Roy16VG60
27-07-2015, 18:08
Hallo allemaal,
Na een aantal jaren hobbymatig een sabbatical te hebben gehouden (getrouwd, kids, etc... sommigen van jullie kennen het wel :) ) heb ik de hobby maar weer eens opgepakt. Daarom begin dit jaar weer mijn eerste echte liefde aangeschaft; een Golf 2 G60 in de zeldzame kleur Oak green. Ze verkeert eigenlijk nagenoeg in originele staat, en dit wil ik eigenlijk grotendeels zo houden. Grotendeels.
Na de aankoop stond deze dame van 25 jaar oud er zo bij:
http://members.chello.nl/b.j.h.van.laanen/G60-1.jpg
De bedoeling was om de auto, die 7 jaar stil gestaan had, APK waardig te maken en er eerst eens lekker in te gaan rijden. Helaas bleek al kort na aankoop dat er flinke drijfstanglagerschade zat op cilinder 2. Dat was een tegenvaller.
Toen maar besloten om de 25 jaar oude auto technisch gezien direct goed aan te pakken. Zo heb ik het subframe laten coaten, alle rubbertjes, boutjes, koppelstangetjes, etc heb ik nieuw geplaatst. Ieder boutje is nieuw gekocht bij de dealer en is het stuurhuis ook gereviseerd. Inmiddels is het subframe klaar en ligt deze er zo bij:
http://members.chello.nl/b.j.h.van.laanen/Subframe-1.jpg
http://members.chello.nl/b.j.h.van.laanen/Subframe-2.jpg
http://members.chello.nl/b.j.h.van.laanen/Subframe-3.jpg
http://members.chello.nl/b.j.h.van.laanen/Subframe-4.jpg
Uiteraard moet de motor ook gedaan worden. Na eerst wat onderdelen te hebben verzameld om de originele motor weer te reviseren heb ik toch besloten het anders aan te pakken. Zo ben ik nu ook bijna klaar met het bouwen van de motor:
http://members.chello.nl/b.j.h.van.laanen/Motor-1.jpg
http://members.chello.nl/b.j.h.van.laanen/Motor-2.jpg
http://members.chello.nl/b.j.h.van.laanen/Motor-3.jpg
http://members.chello.nl/b.j.h.van.laanen/Motor-4.jpg
http://members.chello.nl/b.j.h.van.laanen/Motor-5.jpg
http://members.chello.nl/b.j.h.van.laanen/Motor-6.jpg
Daarna is er nog veel werk te doen. Inmiddels ben ik bezig met de fusees voor te lakken en te voorzien van nieuwe naven, lagers, gereviseerde remmerij en nieuwe ABS sensoren. Een nieuwe AP schroefset ligt al klaar, voorzien van nieuwe toplagers.
Daarna is de achteras aan de beurt, word de versnellingsbak gereviseerd en kan de motor er in. De moeilijkheidsgraad is dat de auto origineel voorzien is van airco en ik dit eigenlijk wil behouden. Niet voor het comfort maar voor de originaliteit. Mocht ik dit uiteindelijk niet passend krijgen dan vervang ik de intercooler boven de versnellingsbak voor een originele front mount intercooler.
Ik zal dit topic af en toe updaten. :thumbup:
Na een aantal jaren hobbymatig een sabbatical te hebben gehouden (getrouwd, kids, etc... sommigen van jullie kennen het wel :) ) heb ik de hobby maar weer eens opgepakt. Daarom begin dit jaar weer mijn eerste echte liefde aangeschaft; een Golf 2 G60 in de zeldzame kleur Oak green. Ze verkeert eigenlijk nagenoeg in originele staat, en dit wil ik eigenlijk grotendeels zo houden. Grotendeels.
Na de aankoop stond deze dame van 25 jaar oud er zo bij:
http://members.chello.nl/b.j.h.van.laanen/G60-1.jpg
De bedoeling was om de auto, die 7 jaar stil gestaan had, APK waardig te maken en er eerst eens lekker in te gaan rijden. Helaas bleek al kort na aankoop dat er flinke drijfstanglagerschade zat op cilinder 2. Dat was een tegenvaller.
Toen maar besloten om de 25 jaar oude auto technisch gezien direct goed aan te pakken. Zo heb ik het subframe laten coaten, alle rubbertjes, boutjes, koppelstangetjes, etc heb ik nieuw geplaatst. Ieder boutje is nieuw gekocht bij de dealer en is het stuurhuis ook gereviseerd. Inmiddels is het subframe klaar en ligt deze er zo bij:
http://members.chello.nl/b.j.h.van.laanen/Subframe-1.jpg
http://members.chello.nl/b.j.h.van.laanen/Subframe-2.jpg
http://members.chello.nl/b.j.h.van.laanen/Subframe-3.jpg
http://members.chello.nl/b.j.h.van.laanen/Subframe-4.jpg
Uiteraard moet de motor ook gedaan worden. Na eerst wat onderdelen te hebben verzameld om de originele motor weer te reviseren heb ik toch besloten het anders aan te pakken. Zo ben ik nu ook bijna klaar met het bouwen van de motor:
http://members.chello.nl/b.j.h.van.laanen/Motor-1.jpg
http://members.chello.nl/b.j.h.van.laanen/Motor-2.jpg
http://members.chello.nl/b.j.h.van.laanen/Motor-3.jpg
http://members.chello.nl/b.j.h.van.laanen/Motor-4.jpg
http://members.chello.nl/b.j.h.van.laanen/Motor-5.jpg
http://members.chello.nl/b.j.h.van.laanen/Motor-6.jpg
Daarna is er nog veel werk te doen. Inmiddels ben ik bezig met de fusees voor te lakken en te voorzien van nieuwe naven, lagers, gereviseerde remmerij en nieuwe ABS sensoren. Een nieuwe AP schroefset ligt al klaar, voorzien van nieuwe toplagers.
Daarna is de achteras aan de beurt, word de versnellingsbak gereviseerd en kan de motor er in. De moeilijkheidsgraad is dat de auto origineel voorzien is van airco en ik dit eigenlijk wil behouden. Niet voor het comfort maar voor de originaliteit. Mocht ik dit uiteindelijk niet passend krijgen dan vervang ik de intercooler boven de versnellingsbak voor een originele front mount intercooler.
Ik zal dit topic af en toe updaten. :thumbup: