Bote
23-05-2015, 22:38
Beste lezers,
Ik heb een probleem met Golf 4 1.4 16v uit 1999, oude type motor dus. Bij optrekken 2000 a 3000 toeren begint de auto flink te stotteren/hobbelen in elke versnelling. Op hogere snelheid bij elk toerental merk je het niet zo totdat je gas geeft, dan lijkt het net of die op 3 cilinders loopt. Bij hele hoge snelheid merk je het niet zo.
Geen foutcodes en motor draait prima stationair ook met gas geven merk je niks geks. Met de planten spuit bij de bobine lijkt het niet dat de vonk overslaat, ik heb 1x een dikke vonk over zien springen, spul gangbaar gemaakt en daarna geen vonk meer gezien. Ik heb ook kabels gewisseld, maakt niks uit.
Iemand enig idee waar ik het in zou kunnen zoeken? Zou het nog kunnen dat een van de bougies gaar is en dat als deze trekkracht moet leveren slecht mee doet? Ik heb de bougies een paar 100km geleden vervangen, misschien zit er een productie foute bij? EGR klep lijkt in orde en houdt vacuüm, buis lijkt ook niet verstopt te zitten. Gasklephuis gewisseld maar dat lijkt ook niet het probleem. Is er kans dat de bobine te maken heeft met deze storing?
In het rechter front naast het ruitensproeier reservoir zit nog een zwart kastje, tankontluchting? Normaal tikte deze continu maar nu is die stil en tikt deze soms nog een keer. Ik heb het idee dat deze soms ook uit valt, kan dat er iets mee te maken hebben? Als ik hier de stekker af trek en ga rijden merk ik geen verandering.[/QUOTE]
Ik heb een probleem met Golf 4 1.4 16v uit 1999, oude type motor dus. Bij optrekken 2000 a 3000 toeren begint de auto flink te stotteren/hobbelen in elke versnelling. Op hogere snelheid bij elk toerental merk je het niet zo totdat je gas geeft, dan lijkt het net of die op 3 cilinders loopt. Bij hele hoge snelheid merk je het niet zo.
Geen foutcodes en motor draait prima stationair ook met gas geven merk je niks geks. Met de planten spuit bij de bobine lijkt het niet dat de vonk overslaat, ik heb 1x een dikke vonk over zien springen, spul gangbaar gemaakt en daarna geen vonk meer gezien. Ik heb ook kabels gewisseld, maakt niks uit.
Iemand enig idee waar ik het in zou kunnen zoeken? Zou het nog kunnen dat een van de bougies gaar is en dat als deze trekkracht moet leveren slecht mee doet? Ik heb de bougies een paar 100km geleden vervangen, misschien zit er een productie foute bij? EGR klep lijkt in orde en houdt vacuüm, buis lijkt ook niet verstopt te zitten. Gasklephuis gewisseld maar dat lijkt ook niet het probleem. Is er kans dat de bobine te maken heeft met deze storing?
In het rechter front naast het ruitensproeier reservoir zit nog een zwart kastje, tankontluchting? Normaal tikte deze continu maar nu is die stil en tikt deze soms nog een keer. Ik heb het idee dat deze soms ook uit valt, kan dat er iets mee te maken hebben? Als ik hier de stekker af trek en ga rijden merk ik geen verandering.[/QUOTE]