View Full Version : kop reviseren ofniet ?
markmeenhuis
03-09-2005, 18:21
hallo,
weer een vraag.
mn gti'tje 1600 heeft last van olie verbruik, en niet zo klein beetje ook. BV als ik in de twee doortrek en dan het gas los laat dan heb ik een dikke blauwe walm achter mn auto. als ik door schakel heb een gewoon een klein pluimpje.
oorzaak kleprubbers, dachten wij. we hebben met moeite een rubber eruit gekregen deze eens goed bekeken en deze zag er goed uit. Dus waarschijnlijk hebben de klepgeiders speling.
wat is weisheid? mn auto staat maandagavond gepland voor een grote beurt.
distrubitieriem, spanrol, olie+filter, bougies. vervangen en het olie peil goed in de gaten houden.
of kop eraf en wegbrengen?
mijn vraag is wat mag zoiets kosten?
wat moet er allemaal gereviseerd worden aan zon kop?
wat kan ik dan gelijk ook reviseren aan het blok zonder enig veel moeite.
mark
fre-golf1-16v
03-09-2005, 18:25
gewoon laten reviseren kost wat maar heb je het gelijk goed dat zou ik doen
vwmk2driver
03-09-2005, 18:42
8 klepgeleiders 6 euro per stuk.
pakking setje ongeveer 130 euro
kop revisie ongeveer 200 euro.
dan nog alleen monteren
deze prijzen ex btw en een schatting kan er wat van afwijken
en olie verbruik kan ook door de zuigerveren komen.
eventueel kan ik een hoop doen voor je om de prijs eventueel wat te doen zakken aangezien de uur loon bij een revisie bedrijf en garage bedrijf zeker 2 keer zo hoog is per uur dan bij mij :rolleyes: ;)
Johan-dtc
04-09-2005, 09:34
pm serge anders eens, die doet dat vaak
Olieverbruik kan ook aan je zuigerveren liggen. Je kop kan er ook mee te maken hebben, maar dan ben je nog niet zeker he. Alles eerst eens nameten, en dan beslissen aan wat het kan liggen.
markmeenhuis
04-09-2005, 13:04
Olieverbruik kan ook aan je zuigerveren liggen. Je kop kan er ook mee te maken hebben, maar dan ben je nog niet zeker he. Alles eerst eens nameten, en dan beslissen aan wat het kan liggen.
tja meten is weten he. maar kun je dat zelf?
ik heb zelf van meerdere mensen om me heen gehoord dat het de klepgeleiders zijn. omdat hij eigenlijk pas rookt bij volle toeren en alleen maar bij gas los laten.
toen we een van die kleprubbers eraf gehaald hebben, kon je ook voelen aan de klep dat hij speling had.
de kop eraf halen is met half uurtje gebeurd. en kan ik eventueel zelf ook nog wel.
maar stel dat de kop nog redelijk goed is en het ligt aan de zuiger veren. Zijn deze dan makkelijk te vervangen als je de kop eraf hebt? of moet dan het hele onderblok eruit.
mark
tja meten is weten he. maar kun je dat zelf?
ik heb zelf van meerdere mensen om me heen gehoord dat het de klepgeleiders zijn. omdat hij eigenlijk pas rookt bij volle toeren en alleen maar bij gas los laten.
toen we een van die kleprubbers eraf gehaald hebben, kon je ook voelen aan de klep dat hij speling had.
de kop eraf halen is met half uurtje gebeurd. en kan ik eventueel zelf ook nog wel.
maar stel dat de kop nog redelijk goed is en het ligt aan de zuiger veren. Zijn deze dan makkelijk te vervangen als je de kop eraf hebt? of moet dan het hele onderblok eruit.
mark
Je kan alleen je zuigers eruithalen door het carter te verwijderen en daar de 2 bouten van de drijfstangen los te maken en zo de zuiger er langst de bovenkant uit te tikken met een hamersteel ofzo en dan de zuigerveren vervangen. (heb je wel een zuigerveertang nodig en speciaal gereedschap om de zuigerveren op hun plaats te houden als je ze terug in het blok doet langs de bovenkant. Ook oppassen dat je de lagerschalen niet verkeerd monteert!!
markmeenhuis
09-09-2005, 21:29
oke, vervangen is distr + multiriem +bougies+olie+oliefilter+links en rechts spoortstang eindes.
en nu hou ik het olie peil zeer goed in de gaten kijken wat hij doet. Gaat hij errug veel olie zuipen dan gaat de kop eraf, maar dat horen dan wel.
m
oke, vervangen is distr + multiriem +bougies+links en rechts spoortstang eindes.
wat heeft dit met olieverbruik te maken? :confused:
er word je een advies verleend wat je kan doen ...toch?
Cabby 82 TDi
10-09-2005, 06:21
Tja dubbel werk is ook werk.
Kan ie de distr. weer er af gooien en daarna weer opnieuw op tijd zetten ;)
Is wel zonde van je avond geweest trouwens.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.