PDA

View Full Version : inhouden golf4 v5 agz


ronnie_v
06-09-2005, 12:08
de motor van mijn golf houdt dus in, en stationair loopt ie niet mooi. lambda en co zijn goed,en ik kan ook zo geen lekke slangetjes ofzo constateren. iemand een idee wat dit kan zijn? ( bougies zitten er al nieuw in)

VeeDubber
06-09-2005, 18:52
Zit er bij jou al die bobines per cilinder op? Zo ja dan zouden die het kunnen zijn. Zo nee, geen idee....

WilliamF
06-09-2005, 19:54
Laat die maar eens uitlezen, grote kans dat dat je luchtmassameter is. En daar moet je niet te lang mee doorrijden als die stuk is.

ronnie_v
14-09-2005, 15:44
het was de temperatuur sensor in het watermondje, de 4-polige. :biggrin:

tut tut
23-09-2005, 11:39
He Ronnie,

Ik rij zelf ook een type 4 v5 en het kan kloppe dat hij stationair niet echt super loopt maar dan moet je hem even laten uitlezen bij een dealer. Heb het zelf ook gehad.

Heb je nog leuke spullen voor een v5

Mzzl Lars

ronnie_v
23-09-2005, 12:07
uitlezen kan ik thuis ook( vag-com), maar de problemen zijn er nog steeds. ik heb nu de temp.sensor al vervangen en ook de luchtmassameter.ik ga morgen naar de dealer, daar gaat een oud-collega van mij er naar kijken met de testkast. ik heb ook gehoord dat de ketting wel eens op wil rekken, waardoor de kleptiming niet meer klopt.ik hoop niet dat het dat is, want dat zal wel weer een hoop werk met zich meebrengen :frown: En het enigste wat ik misschien nog heb liggen, zijn 1 of twee van die zwarte vw logo's voor de achterklep.(nieuw)

Cabby 82 TDi
23-09-2005, 14:28
idd die ketting geeft soms wel eens problemen.
Dan geeft ie vaak een storing in de nokkenasversteller aan.
(mits al je losse bobines al eens vervangen zijn natuurlijk)

Je moet wel even vragen of er coulance op zit, want afhankelijk van het bouwjaar en kilometerstand kan er wel eens iets op zitten.

ronnie_v
29-09-2005, 10:58
de auto is van bj. 2000, en heeft iets van 70000km gelopen. Er is geen storing opgeslagen vd nokkenasversteller, wel iets met de cpu, een verstuiver en nog een ding( weet zo uit het hoofd niet meer wat).Waren allemaal "intermittent"volgens de duitse vag-com?? ik wordt er zo langzamerhand gek van! luchtmassameter is ook al vervangen

jan_gti_16v
13-10-2005, 08:51
ik bn nu ook bezig met een passat (ook met AGZ motor) die had ook het probleem met slecht lopen... (op 3 4 of 5 cilinders.....)

alles gecontroleerd : bobines,compressie,bougies,en noem alles maar op....

nu volgens de film moesten dekleptijden gecontroleerd worden....

en idd de nokkenassan staan van tijd af......

dus nu ben nu de kettingen aan het vervangen inclusief alle geleiders en tandwielen.....

alleen het klote is dat je om er normaal bij te komen moet bij de passat de motor eruit....

maar zodra de auto klaar is laat ik wel even weten of alles in orde gekomen is....

groet jan