Log in

View Full Version : auto stallen in achtertuin

feffe
25-03-2015, 14:46
ik moet voor de komende tijd mijn 88er polo stallen, mogelijk blijft hij een aantal jaren staan.

we hebben thuis een zeer grote achtertuin, gras veld.

heeft iemand ideeën om daar een simpele stalling te maken waar mn polo goed tegen water/wind/ongedierte/vallende takken beschermd is?

ik zat zelf te denken om er een soort van vrachtwagenzeil over te spannen, of een oude legertent aan te schaffen maar ik ben bang voor condens.

ondergrond bestraten behoort tot de mogelijkheden,

ik hoor graag jullie ideeën hier over.

Matheo
25-03-2015, 14:55
Zou inderdaad wel bestraten. Verder is met wat tuinhout en golfplaat toch wel redelijk eenvoudig een carport te maken? wel even een investering maar dan heb je er de komende jaren ook nog plezier van.

Ebut
25-03-2015, 15:34
Inderdaad bestraten, sowieso.

Verder wat Matheo zegt, paar palen en wat planken en dan ben je snel een heel eind denk ik. Er is veel op Marktplaats te vinden.

Erik Baas
25-03-2015, 15:55
En (vooral als je een zeil gebruikt): zorg voor ventilatie! En een half pondje silica-kattenbakvulling in een oude sok in de auto, om vocht te absorberen. Je wilt niet weten wat vocht en schimmel kunnen aanrichten...

Oudelut
25-03-2015, 16:13
https://www.carcoon.com/carcoon-airflow-systems/carcoon-double-skin-outdoor#intro

Van Limburg
25-03-2015, 16:22
Moest er ook gelijk aan denken, maar niemand staat te wachten op prijzen beginnend vanaf 520 euro..
Al scheelt die op lange termijn veel roest/koppijn/geld/tijd die in de auto gaan als je er aan gaat beginnen.

Oudelut
25-03-2015, 16:39
Ja, precies. En bestraten/afdak bouwen is ook niet gratis. Wie weet kun je er een tweedehands vinden, of gunstig via Ebay of zo...
En je kunt 'm ook weer verkopen, dus blijft dan tijdelijke investering. Vraag is of je auto doe investering waard is?
Een '88-er Polo komt in straatwaarde al ver onder een carcoon uit, maar emotionele waarde kan ik natuurlijk niet inschatten. Kans bestaat echter dat je over 4 jaar weer een Polo kunt terugkopen voor minder dan een carcoon nu...

yuli
25-03-2015, 16:52
Ik heb ooit toen ik nog in de publieke stalling stond met mijn auto, ook aan zo'n luchtzak zitten denken.

Het probleem los van de absurde prijs is dat ze de temperatuur niet reguleren. Dus blazen wel lucht maar dan wel koude / vochtige lucht en ik vond dat de investering niet waard.

Oudelut
25-03-2015, 19:34
Er bestaan ook vacuüm-versies. Helemaal top, want het is de zuurstof die het oxidatieproces nodig heeft, meer dan vocht/water.

feffe
25-03-2015, 22:31
zo'n condoom is wel leuk maar inderdaad prijzig, een soort van carport kan vrij goedkoop neergezet worden.

en mijn polo is niet te vervangen :D

golf fahrer
28-03-2015, 08:28
Op sommige engelse fora gebruiken ze die outdoor carcoon al langer en sommige reacties zijn heel positief. Principe van circulerende lucht dat geen condens geeft.

Heb zelfs een fransman gehoord die dat al 20 jaar gebruikt en die is gewoon lovend over dat produkt.

Dokter D
28-03-2015, 08:38
Zet m in een geïsoleerde zeecontainer.
Deze zijn vaan voor weinig te krijgen.

Een gewone zeecontainer is niet aan te raden tenzij je m zelf isoleert.

martinus83
28-03-2015, 08:48
Of zet hem in een binnenstalling, kost je ca 200 euro per jaar..

Vladi
30-03-2015, 07:59
Of zet hem in een binnenstalling, kost je ca 200 euro per jaar..

Dit + een goede car cover erover.
Dat is toch veel beter