View Full Version : voor wiellager speling. vervangen? passat 32b
kaneelschep
06-07-2015, 17:04
Hoi allen.
Ik heb net de voorpoot er af om nieuwe schokdemper, veer en schijfrem te monteren.
Maar nu ik de schijf eraf haal merk ik dat de naaf nogal wat speling heeft.
Dit lijkt me niet te kloppen toch? Lijkt me gewoon een kapot wiellager.
Of moet de as de boel bij elkaar houden?
Groetjes,
SciroccomTDI
06-07-2015, 17:33
Als het een dubbelrijig hoekcontactlager is, dan houdt de momoikineet de boel bij elkaar :)
kaneelschep
06-07-2015, 17:42
Wauw dat is een mooi woord voor scrabble! :D
maar ik weet niet precies wat dat voor lager moet zijn.
Dit is hem iig op een autoonderdelen site:
http://i337.photobucket.com/albums/n394/kaneelschep/wiellager.jpg (http://s337.photobucket.com/user/kaneelschep/media/wiellager.jpg.html)
En ik maak wel even een fototje van het ding zelf op de poot.
kaneelschep
06-07-2015, 17:55
http://i337.photobucket.com/albums/n394/kaneelschep/DSC_0236.jpg (http://s337.photobucket.com/user/kaneelschep/media/DSC_0236.jpg.html)
daar nog even in de poot.
Lijkt me gewoon een geperste die geen speling mag hebben, toch??? :)
Bedankt!!
Marijn32b
06-07-2015, 22:15
Parscats.info
Kan je wel het onderdeelnummer vinden. Maar dit lager lijkt er wel op inderdaad. Is een perslager.
Had je nog wat aan de pierburg carb? :)
SciroccomTDI
07-07-2015, 08:03
Zo een lager wordt inderdaad in de fusee geperst, maar volgens mij hoeft het voor de naaf geen perspassing te zijn, wat de speling zou kunnen verklaren, omdat dan de binnenringen uit elkaar schuiven.
Test het met een homokineet er in, aangedraaid. Als er dan nog speling is, is het lager niet meer goed :)
kaneelschep
07-07-2015, 09:05
Heey :) Alles goed?
Ja het heeft even geduurd :) Mijn zus is de snelste niet.... ;) En ze rijdt ook praktisch niks met de pasat.
Maar de carburateur zit er sinds vorig weekend op. Was zo gedaan. Het oude spruitstukje was totaal uitgedroogd en had allemaal haarscheurtjes in het rubber. Paar slangetjes ook doormidden op allebei de carbs. Maar van 2 heb ik er 1 goeie kunnen maken.
Hij liep er ook meteen mee trouwens, Alleen veel te hoog. Maar hij is wel veel feller op het gas met deze.
Ik heb even een vraagbaak geraadpleegd maar die is niet heel erg duidelijk over het afstellen.
Volgens mij kan je het stationair redelijk makkelijk afstellen met een schroefje bovenop of een moer aan de zijkant op dat potje.
Maar daar moet ik nog even serieus naar kijken.
Eerst de auto weer even rollend hebben op zijn poten.
Ik heb allebei de poten gedaan en de andere fusee voelde zeker niet zo los aan. Die zat naar mijn herrinering gewoon strak. Ook met de nieuwe schijf erop.
Ik haal gewoon een set lagers. Kan nooit mis zijn en het is nu toch los. :)
kaneelschep
10-07-2015, 13:26
nieuwe lager heeft geen speling. Dus dat is duidelijk.
Het is niet de as die het recht trekt.
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.