View Full Version : Ze worden duurder en duurder
dukerider
19-04-2015, 18:37
http://www.leboncoin.fr/voitures/795186430.htm?ca=8_s :screwy:
evilnyntje
19-04-2015, 19:13
Vraag en aanbod, vraag en aanbod...
NielsDub
19-04-2015, 19:14
:screwy:
ja..maar het blijft een oud Golfje wat stug is en toch gruwelijk overhelt in bochten,,wat na de derde versnelling weinig puf meer heeft...
wat volledig aanvriest in de winter,nadat je er schoongekrabt mee wegrijd..
rumoerig is bij 120 km/h ,heel zwaar stuurt bij inparkeren ,niet fatsoenlijk remt (bij lange niet)...
in de categorie Oldtimers zeer verkoopbaar ..anders niet..voor dat geld heel wat anders..
wessel97
19-04-2015, 19:24
ja..maar het blijft een oud Golfje wat stug is en toch gruwelijk overhelt in bochten,,wat na de derde versnelling weinig puf meer heeft...
rumoerig is bij 120 km/h ,heel zwaar stuurt bij inparkeren ,niet fatsoenlijk remt (bij lange niet)...
in de categorie Oldtimers zeer verkoopbaar ..anders niet..voor dat geld heel wat anders..
ik denk niet dat dat echt goede argumenten zijn. de auto komt niet voor niets uit 1983.. dat het nu niet echt meer het beste van het beste is oke, maar voor die tijd was het dat wel.
ik bedoel je gaat een nokia 3310 ook niet vergelijken met een iphone van nu neem ik aan. is een beetje hetzelfde principe, of mensen die alles wat ze nu moeten betalen met de euro gaan terugrekenen naar wat het in guldens kostte, ook een beetje irrelevant.
al is de prijs wel aan de hoge kant dat zeker.
Ronal_Driver
20-04-2015, 09:58
Voor die 30 ruggen had ik wel wat meer foto's verwacht...
Voor die 30 ruggen had ik wel wat meer foto's verwacht...
idd.... beetje moeite voor de ad doen brengt zijn geld ook al op.
Vaak zo he. "Zeldzaam" en "Vintage" zijn nou eenmaal woorden waar grof geld voor wordt betaald. Een Submariner (no date) uit 1983 met patina levert een kleine €10.000,- op. Dit terwijl een "ongedragen in de zegels" klokje uit 2015 de helft kost.
Zeg het maar. :)
DutchWilco
20-04-2015, 12:27
20K had ik nog kunnen begrijpen, maar ik vind 30 ook wel heel veel geld voor een mk1 al vind ik hem wel erg mooi en bijzonder.
skywalker38
20-04-2015, 14:31
Tja er moet maar 1 gek zijn die het neertelt,op Essen stond een 5 Alpine turbo vroeg ie 23.000 voor ik heb hem in zijn gezicht uitgelachen dat ding was verre van origineel
Mensen denken, voor een ouwe 911 wordt grif 100.000 neergelegd (minimaal) dus kijken of het met andere merken ook zal lukken
DutchWilco
20-04-2015, 19:02
ik denk niet dat dat echt goede argumenten zijn. de auto komt niet voor niets uit 1983.. dat het nu niet echt meer het beste van het beste is oke, maar voor die tijd was het dat wel.
ik bedoel je gaat een nokia 3310 ook niet vergelijken met een iphone van nu neem ik aan. is een beetje hetzelfde principe, of mensen die alles wat ze nu moeten betalen met de euro gaan terugrekenen naar wat het in guldens kostte, ook een beetje irrelevant.
al is de prijs wel aan de hoge kant dat zeker.
Jij bent dan waarschijnlijk van een generatie die deze auto's niet te koop heeft zien staan in de Guldens en vervolgens het loon heeft zien halveren :rolleyes: Een auto die nieuw werd verkocht in de guldens, moeten ook terug gerekend worden naar de euro waardoor het prijsverschil nog veel groter geworden is. Het is niet vreemd dat een verkoopprijs als oldtimer over de nieuwprijs heen gaat natuurlijk, maar de verhoudingen zijn momenteel in zijn geheel uit zijn verband getrokken.
Verder ben ik het zeker met je eens en koop je zo'n auto niet met de snufjes van vandaag de dag en daar is het dan ook juist een oldtimer voor :)
De oldtimermarkt word momenteel gigantisch opgedreven door de verzamelaars en investeerders die hun Geld momenteel in de auto's steken.
Hier door worden momenteel belachelijke bedragen betaald voor auto's die het vanuit technisch oogpunt eigenlijk helemaal niet waard zijn.
Dit werkt door tot in de meest simpele auto zoals Skywalker dit ook al mocht ervaren gisteren :)
Deze zijn dan ook voor de normaal hardwerkende man onbetaalbaar geworden en staan nu ergens op een rijtje in een hal ipv dat er iemand is die deze mag koesteren en kan rijden enz wat ik persoonlijk erg jammer vind en graag anders had gezien :)
Zodra het weer interessant word om het geld weer op de bank te zetten of te investeren in ontroerendgoed of aandelen, laten deze verzamelaars deze auto's weer los waardoor deze markt weer in elkaar zal klappen. Het is zeker dat dit zal gaan gebeuren, maar de vraag is wanneer :confused: :)
wessel97
20-04-2015, 20:47
Jij bent dan waarschijnlijk van een generatie die deze auto's niet te koop heeft zien staan in de Guldens en vervolgens het loon heeft zien halveren :rolleyes: Een auto die nieuw werd verkocht in de guldens, moeten ook terug gerekend worden naar de euro waardoor het prijsverschil nog veel groter geworden is. Het is niet vreemd dat een verkoopprijs als oldtimer over de nieuwprijs heen gaat natuurlijk, maar de verhoudingen zijn momenteel in zijn geheel uit zijn verband getrokken.
Verder ben ik het zeker met je eens en koop je zo'n auto niet met de snufjes van vandaag de dag en daar is het dan ook juist een oldtimer voor :)
De oldtimermarkt word momenteel gigantisch opgedreven door de verzamelaars en investeerders die hun Geld momenteel in de auto's steken.
Hier door worden momenteel belachelijke bedragen betaald voor auto's die het vanuit technisch oogpunt eigenlijk helemaal niet waard zijn.
Dit werkt door tot in de meest simpele auto zoals Skywalker dit ook al mocht ervaren gisteren :)
Deze zijn dan ook voor de normaal hardwerkende man onbetaalbaar geworden en staan nu ergens op een rijtje in een hal ipv dat er iemand is die deze mag koesteren en kan rijden enz wat ik persoonlijk erg jammer vind en graag anders had gezien :)
Zodra het weer interessant word om het geld weer op de bank te zetten of te investeren in ontroerendgoed of aandelen, laten deze verzamelaars deze auto's weer los waardoor deze markt weer in elkaar zal klappen. Het is zeker dat dit zal gaan gebeuren, maar de vraag is wanneer :confused: :)
je hebt gelijk, de gulden tijd heb ik niet mee gemaakt weet niet of dat een goed of slecht iets is verder. ik weet wel dat ik er af en toe moe van word als ik een onderdeel voor m´n auto koop ofzo en m'n ouders vertel wat het kost, dat ze dan gelijk beginnen van ja maar dat is verdomme bijna (ik zeg maar iets) 100 gulden :D ik heb dan echt zoiets van ligt het nu aan mij of is dit zwaar irrelevant. want ik ken dat helemaal niet, ben er niet meer opgegroeid en zie niet bepaald het nut ervan in waarom je dat terug zou gaan tellen.
maar bijna iedereen boven de 35 doet dat heb ik het idee, dus het zal wel aan mij liggen dat ik het niet begrijp :rolleyes:
om daar op in te haken...in '83 kostte een Golf 1 GTI 1,8 rond de 30.000 gulden..een Oettinger heb ik geen idee van...(zijn hier nooit verkocht)..
ik kocht in '93 mijn eerste GTI hier bij de dealer (1e eigenaar was een tandarts)voor 7000 gulden ..toen een godsvermogen,was toen 19 jaar oud ,en verzekeren ging gewoonweg niet..ja 2000 gulden per jaar voor WA
in 83 kocht je voor 100000 gulden een premie A 2 onder 1 kapwoning..aan 12 % rente..
dat was een heule andere tijd..
niettemin dat ook ik af en toe omreken naar guldens..(heeft geen nut ,ik weet het)..
maar toch om niettemin zoveel geld te betalen voor een oud Golfje (16s of niet)?..dat voelt gewoon niet goed..
denk ook niet dat ze dit gaan beuren hiervoor..het ding is net niet speciaal genoeg..het blijft in de basis een Volkswagen..geen Porsche..
dat spreekt een andere doelgroep aan ..en die hebben dit soort geld niet
er zijn verschillende handelaren in NL die 83ers hebben staan..voor 6-7-8 duizend euro's..
en die staan er al jaren en jaren..dat zegt genoeg..
DutchWilco
20-04-2015, 22:34
Erg duidelijk en leuk om te lezen hoe 2 verschillende generaties hier tegen aan kijken en waarvan beide een goed punt hebben :D
Ik ben er al een heel poos niet meer mee bezig, maar met bijvoorbeeld een oldtimer en huizen ligt dit wat lastiger ;)
Op Essen was echt alles over de top geprijsd en dan nog staat de helft als verkocht. Er is een markt voor en ook deze mk1 zal zijn weg wel vinden, maar wie dit kan uitgeven voor een mk1 zal hem waarschijnlijk bij een verzameling neer zetten terwijl ik hem liever voor rond de 15K naar een echte liefhebber zal zien gaan en die hem goed mag onderhouden en er een lekker stukje mee gaat rijden bij mooi weer enz.
Ik kreeg gisteren nog een nagenoeg nieuwe Golf mk1 uit 83 aangeboden met maar 23K op de klok. Deze is nog als nieuw en staat te koop voor 7200 Euro (vraagprijs) wat ik dan wel acceptabel vind gek genoeg al is het geen bijzonder model.
Voor dit bedrag kan je er geen 1 voor restaureren waardoor ik dit vanuit economisch standpunt wel een juiste prijs vind en dan wel goed zou voelen ondanks dat dit ook veel geld is voor een normaal model :rolleyes:
Scirocco_1600
21-04-2015, 19:13
mocht ik nu heel veel geld hebben dan kocht ik hem wel , ook al staat hij voor 29.000 te koop , oke het is wat duur maar je koopt er ook wat VW "motorsport" geschiedenis mee , net zoals de oettinger Staat de Golf 2 Limited op m'n verlang lijstje van " die wil ik ooit wel nog eens in m'n garage hebben , ook al moet ik m'n garage nog plaatsten :p )
SpeedieD
21-04-2015, 19:52
Een goede bekende van mij had vroeger zon 16s nog gekocht voor 5000 gulden dacht ik. Daarom zou ik deze nooit kopen voor dat geld. Kan het voor mezelf gewoon niet verkroppen.
Denk dat de oudere generatie die zn eerste auto nog in guldens kocht dit niet zo snel zal betalen. En ja de prijzen zijn bizar als je je bedankt dat dat ding ruim 66000 gulden moet kosten.
Dat kostte een Passat nog niet in 1983...
NielsDub
21-04-2015, 20:11
De 'goedkoopste' nieuwe instap Golf kost € 20.351,=, da's bijna NLG 45.000,=
En afleveringskosten van € 895,= zijn bijna 2000 keiharde guldens. 15 jaar terug zou je de garagist vragen of ie wel goed bij z'n hoofd was....
En de benzine.... laten we het daar maar niet over hebben.
Als je zo redeneert, dan is elke (oude) auto te duur en kun je beter met de fiets gaan. Hoewel, een beetje Gazelle kost tegenwoordig ook € 800,= (NLG 1750,=. Lopen, da's nog het beste, en het gezondst :D
On topic, ik vind 30.000 teveel voor deze auto, maar vroeger of later gaat hij het gewoon opbrengen.
Der Typ Siebzehn
22-04-2015, 16:21
maar toch om niettemin zoveel geld te betalen voor een oud Golfje (16s of niet)?..dat voelt gewoon niet goed..
denk ook niet dat ze dit gaan beuren hiervoor..het ding is net niet speciaal genoeg..het blijft in de basis een Volkswagen..geen Porsche..dat spreekt een andere doelgroep aan ..en die hebben dit soort geld niet
En die T1 bussen dan ? Blijven in de kern ook "maar" oude Volkswagen busjes die nogal 'ns voor 'n ton (in pleuros) in de handel staan, en daarvoor ook wel eens verkocht worden...(top-gerestaureerde exemplaren)
er zijn verschillende handelaren in NL die 83ers hebben staan..voor 6-7-8 duizend euro's..
en die staan er al jaren en jaren..dat zegt genoeg..
Dan graag 'n paar linkje's svp ! En als de Pruusse daar achter komen staan ze niet meer lang voor die "lage" bedragen...geloof me, dat zijn voor hun "Sonderangebote" (koopjes) wbt 83er Golf 1 GTI's...
En die T1 bussen dan ? Blijven in de kern ook "maar" oude Volkswagen busjes die nogal 'ns voor 'n ton (in pleuros) in de handel staan, en daarvoor ook wel eens verkocht worden...(top-gerestaureerde exemplaren)
Over T1's gesproken, tijd terug is er bij een Amerikaanse veiling een 23 raams combi verkocht voor 198.000 dollar, omgerekend 185.000 euro.
Van euro naar gulden gerekend is dit bijna 408.000 gulden, nieuwe Samba kostte toen 9625 gulden volgens de prijslijst van 1962.
Momenteel staat er een 23-raams te koop voor ik dacht 132k.
Leuke van de prijslijst die ik vond, transport kosten, 20 gulden, kunstleder, 50 gulden.
Mijn Corrado, aflever kosten, 525 gulden, leder, 6294 gulden. :confused:
En nu kost het bijna 2000 gulden enkel aflever kosten :screwy:
turbojo2
22-04-2015, 20:26
Jammer dat er niet meer foto's van deze auto beschikbaar zijn. Maar als hij echt van A tot Z in nieuwstaat is gerestaureerd dan is hij het wel waard. Ik bedoel dan ook echt serieus gerestaureerd en niet half/half. Beetje overspuiten en blokje opkuisen kan iedereen wel. Om een auto echt serieus te restaureren, en dan maakt het niet uit of het een VW is of een Porsche, kost gewoon ongelooflijk veel geld en vooral tijd (en tijd is geld). Mijn idee is dat de verkoper van deze 16S hem heeft gekocht voor 12.000 paar jaar geleden en hem heeft gerestaureerd voor 13.000 (alleen onderdelen, revisie en spuitwerk, want dat was ik ook al kwijt) en de tijd die hij bezig is geweest heeft hij niet gerekend. Kom je samen uit op 25000. Zit nog 5000 tussen voor zijn arbeid aan de auto. Stel je kan nog 2000 afdingen, dan is het nog 3000 euro. Dan heb je gewoon een slecht uurloon als je 500 uur in je auto hebt gestoken. Maar ik vind hem eigenlijk toch ook te duur. En aan de ander kant koop maar eens een nieuwe Mini Cooper S ben je kaal ook 30.000 kwijt. Maar dan na 5 of 10 jaar vergaat het lachen je wel en kun je hem alleen nog kwijt voor 4 of 5 keer minder. Dan vind ik deze Oettinger toch weer niet ze heel gek.
NielsDub
22-04-2015, 23:18
Vind 30 teveel geld voor een 16s oettinger. Verkoper schrijft dat ie verder geen foto's stuurt. Best arrogant, potentiële kopers voor zo iets wonen meestal niet om de hoek en kunnen overal vandaan komen. En ik zou toch echt niet vanuit NL daarheen kachelen op basis van een paar lousy foto's en beschrijving. Dit zou ook best een 'prijs/waarde peilen' advertentie zijn, net zoals laatst met die Limited.
Rekenen er serieus nog mensen in Guldens? :screwy:
Berserker
23-04-2015, 07:55
Rekenen er serieus nog mensen in Guldens? :screwy:
Florijnen zelfs... ;)
Ik herken mezelf een beetje in dit soort verkoper, voor 25000 Mogen ze mijn golfje ook kopen anders blijft ie lekker van mezelf, hoeft zeker niet weg maar voor het juiste bedrag is alles te koop.
En als je zo een bedrag er tegen aan wil gooien, ga je kijken naar de wagen zelf, waar die ook staat.
NielsDub
23-04-2015, 11:43
Weet niet hoe t jou dagelijks vergaat, maar ik heb geen tijd om (in een aantal gevallen dan zeker) voor Jan Lul heel Europa door te rijden op zoek naar die ene Oettinger...
@Etino - Met de inflatie is dat omgerekend zo'n €13.000,- en een paar honderd euro wisselgeld.
@nielsdub, als je voor een exclusieve auto zoveel geld moet betalen dan plan je dat gewoon mee in. Heb jij daar geen tijd voor, dan wil je hem niet graag genoeg.
Anders had jij er wel tijd gemaakt ervoor!!!!
NielsDub
23-04-2015, 13:23
@wesley, ik zeg nergens dat ik een Oettinger wil / zoek en ook niet dat ik er überhaupt zoveel geld voor zou willen betalen. Sterker nog, zie #22....
En zou het wel zo zijn dan zou ik er zeker tijd voor vrij maken, maar dan alleen nadat ik voor 95% zeker zou zijn dat ik met de auto huiswaarts zou gaan.
Ik draai m dus ff om: als ik serieus zou zijn met het te koop aanbieden van een dergelijke exclusieve auto, dan zou ik ten eerste zorgen voor meer en beter foto materiaal dan de 3 gratis foto's (wat dat extra kost zit wel in de marge dan hè) en een betere advertentietekst. Dat je prijs vast is vind ik prima. Maar als je in de tekst al zet dat je geen aanvullend fotomateriaal beschikbaar hebt, dan haak ik af. Zelfde met verhalen van "mag weg, moet niet, staat niet in de weg, eet geen brood etc". Ik vind dat de grootste bullshit die er is. Je zet die auto toch niet voor niks te koop?
Mk1driver
23-04-2015, 16:07
Wat een gedrocht, geef er nog geen 300 voor
Golf1Fan
23-04-2015, 16:11
mocht ik nu heel veel geld hebben dan kocht ik hem wel , ook al staat hij voor 29.000 te koop , oke het is wat duur maar je koopt er ook wat VW "motorsport" geschiedenis mee , net zoals de oettinger Staat de Golf 2 Limited op m'n verlang lijstje van " die wil ik ooit wel nog eens in m'n garage hebben , ook al moet ik m'n garage nog plaatsten :p )
Kijk mensen dit is nou een ECHTE liefhebber die niet loopt te zeiken over een 'te hoge' vraagprijs :thumbup:
NielsDub
23-04-2015, 16:29
Oh, maakt dat het onderscheid?.... Dan heb ik het zeker niet begrepen :screwy:
En hoezo zeiken? Mensen geven hun mening over de advertenie in zijn algemeenheid en de auto in het bijzonder. Daar heb je namelijk dit soort forums voor... En meningen kunnen nu eenmaal van persoon tot persoon verschillen. Maar of dat je nu wel of niet kwalificeert tot ECHTE liefhebber? Dacht het niet...Ik ben wel klaar met deze nutteloze discussie en JA ook dat is een mening :D .
Kijk mensen dit is nou een ECHTE liefhebber die niet loopt te zeiken over een 'te hoge' vraagprijs :thumbup:
Dat is natuurlijk onzin, omdat hij EERLIJK zegt dat hij hem niet kan betalen, wil hij hem wel in de schuur zetten die hij ook nog moet bouwen.
Dat is gewoon mooi vinden van een auto. :thumbup:
Als hij er 50 voor had gevragen , had hij waarschijnlijk hetzelfde gezegd.
Beetje vreemd dit, we zitten niet op Marktplaats waar iedereen 1/10de van de oorspronkelijk prijs bied he.
Niet te vergeten dat ook die Oettinger eigenlijk gewoon maar een opgefokte Golf 1 is, waar er toen 6,8 miljoen van gebouwd zijn.
Dat ie zeldzamer is door de uitvoering of omdat ie professioneel gebouwd is incl. type plaatje, dat begrijp ik verder wel maar uiteindelijk is en blijft het een Golf 1.
En zolang je een Golf 1 voor 1000 euro kan kopen, tja, voor 29k kan je een bom van een motor bouwen die een echte Oettinger voor ontbijt opeet.
Deze Oettinger, Mk2 Limited's en andere zeer zeldzame wagens waren ooit rijder wagens, nu zijn het handelaars/collector wagens.
Juist omdat ze veel meer waard worden, durven mensen er niet of amper in te rijden om hun investering te beschermen, begrijpelijk maar ook zonde.
Golf1Fan
23-04-2015, 17:49
Ik meng me verder nooit in dit soort discussies omdat het immer een gebed zonder end is :shake:
Maar wanneer je incidenteel wat olie op het vuur gooit, komen de grootste vrekken altijd weer bovendrijven. :D
De meeste Hollanders zijn nu eenmaal gierig, zou je daarom je nek breken over de Mistubishi Outlanders PHEV, vanwege de lage bijtelling wellicht ?? :tongue:
Ik heb de centen niet, daar ben ik heel eerlijk in, maar ik zou het zeker over hebben voor een originele mk 1 Oettinger of een mk 2 Limited.
Einde discussie!
wessel97
23-04-2015, 20:39
En Het begon zo vredig met een klein meningsverschil.. :D :D
Ik meng me verder nooit in dit soort discussies omdat het immer een gebed zonder end is :shake:
Maar wanneer je incidenteel wat olie op het vuur gooit, komen de grootste vrekken altijd weer bovendrijven. :D
De meeste Hollanders zijn nu eenmaal gierig, zou je daarom je nek breken over de Mistubishi Outlanders PHEV, vanwege de lage bijtelling wellicht ?? :tongue:
Ik heb de centen niet, daar ben ik heel eerlijk in, maar ik zou het zeker over hebben voor een originele mk 1 Oettinger of een mk 2 Limited.
Einde discussie!
Dan vind ik het nog steeds vreemd waarom je dan überhaupt een opmerking maakt waarop je commentaar of opmerkingen kan verwachten.
En 30k ervoor over hebben, is uiteraard per persoon anders.
Ik zou er eigenlijk niet meer mee durven rijden om zoiets zeldzaams mogelijk in de prak te rijden.
Dat is het 'm juist je wil het of je wil het niet, als dagelijkse wagen zal de huidige eigenaar ( en toekomstige ) hem zeker niet zien, daarvoor is hij gewoon te uitzonderlijk, (al is het ook niet mijn ding).
Mijn golfje komt ook niet buiten bij slecht weer, sterker nog heb hem helemaal niet nodig (het is en blijft een hebbeding), hij komt gewoon buiten als ik er zin in heb en dan stijgt, alvast de persoonlijke, waarde nou eenmaal.
Zoek je iets waar je dagelijks betaalbaar mee kan raggen, kan je niet zo exclusief gaan, of je bent schatrijk natuurlijk.
En de prijzen zijn in alles gestegen, eten, drinken, huizen, auto's enz..., wie betaalde 20 jaar geleden 40 euro, 88 gulden, 1614 bfr maandelijks aan telefoon, niemand!!
NielsDub
23-04-2015, 21:32
Einde discussie? Dacht t niet. Door die Outlander er in te betrekken maak je t voor mij persoonlijk. Ik reageer er daarom toch ff op. Ja, je wordt bijna op elke straathoek omver gereden door zo'n ding. En ja, dat komt uiteraard door de fiscale voordelen die er aan kleven. Welk ander normaal denkend mens zou anders in zo'n ding van 1800 kg gaan rijden? t Gros van de leaserijders kijkt alleen naar de bijtelling. Daar wordt never nooit een stekker in gestoken. Op benzine rijd je 1 op 11 of 12 met dat ding. Hoezo minder belastend voor het milieu? Dat ik er in eentje rijd heeft niks met gierigheid te maken. Ding is gewoon betaald. Ik heb besloten dat ik nu eens een keer gebruik ga maken van de -dit keer- gunstige regeltjes van onze overheid en dat strekt verder dan alleen de bijtelling. Over 5 jaar heeft die PHEV mij netto ongeveer een halve Golf Limited gekost. Duidelijk nu? Overigens ben ik wel retejaloers op jouw eikeltjesgroene 16 klepper, dat dan weer wel... Ben ik nu ook een ECHTE liefhebber, please? :tongue:
Vertel mij nog even wat meer over "Echte liefhebbers" alsjeblieft,
gezien jij klaarblijkelijk als "Ronde tafel van Echte liefhebbers" bepaalt wat nou een "echte liefhebber" is.
Overigens vind ik de Outlander PHEV vergelijking totaal irrelevant, ik rijd zelf ook een kleine auto met een vrij gunstige bijtelling van de zaak, waarom?
Zodat ik in mijn verdiende vrije tijd ook nog wat van mijn zuur verdiende centen kan spenderen aan onderdelen/onderhoud/opknappen van "oudere" auto's.
Is dat gierigheid?
Nee, dat is omdat ik geen fuck geef om wat de buurman van de grootte van mijn leasepenis vindt, en om dat ik mijn centen liever uitgeef aan dingen waar ik plezier aan beleef.
Oja, en hier nog een quote van een topic verderop;
Wel een mooi exemplaar, alleen die vraagprijs :screwy:
DutchWilco
24-04-2015, 07:53
Het valt mij op dat het juist altijd de mensen zijn die zo veel geld voor de auto's over hebben zoals deze Mk1 16S en dit geld juist niet hebben.
De mensen die dit wel kunnen betalen, en hier jaren voor hebben moeten, zullen niet snel voor een Mk1 of ander Golfje gaan, maar voor een auto die economisch gezien verstandiger is.
Mijn ervaring is, dat als iemand het geld makkelijk verdiend, hij of zij dit ook veel makkelijker uitgeven. Wie er lang en hard voor heeft moeten werken, zal veel voorzichtiger zijn en nog wel een paar keer nadenken alvorens zulke bedragen uit te geven omdat zij bang is dit geld weer te verliezen. De mensen die makkelijk veel geld verdienen zijn dan weer niet de mensen die een Golfje zouden gaan kopen, maar voor iets exotisch zullen gaan.
Ik weet dat er maar 1 iemand (liefhebber) voor nodig is die dit geld er wel voor over hoeft te hebben, maar het is geen verstandige koop en er zal dan ook weinig animo voor zijn.
NielsDub
24-04-2015, 10:31
@Vladi: eens
De Outlander is de enige PHEV die nog enigszins praktisch inzetbaar is als gezinsauto. Daarom heb ik voor deze auto gekozen. Had VW de Golf GTE in 2013 in de showroom gehad, dan was dat een no-brainer geweest voor mij. Iets minder full-size gezinsauto misschien, maar met een skibox op t dak hadden we dat dan wel grotendeels gecompenseerd.
@Dutchbuild: eens
Ik wil ook wel roepen dat ik 38 miljoen zou willen betalen voor een Ferrari 250 GTO, of 2 ton voor een Sport Quattro, maar wat voegt dat toe? Geef dan liever een (gefundeerde) mening over auto's die wel enigszins binnen je bereik zouden kunnen liggen. Ik vind het bijvoorbeeld geweldig dat jij gewoon een Dino voor een mooie prijs hebt opgesnord en dat je die wegzet bij wijze van arbeidsongeschiktheidsverzekering. Er zullen genoeg mensen zijn die denken, patser met zn Ferrari. Die hebben het verhaal erachter dus niet begrepen.
Zelfde soort geleuter lees je terug op autoblog bij het Bentley project waar jij aan werkt. Opmerkingen met de strekking 'ik had er gewoon een V10 TDI ingegooid' of 'als hij de brandstof niet kan betalen moet ie maar in die Pheaton gaan rijden en dan in het weekend patsen met die Bentley', etc. Velen roepen maar wat, zonder enige vorm van argumentatie of zonder er uberhaupt eerst over na te denken. Dat vind ik jammer.
Wat die Oettinger betreft, zo denk ik er ook over en daarom vind ik 30 mille veel te veel geld voor zo'n auto, ook al ben ik liefhebber van het model en de uitvoering.
Niels hebben wy wel s contact gehad toen ik mn 1 met 16v wilde verkopen?
30d is veel geld ook al is t n 16s, de pryzen worden wel steeds hoger merk ik maar denk ook dat veel van die autos niet verkocht worden...
NielsDub
24-04-2015, 11:22
Hey Pim, ja dat klopt.
Ik volg jouw auto nog steeds (voor zover jij hier nog wat post dan :D)
DutchWilco
24-04-2015, 14:00
@Vladi: eens
De Outlander is de enige PHEV die nog enigszins praktisch inzetbaar is als gezinsauto. Daarom heb ik voor deze auto gekozen. Had VW de Golf GTE in 2013 in de showroom gehad, dan was dat een no-brainer geweest voor mij. Iets minder full-size gezinsauto misschien, maar met een skibox op t dak hadden we dat dan wel grotendeels gecompenseerd.
@Dutchbuild: eens
Ik wil ook wel roepen dat ik 38 miljoen zou willen betalen voor een Ferrari 250 GTO, of 2 ton voor een Sport Quattro, maar wat voegt dat toe? Geef dan liever een (gefundeerde) mening over auto's die wel enigszins binnen je bereik zouden kunnen liggen. Ik vind het bijvoorbeeld geweldig dat jij gewoon een Dino voor een mooie prijs hebt opgesnord en dat je die wegzet bij wijze van arbeidsongeschiktheidsverzekering. Er zullen genoeg mensen zijn die denken, patser met zn Ferrari. Die hebben het verhaal erachter dus niet begrepen.
Zelfde soort geleuter lees je terug op autoblog bij het Bentley project waar jij aan werkt. Opmerkingen met de strekking 'ik had er gewoon een V10 TDI ingegooid' of 'als hij de brandstof niet kan betalen moet ie maar in die Pheaton gaan rijden en dan in het weekend patsen met die Bentley', etc. Velen roepen maar wat, zonder enige vorm van argumentatie of zonder er uberhaupt eerst over na te denken. Dat vind ik jammer.
Wat die Oettinger betreft, zo denk ik er ook over en daarom vind ik 30 mille veel te veel geld voor zo'n auto, ook al ben ik liefhebber van het model en de uitvoering.
Hallo Nielsdub: Zoals ik jouw mening lees, snap je het volledig :thumbup:
Er zit veel meer achter, maar de mensen lezen maar de helft en komen vervolgens met een belachelijk en ongegronde mening.
Ik zet de Ferrari voorlopig nog niet eens op nl kenteken omdat ik er simpelweg helemaal geen zin in heb.
Ik heb de hoge tunnel in mijn mk2 gelast/gehecht (zoals in mijn mk2 thread te zien is) en ben er vannacht nog even bij wezen kijken, omdat ik niet kon slapen en puur omdat ik hier vrolijk van word :D
Voor wat de Bentley betreft vond ik de reacties wel grappig en kan ik niet echt serieus nemen. De mensen die het wel snappen zijn dan ook meestal de mensen die niet reageren.
Voor wat deze mk1 betreft, proberen zij mee te liften in een op hol geslagen markt, maar ik ben van mening dat dit niet zal uitpakken zoals zij dat zouden willen.
Na een poos te koop te hebben gezet zullen zij vanzelf zakken tot een meer acceptabele prijs denk ik, en zal dan echt wel verkocht gaan worden.
Van Limburg
24-04-2015, 14:08
3 pagina's verder is de advertentie dan toch weg. Of ie verkocht is is een andere vraag.
ja.. je moet er allemaal zo hard voor werken ...de doelgroep is meestens de wat oudere jongeren..(ooit zo'n ding gereden en willen nu weer)
en ben je net als toen automonteur,bouwvakker,etc...dan is het allemaal een hoop geld..ben je zo'n figuur dat hele dagen achter een beeldscherm zit en 3-4 duizend netto meeneemt elke maand ..
ga je gang..
Ik ben zo`n figuur die elke dag achter een scherm zit en die 15 jaar terug een Mk1 reed. Zou er dolgraag weer een willen hebben maar ze zijn mij tegenwoordig veel te duur. En met mij zullen meer kantoorfiguren zo denken....
Kortom rare opmerking van je...
NielsDub
28-04-2015, 07:04
+1
Zo werkt het idd niet helemaal. Moet ook keihard werken voor de centjes. Zit ook veel achter scherm en doe dus veel met t koppie, maar dat betekent nog niet dat de doekoes met bakken binnen komen waaien hoor. En buiten dat, huisje, boompje, beestje kosten ook het nodige. Dat was er 15-20 jaar geleden nog allemaal niet hè....
Niet dat ik terug zou willen hoor, maar gaaf was het wel. Maar die Golf 1 komt er wel weer, ooit... :D
dukerider
15-06-2015, 07:47
Nog steeds te koop
http://www.leboncoin.fr/voitures/818602390.htm?ca=8_s
We zijn al 2 maanden verder dus 2500 Euro erbij vind ik wel reeel van de verkoper. Als hij nou alvast een klein onderdeeltje/stukje verkoopt wellicht heeft hij dan wat geld voor een betaalde/volledige advertentie op leboncoin.
Als dat de gemiddelde waardestijging is, dan is het een goeie investering! :tongue:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.