PDA

View Full Version : Vdo sensoren

Donny20
01-02-2015, 12:15
Beste Volksforumers,

Ik wou mezelf graag voorstellen daar ik nieuw ben op het Volksforum.
Ik ben Donny Liefhebber, 20 jaar en nu al iets meer als 5 maanden in het bezit van een Golf Mk 1, een 1.1 C uit Oktober 1982.
Dit is voor mij een auto waar ik al heel lang van droomde.
Misschien dat sommige denken die gaat hem tunen en gebruiken als snel autootje, maar ik wil mijn Golf zo origineel mogelijk houden. Helemaal eigenlijk haha :) Ik vind dat toch echt het mooist. Verlagen gaat bij mij ook niet gebeuren.
Er zijn al een hoop onderdelen vervangen aan de Golf, voornamelijk het technische gedeelte, maar de auto rijdt in èèn woord heerlijk!
De auto is qua roest "goed" om het zo te noemen. Ik heb een klein sneetje in mijn linkerraamstijl (onder) en rechts een tweetal blaasjes onder het regengootje/dakgootje, de bodem echter is keihard en opnieuw behandeld met tectyl.
Plannen om de auto dood te schuren en dit, lees roest, aan te pakken en opnieuw te spuiten gaan dit jaar worden uitgevoerd.

Nu wil ik graag wat aan jullie vragen.
Ik ga 3 VDO meters aansluiten in mijn middenconsole.

Dit zijn de volgende meters:
-Volt
-Olietemperatuur
-Oliedruk (10 bar)

Nou is de volt meter aansluiten geen probleem en met dank aan schema's het aansluiten van de druk en temp. ook niet zo ingewikkeld.

Nu was mijn vraag aan jullie of jullie weten waar de sensoren op het blok komen voor de temperatuur (enkelpolige) en dubbel polige voor de oliedrukmeter (ik wil mijn olie-led en zoemer graag behouden)
Hebben jullie misschien foto's van de plek waar deze 2 sensoren komen.

Mijn excuses als ik enige fout maak of iets verkeerd plaats in een verkeerd topic. Dit is mijn eerste keer op een forum.
Ik wil iedereen alvast bedanken voor het mogelijk maken van dit forum, en ik hoop hier nog veel ervaring/mogelijkheden op te doen.

Met vriendelijke groet,
Donny Liefhebber

henny1987
01-02-2015, 13:06
dubbele sensor in de zijkant van de kop kan je je oude stekker ook behouden, andere sensor bovenop het oliefilter huis kan je een inbusje (volgens mij is het een minbusje) er uit draaien daar kan je hem inzetten, probeer een kabelboompje van een amerikaanse te bemachtigen dat is het mooiste in aansluiten

Donny20
01-02-2015, 13:40
dubbele sensor in de zijkant van de kop kan je je oude stekker ook behouden, andere sensor bovenop het oliefilter huis kan je een inbusje (volgens mij is het een minbusje) er uit draaien daar kan je hem inzetten, probeer een kabelboompje van een amerikaanse te bemachtigen dat is het mooiste in aansluiten

Hallo Henny.

Bedankt voor uw reactie.

Groet Donny

Style
01-02-2015, 14:45
Voor de oliedrukmeter even kijken wat voor meter je heb 5 of 10Bar.
Daar ook de bij passende sensor kopen m10x1.

http://www.celtemp-services.nl/oliedruk-sensoren-c-2366_2417_2170.html

Olie temperatuur kan je idd via je oliefilterhuis doen.

Hier staan nog wat foto's:

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=131665

Donny20
13-02-2015, 22:14
De sensoren die ik heb gekocht voor mijn vdo meters,daar weet ik nog steeds niet waar die moeten komen op het motorblok.
Ik heb aan de zijkant van het motorblok mijn ontsteking zitten.
Ik heb een 1.1 motorblok en er zitten wel tussen bougie 1 en 2 , 2 draden die apart op het motorblok zitten.
Zou daar evt de dubbele sensor op kunnen gaan,of moet ik die toch op een andere plaats plaatsen.
Gr donny

Donny20
21-02-2015, 09:57
Hallo met Donny
Ik heb de 3 meters nu in de auto geplaatst
De volt meter en de oliedruk meter doen het nu.
De laatste meter is temperatuur,alleen mijn vraag waar moet je die op aansluiten,evt foto om te laten zien waar die komt.
De golf is een 1.1 uit 1982

En ik wil graag foto's laten zien van mijn golf en de meters die er nu in zitten.
Hoe kan ik foto's toevoegen.
Ik hoor het graag van jullie

Gr Donny

Style
21-02-2015, 17:30
Lees hier maar hoe je evt foto's kan plaatsten : http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=8486

De positie van een evt olietemperatuur sensor op een 1100 zou ik echt niet weten.