Log in

View Full Version : stotteren mk1 1100


Rgolf
30-08-2015, 12:05
Goedenmiddag,

Toen ik laatst naar frankrijk op vakantie was begon mijn auto uit het niets te stotteren en in te houden. Daar was ik erachter gekomen dat de massa van mijn carb slecht was. Deze vervangen en alles was weer goed.

Maar nu heb ik weer last van hetzelfde probleem. Massa is goed. En het is niet altijd. Voornamelijk op de snelweg als ik een flink stuk rij.. hij rijd goed voor een lang stuk en dan opeens begint die flink in te houden en te stotteren. Als ik de motor dan uitzet en later weer aan kan ik weer een flink eind rijden zonder probleem en is het er weer in eens. Hij reageert dan ook niet op t gas geven.

Het betreft een golf mk1 1100 met een 31pic 7 carb.

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

René
30-08-2015, 12:13
Heb ook zoiets gehad met mijn Golf 2. Als ik de auto dan tijdens het rijden uit zette, dan vervolgens pompend ging remmen totdat het rempedaal hard was en vervolgens de auto weer startte, was het over :D

Veel dingen uitgezocht en uitgesloten (terugslagklepje in vacuumleiding, vacuumslangen, rembekrachtiger), maar uiteindelijk bleek de voetpakking gescheurd te zijn.

Rgolf
30-08-2015, 12:20
Ik zal er eens naar kijken. Maar dan vind ik het nog raar dat het niet altijd is. Het kan echt een hele tijd goed gaan zonder problemen.

Rgolf
30-08-2015, 14:03
Heb me carb er net afgetrokken maar de voetpakking ziet er goed uit. Zal hem nog eens verder inspecteren. Wat me wel op viel is dat de verwarmingsbuis naar me inlaatspruitstuk gebroken is van de uitlaat.. zou het hier oets mee te maken kunnen hebben?

Rgolf
03-09-2015, 08:12
Ten einde raad.. voor zover ik weet alles gecontroleerd.. brandstofpomp vervangen. Alles leek goed te zijn.. maar na enige tijd weer hetzelfde probleem alleen 10 x erger.. ipv stotteren pleurt die gelijk uit

Sjeesbeest
03-09-2015, 10:06
Vult je vlotterkamer van de carburateur wel voldoende? Valt de chokeklep dicht? Brandstoffilter verstopt?

Rgolf
03-09-2015, 10:27
Denk dat ik het al weet.. denk dat me carb bevriest. Aangezien me laatst op viel dat de opwarmbuis vanaf me uitlaat naar me inlaat is afgebroken op de uitlaat.. en het voornamelijk voorkomt met koud weer en hoge snelheid dus veel koude wind!

Sjeesbeest
03-09-2015, 10:31
Als de buitentemp hoger dan 0 graden is zal je carb nooit bevriezen. Heb je je contactpunten ook al eens bekeken?

Rgolf
03-09-2015, 11:23
Ja al gekeken.. zijn nieuw.

Sjeesbeest
03-09-2015, 12:16
Dan zou ik het toch zoeken in de brandstoftoevoer.

Rgolf
03-09-2015, 12:19
Hij kan best bevriezen omdat brandstof zelf al heel koud is en onder hoge druk nog kouder en hierdoor ook de warmte uit de lucht ontrekt. Dus als de inlaat dan niet verwarmt wordt is het geen gek idee lijkt me?

Sjeesbeest
03-09-2015, 12:46
Benzine kan met de Nederlandse temperaturen niet bevriezen, vriespunt van benzine ligt ergens bij -40 graden. Je carb kan wel bevriezen als er te veel condens binnenkomt via het luchtfilter.

VW heeft al vrij vroeg een automatische zomer/winterstand op de motoren geplaatst waardoor dit eigenlijk al niet voor kan komen. Als de luchtslang van het uitlaatspruitstuk naar de 3 wegklep er compleet af ligt dan zou je theoretisch gezien je carb kunnen bevriezen bij temperaturen onder de nul graden.

Rgolf
03-09-2015, 13:10
Maar het is niet de slang vanaf me hitteschild die eraf ligt. De stang die van mn uitlaat omhoog loopt naar mijn inlaatspruitstuk die is gebroken

Van Limburg
03-09-2015, 13:19
Je hebt het over deze:
http://imageshack.us/a/img822/5243/photoapr25191202.jpg
http://imageshack.us/a/img855/4456/photoapr24214044.jpg

Hier komt dan deze (http://www.harmhendriksen.com/images/120-1920_news.jpg) op en vervolgens met een stalen buis recht naar boven naar aansluiting onder spruitstuk.

Ik weet vrij zeker dat je die buis kan weg laten. Ik denk dus niet dat het daar aan zal liggen.

Rgolf
03-09-2015, 14:53
Die bedoel ik inderdaad. Maar weglaten? Het zal toch zeker wel een functie hebben? Het zit er niet voor niets?

Rgolf
08-09-2015, 19:50
Goooeeeed.... brandstofpomp vervangen.. ontsteking vervangen.. gewoon niet meer starten niet. Toch wel een brandstof probleem.. op remmenreiniger loopt die wel :screwy: maar wat is dan t probleem.. brandstoffilter ook vervangen.. carb verstopt????? Al heb ik deze 4000 km geleden helemaal schoongemaakt en doorgeblazen

Sjeesbeest
08-09-2015, 20:37
Loopt je vlotterkamer wel vol? Misschien een Vlotter die blijft afsluiten.

Rgolf
08-09-2015, 20:45
Hmm zou kunnen.. heb nog even gecontroleerd net.. maar er komt ook geen brandstof uit de pomp. Dus denk dat er ergens een verstopping zit ofzo. Of een lek?? Roest in de tank? :shake:

Rgolf
08-09-2015, 21:01
Ga het morgen nog eens proberen met een colafles eraan. Kijken wat die dan doet.. en anders ff de carb open maken

Van Limburg
09-09-2015, 10:08
Als er nog niet eens brandstof uit de pomp komt dan hoef je je carb nog niet open te maken?
Je kan je vlotter er uithalen en er in kijken. Hoe is de staat van je vulhals ?
Zet anders gelijk druk op je leidingen als je ze toch los hebt.

Rgolf
09-09-2015, 11:03
Nee ga ook eerst even proberen met een externe tank en dan kijken wat die doet.. doet die het dan wel.. haal ik tank eronder uit en controleer ik deze. Blaas ik gelijk de leidingen door en controleer de vulhals etc.

Rgolf
09-09-2015, 21:03
Colafles als tank gemaakt.. hij wilde aanslaan!! Accu leeg :shake: maar ben een stuk verder.. weet nu dat de leiding of tank verstopt is. Dus dit maar zien op te lossen.

Rgolf
13-09-2015, 15:40
Auto loopt weer! Nieuwe bougies erin gedaan. Liep al beter ook nadat ik de nieuwe ontsteking had afgesteld! Hij slaat alleen over bij gasgeven en zo aan de stroboscooplamp te zien geen vonken. Dus verderlerkap etc ook maar vervangen