View Full Version : lmm testen..?
Het luitjes!!
Heb eens een vraagje, mijn auto een wob uit 90 1800 gti 8v met het digifant systeem blijft stotteren, alles al geprobeerd, nw benzine filter, nw rotor, bougies + kabels, lambda, injectoren gereinigd. Nu denk ik dat het mijn LMM is, is er een manier om te testen of deze kapot is en zou je dit kunnen zien????
Hoop dat iemand mij kan helpen, want van dat gestotter word ik echt niet goed!!
mvg Danny
jan_gti_16v
05-09-2005, 17:07
uitlezen....
uitlezen kan altijd nog. Ga ik ook zeker laten doen als ik er niet aan uitkom. Heb de lmm gereinigd, nu is het stotteren nog erger......... Dus denk dat ik gewoon een ruil lmm moet gaan halen. Iemand nog tips wat het stotteren kan zijn?
Heb tevens ook de STK gereinigd en het gasklephuis ook...
mvg Danny
jan_gti_16v
06-09-2005, 17:16
zou toch eerst voor uitlezen gaan....
heb zelf ooit is een passat gehad met dat probleem ( 9a motor)
bespaard je een hoop tijd en ergernis..
zou toch eerst voor uitlezen gaan....
heb zelf ooit is een passat gehad met dat probleem ( 9a motor)
bespaard je een hoop tijd en ergernis..
Valt weinig uit te lezen, je kan wat simpele metingen doen met een multimeter. En je hebt een tabel nodig die de weerstand van het inwendige aangeeft afhankelijk van de buiten temperatuur
Er kan eigenlijk weinig stuk aan dit type LMM...
Meten doe je tussen pen 1 en 4, dat zijn de buitenste twee van de aansluiting waarbij pen 4 LINKS zit. Bij een buitentemp van 25 graden moet de weerstand die je dan meet ong 1800 tot 2500 ohm zijn
De volgende meting doe je tussen pen 3 en 4, dan moet de gemeten weerstand tussen de 0,5 en 1.0 Kohm liggen.
De laatste meting doe je tussen pen 2 en 3, daarbij beweeg je de luchtschuif, waarbij dan de ohm meter moet fluctueren
De pennen liggen als volgt: (van links naar rechts gezien op de LMM) 4 3 2 1
Fred TNX!!! ga ik eens proberen! ben benieuwd, Jan ook erg bedankt iig!!!!
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.