PDA

View Full Version : koppakking: Welk merk?

tim_j
21-08-2015, 20:38
Ik wil een koppakking bestellen voor een 1.8 RP van 1990.
Welk merk koppakking heeft de voorkeur? Elring of Victor Reinz of...?

Waar ik wil bestellen zit er een zodanig verschil in prijs tussen de twee dat ik twijfel aan de kwaliteit van Elring. :eek: 12 euro vs 34 euro.

Terwijl Elring in mijn ogen een degelijk merk is met de koppakkingen.
Ook zijn er zachtmetaal pakkingen van Goetze. prijs: 13 euro.:screwy:

Wat heeft de voorkeur?
En kopbouten, welk merk?

R.icky
21-08-2015, 20:47
Victor Reinz pakking met Elring kopbouten, gewoon betaalbaar en duurzaam.

ar1g3
21-08-2015, 23:45
Kopbouten van bij de dealer.

Ik had voor mn passat de keuze tussen Elring en Payen, ben toen voor Payen gegaan wat toch een pak duurder is. In de winkel vertelden ze me dat Payen veel beter kwaliteit is. En dat is geen verkoperspraat :thumbup: kom meerdere keren per week in het lokale Brezan filiaal, ze hebben me al bijna altijd de goedkopere variant van iets aangeraden.

Je koppakking wordt blootgesteld aan chemicaliƫn, hoge drukken en hoge temperaturen, dan ga je best gewoon voor de hoogste kwaliteit die je kan krijgen!

Roy16VG60
22-08-2015, 06:59
Ik heb beide merken altijd gebruikt maar zou niet weten waarom Elring slechtere kwaliteit zou zijn. Elring is bijvoorbeeld ook de enige die de pakking tussen het onderste en bovenste deel van een dikke 16v kr inlaat los verkoopt. Payen en Victor Reinz alleen in een complete kopset.

Bij de dealer is de helft al niet meer verkrijgbaar hiervan en word je doorverwezen naar classic parts.