PDA

View Full Version : Golf I 1.6D naar 1.9D?


OGM
21-07-2015, 10:19
Iemand ervaring met een 1.9D (Golf III/Vento) in een golf I, Is dit makelijkl in te bouwen en valt dit op in verband met technische controle (België).
Ik veronderstel dat dit redelijk vlot rijdt.

Johan1982MK1
21-07-2015, 10:53
Heel veel schiet je er niet mee op. Dan zou ik een td inbouwen. De 1900 heeft een ander klepdeksel, met 3 boutjes ipv de meerdere boutjes rondom het deksel van de 1600. Valt een kenner gelijk op.
Mocht je de 1900 gaan inbouwen, pak dan de 1y motor. Werkt ook met 1draad naar de pomp en bouw je zo in.

René
21-07-2015, 11:20
Valt een kenner gelijk op.

En zo`n turbo achterop `t motorblok valt niet op? :D

pasqwess
21-07-2015, 11:30
En zo`n turbo achterop `t motorblok valt niet op? :D

nee z'n klein roestig ding niet, wel roet bij het gas geven :thumbup:

Quartz
21-07-2015, 20:40
Gewone 1.9 is betrekkelijk traag en saai om mee te rijden. misschien gelijk 1.9 td inbouwen of een 1.6 td. De 1.6 td is bij mijn weten zelfs fabriek af geleverd in een einser. Dus voor de keuring geen probleem.

Johan1982MK1
21-07-2015, 20:58
En zo`n turbo achterop `t motorblok valt niet op? :D

Valt wel op ja :D
Misscgien de CY motorcode inbouwen (1.6td) Die zaten idd af fabriek in een golf1.
Maar nogmaals, ik weet niet of je dat in België voor mekaar krijgt. Hier bij ons is het een eitje.

Golf_1GTI_Freak
29-07-2015, 10:15
Hier in Belgie mag officieel eigenlijk NIKS :confused: :D


Maar zoals ze zeggen 1.6 TD heeft origineel wel bestaan in een Mk1 en er bestaat een formulier in de Belgische wetgeving dat zoiets wel legaal maakt en deze motor het geen probleem mag zijn... Net zoals bv een 1.3 golf 2 ombouwen naar G60 kan dus perfect omdat het model origineel bestaan heeft met G60 ;)

DÁ-BRT
29-07-2015, 13:04
Je kan een 1900 (T)D cilinderkop aanpassen, zodat er een kleppendeksel van een 1600 op past. Maar de toegevoegde waarde van een 1600D (54pk) naar 1900D (64pk) is vrijwel niet de moeite waard.

Voor belgische klanten bouw ik auto's om naar mTDI en die zet ik in NL op kenteken en vervolgens importeren in Belgie en probleem opgelost.