gebrabbel
04-07-2015, 21:46
Jongens,
Ik heb een passat uit 1997 met een 1800 20v. Op een dag reed ik richting huis toen ik erachter kwam dat mijn temperatuur meter dood was. Ik denk dat zal een sensor zijn of de thermostaat.
Dat gezegd hebbende mijn brandstofmeter deed ook al een aantal dagen vaag! Soms sprong ze ineens op leeg en dan weer op de actuele stand. Sinds een paar dagen (en ook sinds de temp meter het niet meer deed) doet hij helemaal niks meer.. Brandstofmeter dacht ik aanvankelijk van dat het de vlotter zou zijn.
Brandstofmeter voorlopig met rust gelaten want eventuele koeling van het blok vind ik prioriteit hebben.
Dus, meteen langs de automaterialenzaak gereden. Kvs slangen nagevoeld. Bovenste goed warm, onder doet niks (dit is na een rit van ca 10km).
Thermostaat dus! Thermostaat meegenomen en vervangen maakt het nog altijd GEEN verschil. Oude thermostaat eens gechecked en die bleek het zelfs ook nog te doen..
Dan maar uitlezen, auto uitgelezen en idd de sensor is kapot (gek genoeg gaf hij ook tellers aan maar wanneer deze handmatig bediend worden doen ze het gewoon allemaal..). Sensor gehaald en ingestoken. 3x raden, geen verschil! Stuk gereden van pakweg 5km en in deze hitte gaat ook de thermostaat NIET open.
Waar moet ik mijn probleem zoeken? Heb alle zekeringen aan de zijkant van het dash al doorgemeten en die blijken het allemaal te doen. Waterpomp kan het mijn insziens niet zijn want dan zou het blok toch juist TE warm moeten worden? Warme lucht blaast tevens ook uit de kachel en hij spuit geen kvs over.
Iemand die een idee heeft? Heb eens iets opgevangen over een relais van je teller?
Groeten,
Paul
(p.s. misschien dat het belangrijke info is! mijn boordcomputer doet het ook niet sinds de temp meter niks aangeeft.)
Ik heb een passat uit 1997 met een 1800 20v. Op een dag reed ik richting huis toen ik erachter kwam dat mijn temperatuur meter dood was. Ik denk dat zal een sensor zijn of de thermostaat.
Dat gezegd hebbende mijn brandstofmeter deed ook al een aantal dagen vaag! Soms sprong ze ineens op leeg en dan weer op de actuele stand. Sinds een paar dagen (en ook sinds de temp meter het niet meer deed) doet hij helemaal niks meer.. Brandstofmeter dacht ik aanvankelijk van dat het de vlotter zou zijn.
Brandstofmeter voorlopig met rust gelaten want eventuele koeling van het blok vind ik prioriteit hebben.
Dus, meteen langs de automaterialenzaak gereden. Kvs slangen nagevoeld. Bovenste goed warm, onder doet niks (dit is na een rit van ca 10km).
Thermostaat dus! Thermostaat meegenomen en vervangen maakt het nog altijd GEEN verschil. Oude thermostaat eens gechecked en die bleek het zelfs ook nog te doen..
Dan maar uitlezen, auto uitgelezen en idd de sensor is kapot (gek genoeg gaf hij ook tellers aan maar wanneer deze handmatig bediend worden doen ze het gewoon allemaal..). Sensor gehaald en ingestoken. 3x raden, geen verschil! Stuk gereden van pakweg 5km en in deze hitte gaat ook de thermostaat NIET open.
Waar moet ik mijn probleem zoeken? Heb alle zekeringen aan de zijkant van het dash al doorgemeten en die blijken het allemaal te doen. Waterpomp kan het mijn insziens niet zijn want dan zou het blok toch juist TE warm moeten worden? Warme lucht blaast tevens ook uit de kachel en hij spuit geen kvs over.
Iemand die een idee heeft? Heb eens iets opgevangen over een relais van je teller?
Groeten,
Paul
(p.s. misschien dat het belangrijke info is! mijn boordcomputer doet het ook niet sinds de temp meter niks aangeeft.)