PDA

View Full Version : Velgenset Passat B7

RobD
02-07-2015, 10:12
Hallo allemaal,

Nieuw op dit forum, dus een kleine intro: Rob uit Gouda. Onlangs een B7 Passat variant gekocht uit 2011. 1,6 TDI BlueMotion.

Bij verkoop zaten er nog winterbanden onder. Nou ben ik aan het kijken naar nieuwe zomerbanden, maar sta even voor de keuze om nieuwe lm velgen te kopen met zomerbanden en dan de winterbanden die er nu onder zitten op de velgen te laten zitten i.p.v. hiervoor stalen velgen te kopen. Dit heeft als voordeel dat ik de 215 brede winterbanden die er nu op zitten ook op de stalen kan monteren (op basis van wat VW zegt, al denk ik zelf dat zowel 205 als 215 erop kunnen)

De lm velgen die er nu onder zitten hebben volgens mij de specs 7Jx16 ET-45. Zeker weten doe ik dit niet. Zijn af-fabriek velgen.

Ik kan een mooie set lm velgen kopen met band. Dit zijn de gegevens:

mooie originele 17" 5x112 et40
london 2015 demoset
velgmaten:
7x17
et40
5x112

Mijn vraag is, gaat dit passen??

Alvast bedankt,

Rob

Matheo
02-07-2015, 11:34
Enige verschil is de et waarde (buiten de diameter dan). De ET waarde van de wielen die je op het oog hebt is 5 mm lager dus de nieuwe set zal 5 mm verder naar buiten komen ten opzichte van de huidige. Voor de zekerheid kun je even een lat tegen de huidige wielen houden en meten of je die 5 mm kunt hebben bij je spatbord, maar waarschijnlijk past het makkelijk.

RobD
02-07-2015, 12:12
Post mag op slot. Set is al verkocht, helaas!

Maar na contact met VW dealer al erachter gekomen dat de velgen idd zouden passen. Wel was de bandomtrek een stuk groter, maar dat zou geen probleem zijn.