PDA

View Full Version : 1800 8v Turbo?

LuckyLuc
19-02-2015, 11:40
Hallo,

Ik zit met een vraagje. Is het mogenlijk om een 1800 8v DX om te bouwen naar een turbo motor? Dat de compressie verlaagt moet worden snap ik maar is het mogenlijk om bv de onderdelen van een TDI te gebruiken? Deze motor zou in mijn golf 2 moeten komen en ik zou iets anders willen doen als webers en motocarbu's. Dus is dit mogenlijk? Ik wil geen hopen aan pk's maken, gewoon een vlot en betrouwbaar blok ;)
Motormanagement moet natuurlijk ook veranderd worden, en als het mogenlijk is, wat raden jullie dan aan? Ik heb hier nog een hoop stukken liggen van TDI's dus dat is geen probleem. Kortom wat raden jullie mij aan? Ik zou liefst geen motorswap doen, ik wil origineel uit de hoek komen door eentje om te bouwen :D

Mvg Luc

Johan1982MK1
19-02-2015, 12:19
Welkom :thumbup:
Makkelijkste om een 8v turbo te bouwen is een g60 motor te pakken.
Die heeft al de juiste compressieverhouding en de digifant waar die op loopt kan ook omgaan met overdruk. zijn maar een paar draden om m aan de gang te krijgen.
tdi onderdelen kan je waarschijnlijk niets mee.

fcapri
19-02-2015, 13:08
turbo's erop, throttle bodies erop, megasquirt ecu erin... is eens iets anders dan webers en motocarbs :D .

denk niet dat een tdi pomp te gebruiken is om benzene in te spuiten, tenzij je het motorblok gaat ombouwen naar diesel. dat zou pas een ombouw zijn :eek: