PDA

View Full Version : kever 1963

feto
03-09-2005, 15:09
Nu gaat er één kever uit en wel deze:

http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/9/7/P1010003.JPG

Ik wil er 4500 € voor hebben. Het voertuig is gekeurd in mei 2005 en heeft dus weer apk tot mei 2007. Ik ben de derde eigenaar en de auto heeft 115000 Km gereden. De papieren en rekeningen vanaf 1963 tot heden zijn nog aanwezig.
Hij is geheel overgespoten en er is veel aan vernieuwd, zoals:

* nieuwe remvoeringen rondom en alle remslangen
* nieuwe wielremcylinders rondom
* nieuwe Vredestein Classic 155-15" banden rondom
* nieuwe bobine, bougiekabels en bougies
* nieuwe koolborstels in de generator
* motorolie en versnellingsbakolie en remvloeistof
* nieuwe USA bumpers rondom en alle sierlijsten
* nieuwe raamrubbers rondom
* nieuwe einddemper
* nieuwe eindpijpjes
* nieuwe vloerbedekking
* nieuwe USA antenne
* nieuwe wieldoppen
* nieuwe treeplanken
* gloednieuwe Hella koplampunits
* nieuwe Sachs schokdempers rondom

Verder zit er nog een blaupunkt 6 Volt radio in met FM, middengolf, lange golf en korte golf. De vooras is verstelbaar.

Minpunten:
* De stoffen bekleding van de bestuurdersstoel heeft helaas het tijdige met het eeuwige verruild doordat de stiknaad het begaf dus de stoel moet opnieuw gedaan worden. De bijrijdersstoel en achterbank zijn echter heel mooi.
* De dakhemel is niet 100% maar een nieuwe zit erbij.

De auto staat in noord Zweden (Korpilombolo) dus maak een ritje naar de poolcirkel, breng een bezoekje aan het wonderschone Lapland en rij naar huis in een originele VW 1200. Transport naar Nederland ben ik best bereid aan mee te helpen maar ik heb daar geen ervaring in.

Meer foto's zijn te zien in mijn album.

Split52
03-09-2005, 15:34
Zelf geen interesse maar gewoon even nieuwsgierig, Hoe krijg je het voorelkaar om de apk tot 2007 te laten verlopen... of bedoel je de zweedse apk? want daar heb je in NL natuurlijk vrij weinig aan.

feto
03-09-2005, 15:42
Ja, het gaat hem natuurlijk om de apk in Zweden. Ik wilde daarmee alleen zeggen dat het voertuig gewoon gereden kan worden en dat hij goedgekeurd is en wel. In Zweden is de keuring tweejaarlijks voor auto's ouder dan 30 jaar.