View Full Version : Knappe golf 1 cabrio
Mike0709
06-02-2015, 21:41
Klik (http://www.autoleitner.nl/automobielen/aanbod/1992-vw-golf-1.8i-cabriolet-edition-saphirblau-metallic1)
Knappe golf 1 cabrio, zoals het ernaar uitziet origineel.
Auto staat in Alkmaar, dit bedrijf heeft altijd wat unieks staan. Alleen al een beleving in in z'n garage rond te lopen.
Die mannen raken altijd alles wel kwijt, maar 10k voor zo'n ding vind ik wel echt absurt. Leitner kennende zal de auto wel in nieuwstaat en 100% origineel zijn maar dan nog, zo'n Karmann is niet echt een heel speciaal iets waar veel mensen op zitten te wachten volgens mij. Leuk voor erbij in je midlifecrisis als je vroeger zo'n dingetje had, maar dan koop je er wel eentje die 2500 euro kost. Ik ben benieuwd naar het verloop van deze bolide, ga 'm in de gaten houden.
Wel grappig, op de Facebook-pagina van Leitner stond als eerste reactie bij deze auto; 'Eén van de weinige begeerlijke VW's.' :giggle:
Mike0709
06-02-2015, 21:55
10k is een hoop ja, leitner raakt bijna alles wel kwijt maar geen idee of het ook voor de vraagprijs is. Als het in 'leitner-conditie' is, is die zo goed als nieuw.
wessel97
06-02-2015, 22:10
10k is toch wel echt over de top.
leuk dat hij super origineel is enz. maar het interieur is niet echt een gewilde combinatie, de kleurencombinatie aan de buitenzijde vind ik dan wel weer mooi maar kan me ook voorstellen dat er veel mensen zijn die die kleuren combinatie ook niks vinden.
als het nu een classicline of een andere speciale versie was met alles erop en eraan (leer, hydraulische kap, elektrische ramen enz.) dan zou het nog te overwegen zijn maar 10k voor een cabrio die eigenlijk de kaalste uitvoering was destijds (op de stuurbekrachtiging na) is toch wel te gortig..
Tsja, wat de gek ervoor geeft dan maar..:) Hier nog een vergelijkbaar exemplaar:
Cabrio Classicline (http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-golf-cabrio-classicline-orginal-78tsd-km-tacherting/202632227.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=14&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&maxFirstRegistrationDate=1993-12-31&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&colors=BLACK&maxMileage=100000&categories=Cabrio&numberOfPreviousOwners=3&noec=1)
Of wat te denken van deze:
Cabrio 1 (http://www.classicpark.nl/nederlands/collectie/voorraad/volkswagen-golf-18-(72-kw)/11987)
Als het dan toch geld mag kosten...
http://ww3.autoscout24.de/classified/264171648?asrc=st|as
Wel een DX trouwens.
Mike0709
07-02-2015, 12:35
Tsja, wat de gek ervoor geeft dan maar..:) Hier nog een vergelijkbaar exemplaar:
Cabrio Classicline (http://suchen.mobile.de/auto-inserat/vw-golf-cabrio-classicline-orginal-78tsd-km-tacherting/202632227.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=25200&makeModelVariant1.modelId=14&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&maxFirstRegistrationDate=1993-12-31&ambitCountry=DE&negativeFeatures=EXPORT&colors=BLACK&maxMileage=100000&categories=Cabrio&numberOfPreviousOwners=3&noec=1)
Of wat te denken van deze:
Cabrio 1 (http://www.classicpark.nl/nederlands/collectie/voorraad/volkswagen-golf-18-(72-kw)/11987)
Die tweede is bizar duur, de rest wat op die site staat ziet er wel goed uit! En duur. Harlekijn polo, kevers en een s2
En verkocht, echt onvoorstelbaar.
skywalker38
08-02-2015, 12:48
Die porche's die daar staan zijn wel erg dik zeg
Die tweede is bizar duur, de rest wat op die site staat ziet er wel goed uit! En duur. Harlekijn polo, kevers en een s2
jonge jonge jonge... gaat ook helemaal nergens meer over.
als je de helft vra....... laat ook maar zitten.
waar maak ik me eigen druk om. :tongue:
golf fahrer
08-02-2015, 13:18
Verschiet ervan dat die zo snel weg is. Langs andere kant. Zoek ze maar eens de originele cabrio's in mooie staat. Meestal zijn het afgetrapte exemplaren waar een of ander ventje zijn "creatieve" kunst op losgelaten heeft.
Mike0709
09-02-2015, 09:42
En verkocht, echt onvoorstelbaar.
Voordeel van zijn netwerk is dat dit soort voor hem relatieve 'goedkope' auto's snel weggaan, zal ook veel naar het buitenland gaan. Ben bij de man geweest, en heeft echt verstand van zaken!
Ja netwerk is alles in dat wereldje. Die mannen die kopen niks in (buiten hele speciale auto's) voordat ze weten aan wie ze hem alweer kwijt kunnen. Hij heeft waarschijnlijk een heel klantenbestand met mensen die speciaal naar iets opzoek zijn en dan is het gewoon een kwestie van doorschuiven en de winst pakken. Plus als er wat loskomt dan zijn hun al op de hoogte voor zoiets geadverteerd wordt op het interweb.
Binnenkort is het weer Techno Classica Essen.. daar staat hij ook altijd met wat spul. Vorig jaar waren we aan het eind van de beurs en op bijna alles (op de hele beurs overigens) stonden bordjes met verkocht.
Airbagged
09-02-2015, 11:18
Gelukkig is het morgen weer de 10e vd maand :D :green:
Al win in 30 miljoen, zelfs dan koop ik geen Golf Mk1 cabrio voor 10k :D
NielsDub
09-02-2015, 11:35
Een paar knappe R32's om s een tijdje in de schuur te zetten ;)
Van al het moois één fraai exemplaar, dan ben ik al tevreden hoor :)
NielsDub
09-02-2015, 12:03
Ok, daar zou ik t dan ook wel mee kunnen doen...
En met 30 mio op de bank is die schuur met R32's ook niet echt nodig om de kas te kunnen spekken :D
wessel97
09-02-2015, 15:18
Al win in 30 miljoen, zelfs dan koop ik geen Golf Mk1 cabrio voor 10k :D
ik zou voorzichtig zijn met zoiets te zeggen.. het kan goed zo zijn dat je over een aantal jaar zo'n ding niet meer koopt voor onder de 10k
of dat je er dan wel 10k aan uitgeeft is iets anders maar je weet nooit hoe het loopt.
Hoe 't loopt in te toekomst is toch niet van toepassing op mijn reactie? Dat is puur een persoonlijke statement dat ik nooit 10k zal uitgeven voor een Mk1 cabrio. Al worden ze 15k waard, ik vind het gewoon geen porum zo'n bak. Er zijn sowieso maar weinig cabrio's die ik echt mooi vind trouwens, maar dat terzijde.
wessel97
09-02-2015, 17:46
Hoe 't loopt in te toekomst is toch niet van toepassing op mijn reactie? Dat is puur een persoonlijke statement dat ik nooit 10k zal uitgeven voor een Mk1 cabrio. Al worden ze 15k waard, ik vind het gewoon geen porum zo'n bak. Er zijn sowieso maar weinig cabrio's die ik echt mooi vind trouwens, maar dat terzijde.
klopt idd, had niet helemaal goed gelezen :redface: . maar als je merkt dat ze in prijs beginnen te stijgen zou het wel zomaar eens een leuke inverstering kunnen zijn, ondanks dat je het niets vind.
klopt idd, had niet helemaal goed gelezen :redface: . maar als je merkt dat ze in prijs beginnen te stijgen zou het wel zomaar eens een leuke inverstering kunnen zijn, ondanks dat je het niets vind.Klopt, daar gaat het in verschillende topics over. Mk4 R32's, Beetle RSI, etc. Zo'n cabrio's zijn er veel te veel gemaakt/in omloop om echt waardevol te worden denk ik. Dit is dan zo'n uniek exemplaar kwa staat dat hij alsnog behoorlijk wat opbrengt maar als ik een investering zou moeten doen dan zou het alleen iets zijn wat ik écht tof vind en waarvan ik ook zeker weet dat het in waarde gaat stijgen (en als ik zoveel geld heb dat je 't in de vorm van een auto ergens weg kan zetten).
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.