PDA

View Full Version : Ik ben op zoek naar een kever......

M.I.V.W
03-09-2005, 09:06
Zoals jullie wel hebben gelezen ben ik een beetje naar de aircooled kant aan het trekken.
Ik ben daarom op zoek naar een leuk kevertje,het probleem is,ik heb daar totaal geen kaas van gegeten.
Het enige wat ik weet is dat ik er een wil hebben met een platte voorruit en kleine achterlichtjes.
Ik wil hem dan toch gaan ombouwen naar platte koplampen .
Als jullie wat tips hebben hoor ik het graag,mischien heb je wel wat leuks staan,niks is mij te gek en een resto projekt ga ik ook niet uit de weg.
Ik ben nog aan het leren dus jullie kunnen mij nu nog van alles wijs maken :D ;)

evilnyntje
03-09-2005, 09:07
Die van Leon staat te koop, is dat niks?

Gert
03-09-2005, 09:09
Heb nog een keiharde incomplete ovaal te koop uit '53 :D

Gewoon eens rond kijken Emiel .. desnoods op de ACN a.s. dinsdag

M.I.V.W
03-09-2005, 09:20
Heb nog een keiharde incomplete ovaal te koop uit '53 :D

Gewoon eens rond kijken Emiel .. desnoods op de ACN a.s. dinsdag

Daar was ik wel van plan om eens heen te gaan,Ik zoek alleen niet een kever die al opgeknapt is hij mag van mij best 10 jaar in een schuur gestaan hebben.

volksaddiction
03-09-2005, 09:32
Daar was ik wel van plan om eens heen te gaan,Ik zoek alleen niet een kever die al opgeknapt is hij mag van mij best 10 jaar in een schuur gestaan hebben.Dan zou ik zeker eens naar Gert zijn ovaal gaan kijken !!
Kogelhard, nagenoeg geen laswerk..............alleen in elkaar zetten.
Heel leuk project voor weinig geld, zeker als je niks te gek is.
Heb je er iig een kever met platte voorruit, "platte" koplampen en kleine achterlichten ;)

http://www.volksforum.com/forum/attachment.php?attachmentid=5791&stc=1

danielle
03-09-2005, 10:00
Idd. Ovaaltje van Gert is een goede! Aanrader! En betaalbaar!

Tiki Madness
03-09-2005, 10:55
hoezo betaalbaar wat kost die dan?

volksaddiction
03-09-2005, 11:24
hoezo betaalbaar wat kost die dan?
Dat weet Gert 't beste
Zat tussen de 2000 en 2500 volgens mij ?!

vwfreaks.nl
03-09-2005, 11:29
Op wat voor 'n bodem staat die ovaal??

volksaddiction
03-09-2005, 11:30
Op wat voor 'n bodem staat die ovaal??
een keverbodem :D :eek:
Ik denk dat Gert maar eens wat vragen moet gaan beantwoorden (of ik wil toeslag als tussenpersoon :p )

M.I.V.W
03-09-2005, 11:49
Ik heb op marktplaats zitten speuren en voor 500 heb je ook al iets leuks ,ik denk dat ik iets ga zoeken onder de 1000 euro,het moet een project naast mijn golf worden want die doe ik niet weg,en ik maak liever iets zelf als dat ik het voor veel geld netjes moet kopen.

Waarom ga je er niet mee verder Gert?,mooi projekt lijkt me zo,ik zou hem niet verkopen als ik jou was.

Gert
03-09-2005, 12:36
Ik wil geen topic hi-jacken maar ik beantwoord de vragen toch maar ff .

Volksknurft heeft gelijk qua vraagprijs
En de Kever staat op een ori ovaalbodem die geheel roestvrij is en volledig in het zilver met blanke lak gerestaureerd is .
Waarom ik het zelf niet rijdend ga maken komt omdat ik eind van de maand zonder enige inkomsten zit . Volgens een hoop andere NuKuBu's is dat mijn eigen schuld bladibla . Ik lach me nog steeds rot ;)
Dus het geld om een project weer aan te pakken gaat ontbreken . Hij hoeft niet weg maar geld is soms ook weer leuk .
Striet , mijn vriendin , koopt een rijdend project en daar doen we het voorlopig maar ff mee . Toekomst zal uitwijzen wat er met Kemperink gaat gebeuren .
Had iets teveel projecten staan waaronder nog 2 Audi Foxen . Maar die zijn al weg ...

Big_Mac_Mark
03-09-2005, 12:47
Als ik me er even mee mag bemoeien (en deze thread weer ontopic probeer te trekken...:p )

@ M.I.V.W: Is de kever van Sabine niks voor jou?

danielle
03-09-2005, 13:36
ja ook leuk ding en al rijdend! 2000 euries!

M.I.V.W
03-09-2005, 22:46
ja ook leuk ding en al rijdend! 2000 euries!

Zoals ik al eerder zei, ik hoef geen rijdende auto,ik zoek gewoon iets van onder de 1000 euro , ik moet toegeven dat de Ovaal van Gert erg aantrekkelijk is maar iets te veel geld gezien mijn budget,lassen en spuiten kost mij immers weinig.
Sorry Gert ik zou hem graag willen kopen van je.

vwfreaks.nl
03-09-2005, 23:40
een keverbodem :D :eek:

Grapjas... :D

Nee waarom zitten er 4x130 velgen onder?

SplitBien
04-09-2005, 00:25
Je kent nu de prijs emiel... Het is dan net ff iets meer dan je in gedachten had maar er zitten al een hoop dingen bij die je dus niet meer aan hoeft te schaffen... Motor loopt goed, hij is al verlaagd, etc Ff de puntjes op de i zetten en hij kan er weer top bij staan, kan die ook weer eens rijden... :o

Split52
04-09-2005, 07:41
Hoe wil je precies je kever gaan maken vette custom of redelijk origineel? wat bedoel je met kleine achterlichten?

M.I.V.W
04-09-2005, 15:02
Hoe wil je precies je kever gaan maken vette custom of redelijk origineel? wat bedoel je met kleine achterlichten?

Geen vette custom ,gewoon origineel ,netjes gespoten en laag.
Het zal zeker niet de kant op gaan van mijn golf,daar moet je met een kever niet aan beginnen,ik wil hem alleen een beetje Ovaal look maken .
Met kleine achterlichten bedoel ik de voor 70 lichtjes,als ik het goed heb.

Ik ben trouwens al bezig met een kevertje en ga dinsdag effe kijken.

M.I.V.W
04-09-2005, 15:26
Hier een paar pics van hoe ik hem TZT ongeveer wil hebben:

http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/224214.jpg

Dit vindt ik ook wel heel erg mooi:

http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/223662.jpg

http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/224143.jpg

http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/223091.jpg

Zoals deze zal hij denk ik wel worden:

http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/218797.jpg
En dan met die bumpers die sabin heeft,snap je :rolleyes:

Gert
04-09-2005, 15:54
Voor een few euros more heb je een Ovaal dus ;)

Maar ik snap wat je bedoel Emiel .. overdaad schaadt : ook op een kevert

M.I.V.W
04-09-2005, 15:54
Zo dus niet :(
http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/223349.jpg

retro hans
04-09-2005, 16:02
is wel mooi!!!

Franklin
04-09-2005, 16:08
zit er vind ik persoonlijk niet uitzien maar de eigenaar kan wel zeggen dat hij op de grond ligt want dat ligt ie ook

Split52
04-09-2005, 16:22
Laat het even weten of je die gekocht hebt dinsdag, misschien dat ik ook wel wat voor je weet.. Je ideeën staan me wel aan dus heb ik mss wel iets dat ik aan je toevertrouw ;)

Gijs
04-09-2005, 16:50
Ik weet wat je zoekt, heb er laatst ook een gekocht naast m'n Golf :D
Mijne was 1000 euro, en werd thuis gebracht. Hij ligt nu helemaal uit elkaar, krukas ligt bij de motor-revisie boer voor lagers, ben nu bezig de bodem kaal te maken en voor te bereiden op een lak laagje :)

Nu even ontopic, ik denk dat een budget van 1000 euro krap is... Zeker als je een hele oude wilt. Onderdelen worden/zijn zeldzaam, en dus duur.
Vriend van mij heeft een 73er (met rechte koplampen dus) en hij heeft daar 999 voor betaald volgens mij, en die had APK tot februari en reed dus ook gewoon. We hebben hem nu ook helemaal uit elkaar liggen, maar dat is een ander verhaal :p

Heb laatst op marktplaats.nl een zwarte kever zien staan met kapotte start motor en geen APK. Was volgens mij 800 euro, en kwam uit Utrecht. Misschien is het iets voor je :)

M.I.V.W
04-09-2005, 17:44
Ben net in Roterdam geweest,
Te koop ,kever zonder papieren bj 72, kost 200 euro.

Over de telefoon zei de man dat hij de papieren kwijt was,zaten veel nieuwe onderdelen bij en was compleet.
Eenmaal aangekomen was het een best leuk project voor dat geld,ik zag alleen wel dat de man een auto stalling had en dat de kever buiten stond,voel je de bui al hangen???
Ik wel,de eigenaar had geen huur betaald en de kever moest weg en de eigenaar was nergens te bekennen,dus ook de papieren waren bij de oude eigenaar en hij stond dus gewoon nog op zijn naam.
Als ik het fout heb moeten jullie het zeggen maar ik denk dat dit waardeloos is,als die man hem gestolen opgeeft ben ik de lul ,of ik moet een ander kenteken zoeken.

Ik denk dat ik maar weer verder ga zoeken.................

@ Split 52,had jij nog wat moois voor me staan dan???................................

Split52
04-09-2005, 18:38
@ Split 52,had jij nog wat moois voor me staan dan???................................

Bij nader inzien, denk ik het niet nee ;)

hajee
04-09-2005, 19:32
Ben net in Roterdam geweest,
Te koop ,kever zonder papieren bj 72, kost 200 euro.

Over de telefoon zei de man dat hij de papieren kwijt was,zaten veel nieuwe onderdelen bij en was compleet.
Eenmaal aangekomen was het een best leuk project voor dat geld,ik zag alleen wel dat de man een auto stalling had en dat de kever buiten stond,voel je de bui al hangen???
Ik wel,de eigenaar had geen huur betaald en de kever moest weg en de eigenaar was nergens te bekennen,dus ook de papieren waren bij de oude eigenaar en hij stond dus gewoon nog op zijn naam.
Als ik het fout heb moeten jullie het zeggen maar ik denk dat dit waardeloos is,als die man hem gestolen opgeeft ben ik de lul ,of ik moet een ander kenteken zoeken.

Ik denk dat ik maar weer verder ga zoeken.................
:( jammer emiel! leek zo leuk..
greetz hj

M.I.V.W
04-09-2005, 20:29
@ Split52,
Het klinkt als de perfekte kever als ik het verhaal mag geloven.
Ik denk alleen dat zo'n projekt niet aan mij besteed is,zoals ik al zei ben ik net begonnen met het zoeken naar een kever en om dan al meteen zo'n projekt te gaan beginnen vindt ik een beetje teveel van het goede,Ik snap best wat je bedoelt maar ik denk dat ik niet de persoon ben om deze auto te restaureren.
Meestal begin ik in oktober aan een auto en wil ik hem in mei klaar hebben en dat gaat niet lukken met deze auto denk ik,als het langer gaat duren is de zin een beetje weg en laat ik het staan,in de zomer een auto restaureren is niks voor mij.
Ik waardeer je gebaar welzeker maar ik ben bang dat ik de belofte niet waar kan maken en dat zou zonde zijn.
En over de prijs had je me zeker niet gehoord.

Split52
04-09-2005, 20:43
@ Split52,
Het klinkt als de perfekte kever als ik het verhaal mag geloven.
Ik denk alleen dat zo'n projekt niet aan mij besteed is,zoals ik al zei ben ik net begonnen met het zoeken naar een kever en om dan al meteen zo'n projekt te gaan beginnen vindt ik een beetje teveel van het goede,Ik snap best wat je bedoelt maar ik denk dat ik niet de persoon ben om deze auto te restaureren.
Meestal begin ik in oktober aan een auto en wil ik hem in mei klaar hebben en dat gaat niet lukken met deze auto denk ik,als het langer gaat duren is de zin een beetje weg en laat ik het staan,in de zomer een auto restaureren is niks voor mij.
Ik waardeer je gebaar welzeker maar ik ben bang dat ik de belofte niet waar kan maken en dat zou zonde zijn.
En over de prijs had je me zeker niet gehoord.

Eerlijk antwoord, dankjewel...ik haal de aanbieding weg!

Brammutjuh
04-09-2005, 21:10
Grapjas... :D

Nee waarom zitten er 4x130 velgen onder?

Inderdaad beetje raar onder een ovali :confused: :confused:

.

Gijs
04-09-2005, 22:51
Gemoderniseerd heet dat! ;)

Ja, maar persoonlijk vind ik het geen verbetering :)

Misschien is dit iets: Marktplaats.nl (http://thumbs.marktplaats.nl/thumbs/autos/volkswagen/282826.jpg)
:)