PDA

View Full Version : Mogelijk aanschaf van Polo... Is inmiddels aangeschaft :-)


Christiaan
17-02-2004, 16:15
Zoals je misschien al het gelezen in een ander topic, is de micra van m'n vriendin niet echt zo best meer. Tis al een oud beestje, en of de kosten en moeite van de reparatie nog de moeite zijn...

Ennuh, ik zie dit als een kans om m'n vriendin VW te laten rijden..

Nu vind ik dit type polo wel wat voor haar (wat is eigenlijk de juiste benaming voor dit type polo??)

http://static.marktplaats.nl/fotos/autos/volkswagen/128878.jpg

Nou kosten de "normale" versies (hoeft geen g40 te zijn :P ) tussen de 800 en 2000 euri....moet er nog ergens op gelet worden bij deze auto's, naast de normale puntjes?? Alle tips welkom....

Tjaap
17-02-2004, 16:21
volgens mij is die op de foto van een klasgenoot van me...... VER WEG blijven van dat ding

Tommy
17-02-2004, 16:21
dis toch de polow coupe?

Christiaan
17-02-2004, 16:23
ja, ik weet dat het een polo coupe is, en die rooie, het wordt GEEN rooie...tis alleen een mooie duidelijke foto ter info...(komt trouwens van marktplaats)

Maar hebben deze dingen specifieke problemen of niet?? Ga dus waarschijnlijk dan op zoek naar een 1.3 ofzo en hoeft niet extreem verbouwd te zijn, moet gewoon simpel en goed zijn....

Tommy
17-02-2004, 16:25
"Nu vind ik dit type polo wel wat voor haar (wat is eigenlijk de juiste benaming voor dit type polo??)"

dus vandaar mijn: "polo coupe"

Christiaan
17-02-2004, 16:27
ja, maar ik bedoel, je het een polo 86c, een 6N....heeft deze polo niet zo'n code??

Tommy
17-02-2004, 16:29
type 2 of 2f was et... geloof de laatste toch?

Tjaap
17-02-2004, 16:51
tis alleen een mooie duidelijke foto ter info...(komt trouwens van marktplaats)

die van mijn klasgenoot staat ook op MP, en nogmaals, ver vandaan blijven ;)

Zestienkleppen
17-02-2004, 17:06
Jaap, je maakt ons nieuwschierig...

en Christiaan, blijven leuke autootjes die polo coupe's maar ook hier kan goed mee geraced zijn. Verder weet ik niet echt specifieke dingen, behalve dan alle voor de hand liggende punten die voor alle auto's gelden.

Christiaan
17-02-2004, 17:07
Jaap, je maakt ons nieuwschierig...

en Christiaan, blijven leuke autootjes die polo coupe's maar ook hier kan goed mee geraced zijn. Verder weet ik niet echt specifieke dingen, behalve dan alle voor de hand liggende punten die voor alle auto's gelden.

Daarom ben ik ook niet op zoek naar een G40, maar een 1.3 is genoeg...

Tjaap
17-02-2004, 17:09
kweet niet zeker of het die is, dus pin me er niet op vast, maar een klasgenoot van me heeft een rijdende klont plamuur te koop staan op het moment... 1.3GT weet dat o.a. Richard op die advertentie gereageerd heeft.

Zestienkleppen
17-02-2004, 17:24
ik zie um ja. Je zou t niet zeggen...

Christiaan
17-02-2004, 17:42
heb ook niet op die rode gereageerd hoor....

Ken
17-02-2004, 17:46
Het is dus een type IIF, sommige hebben liever dat je het een Polo 3 noemt maar het is gewoon een IIF Coupé 8)

Gert
17-02-2004, 17:51
Psies : sommigen .. VW zelf noemde m eerst ook gewoon Polo 3 dus dat is die maar gebleven . Zeker nadat ze het weer terugdraaiden en er een 2 f van maakten omdat hij toch zo goed verkocht ..
Voor de rest van de meute die achter VW aanhuppelt is het dus een 2 f
In Polo land is het gewon een 86 c in Polo 3 uitvoering ;)

www.steilheck.nl je vraag nog een keer stellen in het forum zou ik zeggen .
Polo 2 is iets minder plastic en daardoor ook een stuk goedkoper .

Christiaan
17-02-2004, 18:34
Tjaap, volgens mij bedoel je deze

http://static.marktplaats.nl/fotos/autos/volkswagen/133881.jpg

http://www.marktplaats.nl/markt/autos/volkswagen/133881.htm?rv=50&zoek=coupe

Tjaap
17-02-2004, 18:38
bingo, die ja.... hele aardige gozer, maar de laatste waar ik ooit een auto van zou kopen

Sjon
17-02-2004, 19:23
.

Christiaan
24-02-2004, 23:40
Nou,

Morgen avond ga ik er bij 1 kijken, tis een 1.3 40 kw, uit 93......ben benieuwd!

Christiaan
26-02-2004, 09:17
nou, de koop is gisteravond gesloten, m'n vriendin heeft um gekocht..net autootje, zeker voor dat geld.....

Michiel86c
26-02-2004, 09:45
Welkom bij de club! :D

Christiaan
26-02-2004, 10:05
http://www.imageshack.us/files1/Dsc00938.jpg
http://www.imageshack.us/files1/Dsc00945.jpg

patrick 86c
26-02-2004, 11:45
deze lijkt veel op de gene die ik voor mijn blauwe wou kopen.
het enige wat met tegenhield was eigenlijk de trekhaak.
bij wie is deze ooit eens gekocht?

Beetlefreak
26-02-2004, 11:48
het wordt GEEN rooie.......

Las ik hier een dezer dagen :)

Christiaan
26-02-2004, 13:46
nee, maar deze was zo netjes voor de prijs, dat ik die echt niet kon laten staan...

Skooty
26-02-2004, 15:57
Ziet er nog netjes uit..
Van juli '93 gok ik? Wat voor uitvoering is het?
.. want normaal gesproken is het spoilertje boven de achterruit zwart

Christiaan
26-02-2004, 16:08
tis een fox uitvoering, dus de bumpers horen volgens mij ook zwart te zijn...maar goed, dit is ook wel netjes :-)

Skooty
26-02-2004, 16:12
Hij lijkt heel sterk op mijn auto, is ook een fox, maar dan in 'Prego' actie-uitvoering..
dat houdt in:
- in kleur gespoten bumpers;
- sportinterieur (kuipstoeltjes, toerenteller)
- 5-bak
t enige verschil is dat ik nog een sticker op de zijkant heb zitten waar "prego" opstaat..

Christiaan
26-02-2004, 16:14
nou, er zit ook een toerenteller in, en kuipstoeltjes... en heeft ook een 5-bak....maar de stikker zit er dus niet op....

Zou dat ergens te achterhalen zijn of dit ook een prego is?

Op het kenteken staat namelijk VW Polo coupe fox 40 kw E2

Skooty
26-02-2004, 16:16
Je kan ff met Pon bellen.. heb ik toen ook gedaan.. of gewoon bij een VW dealer binnenlopen, die kunnen het in de computer opzoeken..

Misschien dat ie is overgespoten, en daardoor de sticker eraf is?

Christiaan
26-02-2004, 16:34
auto ziet er op het eerste gezicht niet uit dat hij overgespoten is. Sticker is ook nog aanwezig in de kofferbak, volgens mij heeft de auto niet echt schade gehad, deuren zijn met 1 vinger te sluiten, alles sluit netjes aan....

Zou er misschien op die sticker in de koffervak een serienummer o.i.d. staat waar dat op te achterhalen is? Of pon maar even bellen... (en krijg je die info daar? iemand ervaring?)

Sjon
26-02-2004, 18:07
.

Christiaan
26-02-2004, 18:26
tis dus een luxe kaal model :D

Een fox met sportstoelen, toerenteller, 5 bak en meegspoten bumpers en spoiler

Skooty
26-02-2004, 18:40
Als ik moest gokken, zou ik zeggen dat je een Prego te pakken hebt. Maar dan wel 1 die is bij of overgespoten, aangezien die dakspoiler normaal gesproken zwart is.

Misschien dat je ook iets wijzer kan worden van de verzekering.. Als ik me goed herrinner staat ie op mijn groene kaart wel als Prego.. Misschien dat zij dat mbv de meldcode kunnen achterhalen.?

Sjon
26-02-2004, 18:42
.

Christiaan
26-02-2004, 18:47
hij wordt zaterdag opgehaald, dan zal ik s ff goed kijken...horen die stickers op de voorschermen te zitten??

Beetlefreak
26-02-2004, 18:49
op de zijkanten achter, op de C-stijl net boven de achterlichten...

Christiaan
26-02-2004, 18:52
owkee, zal er ff op letten zaterdag...

sjampoo
27-02-2004, 00:03
Acties-model-namen staan niet op kenteken (Prego. Genesis, Action. enz enz)
Enigste wat op kentekenbewijs staat is Fox, CL of GT.
Fox = kaal.
CL = ietsje pietsje meer luxe, maar luxe kun je 't niet echt noemen.
GT = beetje meer luxe, maar de meeste waren opties, extra betalen dus.
Sommige van die interresante opties zitten dan wel weer in de actie-modellen.

Harstikke goed Sjon..

Sterker nog: in de 'analen' staat precies beschreven welk model er 'opgeleukt' werd.

Zo is een Jeton bijvoorbeeld een CL met zus en zo en een Prego een Fox met dit en dat (etc etc)..

patrick 86c
27-02-2004, 01:45
de duitsers noemen hem gewoon style.
is terug tevinden aan de binnenlant van de deurpanelen.
spoiler in kleur is mischien een optie geweest hier in NL.
mijn spoiler is gewoon zwart.
de mijne is van 94 en het zelfde uitegvoerd met schuifdak alleen geen spoiler in kleur.
ik heb sinds kort vernomen op een duitse site dat er ook versie's zijn met een zwarte hemel.
verschil met prego en style zijn onderandere: prego geen mistlampen en geen koplamp versteling.
en de badges natuurlijk.
ben zelf momenteel bezig met koplamp vertsteeling,de regelaar heb ik nu en de stelmotors komen volgende week in huis.
nu nog de kabels er voor vinden hopelijk ligt dat er standard in.
en aan mistlampen begin ik niet aan.
ten eerste te duur en vaak vocht vreters.
dan bou ik liever me schuifdak om naar schuifkantel dak.

Sjon
27-02-2004, 18:14
.

Christiaan
29-02-2004, 15:29
Owkee, de polo is gisterochtend opgehaald........

tem eerste, gisteren tijdens het rijden (op de terugweg), m'n vriendin reed in de polo achter me aan, schoot e versnelling uit z'n 5, en was vervolgens niet meer in de 5 te krijgen. Goed, gestopt langs de kant, ikke rijden met de polo, en toen we op de snelweg waren, kon ik weer in de 5, verder ook geen problemen mee gehad.. Misschien bakolie te weinig? Hij voelt met schakelen nogal een beetje "droog" aan.

Ten tweede, het starten. Soms lijkt het alsover de startmotor blijft plakken. Als je dan wilt starten, draait de motor heel even rond, slaat niet aan, en vervolgens stopt de motor met ronddraaien. Tja, tis een beetje moeilijk uit te leggen. Na een paar keer proberen start de polo wel, en als tie eenmaal ff gelopen heeft, is er geen probleem meer.

De auto rijd verder prima, is echt een leuk ding, deze 2 probleemjes ff oplossen, en dan is het helemaal feest :P

Dus iemnd suggesties....ik hoor het wel....

Christiaan
29-02-2004, 15:48
tis trouwens een AAV motor....

sjampoo
29-02-2004, 16:15
bleur die bak maar bij het grofvuil, en bestel bij Morien ff een nieuwe ( http://www.ronald-morien.nl/ ) en doe Douwe de groeten.

De 5e versnelling 'schiet' er wel eens uit, en dan is het einde zoek: nieuwe bak olie werkt, maar voor heeel eventjes (als het uberhaupt wat doet).

Startmotor: Die kosten geen drol, maar zijn niet al te makkelijk te monteren (onder t inlaatspruitstuk).

Maar op zich geen probleem: Als je toch de bakwisselt, neem je heel eenvoudig de startmotor los. Doe wederom de groeten aan Douwe.

--

Deze oplossingen lijken wellicht rigoreus, maar dit zijn de enige oplossingen die op de lange termijn echt effect zullen hebben. Aangezien t de auto is voor/van je vriendin (toch?) kan je het beter maar meteen goed aanpakken, anders is ze (zeer) binnenkort uitgekeken op 't wagentje..

Christiaan
29-02-2004, 16:49
kijk, da's info waar ik wat aan heb...ik wil idd als ik de boel uit elkaar haal, het wel meteen goed doen....

Enig idee van de kosten? de bak dan?

sjampoo
29-02-2004, 16:51
Bak: rond de (schrik niet) 250 euri voor een goeie. Startmotor zou ongeveer 1 tiende van dat bedrag mogen kosten.

Christiaan
29-02-2004, 16:54
hmmm da's wel prijzig die bak...

Marco, waar had jij die bak van de diesel vandaan getoverd??

Marco
29-02-2004, 17:02
Uit wanroy, bij claassen. 75 euro en hij doet het prima. Wat bekenden die er ook zijn geweest zijn er allemaal over te spreken, erg eerlijke mensen daar.

Maar die 250 is natuurlijk voor een compleet gereviseerde, toch sjampoo?

Christiaan
29-02-2004, 17:04
dat hoeft nou ook weer niet...zou je eens voor mij willen informeren marco? Heb namelijk maandag en dinsdag cursus, dus kan komt er niet echt iets van....

Marco
29-02-2004, 17:19
als ik er aan denk zal ik morge even bellen, ik moet wel ff wat meer weten van de auto.

bouwjaar, welke motor

Gert
29-02-2004, 17:34
5 bakken van een Polo staan bekend om een rottige 5 .. bak is eigenlijk te krap voor 5 versnellingen dus werder er concessies gedaan om er toch een 5de erin te pleuren .
Dus ze zijn schaars en daarom is de prijs hoger .

NOOIT naar een vraagbaak luisteren als het gaat om bakolie bijvullen : dat zijn de VW waardes .. en dan fikt de 5 af vanwege te WEINIG olie .
Afvullen tot het randje is de enige remedie ,,
Straks ook bij een andere bak goed aan denken

sjampoo
29-02-2004, 17:50
250 is geen gereviseerde bak, maar wel een gecontroleerde (weet niet wat precies het verschil is).. maar d'r zit wel garantie op..

Bakken zijn voor zeer uiteenlopende prijzen te verkrijgen.. De 085 serie die onder de polo 2 en 2f werd gebruikt is echter niet de meest betrouwbare. De latere 2f's (laatste serie's) kregen al de iets betere 6N bakken mee (de 6N stond oorspronkelijk voor 1992/93 gepland) en deze zijn wat minder gevoelig voor een uitspringende 5. De lange (bij-rijders kant) aandrijfas-flens is iets anders, dus een andere (2 cm kortere) aandrijfas is geloof ik wel nodig.

Vraag dat van die assen aan Douwe, die zit erop.

Ik geloof dat het de C type bakken zijn die iets 'jonger' en dus beter zijn. (CEH etc). Deze zitten ook onder de 6N polo's

Marco
29-02-2004, 19:46
Christiaan dit is in elk geval het nummer van die gasten

0485371466

Claassen in Wanroy (dat is ongeveer 20 - 25 minuutjes rijden vanaf keldonk)

Christiaan
29-02-2004, 21:43
Als ik er aan denk, zal ik morgen proberen te bellen, tis trouwens een bak voor een AAV motor

Marco
01-03-2004, 18:51
Vandaag had ik geen tijd, was niet op de zaak, morgen ook niet, moet ik ook weer weg.

Sorry

Skooty
01-03-2004, 19:16
Er al achter wat het is?

Christiaan
04-03-2004, 09:49
zaterdag laat ik er ff iemand naar kijken, en ik zal dan meteen ff de bakolie bekijken, is de bakolie het zelfde te controleren als bij een golf??

Christiaan
04-03-2004, 09:50
heb geen kleurverschil gezien met betrekking tot de stickers.....dus, geen idee...

Stijn
04-03-2004, 09:59
Geloof me dat het een paar centen kost, 1.5-1.8 bakken liggen voor het oprapen, kleintjes echt niet! Die 75 euro is een echte 'grote' bak prijs, pin je daar niet al te erg op vast Christiaan :)

Christiaan
04-03-2004, 10:19
Daar was ik toch al bang voor......

Maar ja, zaterdag de bakolie ff checken, en kan me meissie van sparen voor een andere :D

Stijn
04-03-2004, 10:21
En schakelmechanisme even smeren? Alle glijpunten wat vet er op...wordt te weinig gedaan en kwaad kan het niet.

Christiaan
04-03-2004, 10:23
dat kan ik ook wel ff doen ja....

Had al een werkplaatshandboek besteld bij ASN, maar was niet op voorraad.....damn...