wannabay
29-08-2005, 20:25
Der Grawo heeft afgelopen donderdag de RDW keuring met goed gevolg doorstaan en het kenteken komt eraan. :biggrin:
Het had nog weinig gescheeld of het keuringsstation had ik niet gehaald. Een kilometer eerder hoorde ik een tik/ratel die ik niet wilde horen. :( Voorzichtig ben ik toch naar het keuringstation gereden en aldaar om een sleuteltje 19 en een grote schroevendraaier te vragen. Zo vriendelijk als ze daar zijn kon ik aan de slag. En ja, wat bleek, Ik was vergeten om het linker achterwiel goed aan te halen na de remmen gecontroleerd te hebben.
Phhh, er zaten al drie moeren los. (En de vorige week had ik een oude Alfa
33 al op z'n linkervoorkant zien liggen omdat het wiel de auto had
ingehaald, hele visoenen zag ik al voor me)
Bij de keuring ging alles goed. Op twee kleinigheidjes na. Het stellen van de rechterkoplamp. Een ander kleingheidje had anders kunnen aflopen. Er zaten bij de aandrijfas verschillende bouten los. Twee waren er al uit en hingen geheel los. Afgekeurd dus. :eek:
Maar niet getreurd, Ik kon dezelfde dag nog terug komen, zonder afspraak, voor de herkeuring. Maar om nu weer naar Den Haag te rijden met een losse aandrijfas, mmm, ik weet leukere dingen. Dan maar naar de eerste beste garage aan de overkant. Auto snelservice maakte hun naam waar. Die wilde gelukkig helpen en binnen een uur was de bus alsnog goedgekeurd. :)
Nu is het wachten achter de brievenbus op het kenteken. Want dan kunnen we de weg op. Eerste halte, Aircooled Cruise Night.
Nu heb ik enkele vragen omtrent verzekering, motor en stralen.
Om maar met het eerste te beginnen:
1. Der Grawo wordt op kenteken een kampeerauto. Nu heb ik gehoord dat je ipv oldtimer verzekering een camper verzekering moet nemen. Het grootste verschil zit ém geloof ik in de prijs (het dubbele van oldtimer) en dat er een soort van bonus/mauls systeem is. Mijn vraag aan jullie is klopt dit of hebben jullie tips.
2. Ik wil de huidige 1.6 motor willen omruilen voor een 2.0 liter motor. Maar moet ik dan ook een andere versnellingsbak nemen of kan ik de huidige die erin zit houden. Ik vermoed van niet maar ik kan het mis hebben.
3. Ik ben op zoek naar een, bij jullie, bekend straalbedrijf. En vanzelfsprekend goed en goedkoop. Ik wil de bijgeleverde dakdrager laten stralen. Ik kan deze via een bekende laten poedercoaten.
Ik weet het, het is even lezen...... :D
Plannetjes voor de toekomst zijn oa verlagen, nieuwe voorstoelen, hefdak voorzien van nieuw rubber en vooral rijden
Het had nog weinig gescheeld of het keuringsstation had ik niet gehaald. Een kilometer eerder hoorde ik een tik/ratel die ik niet wilde horen. :( Voorzichtig ben ik toch naar het keuringstation gereden en aldaar om een sleuteltje 19 en een grote schroevendraaier te vragen. Zo vriendelijk als ze daar zijn kon ik aan de slag. En ja, wat bleek, Ik was vergeten om het linker achterwiel goed aan te halen na de remmen gecontroleerd te hebben.
Phhh, er zaten al drie moeren los. (En de vorige week had ik een oude Alfa
33 al op z'n linkervoorkant zien liggen omdat het wiel de auto had
ingehaald, hele visoenen zag ik al voor me)
Bij de keuring ging alles goed. Op twee kleinigheidjes na. Het stellen van de rechterkoplamp. Een ander kleingheidje had anders kunnen aflopen. Er zaten bij de aandrijfas verschillende bouten los. Twee waren er al uit en hingen geheel los. Afgekeurd dus. :eek:
Maar niet getreurd, Ik kon dezelfde dag nog terug komen, zonder afspraak, voor de herkeuring. Maar om nu weer naar Den Haag te rijden met een losse aandrijfas, mmm, ik weet leukere dingen. Dan maar naar de eerste beste garage aan de overkant. Auto snelservice maakte hun naam waar. Die wilde gelukkig helpen en binnen een uur was de bus alsnog goedgekeurd. :)
Nu is het wachten achter de brievenbus op het kenteken. Want dan kunnen we de weg op. Eerste halte, Aircooled Cruise Night.
Nu heb ik enkele vragen omtrent verzekering, motor en stralen.
Om maar met het eerste te beginnen:
1. Der Grawo wordt op kenteken een kampeerauto. Nu heb ik gehoord dat je ipv oldtimer verzekering een camper verzekering moet nemen. Het grootste verschil zit ém geloof ik in de prijs (het dubbele van oldtimer) en dat er een soort van bonus/mauls systeem is. Mijn vraag aan jullie is klopt dit of hebben jullie tips.
2. Ik wil de huidige 1.6 motor willen omruilen voor een 2.0 liter motor. Maar moet ik dan ook een andere versnellingsbak nemen of kan ik de huidige die erin zit houden. Ik vermoed van niet maar ik kan het mis hebben.
3. Ik ben op zoek naar een, bij jullie, bekend straalbedrijf. En vanzelfsprekend goed en goedkoop. Ik wil de bijgeleverde dakdrager laten stralen. Ik kan deze via een bekende laten poedercoaten.
Ik weet het, het is even lezen...... :D
Plannetjes voor de toekomst zijn oa verlagen, nieuwe voorstoelen, hefdak voorzien van nieuw rubber en vooral rijden