Bumper83
06-09-2015, 20:32
Hallo,
m'n schoonzusje rijdt een Golf 3 1.8 GL uit 1993 en heeft sinds een tijdje problemen met de centrale vergrendeling van het bijrijdersportier.
Naar eigen zeggen is de ellende begonnen nadat een passagier bij het uitstappen de deurpin naar beneden heeft geduwd en toen deur dichtgedaan. Hierna reageert de centrale vergrendeling niet meer.
In welke hoek moet ik dit probleem gaan zoeken? Schakelmodule bijrijdersportier? vacuümpomp schakelmodule?
Zekering is oke en als ik de kap van de vacuümpomp afhaal en ik beide relais met een schroevendraaier induw komt de pomp gelijk tot leven.
Is dit een vaker voorkomend probleem bij Golf 3? Ben zelf namelijk alleen maar bekend met oud type mk2 modellen(hebben geen regelunit in bijrijdersportier).
Alvast bedankt voor de hulp!
Robert
m'n schoonzusje rijdt een Golf 3 1.8 GL uit 1993 en heeft sinds een tijdje problemen met de centrale vergrendeling van het bijrijdersportier.
Naar eigen zeggen is de ellende begonnen nadat een passagier bij het uitstappen de deurpin naar beneden heeft geduwd en toen deur dichtgedaan. Hierna reageert de centrale vergrendeling niet meer.
In welke hoek moet ik dit probleem gaan zoeken? Schakelmodule bijrijdersportier? vacuümpomp schakelmodule?
Zekering is oke en als ik de kap van de vacuümpomp afhaal en ik beide relais met een schroevendraaier induw komt de pomp gelijk tot leven.
Is dit een vaker voorkomend probleem bij Golf 3? Ben zelf namelijk alleen maar bekend met oud type mk2 modellen(hebben geen regelunit in bijrijdersportier).
Alvast bedankt voor de hulp!
Robert