View Full Version : Remkrachtverdeler verwijderen Golf1 Automaat
CAR-POOL
03-03-2015, 00:16
Ik ben momenteel bezig met restauratie van een Golf1 automaat.
Alleen heeft de remkrachtverdeler bij de achteras veel fuctie? Natuurlijk word de auto niet gebruikt als zware spullen in te vervoeren.
En met verlagen zal dit ook nog problemen kunnen krijgen?
Wie heeft wijze raad voor me.
Ik hoor het graag.
:)
mr.sopkip
03-03-2015, 09:44
Mag ik vragen waarom je het wil verwijderen? Ik heb geen antwoord op je vraag, ik ben gewoon benieuwd.
Remdrukbegrenzers op je HRC monteren is de volgende optie.
Zware spullen of niet bij een stevige remactie sta je zo achterste voren + APK afkeur.
Als je remdrukbegrenzers op je HRC gaat monteren zorg dat je zeker weet dat je de juiste verhouding hebt.
Je zal er ook waarschijnlijk niet aan ontkomen om de remleiding van HRC tot achteras te vervangen..
Remdrukbegrenzers op je HRC monteren is de volgende optie.
zo heb ik het idd ook gedaan weg die oude meuk
3/15 met schijven achter rij altijd alleen auto is ook verlaagd
Zware spullen of niet bij een stevige remactie sta je zo achterste voren + APK afkeur.
APK afkeur omdat?
Remkracht verschil zien ze op de remmentestbank. Deze is verplicht bij elk APK station vanaf 1 mei 2014.
Mijn APK station heeft hem al jaren.
CAR-POOL
03-03-2015, 23:29
Bedoelde te zeggen dat het veel fuctie als er toch niet met zware spullen word vervoerd. Overigens met verlagen moet deze ook weer aangepast worden lijkt me , daarom dacht ik beter in zijn geheel verwijderen of toch laten zitten of evetuele begrenzers tussen de hrc. Wat is de beste oplossing hier voor , overigens is alle remmerij origineel. de remklauwen zijn wel aangepast dit zijn vw2 klauwen. zonder geventileerde schijf.
En achter behoud je gewoon trommels toch?
Ik heb de juiste rembekrachtigers die je nodig hebt voor je liggen eventueel met HRC (deze heeft de grootste diameter die orgineel geleverd is). ZGAN! De linker (zwarte) op de foto, orgineel VW (FAG).
http://downloads.inventive.nl/temp/topic/mk1g60_237.jpg
PB maar als je het nodig hebt
Remkracht verschil zien ze op de remmentestbank. Deze is verplicht bij elk APK station vanaf 1 mei 2014.
Mijn APK station heeft hem al jaren.
Wat jij bedoeld is niet remverschil (want links en rechts achter blijven evenveel remkracht houden, alleen te veel..), wat jij bedoeld is overberemming op de achter as, dit is alleen GEEN controlepunt meer bij de APK!
Neemt niet weg dat je het niet moet willen, voor je het weet sta je omgekeerd op de weg.. ;)
CAR-POOL
16-03-2015, 01:09
Past dit ook op de originele HRC?
En zou een rembekrachtiger van een GTI veel verschil maken?
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.