KiRF_gg/w1118-h629-no/DSC_0136.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-9pHX42iRnd8/VJXr3j9oM7I/AAAAAAAAEg4/7O7kTi0ou3s/w1118-h629-no/IMG-20141215-WA0016.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-bGB-wZ45UJY/VJXiY-NKT8I/AAAAAAAAEc8/dcufP01L4CA/s640-no/IMG_107763762456588.jpeg
https://lh3.googleusercontent.com/-MXAoyZ4cUV4/VDAIANdBoYI/AAAAAAAADfM/AYusdJE-fO4/w1118-h629-no/DSC_0196.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-U-klZ9zEtUY/VC19sS-p8xI/AAAAAAAADaY/ykoGDpcoZ3o/w1118-h629-no/DSC_0189.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-Iny8qtGVB34/VC7mJi23uXI/AAAAAAAADdc/2dtn4d3euTo/w1118-h629-no/DSC_0192.JPG
En nog een paar filmpjes:
AGM8kosS-yU
cROoxq5lDcI
Mvg Brian
Vragen mag altijd!
Jetta-GTI-16v
24-01-2015, 20:33
Dik project :thumbup:
ga je zeker volgen :)
Bedankt voor de reacties
@rené Ja het staat ook nog in de planning om bij customcages.co.uk een stalen rolkooi te bestellen en deze erin te laten lassen.
Deze auto was tot half mei 2014 een soort van show auto.
https://lh5.googleusercontent.com/-u7I7AcHu9jk/U_Zjx2Vd9NI/AAAAAAAAAGM/ky9mcuqI8RE/w958-h539-no/DSC_1061.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-PD3LPVrQStY/U_Zj11y3xAI/AAAAAAAAAGk/4wVvoKhUq5A/w958-h539-no/DSC_1063.jpg
Mei 2014 tijdens worthersee stond hij er nog zo bij.
Op de terugweg een ronde of wat over het Nurburgring gp circuit gereden en sindsdien ben ik verkocht aan het circuit gebeuren.
Lekker bezig Brian! Als ik je auto zie, dan mis ik mijn eigen Golf 4 weer..
Goed bezig! Hou ons op de hoogte!
Denk dat het volgend jaar maar weer eens tijd wordt voor een VF am Ringweekend...eens kijken of er dan meer aanmeldingen zijn dan 1 persoon...ikzelf :D
Dub-Detail
24-01-2015, 21:15
Ik weet nog wel een leuke turbo optie.
Tfsi turbo erop, hebben we al leuke resultaten mee gemaakt.
Dik!
Alu kooi kan inderdaad niet hè haha.
Gaaf idee René!
Die alu kooi blijft er voor nu nog wel ff in. Gewoon omdat het kan. Als het interieur leeg gaat dan gaat hij er waarschijnlijk wel mee uit.
Over die 2.0tfsi turbo, heet moet bij mij aardig plug en play zijn. Alles moet in een weekendje gebeuren want het is een daily, rij elke dag 40km met de auto. Een K03 hybride is dan ook wel een makkelijkere optie omdat deze met je olie en water leidingen direct passen, inlaat vanaf je luchtfilter past gelijk net als de uitlaat en intercoolerpiping.
Veel meer als 400nm kunnen mijn drijfstangen toch niet hebben en aangezien ik er (nog) niet op zit te wachten om alles uit elkaar te trekken.
300 pk is een leuk en relatief makkelijk haalbaar streven terwijl het financieel ook nog aantrekkelijk is en het draait allemaal niet op het randje. En krijg je veel meer vermogen ook nog fatsoenlijk op de weg?
Ik weet niet wat je verstaat onder leuke scores?
Dub-Detail
24-01-2015, 22:01
360pk 460nm op standaard VAG turbotje.
T hele setje is als plug&play te leveren.
300 pk is een leuk en relatief makkelijk haalbaar streven terwijl het financieel ook nog aantrekkelijk is en het draait allemaal niet op het randje. En krijg je veel meer vermogen ook nog fatsoenlijk op de weg?
Ik weet niet wat je verstaat onder leuke scores?
Dit bijvoorbeeld,
http://i330.photobucket.com/albums/l406/jos_br/UitdraaiLeonRienk_zpsdbd73d72.png (http://s330.photobucket.com/user/jos_br/media/UitdraaiLeonRienk_zpsdbd73d72.png.html)
Jos. :thumbup:
Dat zijn ook leuke scores!
(kan je eens een prijsje laten weten Dub-detail?)
Dub-Detail
24-01-2015, 22:18
Beter Jos_br vragen om de totale kit-prijs
Ik lever hem alleen de adapterkit om de turbo te monteren.
Kost €375,-
Dat zijn ook leuke scores!
(kan je eens een prijsje laten weten Dub-detail?)
Tjoener ook hier? Vd zomer maar s testen he!
Jazeker Pim, dacht moet de slimme mensen eens opzoeken.
Verwacht dat pas in de winter er iets aan het blok gaat gebeuren, heb nog zeer veel onderdelen nodig. Onderstel wordt dit jaar al wel getest uiteraard. Samen met Madeno racing wordt nog gekeken of het onderstel nog serieus verbeterd kan worden.
Hoe staat het met jou 1 dan?
Madeno is toch veel Alfa tuning? Zo n set van Dub detail is toch n mooie upgrade... Met de 1 gaat t goed hoor, mei is hy wel "klaar"
Ze zijn inderdaad begonnen met veel alfa maar inmiddels is hun pakket veel breder geworden. En het principe van een complete demper met veer bouwen blijft natuurlijk hetzelfde of het nou een Alfa of VW is. De r32 van Sebastiaan heeft ook een bilstein set van hun onder zijn auto. (kijk anders eens op de site www.madenoracing.nl daar zie je ook dat ze steeds meer doen ook voor de echt "snelle" wagens.
Hoeveel graden camber houden jullie als richtlijn voor de achteras? Of is het origineel al goed genoeg?
T blijft een gruwelijk apparaat Brian!
Het zal me niet verbazen als dit een van Nederlands strakst sturende mk4's is als je met het onderstel klaar bent :thumbup:
Hoeveel graden camber houden jullie als richtlijn voor de achteras? Of is het origineel al goed genoeg?
Op m'n Golf 3 heb ik shims zitten met -2 graden camber. Persoonlijk vind ik dit wel veel schelen. Voorheen brak de achterkant uit, dat is een stuk minder geworden. :)
Er is klaarblijkelijk een uitwisselingsproject bezig met het vwforum.nl ;)
Al gezegt Brian, super dik ding!!
maurice1987
25-01-2015, 16:54
Gaaf ding man, alleen niet bang voor steenslag schade op die mooie koplampen?
Succes met dit project :thumbup:
Gaaf ding man, alleen niet bang voor steenslag schade op die mooie koplampen?
Succes met dit project :thumbup:
Moet je je auto lekker in de garage zetten en niet mee rijden... heb je daar ook geen last van :thumbup:
knarfmk1
25-01-2015, 20:00
Mooi project! Golf ziet er dik uit ga ik volgen!
Weet er 1 van jullie wat de max EGT mag zijn van een standaard AGU blok? Heb gisteren de k03s verkocht en er komt waarschijnlijk toch een K04-064 op.
En wat is het beste, rijden met de standaard n75 klep of rijden met een elektronische boost controller? De agu motoren hebben natuurlijk geen MAP sensor dus ze kunnen niks terugkoppelen aan de ecu mbt de turbodruk en ik denk dat ze daarom ook zo snel afzakken met de turbodruk hoog in de toeren. En de elektronische boost controllers kunnen volgens mij een stuk meer op dat gebied, je ziet ze alleen zo weinig in de VAG group. Die gekke japanners rijden er bijna allemaal mee.
1000 graden is wel beetje de max. Externe boost controller erop :thumbup:
Heeft met die K04 te maken hoor dat ie hoog in toeren aardig afneemt qua druk
1.8 bar druk (overboost) was maar 1.25 bar behoudende turbodruk hoog in toeren... dus je verliest even 0.5 bar druk
Pas over de 2 bar hield hij knap druk bovenin, maar uhmm dan leeft ie niet zo lang
Dikke golf. Zo zie ik ze graag. Laag, snel, en racy :thumbup:
Audi1981
26-01-2015, 19:11
Filmpje bij tunneltje tussen Rithem en Nieuw en Sint-Joostland :D
Mooie auto!
Nog bedankt voor de reacties ;)
Weer een paar dingen gedaan.
Remblokjes en slangen binnen.
https://lh4.googleusercontent.com/-VimROIvAgNg/VNZ7FAnsM4I/AAAAAAAAFB0/O0DM4wWjB6Q/w1118-h629-no/IMG-20150202-WA0010.jpg
En in elkaar (let niet op de verf op de schijf dat slijt wel weg.) En op de achtergrond een extra inlaatspruitstuk wat zwart gespoten is en dan kunnen er verse injectorzittingen in, Bosch 440cc injectoren, 4 bar fpr en een gepolijste brandstofrail voor de upgrade straks.
https://lh5.googleusercontent.com/-3DgQEXDD3kg/VNZ7HGu87uI/AAAAAAAAFCA/Bofo-E5HdCQ/w399-h709-no/IMG-20150202-WA0013.jpg
Oliepompje vervangen, de oude ging bij koude motor naar 7 bar+ daarom lekt er denk ik ook wat olie weg bij me turbo. En bij warme motor was de druk te laag dus voor de zekerheid maar een nieuwe pomp van de stealert gemonteerd.
https://lh6.googleusercontent.com/-266pHVV9cPQ/VNYcO_xTR1I/AAAAAAAAFBU/J0u2dTL9_Ig/w1118-h629-no/DSC_0173.JPG
Carterpannetje schoon :thumbup:
https://lh4.googleusercontent.com/-gqon2r404rk/VNZ7DAEIb1I/AAAAAAAAFBo/a_AdlCCNtHI/w1118-h629-no/IMG-20150207-WA0016.jpg
Ben ondertussen ook bezig op mijn andere set wielen te schuren zodat die gespoten kunnen worden. Worden mijn daily wielen icm de Pzero nero's en dan kunnen op de Compomotives de semi slicks voor het circuit.
De wielen:
https://lh4.googleusercontent.com/-nkMjHd-hrtk/VJXhGDXL2MI/AAAAAAAAEUo/L7yEvKX9aag/w1118-h629-no/DSC_0031.JPG
Kleur die er misschien opkomt (tips welkom)
http://imganuncios.mitula.net/2010_audi_r8_5_2_fsi_r_tronic_quattro_4wd_coupe_97060453293219463.jpg
LZ7S van Audi
Poosje terug al ff de banden kaal geholpen.
/watch?v=49XCbz5Ri7I
Nu is het wachten op me uniballs voor in de achteras en dan kan hij eronder.
Ventilators even uitzetten van te voren, woehahahaha
Ik wil trouwens mijn ABS weg hebben, pomp is een eind gaar en een racecar heeft ook geen abs. Auto is nu nog wel mijn daily maar dat zal ook niet lang meer duren voordat daar verandering in komt.
Iemand tips hoe ik dit het best kan aanpakken?
Is het zo makkelijk dat het voor de voorremmen inhoud: Hoofdremcilinder, t-stukje en leiding naar links en 1 naar rechts?
En voor de achterkant: Hoofdremcilinder, leiding met remdrukbegrenzer, t-stuk en gaan?
Of komt er iets meer bij kijken?
Als het goed is moet dat de manier zijn ja
Doe je wielen in FORD GRAPHITE GREY, geloof me , die is zoveel mooier voor een velg als de Daytona, been there and done that,
heb de fotos niet bij de hand, maar heb toen de 20" van mijn audi in die kleur gedaan, en de wielen van mijn vrouw haar 206 RC, is super kleur voor wielen, lijkt zelfs blackchrome achtig
Bedankt voor de tip, maar denk dat ik toch bij daytona grijs blijf, die verkleurt meer in de zon en is net wat lichter van kleur volgens mij.
(en een vag kleur levert extra scene points op):p
Aanstaande zaterdag gaat de achteras eronder uit, stuurbekrachtigings lek oplossen, nieuw brandstoffilter, veerpoten rondom demonteren en misschien al beginnen met de vloerbedekking in de auto te verwijderen. Remklauwen rood spuiten aan de voorkant, wit ziet er leuk uit maar is niet netjes te houden en rood is weer 5 pk.
Voor de nieuwe turbo wordt er ook een bijpassend blok op gebouwd.
Huidige planning:
Boren naar 83mm (wordt het bijna een 1.9)
K1 drijfstangen
Nieuwe lagers
Wiseco zuigers
ARP studs
Overbore koppakking
ARP hoofdlagerbouten.
Verse kleppen in de kop (origineel of wat anders weet ik nog niet dus tips welkom)
K04-064 met adapterplaat
3,5 inch downpipe
JD chip
Grotere injectoren
4 bar FPR
In-line pomp
Streven 375PK + en 450nm
Zaterdag nog ff gewassen en wat foto's geschoten:
http://lh4.googleusercontent.com/-_wArqpeV8sI/VOC64U3n4OI/AAAAAAAAFGI/mvcGr0p8kSM/w1118-h629-no/DSC_0183.JPG
http://lh4.googleusercontent.com/-b1-WtWOkXM4/VOC6x3Tzd8I/AAAAAAAAFFU/6WKak0bioPo/w1118-h629-no/DSC_0180.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-hyzi-_cTjh8/VOC7AMo1WJI/AAAAAAAAFF4/jXrHO2KTCoo/w1118-h629-no/DSC_0182.JPG
En de Projekt zwo's liggen bij de spuiter.
Op en op aanmerkingen worden gewaardeerd.
Mvg Brian
Brian, prachtige auto!
Ik heb op mijn golf 1 het remsysteem ook zo idd. hoofdremcilinder leiding, begrenzer binnen, leiding nasr buiten, t stuk van kever gepakt, en dan l en r achter. Voor zit grwoon orrigineel.
Wat een gaaf ding! Wielen staan hem ook echt heel goed!
Thanks!
Aangezien zon golf 4 veel te zwaar en comfort nutteloos is. (gaat ie niet harder van) Ben ik maar dat ding aan het strippen. Hemel blijft nog even zitten totdat ik een daily heb anders kan ik oordoppen opzetten.
Wat er gebeurd:
Achterste panelen vervangen door alu 1.0mm dik
Vloerbedekking met isolatie eruit
Bitumen eraf
Nieuw stoelframe (sterker en ligter)
Zinloze beugels afslijpen
Bitumen van de vloer eruit
https://lh6.googleusercontent.com/-8g5WD_xrPUY/VO41ZAHxgYI/AAAAAAAAFUU/lyQNQtGgfTw/w958-h539-no/IMG-20150225-WA0020.jpg
Linkerkant en rechtsvoor ff dun laagje verf erop tegen de roest.
https://lh6.googleusercontent.com/-JbutiHCvUas/VO4wcIP5oOI/AAAAAAAAFUA/9P-j9-iGepw/w958-h539-no/DSC_0196.JPG
En vrijdag met de veren weg en de turbo ophalen :)
Oh lekker bezig! Wordt ruig zo :thumbup:
Dashboard halveren en alles achter de deurpanelen eruit! :D
Vrijdag bij Niels de nieuwe K04-064 opgehaald :)
De turbo:
https://lh4.googleusercontent.com/-qDzZWmLCoHI/VPNZmkyJraI/AAAAAAAAFX8/-rY_qCR3DK8/w1118-h629-no/DSC_0205.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-HZP2fcU2934/VPNZvKYQj4I/AAAAAAAAFYI/LIk5kZj0INo/w1118-h629-no/DSC_0206.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-k33sHnqd3uw/VPNZ3qonQKI/AAAAAAAAFYU/5I9YS55CzU4/w1118-h629-no/DSC_0207.JPG
De kop waar het opmoet al ff in elkaar geschoven:
https://lh4.googleusercontent.com/-ORodfWtTOoI/VPHvmNMfacI/AAAAAAAAFXI/2VHf-wAKwGU/w1118-h629-no/DSC_0204.JPG
En bij Madeno langs geweest met de dempers:
In de dempertestbank:
https://lh4.googleusercontent.com/-lL8SzyPGDZc/VPDuDYVqxTI/AAAAAAAAFVs/suAEmVQUpxE/w399-h709-no/DSC_0200.JPG
Hoe de dempers origineel zijn is echt een drama, verstelling tussen de eerste 7 kliks is nihil, en stap 8 en 9 is extreem verschil. Dit word straks dus een stuk beter.
De behuizing van binnen:
https://lh3.googleusercontent.com/-z3Fo28G3adU/VPDuAVgd3jI/AAAAAAAAFVU/xwIuGS98tHw/w399-h709-no/DSC_0199.JPG
Veren: (net wat korter)
https://lh6.googleusercontent.com/-Focb5VM77a8/VPNnM2Oh9hI/AAAAAAAAFZY/ipECqPXNHLs/w400-h708-no/IMG-20150227-WA0001.jpg
Draad in de draagarm laten tappen door een collega voor de stabilisatorstang:
https://lh6.googleusercontent.com/-z76a5aEUV4U/VO8AniYkkXI/AAAAAAAAFVE/78GDiydpNxs/w399-h709-no/DSC_0197.JPG
En de auto zelf is aan de binnenkant ook al iets ligter:
https://lh5.googleusercontent.com/-K79WwXNPCBU/VPNnQYAjBkI/AAAAAAAAFZ8/3owqpJ0kWD4/w1118-h629-no/IMG-20150301-WA0013.jpg
Op alleen de 2 stoelframes hebben we al 4kg bespaard :tu:
Achterasje zit er ook al onder inclusief 034motorsport uniballs
Tijdens het sleutelen kwam er nog een kip aangelopen (nog steeds niet bekend van wie) maar die heeft gelijk vriendjes gemaakt met Yukio
https://lh6.googleusercontent.com/-cW6O_dHL83o/VPNnMPxAsLI/AAAAAAAAFZM/e9uHU0goNjM/w399-h709-no/IMG-20150228-WA0002.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-IJ5GvhvXZs8/VPGeks2u9OI/AAAAAAAAFWU/o7u5m1skXKw/w399-h709-no/DSC_0202.JPG
Hopelijk morgen de dempers ophalen en monteren :) dus dan krijg je daar foto's van.
Hahaha die mascotte :D Lekker bezig zo
superbeast
02-03-2015, 03:07
Was een hitsige kip zo te zien haha,
Ziet er goed uit hoor dat turbotje, binnenkort weer bij vagnacht te zien die mooie golf van je? :thumbup:
En de Bilstein BMR16 Clubsport zit er ook onder :)
Grafiek van de oude/originele demper:
https://lh3.googleusercontent.com/-dosN9iS3yW8/VPTU6xuBy-I/AAAAAAAAFbw/KBX4E5HwSSM/w958-h539-no/DSC_0213.JPG
Ongeveer geen Low speed demping
Nieuwe demper:
https://lh4.googleusercontent.com/-983KIiMNWos/VPTU4nuvMxI/AAAAAAAAFbk/YfFDm2D0vI0/w958-h539-no/DSC_0212.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-552bgVG-e6c/VPTZhjs8VwI/AAAAAAAAFcc/A2Fov1dDFRM/w343-h609-no/IMG-20150302-WA0004.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-LljmEJJDSUE/VPSlFTivnBI/AAAAAAAAFag/ilPWYOp5-Jo/w343-h609-no/DSC_0208.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-EcPPK3bHuM8/VPTZfhTLUcI/AAAAAAAAFcM/L4DSt3YMMcU/w343-h609-no/IMG-20150302-WA0007.jpg
Weer lekker laag aan de voorkant
https://lh6.googleusercontent.com/-pSdwW5Ntk1A/VPTZdCyZ3hI/AAAAAAAAFcA/F0cjZXQY4Mc/w343-h609-no/IMG-20150302-WA0011.jpg
Achterkant moet nog wat op verzonnen worden
https://lh3.googleusercontent.com/-11zBNKDavQE/VPTQvjXmyJI/AAAAAAAAFbU/_K7CrODRoHE/w958-h539-no/DSC_0211.JPG
Remdrukbegrenzer en handrem erin (heeft nog wat afwerking nodig maar goed), ABS is eruit.
https://lh3.googleusercontent.com/-48-aBF4eeJQ/VQWANq5RT1I/AAAAAAAAFvs/aR5NK-ea63c/w958-h539-no/DSC_0240.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-w_R2DIwTGc4/VQWAQArYXYI/AAAAAAAAFv4/hFSC9JqwevA/w958-h539-no/DSC_0241.JPG
Moet alleen rechtsachter nog ff een nieuwe leiding leggen want daar hadden we geen tijd meer voor. Hij remt nu vooraan al extreem veel harder zonder de ABS.
En zo staat hij nu op de wielen:
https://lh3.googleusercontent.com/-i0CG3VYA3kI/VP9CHYg4RAI/AAAAAAAAFi8/23usI7ypXwg/w958-h539-no/DSC_0225.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-_pyAKkWi-f4/VP9BzTjlWLI/AAAAAAAAFiw/2u_ISs1WezU/w958-h539-no/DSC_0224.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-_6wwpPKcQAY/VP9BiRpwWWI/AAAAAAAAFik/gZujTz1jrvg/w958-h539-no/DSC_0223.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-V4U4px901mg/VP9BXgeQ_KI/AAAAAAAAFiY/88Pp25-BoSM/w958-h539-no/DSC_0222.JPG
En ben al bezig aan het "nieuwe blok"
https://lh3.googleusercontent.com/-lyjCfUaMttE/VP4BNMgS7tI/AAAAAAAAFho/axGLjDVKhnQ/w958-h539-no/DSC_0220.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-21GnxM1TR1I/VP4AjxaAq3I/AAAAAAAAFhc/2fF9CB0BxiQ/w958-h539-no/DSC_0219.JPG
https://lh3.googleusercontent.com/-6mHH40njUzA/VP39xH17acI/AAAAAAAAFhM/Mb-pnboT7mk/w958-h539-no/DSC_0218.JPG
superbeast
15-03-2015, 16:03
Wat voor remcilinder is er voor de abs in de plaats gekomen?
Reserve blok heeft toch wel wat plekjes op de lagerschalen, maar goed die gaan er toch uit. :D
succes verder :thumbup:
inderdaad, de 2 buitenste zijn niet meer zo netjes, maar zoals je zegt, ze gaan er toch uit.
De originele hoofdremcilinder zit er gewoon nog en dan met een paar t-stukjes.
Echt een heel gaaf project! Zie altijd graag de updates voorbij komen maar kun je me uitleggen waarom je de abs er af haalt? Wat is het voordeel daar van?
goed bezig Brian. Blijf je wel met de agu ecu rijden ?
@jones Het remt nu veel harder (denk dat de abs de vloeistofstroom flink afremt) en ik had een storing in het systeem zitten.
@Tim, ik blijf gewoon met de AGU ecu rijden icm een externe boostcontroller, ik snap zelf niet waarom ik over zou moeten stappen of ik zie wat over het hoofd.
Hier ook weer wat klein nieuws.
Project Zwo's klaar :)
https://lh3.googleusercontent.com/-EsBsVDFy4es/VSwnS7XkPhI/AAAAAAAAGRM/S185Ipei0qg/w958-h539-no/IMG-20150403-WA0018.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-PoF32x0opEc/VSwnUiXhaAI/AAAAAAAAGRY/Hn0iIsRIl1o/w958-h539-no/IMG-20150403-WA0016.jpg
Project Zwo wielen zijn 1 dag in mijn bezit geweest en daarna gelijk verkocht, geld kan beter int blokkie.
Remklauwtjes rood gemaakt. (komen nog witte brembo stickers op)
https://lh3.googleusercontent.com/-W-gQVslKhA4/VSk4o4_w1lI/AAAAAAAAGMw/po7eWGWpYds/w343-h609-no/DSC_0328.JPG
Bakkie in de lak en nog wat spul.
https://lh5.googleusercontent.com/-niT73HjohI0/VSwlpe_qWLI/AAAAAAAAGQk/bHvkAdnS1hc/w343-h609-no/IMG-20150411-WA0028.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/-zRcIwGMZLtM/VSwnQxE2oqI/AAAAAAAAGRA/i3gdkLYeTpU/w343-h609-no/IMG-20150310-WA0017.jpg
Ook nog een dagelijk tussendoor projectje bij een maatje: R32 cleanen
https://lh4.googleusercontent.com/-uIKenizD2Vk/VSwmix91_rI/AAAAAAAAGQw/QPlWYkzFJuo/s609-no/IMG-20150324-WA0002.jpg
Tankontluchting weg,
Ruitensproeier tank verplaatsen
accu naar achter
Milltek spruitstuk
Expansievat van KVS weg
Stuurbekrachtiging verplaatsen
Kabelboom met ECU verleggen
Achterste Lambda's weg
Andere motorsteunen
blok met bak spuiten
Motorruimte doorlassen, afwerken en spuiten
HPA shortshifter
HPA haldex controller touchmotion
Nieuw luchtfilter met inlaat
Secundaire luchtpomp weg
ABS weg
Ik kom binnenkort s kyken by je! Ben benieuwd naar die motorruimte vd R32
vwjohnny
16-04-2015, 06:15
Misschien stomme vraag maar gaat straks niet het abs lampje branden? Heb opt werk een Passat met storing er in nieuw kabeltje kost bruto excl bijna 200 Euro. We zochten eigenlijk naar een goedkopere oplossing..
Het is nu inderdaad een mooie kerstboom op het dashboard.
Abslampje brandt
Remvloeistofniveaulampje knippert en piept 3x bij starten.
Handremlampje brandt
dus daar moet nog ff naar gekeken worden.
@pim prima, je hebt me nummer.
vwjohnny
16-04-2015, 18:05
Schijnt dat abs niet uit zetten is met vagcom. Ben benieuwd.
Lampjes eruit draaien is ook een optie.
Wiseco zuigers zijn ook binnen.
https://lh4.googleusercontent.com/-TV3Lsd13FlI/VWG5W_bb5MI/AAAAAAAAIHI/bR4q6dxVt00/w1118-h629-no/DSC_0010.JPG
https://lh6.googleusercontent.com/-WY_zDC50tqY/VWG5ZpAT3oI/AAAAAAAAIHU/K3-oh_Wr2Uc/w1118-h629-no/DSC_0011.JPG
https://lh4.googleusercontent.com/-FtbfpswMLqg/VWG5bzPXYnI/AAAAAAAAIHg/zBDJFw6Fw38/w1118-h629-no/DSC_0012.JPG
Blok geboord en gevlakt, moest maar 0.08mm af.
https://lh5.googleusercontent.com/-oX51E9KSxcU/VV40P58pd-I/AAAAAAAAHQk/ZDX3KGvRmTY/w1118-h628-no/IMG-20150521-WA0010.jpg
(moet wel ff een beetje nieuwe verf op)
Op aanraden van Tim ben ik opzoek naar een BAM ecu met kabelboom. aangezien deze ook de mogelijkheden hebben voor, Variabele kleptiming, Wideband lambda, elektrisch gaspedaal, EGT sensor, MAP sensor.
Binnekort wordt er ook al een cilinderkop met vvt opgehaald en een nieuwe set Carillo drijfstangen.
Lekker bezig kerel :thumbup:
Net alles doorlezen en ik ben fan :thumbup:
EnVeeZee
24-05-2015, 20:41
Laat maar doorkomen die updates, mooi werk en leuk om te lezen :thumbup:
Bedankt voor de reacties. :)
Blok gespoten met VHT lak
https://lh3.googleusercontent.com/6rh_YflsV-Y0-lzOaD14-TbvUGNcTHOjhLvacebiPgU=w1723-h969-no
https://lh3.googleusercontent.com/qG-rrtcw5ozrAOjMCa_o7kg-s5EnSBN9KGXWqf1dUzA=w375-h211-no
Nippel op het kleppendeksel gezet: (let niet op de bende)
https://lh3.googleusercontent.com/59GaA7qFg_0IR5--t-465gqnmb9BBHDSHNuiyxGQZ0M=w1723-h969-no
Wat randapparatuur gemonteerd:
https://lh3.googleusercontent.com/NoWhoyXbe5_jgFodiiywusXQ_FFGUsmfifXi5vuO1jA=w1723-h969-no
En bezig met de zuigerveren gappen:
https://lh3.googleusercontent.com/O38COqaTy2pnp1IAEw-aO69gO4NNvs1DeCnZ8LZ-lRw=w546-h969-no
Morgen foto's van de drijfstangen want daar gaan we vanavond om.
Voorlopig wel, dan zit er nog iets van luxe in.
Okee....maar wel je ABS eraf gehaald, omdat racers ook geen ABS hebben ;)
Nee, omdat de pomp kapot was en hij begrensde de remmen heel veel.
Ah inderdaad...dat had ik ff gemist;
Ik wil trouwens mijn ABS weg hebben, pomp is een eind gaar en een racecar heeft ook geen abs
Maarre, dit stukje tekst:
Aangezien zon golf 4 veel te zwaar en comfort nutteloos is. (gaat ie niet harder van) Ben ik maar dat ding aan het strippen
en al het slijpwerk in het interieur om kilo`s te besparen....is het dan geen idee om nu de hele aircoboel ook weg te slopen...dan ga je écht kilo`s besparen :)
lekker bezig Brian :thumbup:
Hoi Brian, nette auto heb je!
Zelf ben ik ook bezig met een agu 20vt motor en een tfsi turbo. Welke cilinderkop en nokkenas ga jij gebruiken, zelf twijfel ik om de variabele nokkenasverstelling in te zetten samen met de bosche me7.x ecu. Is er op jou turbo plaats voor een EGT sensor? Heeft de EGT sensor nut bij de originele ecu, bedoel doet hij er wat mee of zal die alleen in noodloop gaan?
Voor welke brandstofpomp ga jij? zelf dacht ik aan een Walbro gss340 dan kan je je originele tank bewaren.
Heb je al een adapterplaat voor de turbo?
Ik ga de mijne zelf laten maken, voor een derde van de prijs wat ze ervoor vragen.
Heb de volgende tekening opgestuurd:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7MLTX8RN-D.jpg
Daarnaast willen we natuurlijk geen demper op de turbo, hier wil ik het volgende voor laten water/laser snijden:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-XW6C7IHX-D.jpg
Samen met een buisje laten draaien en die erop laten lassen kom ik uit op het volgende:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ASNQYDZQ-D.jpg
Hopelijk kunnen we zo elkaar helpen :thumbup:
Oh dat zijn hele interessante dingen. Ff snel je vragen :
Brandstofpomp wordt een extra pomp tussen de leiding, weet nog niet welke.
Bij creation motorsport in Engeland hebben ze gewoon verlopen liggen vanaf het kliksysteem naar een slangaansluiting.
Ik wil gaan rijden met een BAM ecu omdat dit volgens mij de enige is met een egt aansluiting. Heb toevallig vanavond een kop met kleine kanalen opgehaald met variabele timing het moet bij deze vermogens nog niet uitmaken of het grote of kleine kanalen zijn. Nokkenassen blijven origineel
Egt aansluiting moet nog gemaakt worden in de turbo.
In mijn ogen is het wel een belangrijke waarde om te bekijken vooral omdat ik circuit wil rijden. Ik weet niet wat de ecu met deze gegevens doet.
Adapterplaat heb ik nog niet dus ik ben geïnteresseerd.
Hoop dat het zo duidelijk is want heb het ff snel vanaf mijn telefoon getypt.
In-line pomp is vaak wel duur en extra ruimte/gewicht. Er zijn genoeg in-tank pompen die het aan kunnen alleen zie je ze niet vaak toegepast worden.
Zoals ik het begrijp verkoopt creation motorsport een slang maar blijft de turbo demper zitten?
Wat ik weet is dat ze met name tijdens de ontwikkeling naar EGT waardes kijken, kan wel een keertje een foto maken van alle sensoren die tijdens de ontwikkeling geplaatst worden, maar voor productie is dat te duur. Wat we eigenlijk willen is dat de motor op maximaal vermogen loopt, als de EGT dan te warm wordt iets terug gaan in vermogen en als het weer toelaatbaar is de grens opzoeken. Net als een pingel sensor.
Als het goed is ontvang ik binnenkort een auq kop met elektronica, van welke motorcode heb jij?
Bluepower
30-05-2015, 08:36
Brian heeft bij mij ook een AUQ kop opgehaald.
Blyft n ruige 4 Brian, was lachen vanmiddag!
Drijfstangen zijn opgehaald bij Niels en zijn gemonteerd
Hopelijk eind vd maand een koppeling bestellen, krukas laten balanceren en de krukas, zuigers en drijfstangen etc monteren.
Iemand hier ervaring met Febi oliepompen? Want er moet nog een vers pompje in.
@René, je vergeet 1 klein detail, het is een daily, rij 20.000km per jaar met dat kippenhok. Als ik nou een andere auto heb dan kan de airco er inderdaad wel uit.
@boerher:
http://creationsmotorsport.com/product-detail.php?pid=557
Als alle lagers en bouten binnen zijn kan het hele spul erin. Nieuw hybride carter erop en dan kunnen we verder aan de cilinderkop.
Foto:
https://lh3.googleusercontent.com/P9hoxJkD4MYuHskO3c1AjLAxQlvHBF1ypHShDGIsMgw=w426-h240-no
Ramen kunnen wel open toch? En scheelt weer gewicht :D
Ieder z`n prio`s, maar snap het ook wel hoor...en `t is tijdens een trackday best lekker denk ik :)
In mijn S3 zit ook een oliepomp kit van Febi (pomp, spanner en ketting).
Goeie oliedruk, werkt perfect, zit er nu al een paar duizend km in.
Febi is vaak origineel, dan frezen ze de oem nummers eraf.
DutchWilco
02-06-2015, 17:47
In mijn S3 zit ook een oliepomp kit van Febi (pomp, spanner en ketting).
Goeie oliedruk, werkt perfect, zit er nu al een paar duizend km in.
Febi is vaak origineel, dan frezen ze de oem nummers eraf.
Febi is 1 van de weinige wat ik durf te gebruiken als vervanging voor het origineel.
Is meestal origineel en het is zelfs zo dat de VR6 draagarmen voorzijde netter en beter zijn dan die de VW momenteel zelf levert om maar 1 voorbeeld te geven :)
Hier ook weer wat nieuws:
Had een poosje terug me subframe krom gereden in een kuil langs de weg. (gaf best een klap)
Dus een ander subframe gemonteerd wat gelijk verstevigd is.
https://lh3.googleusercontent.com/kVvbrWxpZU6ZXY-MyPuCdQhuDx4EQjskBAmKqDaQIcU=w370-h209-no
https://lh3.googleusercontent.com/33Yy1o45mNUpVMEXBB_IEEwOZ_MLFmpaBs-0ujTuZ58=w371-h209-no
Innovate motorsport tellers besteld en gemonteerd:
https://lh3.googleusercontent.com/2mCMMcgnS6409n9jqkQEZarmgmRo-DnXa-kSAS2Pv0E=w1243-h699-no
Boost, oliedruk en temp en lambda.
Genisis 550cc injectoren binnen en gemonteerd:
https://lh3.googleusercontent.com/3vaKt_4DEGdkweoOMY61YVrkzeUDbGaaUroKjnSUTsQ=w1243-h699-no
Volksdub
https://lh3.googleusercontent.com/dY-0LhxkkzPHkb0TDaiO78j_sVvYWKQSAsGFRtNsNqE=w394-h699-no
ERR 02M 6-bak opgehaald
https://lh3.googleusercontent.com/QlPgw16uLnkqR1RZ-m5G3qdHnVZ0MEugzyPiTWotGFQ=w1243-h699-no
En de K04 is te koop, heb de oude Garrett GT3071R van Wilco (dutchbuild) gekocht, deze heeft een poos bij iemand in de garage gelegen en nu is hij van mij.
Spruitstuk
https://lh3.googleusercontent.com/1cpicRZ5oIeuvWx7lYP8WTDbCflCLYI1iJ9OpbqlqQs=w932-h699-no
Tial
https://lh3.googleusercontent.com/ryHtFoPG4HaE_0Klh-YsrT2zidXLjSaAQgGYB4jfnb8=w932-h699-no
En de slak zelf
https://lh3.googleusercontent.com/Xu0C7hR4Mt7h1ih-13nnRPoLK7wQyMYYz-iVo5V8Akw=w932-h699-no
En dat was het weer voor even.
Nu snel verzinnen welke koppeling ik neem en dan bestellen en krukas balanceren. Hoor graag ervaringen!
lekker bezig pik :thumbup:
wanneer is die nou af? :D
Hier ook weer eens updaten, helft van de foto's liggen er ook uit zie ik.
Sachs SRE 600nm met licht vliegwiel besteld en ontvangen:
http://s22.postimg.org/50kl3a0v5/Vliegwiel.jpg
http://s22.postimg.org/7gmeh4ixt/Vliegwiel2.jpg
http://s22.postimg.org/smblxz4dd/Sachs_sintered.jpg
Begin van downpipe met vband alvast ff gelast
http://s22.postimg.org/ev74vrffl/Downpipe.jpg
Vibratech steunen besteld en ontvangen
http://s22.postimg.org/tkwke0735/vibratech.jpg
Tial dumpvalve
Reservewielbak eruit voor de opmaat high flow demper
http://s22.postimg.org/4ssct10ip/reservewielbak.jpg
Bartek hi flow oliepomp
http://s22.postimg.org/xwgkp9om9/Bartek_race_pomp.jpg
CAE shifter
http://s22.postimg.org/c7holeme9/CAE.jpg
ECU met no lift shift en launch control
http://s22.postimg.org/v4xaynq3l/ECU.jpg
Onderblok in elkaar:
Wiseco zuigers
Carillo stangen
KS lagers
ARP head & main studs
Bar-tek high flow pomp met nieuwe ketting en spanner
Nieuwe keerringen
Gebalanceerde krukas
Gemonteerd met Goodson First Lube
http://s22.postimg.org/eme5jks0x/Onderblok.jpg
http://s11.postimg.org/ys57bvyn7/carter_erop.jpg
EGT meter
http://s22.postimg.org/eawp6tbkx/EGT_gauge.jpg
Kop ligt bij kronenburg voor het volgende:
20 kleppen
Geleiders
veren
Catcams nokkenassen
EGR afblinden
vlakken
Reinigen
ARP vliegwiel en krukas bout besteld
Gates performance db rien
Handmatige riem spanner ipv de originele hydraulische
Airco gaat eraf anders past de 3,5 inch downpipe niet met screamerpipe. (zo tevreden rené?)
Dat was het wel denk ik.
Airco gaat eraf anders past de 3,5 inch downpipe niet met screamerpipe. (zo tevreden rené?)
Haha, mij maakt het niet uit hoor! Ik maakte toen alleen de opmerking omdat ik het wel bijzonder vond dat je zei dat een Golf 4 zwaar is en comfort nutteloos is en daarom bitumen e.d. weghaalt, maar wel een zware aircopomp laat zitten om de airco te behouden... :thumbup:
Lekker bezig! Wordt een bommetje zo te lezen! Niet bang voor een WOK-melding straks ivm de screamerpipe? Kan me nog een forummer herinneren die daar uit ervaring kan meepraten.
Ik denk niet dat een screamerpipe open gaat als je op ca.3000 toeren de geluidstest staat te doen. Dan lijkt het me sterk dat er volle boost is en daarom de wastegate opent.
Die screamer krijg je stationair met gasgeven echt niet open hoor... dus no worries!
Okee....bij jou was het dus puur het ontbreken van dempers, Paul?
Okee....bij jou was het dus puur het ontbreken van dempers, Paul?
klopt
Volgens mij moet jij hier ff updaten, Brian! :thumbup:
Jetta-GTI-16v
12-04-2016, 17:55
Volgens mij ook. Mooie resultaten op de bank vandaag :thumbup:
volgens mij ben ik wat vergeten ja .
zal eens een leuk verhaaltje vertellen.
Er was eens...
Een nieuwe uitlaat:
http://s1.postimg.org/iaeczzea7/demper3.jpg
Cilinderkop klaar met de catcams nokkenassen:
http://s4.postimg.org/ftzbhamwt/DSC_0345.jpg
Koppie derop:
http://s4.postimg.org/6q0wgulbx/DSC_0351.jpg
surge tank aangeschaft:
http://s4.postimg.org/i8r71q35p/DSC_0352.jpg
na 3 uur schroeven oude blok eruit:
http://s1.postimg.org/w6xfsjgin/DSC_0365.jpg
Nieuwe schakelvorken:
http://s14.postimg.org/675wvax01/vorken.jpg
prise as massief laten maken
http://s14.postimg.org/cr43nwln5/volwelle.jpg
Peloquin diff erin met arp bouten:
http://s8.postimg.org/e4vgmhxh1/bak_in_elkaar.jpg
Nieuwe remklauwen, AP-Racing cp 5570 6-pots
http://s8.postimg.org/zft0qrflh/verse_remklauwen.jpg
Aluminium brandstofleidingen gelegd:
http://s17.postimg.org/g4e9r8aa7/bulkheads.jpg
3,5 inch downpipe ingepakt:
http://s17.postimg.org/giflqtudr/downpipe.jpg
Intercooler buizen gelast
http://s21.postimg.org/6s0yz4dlj/IMG_20160227_WA0025.jpg
Dat ding gestart na wat gezeik met de startonderbreker en het gaspedaal en toen kwam ik erachter dat de turbo lek was, nokkenaskettingspanner tikte.
http://s24.postimg.org/dsq92j53p/lekkage.jpg
Turbo laten reviseren dus die is weer beter dan nieuw.
nieuwe spanner:
http://s24.postimg.org/3zdn3gsd1/nokkenaskettingspanner.jpg
Remschijven gemonteerd en remslangen gemaakt
http://s24.postimg.org/k93t6d311/remmen.jpg
http://s24.postimg.org/jywan0oet/remslangen.jpg
Nieuwe wielen:
http://s21.postimg.org/i7b1muy4n/IMG_20160331_WA0097.jpg
Klaar voor de bank:
http://s32.postimg.org/o8fpa2umt/bay.jpg
en toen kon hij de bank op!!
http://s32.postimg.org/5u5663ic5/grafiel.jpg
422pk op 2.2bar boost
299pk op veerdruk (1 bar)
Launch control
https://www.youtube.com/watch?v=dOqJh_s_jSQ
En ff wegblazen:
https://www.youtube.com/watch?v=KhgZea7gx1s
En nog een filmpje op de bank
https://www.facebook.com/BeekAutoRacing/videos/1042744012429010/
Nu staat hij alweer 2 weken bij Beek Auto Racing om nog wat kleinigheidjes aan te passen aan de ECU.
Gaaf project!
Wielen icm die grote remmen staat hem goed :thumbup:
Lekker bezig, dit zijn nog eens updates :D 400+ pk met fwd is wel genoeg denk ik ;)
Wat voor remschijven zijn dat?
Beste bak vermogen! Daar ga je het flink druk mee hebben op het circuit :D
Dit zijn EBC remschijven 323x28mm Lieuwe
Dit is inderdaad een aardig vermogen op de voorwieltjes, maar als ik de n75 los haal dan is het 299pk dus ik denk dat dat beter is voor het circuit rijden.
Zal ook weer eens updaten.
Afgelopen half jaar toch behoorlijk wat gedaan.
Na het afstellen bleef ik gezeik hebben met de originele ECU dus eind mei maar een VEMS motormanagement systeem ingebouwd, uiteraard weer opnieuw laten laten afstellen door de mannen van Beek begin augustus en toch met weer een paar paardjes extra. (maar nog niet genoeg)
Iets meer voorontsteking kunnen geven door het ontbreken van een knock sensor en ietsje meer boost.
Hier ff mee gevlamd en toen maar eens begonnen met afwerken.
Ook de FIA hoofdstroomschakelaar een nieuwe plek gegeven met nieuwe kabels 35mm2 ipv 50mm2, Innovate meters verkocht, schakelaars op dashboard voor koelfan lage snelheid, bosch 044 pomp, n75 (switchen tussen hoge en lage boost) 12v aansluiting. Hoge snelheid fan en tankpomp gaan via de VEMS
Radio met bekabeling is eruit en nog wat spul wat niet meer gebruikt wordt
To do:
Hemel met abc stijlen eruit
volledig kaal schuren en goed in de lak zetten.
Doorlassen
Kooi als het budget toereikend is
AIM/Racetechnology display omdat de tellerbak niet meer werkt.
Proberen her en der nog wat gewicht te dumpen
Gaten van oude stoelframes dichtlassen in de tunnel en dorpels
Nieuwe goede stoelframes volgens FIA lassen
Remleiding naar handrem en achterremmen fatsoenlijk leggen
kabelboom opnieuw leggen en waar mogelijk uitdunnen.
ander inlaatspruitstuk voor meer power.
Knopje voor claxon maken
Shiftlight
en nog wat kut klusjes, ding staat toch geschorst.
Fototjes
http://i.imgur.com/XyGg0vk.jpg
Kabelboom erin
http://i.imgur.com/kJ4hrPv.jpg
Oliekoeler was ook nodig, constant 120 graden is ook niet goed, 80 graden koelwater thermostaat zit er ook in
http://i.imgur.com/hqDkg5K.jpg
http://i.imgur.com/1iB1WNt.jpg
Nieuw volledig chromoly subframe en draagarmen
Paar kleine filmpjes, verwacht er niet teveel van.
https://youtu.be/acgZpxQTrUs
En nog een hele kleine
https://youtu.be/ny6qvBuTba4
en een wat langere gefilmd met een aardappel
https://www.youtube.com/watch?v=eKqqRXUCG30
http://i64.tinypic.com/2090rxj.jpg
Beetje schuren
http://i64.tinypic.com/2vw7ktd.jpg
deels in de grondverf, dan roest het niet verder.
Grafiek
http://s22.postimg.org/t9fzy5c4h/20160802_174554.jpg
Dat was het weer.
superdik project! mooie vermogens ook :cool:
Prachtig ding. Gaat als een trein zo te zien :)
Wat vind ik dit toch een geweldig gave auto!
Ben vaak in Goes, hoop hem nog eens tegen te komen
knarfmk1
28-10-2016, 14:55
Mooi spul weer, goed bezig!
Heel rustig, ik kan niet binnen staan en savonds is het donker en ijskoud, hopelijk binnenkort weer verder.
ik heb je topic is doorgelezen en je pakt alles wel grondig aan TOP.
de draagarmen van waar heb je die weg en het subframe heb je dit zo aangekocht of zelf gebouwd.
ik bedenk me net dat ik dit nog niet gedeeld heb :)
eKqqRXUCG30
binnenkort volgt er weer een update want ik ben weer begonnen :)
Zit wel gang in zeg! Hou hem heul :)
kuch kuch ff afstoffen:
Ik ben niet zo van de verhaaltjes verzinnen en typen en fotos zeggen meer dan woorden
Uiteraard het nieuwe subframe met draagarmen en uniball starre motorsteun gemonteerd
https://s9.postimg.org/3vxe15qgv/20161104_210718.jpg
https://s9.postimg.org/u1t8hfwan/IMG_20161107_183547.jpg
Vers rubber voor de achterkant, vorige achterbanden gaan naar voren 225/40-18 ipv 215 op de vooras
https://s9.postimg.org/jvkmygbwf/20161223_094835.jpg
De "stance"
https://s9.postimg.org/3us1lhe0v/IMG_20161225_233221_387.jpg
Nog geinvesteerd in een lasapparaat om onder andere de stoelframes in de golf te lassen
https://s9.postimg.org/qedhbdo3j/DSC_0039.jpg
De stoelframes, en in kleur Sigma 2k PU semi gloss
https://s9.postimg.org/fu3jssjlr/DSC_0058.jpg
https://s9.postimg.org/pl5gwi7gf/IMG-20170325-_WA0039.jpg
Handrem en shifter gemonteerd, uiteraard nog ff een ander tintje gegeven.
https://s9.postimg.org/ctmpc98an/20170402_162306.jpg
https://s9.postimg.org/nuhuha0jj/20170402_162313.jpg
Kleinere accu gekocht en gemonteerd:
https://s9.postimg.org/p0lug2ou7/DSC_0046.jpg
https://s14.postimg.org/mcrjiuxs1/IMG-20170325-_WA0053.jpg
Tablet aangeschaft wat het nieuwe instrumentenpaneel word:
https://s9.postimg.org/sck59dglb/IMG-20161114-_WA0059.jpg
https://s9.postimg.org/5ci3as85b/IMG-20161114-_WA0061.jpg
Motortje leeft ook weer, nieuwe brandstofleidingen,filter en een deatschwerks dw65v in de tank als brandstofpomp, eindelijk van de herrie af.
https://s9.postimg.org/n68zyc1tr/DSC_0038.jpg
Nieuw inlaatspruitstuk, luchtfilter en aanpassing aan de downpipe is ook nog onderweg, downpipe komt net tegen nieuwe subframe. Nieuwe EGT, oliedruk en olietemperatuur sensoren aangeschaft omde motor te beveiligen tegen stuk lopen.
We gaan op het gemakje verder.
Pedaalemmer
12-04-2017, 20:20
Mooie updates!
Netjes man!! Dat subframe :wow:
zoo,
zijn we weer,
Tablet als instrumentenpaneel werkt niet echt lekker, slecht of niet verbinden met bluetooth enzo dus dat is niks.
Ff diep in de buidel getast en het maar in 1x goed gedaan
AIM MXS display aangeschaft
https://s8.postimg.org/kdp3xvsn9/20170514_201045.jpg
https://s14.postimg.org/7xys6k7f5/IMG_20170601_234337_663.jpg
tussendoor nog een keer last van een niet startende auto, die bougies moeten wel goed warm worden anders vervuilen ze een beetje
https://s29.postimg.org/4zfep9yyf/IMG-20170526-_WA0064.jpg
Remleidingen gelegd
https://s29.postimg.org/vukuqfqk7/IMG-20170527-_WA0043.jpg
APK gekeurd
https://s8.postimg.org/9s58lvmbp/FB_IMG_1497804163156.jpg
Verse uitlaat gemaakt door GWS Performance
https://s29.postimg.org/gzw9c9gzb/IMG-20170624-_WA0028.jpg
Auto is ook gelijk uitgelijnd, 7 minuten uitspoor per kant, 2 graden camber en 9 graden caster
en uiteraard nog wat bewegend beeld
91WkU0kFatQ
U3mp_uNb5xo
knarfmk1
26-06-2017, 09:04
Goeie updates!
Er is hier ook veel gedaan, helaas niet altijd positief.
Lekker beetje aan het trappen geweest uiteraard, want langzaam rijden kan hij niet tegen. Tot ik na een 15 seconden stationair draaien met flink warme motor achter me kijk hing er ineens een dichte blauwe mist :/
Ff diagnose stellen, turbo lek... 500km oud na revisie.
Contact opgenomen met de turbo revisie man en die gaf de locatie van die originele 20vt olieretour als oorzaak (onderop carterpan). aangezien ik ook het late opspoelen niet echt ideaal vind voor het circuit rijden komt er direct wat anders op.
K04-064 aangeschaft, gelijk ff lagers laten verbeteren van dat ding en revisie en hij is weer fresh.
Adapterplaat op de cilinderkop gemonteerd, beetje spelen met leidingen, olieretour verplaatsen en hij liep weer. Nu nog ff downpipe en intercoolerpijpje laten aanpassen en dan weer ff de boost netjes laten programmeren.
De lekke GT30 (geen aanloopschade is reflectie)
https://s2.postimg.org/4vchvm4dl/20170710_113338.jpg
Ff olieretour passen
https://s2.postimg.org/5anromqax/20170725_203448.jpg
Adapterplaat erop
https://s2.postimg.org/6tnr7cm95/IMG-20170714-_WA0039.jpg
De turbo
https://s2.postimg.org/cfa6bemy1/IMG-20170716-_WA0026.jpg
Turbo erop
https://s2.postimg.org/xg07wbqg9/IMG-20170724-_WA0056.jpg
Carterpan aangepast
https://s2.postimg.org/99pkl74bt/IMG-20170727-_WA0025.jpg
En de motorruimte tot nu toe
https://s2.postimg.org/un70caq3t/IMG-20170730-_WA0013.jpg
Hoop nu rond de 1,5/1,6 bar te gaan draaien en uit te komen boven de 375pk
Mooi werk, slimme keuze ook :thumbup:
En een klein bewijs dat hij het weer doet.
Helaas nog niet afgesteld en in slechte kwaliteit gefilmd.
1,3bar boost maar rijdt al geweldig
RS8hr4VYHdw
lekker bezig geweest :thumbup: . Gaat al goed van ze plek.
vwpolovw
14-09-2017, 13:07
Even vraagje waar heb jij dat subframe vandaan en draagarmen ???
Canada, zou alleen niet meer weten hoe die kerel heet.
Golfje is ondertussen ook afgesteld bij Beek Auto Racing, 360PK en 437nm, zal proberen zsm uitdraai te posten. Rijdt in ieder geval 1000x beter dan die Gt30.
100nm koppel meer bij 3500 rpm vergeleken met de gt30
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.