View Full Version : mk3 airco op mk2
heine 1 cabrio
26-04-2015, 10:58
Is er iemand die weet of je een airco uit een mk3 op een mk 2 kan overzetten?
Zoja moeten er veel aanpassingen gedaan worden?
yes. ben er mee bezig. maar dat doe je niet even in een dagje.
hele probleem is dat R12 niet te krijgen is. Dus je moet golf3 techniek mengen met golf 2.
in mijn voorstel topic heb ik er hetn4e een en ander over staan.
heine 1 cabrio
26-04-2015, 20:19
yes. ben er mee bezig. maar dat doe je niet even in een dagje.
hele probleem is dat R12 niet te krijgen is. Dus je moet golf3 techniek mengen met golf 2.
in mijn voorstel topic heb ik er hetn4e een en ander over staan.
Dank je :thumbup:
heine 1 cabrio
01-05-2015, 19:08
Is er ook iemand die dit al eens gedaan heeft?
denk dat er weinig zijn, als ze dit al lezen.
grootste radiateur geplaatst 675mm.
warmtewisselaar erbij.
ik heb de condensator er al in zitten. zelf steuntjes gemaakt, sleufje in slotplaat.
verdamper komt naast het koolstoffilter.
de v snaar moet om naar multiriem.
kan je gewoon van een 1.8 af pakken. dynamo ook.
kachelunit is al omgebouwd naar golf 3 r134 verdamper.
moet nog de poorten maken in de firewal.
slangen passen redelijk.
vacuuumbalg zit onder de chassisbalk onder de accu. moet een terugslagklep bij.
radiateur wordt gestuurd via een relais, draadje naar Ecu voor het toerental.
eh... en nog verschil in bediening in dash. fabrieks origineel of retrofit via losse schakelaar.
heb me er vorig jaar behoorlijk in verdiept.
noem maar op, ik weet het vast wel :D
Ik snap niet waarom de verkrijgbaarheid van R12 een issue is? Er zijn tegenwoordig middeltjes die een R12-systeem geschikt kunnen maken voor R134a...
Nick 525e
03-05-2015, 10:36
Ik haak even in met een soortgelijke vraag. Ik ben van plan de AFN uit mijn Mk3 cabrio in een Mk2 te gaan hangen. Nou heeft mijn cabrio airco en dit vind ik toch wel een erg aangename optie.
Is het mogelijk om wanneer ik het blok compleet met kabelboom e.d. in de Mk2 hang de airco te behouden? Ik dacht er zelf aan om het kachel/aircohuis van de Mk3 te vervangen door een originele van de Mk2.
Ook niet onbelangrijk, heb ik onder de kap de ruimte voor een aircopomp i.c.m. een AFN?
willemvansoeren
03-05-2015, 17:41
Ik haak even in met een soortgelijke vraag. Ik ben van plan de AFN uit mijn Mk3 cabrio in een Mk2 te gaan hangen. Nou heeft mijn cabrio airco en dit vind ik toch wel een erg aangename optie.
Is het mogelijk om wanneer ik het blok compleet met kabelboom e.d. in de Mk2 hang de airco te behouden? Ik dacht er zelf aan om het kachel/aircohuis van de Mk3 te vervangen door een originele van de Mk2.
Ook niet onbelangrijk, heb ik onder de kap de ruimte voor een aircopomp i.c.m. een AFN?
ik ga een abf in een mk2 monteren, heb al een mk3 ahu voorzien van oem airco, waar geen inzat, ik zelf wil op de abf ook airco. dit gaat ook lukken met het originele mk2 kachelhuis met airco. alles onder de kap wordt mk3 in de auto mk2, gaat lukken.
Enige wat dan lastig word bij de tdi's is de onderste radiateur aansluiting.
Je zit in de knoop met de compressor. Daar is een toledo radiateur voor met de aansluiting opzij en bijbehorende slang.
Even wat afstoffen hier...
Vraagje...... is de airco compressor van een mk3 GTI (ik dacht ADY) dezelfde als die voor een AFN motor? :confused:
Ik heb namelijk de complete climatronic uit die mk3. Mijn AFN in mn mk2 heeft geen airco dus voordat ik begin in te bouwen wil ik wel zeker weten dat ik de goeie spullen heb.
Ik heb mijn Golf, met originele airco omgebouwd van R12 op R134a. En dit stelt echt niets voor.
Normaal vervang je olie uit compressor.
Bij mij was compressor stuk dus heb ik nieuwe compressor gekocht (Hella, made in China" 176 euro). verder alle O-ringen van de leiding vervangen.
De airco van een passat 35i is trouwens bijna helemaal hetzelfde als bij een Golf2.
Zo ook de airco uit een Seat Toledo tot 1998.
Meeste probleem is vaak aircobak, de kleppen hiervan zijn bekleed met schuimrubber en dit vergaat in de loop der jaren.
De bak eruit halen was het meeste werk, daarna de kleppen bekleed met aluminium tape waarna de luchtstromen weer gaan waar ze moeten gaan.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.