PDA

View Full Version : Kloppend geluid na verlaging


Beefunit
07-09-2005, 19:18
Sinds enkele maanden heb ik mijn VW Bora laten verlagen , het is een KW variant 1 kit , vooraan 50mm en achteraan 40mm. Heb ook mijn torsiebar moeten laten vervangen door een torsiebar van KW , want de originele klopte tegen de cardan vanvoor elke keer er een putje in de weg was , veel lawaai en alles behalve gezond.
Hij oogt heel mooi maar heb nog het volgende probleem :
soms wanneer ik in een te diepe oneffenheid kom in de weg klopt er iets aan men rechter voorwiel , links is het veel minder.
En vriend van me is eens meegereden en hij dacht het geklop waar te nemen ergens onder zijn zetel of toch kortbij en niet direct aan het voorwiel....
Maar ik denk persoonlijk dat het wel aan het voorwiel is , kan er iemand helpen ?

Heeft nog iemand dit probleem gehad en hoe opgelost of weet er iemand raad ?
Hij heeft het ook wanneer ik een scherpe korte bocht neem , dan begint hij vanvoor zo een beetje te 'springen' en klopt dan ook terwijl hij 'springt'.
Het gaan hier over een variant 1 kit dus schokdempers en veren.

Dit kan toch onmogenlijk normaal zijn ?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Beef

Kevin20v
07-09-2005, 19:29
Sinds enkele maanden heb ik mijn VW Bora laten verlagen , het is een KW variant 1 kit , vooraan 50mm en achteraan 40mm. Heb ook mijn torsiebar moeten laten vervangen door een torsiebar van KW , want de originele klopte tegen de cardan vanvoor elke keer er een putje in de weg was , veel lawaai en alles behalve gezond.
Hij oogt heel mooi maar heb nog het volgende probleem :
soms wanneer ik in een te diepe oneffenheid kom in de weg klopt er iets aan men rechter voorwiel , links is het veel minder.
En vriend van me is eens meegereden en hij dacht het geklop waar te nemen ergens onder zijn zetel of toch kortbij en niet direct aan het voorwiel....
Maar ik denk persoonlijk dat het wel aan het voorwiel is , kan er iemand helpen ?

Heeft nog iemand dit probleem gehad en hoe opgelost of weet er iemand raad ?
Hij heeft het ook wanneer ik een scherpe korte bocht neem , dan begint hij vanvoor zo een beetje te 'springen' en klopt dan ook terwijl hij 'springt'.
Het gaan hier over een variant 1 kit dus schokdempers en veren.

Dit kan toch onmogenlijk normaal zijn ?

Alvast bedankt voor jullie hulp

Beef

Zeker een TDI??

als je voor 50mm hebt laten verlagen lijkt het me sterk dat je de stabi stang ook MOEST laten vervangen??

Mijn koni schroefset is 60mm/65mm verlaagd en ik heb de originele stabi eronder....

Toen ik mijn 15 inch velgen met 195/65/15 banden eronder had klopte er ook heel vaak iets aan de rechter voorkant, nu met 18 inchers en 225/40/18 bandjes is dat niet meer het geval :biggrin:

DUSSSSSSSS

Jurgen Santana
07-09-2005, 19:37
Bij 35/40mm verlaging hebben we ook al eens gehad dat de aandrijfassen aan begonnen te lopen. Probeer eens iemand te laten luisteren die buiten de auto staat. Of kijk of je raakplekken ziet waar je denkt dat het geluid vandaan komt.

Beefunit
07-09-2005, 20:33
Kevintdi : is inderdaad een TDI , 1.9 130pk 6v
Heb 225/45/17 erop steken nu.

Jurgen Santana : wat bedoel je juist met 'aandrijfassen aan begonnen te lopen' ?
Volgende week moet hij op onderhoud omdat ik 60.000km heb , zouden ze dit makkelijk merken moest er iets mis zijn aan de onderkant van de wagen ?

Jurgen Santana
07-09-2005, 20:40
Jurgen Santana : wat bedoel je juist met 'aandrijfassen aan begonnen te lopen' ?
Volgende week moet hij op onderhoud omdat ik 60.000km heb , zouden ze dit makkelijk merken moest er iets mis zijn aan de onderkant van de wagen ?

Dat de aandrijfassen de torsiebar raakten bedoel ik daar mee. Maar dat kan bij jou niet aangezien je een aangepaste torsiebar hebt.

Ik zou je "klacht" even uitleggen als je de auto voor onderhoud brengt.

vw golf 1979
07-09-2005, 20:42
zeg het gewoon in de garage als je hem binnen doet. normaal gezien doen ze daar ni moeilijk over.
klopt het hard?? en heb je dat bij elke oneffenheid in de weg? kan goed zijn dat het dan de rubbers van de stabilitatiestang zijn die aan vervanging toe zijn

Beefunit
07-09-2005, 20:50
Wel het hangt af van hoe groot de oneffenheid is in de weg , kleine oneffenheden geen probleem en geen geklop , maar groteren oneffenheden (moet daarom geen overdreven zijn) begint het te kloppen , diepe putten en een harde klop.

Hopelijk vinden ze het probleem bij de onderhoudsbeurt.

vw golf 1979
07-09-2005, 21:09
ik hoop het voor jou, want zo is het ni plezant rijden natuurlijk. laat volgende week dan weten of ze wat gevonden hebben he. kan altijd handig zijn om weten :)

Beefunit
19-09-2005, 11:32
OK , de garagist heeft dus gezegd dat het ligt aan het feit dat hij vanvoor veel te veel verlaagd is.
Als ik er niks aan ging doen zij hij ging ik kosten rijden.
De draagarmen vanvoor zouden ook serieus naar beneden staan.

Wat ik niet snap is hoe iedereen dan rondrijd met verlaagde auto's zonder hetzelfde probleem te hebben als ik. :frown:

arnus71
19-09-2005, 11:54
OK , de garagist heeft dus gezegd dat het ligt aan het feit dat hij vanvoor veel te veel verlaagd is.

Kijk, daar heb je wat aan :confused: Lekkere uitleg van de garage...

Ik zou het denk ik zoeken in je ophanging, dus kijken of alles goed vast zit, bijvoorbeeld veerpoot, schokdemper bovenaan (in motorruimte), stabistang, wiel (!), etc.

Succes.

Jona's Golf II
19-09-2005, 22:29
Ik weet het niet maar zou het soms niet zyn cardans kunnen zyn. By myn verlaging sloegen ze tegen myn kas. Het is maar een idee. Of wat ik ook voor had is myn schotel van myn veer dat los zat en dat geeft een kloppend lawaai met harde putten of vluchtheuvels.Maar ik ben ook ongeveer min 9.
Tis maar een mogelijkheid.

Jona's Golf II
19-09-2005, 22:31
Dit is wel met een golf 2 dus ik weet niet als het van toepassing is by u.

Nog veel geluk

vw golf 1979
19-09-2005, 23:38
normaal gezien mag 50mm geen probleem zijn denk ik. probeer anders om de auto is op een blok te zetten zodat je er onder kan maar dat ie nog wel op z'n wiel steunt. mss kan je zelf zien wat het probleem is. en zet het wiel ook een keer vd grond af en probeer te voelen of er nergens speling aanwezig is. succes

Beefunit
20-09-2005, 11:29
Het probleem is niet alleen dat de wagen te laag hangt, maar ook dat de wielen tegen de binnenvleugels en tegen de wielkasten schuren. Dat heeft men garagist me juist gemailed.