PDA

View Full Version : golf 1 16v


steven16v
02-09-2005, 10:41
Aangezien ik al een tijd bezig ben met mijn projectje wilde ik jullie ook mee laten genieten met mijn bezigheden

Nadat ik in een golf 1 16v had gezeten was ik compleet verkocht. Dit wilde ik dus ook.

Dus eerst op zoek naar een golfje 1

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/image207.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/image209.jpg

Nu was het tijd geworden om een geschikt 16v blok te vinden met alle toebehoren er bij om hem in de golf 1 te bouwen

Wie zoekt zal vinden..

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/motor013.jpg

en een paar kabeltjes....

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/image007.jpg

Nou moest dus eerst de golf 1 motor uit de golf 1. Origineel zat er een golf 1 1.1 motor in. Dus moest ook 1 motor steun verlast worden. Maar later hier over meer.

Deze motor moest er dus uit.

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5736&stc=1

ongeveer 2 uurtjes later...

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5737&stc=1

Als je goed kijkt kun je zien dat het oude blok uit de golf is.

steven16v
02-09-2005, 10:57
Na een beetje informatie gezocht te hebben op internet en natuurlijk op dit forum :biggrin: kwam ik er achter dat er toch wel veel golfjes 1 met een 16v motor reden. Dus het was niet "echt" origineel meer.

Via een kameraad van mij kwam ik er achter dat er een leuke en toch wel originele manier was om toch nog een paar extra pk's uit het blok te peuteren.

Je neemt een golf 3 diesel onderblok en krukas. Op de diesel krukas monteer je de 16v drijfstangen en zuigers. Door de langere slag van de diesel krukas kom je op een veel groter cilinderinhoud uit en een hoger koppel. Omdat ik al overmaat 16v zuigers had kwam ik ongeveer op een cilinder inhoud uit van iets minder als 2.1 Liter. :eek:

Maar voor het zover is moest eerst de 16v uit elkaar.

De oliepomp, die wordt later vervangen door de diesel oliepomp.

http://img264.imageshack.us/img264/7237/image0390ns.jpg

De nokkenassen. Deze worden ook vervangen door andere exemplaren.
In combinatie met een verstelbaar nokkentandwiel

http://img264.imageshack.us/img264/9656/image0332bh.jpg

De zuigers en drijfstangen.
De zuigers worden uitgewogen het zelfde wordt met de drijfstangen gedaan. De zuigers moesten nog aangepast worden, omdat de zuigers tegen de krukas aan kwam.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/image035.jpg

De cilinderkop is maximaal geflowd en bewerkt. De verbrandingskamers zijn groter gemaakt voor een beter spoeling. De zittingen zijn geslepen, nieuwe klepgeleiders en klepsteel rubbers. De kop is gevlakt. En natuurlijk een nieuw nokkenastandriempje

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5744&stc=1

Het standaard onderblok

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5745&stc=1

De standaard krukas met de lagerschalen. De krukas wordt dus vervangen voor een exemplaar van een golf 3 diesel.

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5746&stc=1

steven16v
02-09-2005, 11:15
Omdat ik alle onderdelen toch uit elkaar had wilde ik het alles een mooi kleurtje geven.

Dus eerst werden alle onderdelen gestraald.

Het inlaat spruitstuk. Deze wordt ook geflowd. Zodat de luchtstroom mooi overloopt in de cilinderkop. (dus geen gietbramen of iets dergelijks)

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/image043.jpg

De versnellingsbak

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/image071.jpg

De cilinderkop

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/image083.jpg

Hier is de cilinderkop klaar.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/image213.jpg

Eerst alles goed ontvetten en daarna de onderdelen spuiten voor een mooi bling bling gehalte onder de kap. ;)

De lagers in de dynamo waren ook defect. Dus deze zijn ook gelijk vervangen. Ook zijn de koolborstels vervangen. Onder het motto, als je iets doet doe het dan goed. :tongue:

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5753&stc=1

De startmotor.

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5754&stc=1

De waterpomp

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5755&stc=1

De versnellingsbak.

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5756&stc=1

En nog een keertje.

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5757&stc=1

rallye16vt
02-09-2005, 11:23
Wanneer kom je op de koffie, met je nieuwe motor? Zier er goed uit.
Zo mooi grijs was ie hier niet :p :biggrin:

steven16v
02-09-2005, 12:04
Nu was het dus tijd geworden om een geschikt diesel onderblok te zoeken. Vaak is het zo met die blokken dat de krukaspoelie doorschiet op de krukas. Zodat de krukas beschadigd is. Dus ik kon maar geen geschikt blok vinden.

Op een gegeven moment was ik dus jarig. Zoals ieder ander 1 keer in het jaar. ;)

Kwamen een paar kameraden van mij aan met een hele grote doos. Dus ik zag de bui al hangen. Daar zal wel een 1 of anders stiptease uit komen. Maar gelukkig zat er voor mij een zeer belangrijk onderdeel in. Jawel, een AAZ diesel onderblok.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/image131.jpg

Voor het gemak heb ik een bok gemaakt waar de motor in gehangen kan worden. Zo is het makkelijker om de onderdelen de demonteren en monteren.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/image133.jpg

Aangezien de auto straks heel wat pk'tjes er bij krijgt. Moest de wegliggen en natuulijk ook de remmen aangepast worden.

Achter werden een achteras gemonteerd van een scirocco 16v. Met golf 2 16v remschijven en klauwen.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/image095.jpg

Voor kwamen er remmen onder van een scirocco 16v
Onder de originele 1.1 remmen boven de scirocco 16v remmen

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/topic032.jpg

Om de wegligging beter te krijgen zijn er stabilisator stangen geplaatst.

De stang is gemaakt van RVS en is nadien gepolijst

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/image193.jpg

Ook komen er voor stabilisator stangen. Helaas hier nog geen foto's van.

Om lekker te kunnen zitten heb ik een paar kuipstoelen gekocht.
Ze zien er een beetje smerig uit op de foto maar in het echt zijn ze als nieuw.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/image151.jpg

Een verstelbaar onderstel gemaakt.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/image153.jpg

De auto was van binnen bruin bekleed. Dit vond ik niet mooi. Dus werd alles er uit gehaald. Ik heb vloerbedekking gehaald en alles van binnen bekleed met vloerbedekking. De deurpanelen zijn afkomstig van een gti.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/image159.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/image157.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/image155.jpg

Hier nog ff een fototje van de kuipstoelen als ze in de auto zitten

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5771&stc=1

En van de achterkant.

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5772&stc=1



Zal morgen nog een paar foto's posten over de opbouw van het blok.

steven16v
02-09-2005, 12:07
Wanneer kom je op de koffie, met je nieuwe motor? Zier er goed uit.
Zo mooi grijs was ie hier niet

Haha, komt goed.

Moet eerst ff een nieuwe ontsteking hebben. Dus wie o wie?

Gert
03-09-2005, 14:52
Rare vraag misschien : maar waarom niet meteen op carbs ? Ziet er zowiezo een stuk mooier uit en als het goed afgesteld is rijdt het nog lekkerder .
Voor de rest respect hoor : je pakt het goed aan ;)

p.s. Geen kooi erin ?

berendd
03-09-2005, 14:52
lekker project...

veel foto's werken helaas niet.

maar wel op de originele injectie? hoe ga je dat werkend krijgen?

zijn webers niet veel leuker in een golf 1?

blijft je eigen keuze natuurlijk, maar wel een gaaf project, wordt wel weer een bommetje!

steven16v
03-09-2005, 15:02
Rare vraag misschien : maar waarom niet meteen op carbs ? Ziet er zowiezo een stuk mooier uit en als het goed afgesteld is rijdt het nog lekkerder

Dat was ook eigenlijk mijn bedoeling. Maar ik wil dan wel 45 mm carbs hebben. En die zijn eigenlijk vrij zeldzaam en als je ze vind moet je ook meteen weer de hoofdprijs betalen.
Misschien wordt het dan toch een setje 40 mm.
Maar je hebt gelijk. Het ziet er een stuk mooier uit.

veel foto's werken helaas niet

Hmm, das niet zo mooi. Ben zowiezo geen held in computers.
Bij mij doen ze het wel. :confused:

Tommy
03-09-2005, 15:17
bij mij ook niet...

ff vraagje over het onderblok, en mijn redenering... je zet je oude zuigers en stangen er weer in, naja... een overmaat, je vlakt je onderblok weer helemaal af om op je goeie compressie te komen, dus hoe kan ie dan opeens meer inhoud hebben? Wat zie ik over het hoofd? de slag die ze nu maken ofzo?

leuk project verder, het kleine aantal foto's wat ik kan zien ziet er goed uit!

steven16v
03-09-2005, 16:00
De diesel krukas heeft een langere slag als van een gewone 16v. Dus daarom krijg je een grotere cilinderinhoud. Door die langere slag krijg je ook een veel hoger koppel onderin de toeren.

Het diesel onderblok is wel gevlakt maar toch is het blok nog een stuk hoger als van een gewone 16v.

Kan misschien iemand die foto's fixen? Of zeggen wat ik fout heb gedaan? :o

steven16v
06-09-2005, 11:36
Niemand weet waar het aan kan liggen wrom de foto's niet werken. Heb nog meer foto's, maar jah als ze niet werken dan hoef ik ze ook niet te plaatsen.

Dus iemand die het ff kan fixen of zo. Dan ben ik weer een gelukkig mens. :)

Oliver®
06-09-2005, 12:39
Mooi project! Ziet er goed uit voor wat ik ervan kon zien! Succes ermee!

MauSeR35
06-09-2005, 15:38
vet project, heb ook wel eens aan zoiets zitten denken, maar ja heb de midelen nog niet zeg maar. succes er mee

Oliver®
06-09-2005, 15:55
De diesel krukas heeft een langere slag als van een gewone 16v. Dus daarom krijg je een grotere cilinderinhoud. Door die langere slag krijg je ook een veel hoger koppel onderin de toeren.

Het diesel onderblok is wel gevlakt maar toch is het blok nog een stuk hoger als van een gewone 16v.

Kan misschien iemand die foto's fixen? Of zeggen wat ik fout heb gedaan? :o

Hoe doe je dat BTW met je carterontluchting? Zit die bij een diesel ook op het onderblok?

steven16v
06-09-2005, 16:38
Hoe doe je dat BTW met je carterontluchting? Zit die bij een diesel ook op het onderblok?

Ja die zit ook op het dieselblok. Ik heb daar een flens voor gedraaid. En dan met een stukje buis naar een potje. Zodat daar de eventuele olie in valt.

Als de foto's het deden dan kon ik je dat ff laten zien hoe ik het had gedaan. :o

siep wokkel
08-09-2005, 13:09
fotos uploaden op www.imageshack.us

en dan de directe link naar het plaatje nemen...


en die tussen zetten! dan heb je de plaatjes direct op het forum op de juiste grootte en geen gekloot met kleine fotos die je eerst aan moet klikken etc!

steven16v
08-09-2005, 17:50
Bedankt!

Heb de foto's ff bijgewerkt. Hoop dat nu iedereen ze wel kan zien. :confused: :biggrin:

Henk_Pigo
08-09-2005, 18:20
Foto's doen het!

Mooi projectje Steven! Ben reuze benieuwd naar het eindresultaat!

steven16v
08-09-2005, 18:44
Foto's doen het!

Gelukkig

Mooi projectje Steven! Ben reuze benieuwd naar het eindresultaat!

Anders ik wel. ;)

steven16v
08-09-2005, 19:35
Een beetje chroomwerk opgespaard.

Complete set sierstrips rondom.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/chroom010.jpg

Rubbers met chroom voor de ramen.
Mis alleen nog een voorraam rubber met chroom.
Als iemand nog iets heeft liggen dan hou ik me aanbevolen.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/topic030.jpg

De chromen strips voor de voorramen.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/chroom029.jpg

Dankzij HJ een setje chromen bumpers. Bij deze nog bedankt. :)

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/topic029.jpg

Gromen Grille

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/topic026.jpg


Weet alleen nog niet of het op de golf 1 komt. Aangezien mijn type 1 niet origineel geleverd is met chroom.... ff over nadenken dus.

VWijchen
08-09-2005, 19:56
jup :D

Oliver®
08-09-2005, 23:26
Mooi! Ziet er goed uit nu alle foto's het doen!

Pedaalemmer
09-09-2005, 09:06
super Project! 2.1 16V in een golfje 1 ben echt benieuwd hoe dat loopt!

saus
12-09-2005, 15:00
Vet project !!!!

Ik kende je website al !

Succes met de laatste loodjes !

froggy
12-09-2005, 15:11
ziet er leuk uit

veel succes met het blokje draaiende te krijgen ;)

steven16v
12-09-2005, 17:10
Het blok heeft al stiekem even gelopen. Maar ik moet nu een nieuwe ontsteking hebben. Dus daar is het nu even wachten op.

Dus al iemand nog een ontsteking heeft liggen van een 16v?....

redbull
12-09-2005, 17:36
waar kom je vandaan heb een ontsteking liggen maar is in eindhoven !!
ik hoor het wel .
groeten redbull

steven16v
12-09-2005, 17:50
je hebt pm

oergolf
12-09-2005, 19:32
Kijk eens aan, ziet er uit als een goed huwelijk. Het zal me benieuwen hoe het blokje gaat lopen. Zeker vergeleken met een standaard 16v ;)

MMgolfnut1
12-09-2005, 19:51
Ziet er allemaal keurig uit! Vraag over het blok. De grijze metalen delen, zijn deze blank of voorzien van een laklaag?

steven16v
13-09-2005, 08:46
Ziet er allemaal keurig uit! Vraag over het blok. De grijze metalen delen, zijn deze blank of voorzien van een laklaag?

De metalen (aluminium) delen zijn eerst gestraald. Daarna goed ontvet. En daarna voorzien van een alu laklaag.

Rickyrick
13-09-2005, 09:42
geweldig man!! ben erg benieuwd.

Mocht je nog op zoek zijn naar een ontsteking, moet je ff pm'en!

steven16v
13-09-2005, 09:45
ja zag het net bij mijn advertentie. Je hebt een pm :)

Rutger
13-09-2005, 13:15
Zo, dat ziet er netjes uit! Mooi strak.. Ik las dat je niet zeker weet of je dat chroom gaat gebruiken. Als je die grill niet gebruikt heb ik wel interesse!

Gr. Rutger

René
13-09-2005, 13:28
ziet er goed uit man!!

enne... voor dat voorraamrubber met chroom www.golf1onderdelen.nl :cool:

MMgolfnut1
13-09-2005, 20:03
De metalen (aluminium) delen zijn eerst gestraald. Daarna goed ontvet. En daarna voorzien van een alu laklaag.

Tenk joe! Heb je nog een speciaal lakje/merk moeten gebruiken?

redbull
13-09-2005, 20:29
wat is die ontsteking je waard laat maar weten .
groeten redbull

steven16v
15-09-2005, 08:00
wat is die ontsteking je waard laat maar weten .
groeten redbull

Bedankt voor het aanbod. Maar heb er gister net eentje gekocht van Rickyrick. Als ik hem nog nodig heb laat ik het je weten.

steven16v
16-09-2005, 12:33
Zo, het blok is nou verder aangesloten. Wat nog rest is dat als het blok straks goed loopt dat alles netjes wordt afgewerkt. Dus geen los liggende kabels ed.

Eerst kwam de spinnekop boven de motor kap uit. Uiteraard moest dit aangepast worden.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/topic050.jpg

De luchtfilter bak werd ingekort. Dus nu past het allemaal wel netjes.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/topic053.jpg

Zo ligt de motor er nu bij. Alles moet nog wel afgewerkt worden. Was trouwens nog wel wat werk om passende benzineslangen en koelslangen te krijgen. Maar na een paar keer op de sloop te zijn geweest had ik uit eindelijk toch goed passende slangen. (sommigen komen zelfs van een opel af :o )

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/topic055.jpg


De eerste keer starten ging wel goed. Hij liep bijna meteen. Maar toen kwam het probleem..... De ene keer had ik wel vonk de andere keer niet. De ontsteking was overleden.

Dus nieuwe ontsteking gekocht en hij had weer vonk. Maar jah, het volgende probleem dook weer op.

De startmotor ging heel moeilijk rond. Net of de accu leeg was. Dus jah, wat doe je. Nieuwe accu er achter. Dat mocht dus ook niet baten. Nieuwe startmotor dan. Nee, dat hielp ook niks.
Alle massapunten nalopen. En kijken of ik echt goede massa had. Dat was dus ook allemaal goed.

Dat probleem is dus nog steeds niet verholpen.
Denk dat ik maar eens een diesel startmotor moet proberen. Misschien dat die startmotoren meer kracht hebben als de 16v startmotoren.

Of heeft iemand anders nog suggesties?

Zestienkleppen
16-09-2005, 13:17
Zomaar een idee, maar zijn de kabels van/naar de startmotor wel dik genoeg? Kan een beperkende factor zijn dacht ik.

steven16v
16-09-2005, 17:53
Zomaar een idee, maar zijn de kabels van/naar de startmotor wel dik genoeg? Kan een beperkende factor zijn dacht ik.

Yep, die zijn wel dik genoeg. Is origineel.

WilliamF
16-09-2005, 18:23
Jou startmotor is gemaakt voor een 1.8... je hebt nu een 2.1 met verhoogde compressie! Doe inderdaad maar een dieselstartmotor dan zal het waarschijnlijk allemaal een stuk beter gaan.

steven16v
16-09-2005, 18:45
Jou startmotor is gemaakt voor een 1.8... je hebt nu een 2.1 met verhoogde compressie! Doe inderdaad maar een dieselstartmotor dan zal het waarschijnlijk allemaal een stuk beter gaan.

Dat was inderdaad mijn ingeving ook al. Toch maar eens op zoek gaan naar zo'n startmotor. :)

maikel
17-09-2005, 20:56
neem gewoon een nieuw type startmotor met een eindreductie.

Herkanbaar: zijn langer als andere startmotors.

steven16v
20-09-2005, 14:19
Heb zojuist een diesel startmotor gekocht. En jawel, hij gaat nou wel goed rond. :)binnenkort ook maar eens proberen of hij daadwerkelijk ook wil starten. Maar dat zal wel goed komen, aangezien hij al eerder gelopen heeft.

Hou jullie op de hoogte.

Gijs
20-09-2005, 14:28
Ben benieuwd. Tevens ben ik ook benieuwd naar het vermogen :cool:

steven16v
20-09-2005, 15:37
Ben benieuwd. Tevens ben ik ook benieuwd naar het vermogen :cool:

Klinkt niet echt enthousiast. ;)

Maar als ik het vermogen wil weten moet ie toch eerst op de rollerbank.

TimMK1
20-09-2005, 15:39
Hey, ik heb dat probleem ook met mijn 16v golf 1, van het moeilijk rondgaan van de startmotor.. Mag ik vragen van welke diesel je de startmotor gebruikt hebt?

steven16v
20-09-2005, 15:50
Hey, ik heb dat probleem ook met mijn 16v golf 1, van het moeilijk rondgaan van de startmotor.. Mag ik vragen van welke diesel je de startmotor gebruikt hebt?

Ja, dat mag. :biggrin:
Het is van een golf 3 uit 1994. Volgens mij motorcode AAZ.

Maar normaal gesproken moet een standaard 16v startmotor de motor gewoon goed rond krijgen. Maar ik heb een krukas met een langer slag. Vandaar dat die van mij dus niet goed rond ging.

Ik zou anders eerst kijken of je een goede massa hebt. Dat is nog wel een veel gemaakte fout. Ja, en anders ff een andere accu proberen.

Henk_Pigo
20-09-2005, 16:09
Hij begint al te leven! :cool: Mooi werk!

Oliver®
20-09-2005, 23:04
Mooi werk steven! Ziet er echt goed uit!

Hou ons op de hoogte!

steven16v
21-09-2005, 09:56
Tenk joe! Heb je nog een speciaal lakje/merk moeten gebruiken?

Ik heb daar een speciale 2 componenten industrie lak voor gebruikt. Wordt ook wel vaak gedaan met motip spuitbusjes. Het voordeel is dat het makkelijk en snel gaat. Het nadeel is (uit mijn ervaring) dat het niet tegen olie/benzine/remvloeistof bestand is.

MMgolfnut1
21-09-2005, 21:43
Ok, tnx voor de info!

Pedaalemmer
21-09-2005, 22:16
en waar heb je die lak vandaan?

Henk_Pigo
21-09-2005, 22:25
Dat 2 componenten lak is idd monsterachtig spul! Heb er meer goeie ervaringen over gehoord.

Er zit in Assen een zaak die dit verkoopt. Assen-Noord ergens meen ik, weet zo geen naam.

steven16v
24-09-2005, 09:09
en waar heb je die lak vandaan?

Ik heb die lak via een maat van mij weten te bemachtigen. Hij werkt bij een verfhandel.

steven16v
26-09-2005, 17:33
De motor loopt. :) Moet alleen nog een beetje afgesteld worden. Misschien toch eens op zoek gaan naar een verstelbaar nokkenastandwiel. Heeft iemand er nog 1tje liggen?

Heb vorige week een versnellingsbak van een type 1 gti gekocht. De FM bak.
Ik wil deze bak gebruiken ipv de 2y bak. Maar zit toch te twijfelen of de versnellingen niet te kort zijn. En ik denk dat de bak ook niet sterk genoeg is. Heeft iemand daar ervaring mee?

Voor de foto-freaks ff een fototje gemaakt. :)

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/tft001.jpg

koppeling, vliegwiel en drukgroep

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/tft003.jpg

Dit is trouwens een afgedraaid vliegwiel. Ik zoek nog een vliegwiel wat niet afgedraaid is. Dus heeft iemand er nog 1tje liggen. Misschien kunnen we een deal sluiten. :)

sjweeswurmke
26-09-2005, 21:02
vliegwiel heb ik nog voor je zie pb

steven16v
27-09-2005, 11:44
vliegwiel heb ik nog voor je zie pb

Je hebt pb terug

vwmk2driver
28-09-2005, 20:25
over de bak.

als de bak origineel is is hij zo stuk zou hem inwendig wel wat aanpassen.
een 16v bak is alleen wel wat verbetert. zit een soort van sper regelen in wat de fm bak niet heeft persoonlijk zou ik de 16v bak lekker houden hopend er op dat je wel de differentieel klinknagels vervangen hebt want anders kunnen die nog wel is een keer breken wat erg zonde is.

gr frank

vwmk2driver
28-09-2005, 20:42
ohjah en verstelbaar nokkenas tand wiel kan ik nieuw leveren.

en vliegwiel heb ik ook zou mooi zijn als we kunnen ruilen want dat vliegwiel wat jij hebt komt van mijn motor af.

de bak en vliegwil heb je waarschijnlijk bij richard gekocht in enschede :biggrin:

steven16v
01-10-2005, 18:15
Heb inderdaad de bak van Richard. :) Ben nou op vakantie. In Griekenland. Als ik er weer ben zal ik je ff een pm sturen. Over het vliegwiel en verstelbaar nokkenas tandwiel.

steven16v
01-10-2005, 18:27
Owjah voor de luchtgekoelde fans onder ons. Er staan hier (griekenland) heel veel T1 tjes en T2tjes langs de weg. Ook nog wel hele mooie. Maar die zijn gewoon voor oud vuil langs de straat gedumpt zeg maar. Zou er zo 1 mee willen nemen. Maar jah, gaat zo moeilijk met vervoeren. :)
Heb er wel een paar foto's van. Die zal ik wel ff posten als ik er weer ben.

steven16v
17-10-2005, 12:30
Heb ik weer. Radiator is lek. Dus als iemand nog een radiator heeft liggen van een 16v. Het liefst in de buurt van Enschede.

sciroccoGTII
20-10-2005, 18:17
He wat n superproject!!! Ik ben ook bezig met mijn scirocco GTII maar houd het bij mn orginele blokje (wel compleet gereviceerd en spaghettie en nokkenas etc..) Maar ik had n vraagje..ik zag dat je achterin vloerbedekking had geplaatst.. Met wat voor spul heb je dit gedaan??? Want normale vloerbedekking is vrij dik en krijg je volgens mij niet netjes over de spatkast rondingen in de kofferbak?? En waar heb je het mee gemonteerd??
Alvast bedankt!
Groeten Maurits

vwleusden
20-10-2005, 18:25
Heb ik weer. Radiator is lek. Dus als iemand nog een radiator heeft liggen van een 16v. Het liefst in de buurt van Enschede.

Heb er nog 1 liggen, in zeer goede staat... metalen kap waar de vin in zit is ontdaan van alle roest en netjes mat zwart gespoten. Radiateur ziet er verder ook erg netjes uit, kan eventueel een foto voor je maken.

25 euri is ie van jou... woon alleen in Leusden en dat is een uurtje rijden voor je.

steven16v
24-10-2005, 12:42
Maar ik had n vraagje..ik zag dat je achterin vloerbedekking had geplaatst.. Met wat voor spul heb je dit gedaan???

Dat is speciaal spul waarmee je boxen, hoedenplanken ed kunt bekleden. Maar met gewoon vloerbedekking wil het ook wel hoor. Heb ik al vaker gedaan. En heb het gewoon vast gelijmd met bisonkit. Werkt perfect.

Heb er nog 1 liggen, in zeer goede staat... metalen kap waar de vin in zit is ontdaan van alle roest en netjes mat zwart gespoten. Radiateur ziet er verder ook erg netjes uit, kan eventueel een foto voor je maken.

25 euri is ie van jou... woon alleen in Leusden en dat is een uurtje rijden voor je.

Mmm, bedankt voor je aanbod. Maar is mij iets te ver rijden voor alleen een radiator. En ik zit nog te twijfelen om meteen een platte radiator te nemen. Dit i.v.m. misschien later rijden op carbs.

patrick16v
03-01-2006, 18:09
vet project!!!! maar waarom geen digifant injechte??? ik heb de schema's nog wel voor je!
en je kunt dan later een 16V turbo of G60 bouwen als je de compressie van het blok iets verlaagd!

steven16v
03-01-2006, 18:35
Het idee van de turbo was mij ook al meerdere keren voorbij gegaan. Maar dit zal zeker in de toekomst nog wel eens ter sprake komen.

Maar heb jij schema's om een pl/kr injectiesysteem om te bouwen naar digifant 1?
Belang heb ik er zeker wel bij.

AD G60
17-01-2006, 19:39
Ziet er leuk uit joh! Ik had je site al wel eens bekeken, hoe ver ben je op dit moment?

steven16v
19-01-2006, 16:29
Ziet er leuk uit joh! Ik had je site al wel eens bekeken, hoe ver ben je op dit moment?

Het schiet al mooi op. Binnenkort krijg ik nog een paar laatste onderdelen binnen en dan kan ik hem afbouwen. :)

MipMip
19-01-2006, 17:29
Owjah voor de luchtgekoelde fans onder ons. Er staan hier (griekenland) heel veel T1 tjes en T2tjes langs de weg. Ook nog wel hele mooie. Maar die zijn gewoon voor oud vuil langs de straat gedumpt zeg maar. Zou er zo 1 mee willen nemen. Maar jah, gaat zo moeilijk met vervoeren. :)
Heb er wel een paar foto's van. Die zal ik wel ff posten als ik er weer ben.

Ben wel benieuwd naar die foto's eigenlijk. :D

steven16v
19-01-2006, 18:26
Ben wel benieuwd naar die foto's eigenlijk


haha, ja is al weer lang geleden. Maar hier zijn er een paar.

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/rhodos005.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/rhodos041.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/rhodos091.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/rhodos131.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/rhodos122.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/rhodos154.jpg


En zo stonden ze daar allemaal langs de weg of op een parkeerplaats. Sommigen waren nog rijdend maar de meesten stonden daar weg te rotten. :mad:


Heb er nog wel meer, maar dan wordt het ook zo'n lang topic. :chair: Zal wel een keer een nieuw topic aanmaken.

steven16v
21-03-2006, 19:16
Naar een hele lange stilte dan eindelijk een kleine update.

De motor heeft al wel gelopen, maar wilde heel moeilijk aanslaan en liep ook niet goed. Dus de conclusie was dat de ontsteking verkeerd stond.

Dus ik heb een verstelbaar nokkenastandwiel gemonteerd. Binnenkort maar eens kijken of het ook daadwerkelijk helpt.

Hier een paar foto's:

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/74ergolf013.jpg

Het verstelbaar nokkenastandwiel

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/74ergolf014.jpg

En zo staat de golf er momenteel bij

http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/74ergolf015.jpg

rallye16vt
21-03-2006, 20:14
Heej stevie, denk dat je de weddenschap verliest :)
Hoe krijg ik hier trouwens een foto op??????? :mad:

steven16v
22-03-2006, 12:23
Heej stevie, denk dat je de weddenschap verliest :)
Hoe krijg ik hier trouwens een foto op??????? :mad:

Ik ben bang van wel. :redface:


foto uploaden en dan het adres tussen adresvandefoto zetten.

Maarten
22-03-2006, 12:29
http://www.volksforum.com/albums/files/1/4/8/5/rhodos131.jpg

zo heb ik er op Kreta ook een hoop gezien... :chair:


De motor heeft al wel gelopen, maar wilde heel moeilijk aanslaan en liep ook niet goed. Dus de conclusie was dat de ontsteking verkeerd stond.

Dus ik heb een verstelbaar nokkenastandwiel gemonteerd.

:confused: Zou je dan niet eerst een beginnen met de ontsteking op tijd te zetten en daarna het tandwiel te monteren/verstellen? Rijden met verkeerde klep/onstekingstiming kan je een paar verbrande kleppen opleveren!

steven16v
22-03-2006, 12:34
Zou je dan niet eerst een beginnen met de ontsteking op tijd te zetten en daarna het tandwiel te monteren/verstellen?

Denk je dat ik dat niet eerst geprobeerd hebt. :confused:

Het onderblok is zo'n 1 tot 1.5 cm hoger tov een standaard 1.8 onderblok. Dus de hele verhoudingen zijn anders. Vandaar dat ik een verstelbaar tandwiel gemonteerd hebt. Zodat je veel meer kunt stellen dan alleen maar met de ontsteking.

En als je een beetje wil "tunen" dan is een verstelbaar nokkenastandwiel bijna altijd wel een must. En laat ik er nou net een paar te koop hebben, zie onderschrift. :D :D :D

AD racing
04-04-2006, 20:45
Heb je dan de cilinderkopt gewoon op het dieselblok gelegd? dit is toch wat ik begrijp uit je topic hier...
volgens mij heb je dan te weinig compressie... enkel maar mijn gedacht :redface:


EDIT: oeps sorry, het blok is dus wel degelijk afgevlakt, heb je al een compressietest gedaan? hoeveel staat die nu? en hoeveel is er juist van het blok af, heb namelijk nogal veel intresse in dit project hehe, zal normaal wel redelijk wat koppel hebben onderin hé... :)

steven16v
10-04-2006, 12:42
Nou het is nu eindelijk zo zover. De motor loopt! En nog goed ook. Zeer snel op toeren. Heel fel, en heel direkt op het gas.

Wat was het probeem nu. De PL troep. Ik heb alles omgebouwd naar KR. Alles deed gelijk. Alleen benzine pomp werkte niet meer. Maar dat was achteraf een defect relais. Nieuwe relais er in, starten en lopen. :)

Waar ik nog wel even na moet kijken is de koudstartsproeier en stappenmotor. Dat werkt nog niet helemaal naar behoren.

Nou moet ik snel de rest afbouwen.

-complete uitlaat
-kabelboom goed wegwerken
-remleidingen monteren
-radiator vervangen
-aandrijfassen monteren
-stabi stangen monteren

En de rest wat ik vergeten ben. Dus nog zat werk voor de boeg.

steven16v
10-04-2006, 17:47
Heb je dan de cilinderkopt gewoon op het dieselblok gelegd? dit is toch wat ik begrijp uit je topic hier...
volgens mij heb je dan te weinig compressie... enkel maar mijn gedacht :redface:


EDIT: oeps sorry, het blok is dus wel degelijk afgevlakt, heb je al een compressietest gedaan? hoeveel staat die nu? en hoeveel is er juist van het blok af, heb namelijk nogal veel intresse in dit project hehe, zal normaal wel redelijk wat koppel hebben onderin hé... :)

Er is ongeveer 1cm van het blok af.

steven16v
04-09-2007, 09:26
Na wat andere projectjes tussen door toch nog tijd weten te vinden om aan de golf 1 te sleutelen.

Afgelopen week de laatste dingen gedaan. En vrijdag de 1e testrit gemaakt met de golf. :)

Moet zeggen dat de golf goed loopt en zéér fel is. Het wachten is nu nog op de uitlaat die besteld is. Wordt een Supersprint van voor naar achter in het RVS.

Hou jullie wel weer op de hoogte. Hopelijk sneller als de vorige post. :tongue:

variant110
04-09-2007, 19:06
zo dat ziet er leuk uit jo

blijft mooi een 16v in een golf 1 ben er zelf ook mee bezig.

en heb ook nog de zelfde kleuren als jou een bruine en een rooie hahah

http://www.mijnalbum.nl/Foto-E8I6NDFH.jpg
dis men bruine een 1.1 van 1982

http://www.mijnalbum.nl/Foto-F37LZKXV.jpg
dis men rooie daar komt de 16v in zoals je ziet ik krijg er digifant op lekker clean en mat zwart ben nog wel even bezig maar heb geen haast. :rock:

steven16v
05-09-2007, 08:29
@variant110

Ziet er goed uit. Die rode wordt idd lekker clean.

Heb jij niet een keer een carburateur opgehaald bij mij voor die bruine golf 1?

Siem
05-09-2007, 11:05
Super project steven ;)
ziet er echt klasse uit :thumbup:

Succes :)

variant110
05-09-2007, 11:25
@variant110

Ziet er goed uit. Die rode wordt idd lekker clean.

Heb jij niet een keer een carburateur opgehaald bij mij voor die bruine golf 1?

dankje

nee heb niet bij je geweest nee

deze golf heb ik net en heeft daarvoor 3jaar stil gestaan in een hok.

AD G60
05-09-2007, 11:56
Ik ben benieuwd wat dit aan vermogen gaat geven op de rollenbank!