PDA

View Full Version : Schroefset probleem

Broer Konijn
19-09-2015, 17:33
Heb net andere wielen en banden gemonteerd en met insturen komt de band tegen het spatbord. Maar als ik hem omhoog wil schroeven veranderd er helemaal niks aan de hoogte. Heb hem al 3 cm op en neer geprobeerd :confused:

Hight
19-09-2015, 20:47
een foto zegt meer als 1000 woorden, misschien dat iemand kan zien of er iets verkeerd zit.

René
19-09-2015, 23:01
Ophangpunten van de draagarmen wel ff los gehad?

Broer Konijn
20-09-2015, 09:11
Ik heb volgens mij al door wat ik fout deed. Ik heb de veer alleen stugger gedraaid dmv de 2 grote ringen onder de veer. Maar ik moet denk ik de onderste kleine ring losdraaien en dan de hele poot verder omhoog draaien uit het gedeelte dat aan de fusee zit met de 2 bouten. Maar ik krijg hier helaas geen beweging in nadat ik de kleine ring een paar slagen heb losgedraaid.

http://i61.tinypic.com/6gkaas.jpg

René
20-09-2015, 09:32
Die constructie heb ik nog nooit gezien op een schroefset. Maar normaal gesproken is het draaien aan de bovenste stelringen genoeg hoor. Als je die omhoog draait, gaat de auto omhoog.

Broer Konijn
20-09-2015, 09:42
https://www.youtube.com/watch?v=Dc1u2_SwiLo let op bij 8:05

René
20-09-2015, 09:44
Ik heb het gezien inderdaad :thumbup:

Broer Konijn
20-09-2015, 11:43
Zit alleen muurvast bij mij en de manier die in het filmpje gebruikt word lukt bij mij niet omdat ik de 2 ringen verdraai in plaats van de hele poot. Ik kan er ook geen beweging erin krijgen met een sokken tang erop. Ze staan nu even in de wd 40 te weken misschien lukt het later nog

_AK_
21-09-2015, 20:57
En anders voorzichtig warm stoken.

The_Maxx
22-09-2015, 10:28
TA setje zeker?
Heb zelf die onderste stelmogelijkheid volledig vastgezet op de laagste stand. Echt een stelmogelijkheid is dit niet. Meer om kleine verschillen op te vangen.
Veelal als ze eenmaal vast zitten, zitten ze vast. Zelfde geld voor je schroefset zelf als je die niet insmeert.
En maar goed ook bij die onderste stelmogelijkheid. Je wilt niet dat het ineens meedraait als je wilt sturen. Daar is het niet voor bedoeld.

Als je wielen aanlopen na het veranderen van je band/velg combi -> andere wielen erop. Of je spatbordranden omrollen. Dat ligt niet aan de hoogte van je schroefset.

Schroefset 3cm omhoog is geen 3cm dat de auto omhoog gaat. Zeker als die al op een hoge stand staat, zorg je inderdaad alleen voor meer stugheid, kunt het ook zien: als je je hulpveer (volledig) ingedrukt hebt als de auto uitgeveerd staat, zit je al te hoog in principe, en ben je alleen maar aan het zorgen voor stugheid.

Broer Konijn
22-09-2015, 17:01
Hij staat ingesteld zoals op de foto dus ik kan hem nog best een eind opschroeven. Maar bedankt voor de info dan blijf ik verder van die onderste stelmogelijkheid af !

Broer Konijn
23-09-2015, 17:35
Het is klaar hij sleept niet meer aan, heb hem net hoog genoeg kunnen zetten :)