PDA

View Full Version : klein motorprobleem afstelling??

G-eert-40
03-09-2005, 09:04
als ik smorgens met heel vochtig weer, dus als auto helemaal vochtig is aan buitenkant, naar me werk rijd. als motor temp nog niet op bedrijf is. wil hij nog wel eens ineens uitvallen, als ik de koppeling intrap bij kruispunt. en als ik in de 5de versnelling ongeveer 80 km/h rijdt met 2000 toeren, lijkt net of blok klein beetje bokt ofzo. is mijn brandstof afstelling misschien te arm? het is een 83 kw py motor, niet getuned.

grtz geert.

vw golf 1979
03-09-2005, 10:20
heb je een open luchtfilter of iets dergelijks op de wagen? dan kan het zijn dat hij te veel koude lucht binnen krijgt. bij mij was het opgelost door dan iets rijker af te stellen. ging wel maar om een 1300 (mh) motor. maar mss heb je er wat aan

Dennis@polo86c.nl
03-09-2005, 11:07
Ik zou eens alle elektrische verbindingen nalopen en schoonmaken, incl. massaverbindingen.
Helemaal onder vochtige omstandigheden kan dat problemen opleveren.
Ook de sensor die in de intercoolerbuis vlak voor het gasklephuis zit schoonmaken met carbreiniger oid.

Hoest verder met bougiekabels, bougies, verdelerkap, rotor enz?

G-eert-40
03-09-2005, 11:13
ligt wel k&N luchtfilter op, maar is geen open filter. auto is wel toe aan kleine beurt, zal gelijk verdelerkap, bougies en bougiekabels vervangen. kan nooit kwaad. zal ook massaverbindingen keer schoonmaken.

bedankt.