Log in

View Full Version : koppeling

obimaster
25-07-2015, 18:15
hallo
heb sinds vorige week de leiding van mijn koppeling vervangen,(gaat om een g60, dus hydraulish)
aangezien de leiding bij vw nietmeer leverbaar is, heb ik gewoon een staal omvlochten leiding op ebay besteld.
deze gemonteerd, onlucht met drukvat op hulp cilinder en voet cilinder.
koppeling neemt goed, en bij de stoplichten kan ik nog steeds aan zetten als een gek, enkel als ik bij 6000 toeren de koppeling indruk (ontkoppel) hoor ik een zoemend ratelend geluid,
mij lijkt het het druklager, wel raar, voor ik die leiding stak, had ik niets van last bij ontkoppelen.
zou het een probleem zijn dat ik nu gewoon een rechte leiding heb in plaats van een spiraal leiding
graag wat meer info voor ik de bak er af haal
mvg

Ruud 16V-G60
25-07-2015, 22:23
kan mij niet voorstellen dat het aan de gevlochten leiding ligt

obimaster
08-08-2015, 18:20
heb er deze namiddag de boite eens af getrokken,
en de veren in de koppelingsplaat zijn beschadigd en zitten los, op wat duid dit? gewoon slijtage?

mvg

obimaster
06-09-2015, 18:31
dit zijn foto's die ik gewoon van het net heb gehaald, maar mijn koppeling ziet er exact hetzelfde uit. op wat duid dit?
koppeling niet sterk genoeg?

http://i238.photobucket.com/albums/ff208/jrob155/Demotorvandesloper007.jpg
mvg

Johan1982MK1
06-09-2015, 19:57
Veren mogen niet los zitten.
Die slijtage is van het druklager die tegen de drukgroep aan loopt zodra je de koppeling bedient.
Vroeg of laat krijg je dat toch, heb ze erger gezien, maar ik zou er nieuw inzetten.

obimaster
06-09-2015, 20:00
en hoe komt het dat die veren zo afgesleten zijn?
heb er een andere in gestoken, en heb nog steeds dat ratelend gelijk bij ontkoppelen op hoge toeren, heb wel geen versterkte koppeling gestoken, wel alles vernieuwd. gaat om een g60 met om en bij de 200pk, of is een versterkte noodzakelijk
mvg

Johan1982MK1
06-09-2015, 20:59
Niet noodzakelijk. Kan wel wat meer hebben. Maar ik kan er ff niet bij dat hij zo'n ratelend geluid maakt bij ontkoppelen. De druk groep en lager waren wel gewoon goed heh?
Kan zijn dat de drukgoep bij heb induwen tegen die veren aanloopt maar dan zou hij dat geluid altyd moeten maken toch?
Die veren slijten ook doordat ze na verloop van tijd losser komen te zitten en daardoor gaan ze om hun as draaien in de koppeling.

obimaster
06-09-2015, 21:09
drukgroep en lager en koppelingsplaat zijn nieuw nu

als ik rijd, en sta in versnelling, duw men koppeling in, en geef dan gas, vanaf 2500 toeren krijg ik dat geluid
net alsof hij niet ver genoeg koppeld