View Full Version : Golf 3 pook op 3.5 cabrio?
martijnvanderh
31-05-2015, 21:27
Hallo,
De pook en pookhoes van m'n golf 3.5 cabrio zijn voor het mooie aan vervanging toe.
Nu had ik al opgezocht dat de pook van een 3.5 best bijzonder is. Hij oogt als een golf 4 pook, maar heeft de schroefdraad van een golf 3. Klopt dat?
Lastig te vinden dus...
Kan ik dit heel makkelijk oplossen door een golf 3 pook en hoes te monteren?
Gaat dit wel passen?
Sven-GTI
31-05-2015, 23:35
Is dit niet universeel dan?
Heb al vaker poken gewisseld / gemonteerd van verschillende VW's.
Pas nog een verlichte golf 4 pook in een mk3 gemonteerd zonder problemen :thumbup:
martijnvanderh
01-06-2015, 14:21
Ik denk dat ik inderdaad iedere universele pook met schroefdraad kan monteren...
Ik ga eerst wel gewoon een nette hoes bestellen, de pook is nog wel redelijk netjes.
Een verlichte golf 4 pook? :eek:
Uber sjenkie tjoening of origineel? :D
VAGKonzept
02-06-2015, 07:45
Een verlichte golf 4 pook? :eek:
Uber sjenkie tjoening of origineel? :D
Niet origineel... Maar het merk ICT heeft deze dingen wel. Ze zien er OEM uit, enkel met verlichting van het schakelpatroon. Ik vermoed dat Sven-GTI deze bedoelt... Ik hoef ze zelf niet, maar ze zijn nog zo lelijk niet, google maar eens op ICT schaltknauf :thumbup:
Sven-GTI
02-06-2015, 12:06
Dacht eerst origineel VW, maar kan er nu online niets over vinden.
Wel die van Rieger die exact hetzelfde zijn als de originele maar dan verlicht:
http://www.peterbeers.net/vw_roadtrip/GTI/GTI_Mods/Rieger_Shift_Knob_Install/DSCN3191_Lighted_Close-up.JPG
Ga thuis nog eens kijken, want ben er vrij zeker van dat het een origineel vw nummer was op de pook :thumbup:
VAGKonzept
02-06-2015, 13:47
Dacht eerst origineel VW, maar kan er nu online niets over vinden.
Wel die van Rieger die exact hetzelfde zijn als de originele maar dan verlicht:
http://www.peterbeers.net/vw_roadtrip/GTI/GTI_Mods/Rieger_Shift_Knob_Install/DSCN3191_Lighted_Close-up.JPG
Ga thuis nog eens kijken, want ben er vrij zeker van dat het een origineel vw nummer was op de pook :thumbup:
Lijkt me sterk dat deze origineel zou zijn, temeer omdat je stelt dat hij "zonder problemen" paste... Golf 3 pook is namelijk geschroefd en Golf 4 geklemd... Als je een Golf 4 pook dan weer gewoon klemt op een Golf 3, dan staat je pook ca. 5 cm te hoog...
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.