View Full Version : Golf 1 Motor probleem
vw-maarten
10-09-2005, 17:45
Beste Mensen,
Ik heb een probleem met de motor van mijn golf 1 en ik hoop dat iemand een goed advies voor mij heeft. Het gaat om het volgende:
Het betreft een 1.1 gg blok uit een golf 1 uit 1983
De nokkenas was heel erg versleten en daarom heb ik er op dit moment een nieuwe in gezet (tweede hands). Ook heb ik de distributie vervangen en het geheel op tijd gezet ook de ontsteking. Alleen de motor wil niet aanslaan. De startmotor draait wel.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn?
Ik heb het gevoel dat hij ook een zwaar punt heeft met starten. Kan het misschien iets met de kleppen te maken hebben omdat die met de nieuwe nokkenas verder ingedrukt worden? De oude was echt behoorlijk versleten.
Bvd!!!
Maarten
vwmk2driver
10-09-2005, 19:10
zal het niet weten zo maar als je nog onderdelen zoekt heb ik nog een complete motor liggen paar tientjes is hij voor jou
vw-maarten
10-09-2005, 19:13
zal het niet weten zo maar als je nog onderdelen zoekt heb ik nog een complete motor liggen paar tientjes is hij voor jou
Ohja dat is ook zo. Ik kan alleen geen motor kwijt helaas. Maar als ik wat nodig heb laat ik het je weten.
fre-golf1-16v
10-09-2005, 20:32
lagerschalen goed gemonteerd
WilliamF
11-09-2005, 18:20
Heb je de kleppen wel gesteld???
Black Devil
11-09-2005, 19:38
heb vanmiddag op de meeting met je broer gepraat, ik zit te denken aan de klepspeling, hoeveel staat het
erwin 944
11-09-2005, 20:08
verkeerde nokkenas,distributie niet juist, en wat ook mogelijk is een te vroege ontsteking (kan voor een zwaar punt zorgen tijdens het starten)
probeer een met het terugdraaien van de verdeler tijdens het starten
erwin
Black Devil
11-09-2005, 20:52
Je woont toch in Alkmaar? Ik wil best eens komen kijken ernaar anders, misschien kan ik helpen. 06-41843898 (Erdem)
fre-golf1-16v
11-09-2005, 20:57
erwin heeft gelijk ook al een keer mee gemaakt
bij een auto
vw-maarten
12-09-2005, 09:23
Heb je de kleppen wel gesteld???
Kleppen zijn gesteld. 0.15 inlaat 0.25 uitlaat (koude motor). Dus dat kan het niet zijn.
vw-maarten
12-09-2005, 09:24
heb vanmiddag op de meeting met je broer gepraat, ik zit te denken aan de klepspeling, hoeveel staat het
Ja ik hoorde het van hem. Het staat op 0.15 en 0.25 stond in mijn vraagbaak dus moet goed gesteld zijn lijkt mij.
vw-maarten
12-09-2005, 09:26
verkeerde nokkenas,distributie niet juist, en wat ook mogelijk is een te vroege ontsteking (kan voor een zwaar punt zorgen tijdens het starten)
probeer een met het terugdraaien van de verdeler tijdens het starten
erwin
Tja daar hebben we ook al naar gekeken. De nokkenas heeft dezelfde nummers en ik heb ze ook vergeleken met elkaar en die kwamen goed overeen. Het enige verschil was dat de oude ontzettend versleten was. Distributie hebben we ook nauwkeurig nagekeken en ook de ontsteking hebben we geprobeerd bij te stellen.
vw-maarten
12-09-2005, 09:28
Je woont toch in Alkmaar? Ik wil best eens komen kijken ernaar anders, misschien kan ik helpen. 06-41843898 (Erdem)
Maandag vraagt mijn broer het nog even na misschien dat ik dan nog wat wijzer wordt. Anders laat ik het wel even weten misschien zie jij het in één keer.
Black Devil
12-09-2005, 19:00
Ik heb wel enig sleutel ervaring met die blokjes dus misschien kan ik je helpen, daar is toch een forum voor ;)
patrick-vw3
12-09-2005, 20:26
ik heb vanavond even de distributie afgesteld op de rotor dus deze op de eerste cilinder gezet.
van de punten op het tandwiel klopt nu niks meer het puntje wat erin zit wijst nu schuin naar boven, naar achteren.
hij draait nu wel gewoon soepel rond en hij slaat af en toe bijna aan.
heel ffies 2 sec dat ie komt.
maar wat ik me nu af vraag hoe zit het met de markeerpunten van deze motor want zoals ik t bekijken in de vraagbaak klopt er helemaal niks van???
alvast bedankt gr patrick
Cabby 82 TDi
13-09-2005, 06:03
Het puntje op je nokkenas moet loodrecht naar beneden staan. (op het streepje)
Het puntje van je krukas moet loodrecht naar boven staan (in het V vormpje)
Vervolgens de riem spannen dmv de waterpomp.
onsteking is 1-3-4-2
patrick-vw3
13-09-2005, 17:01
ja als ik dat doe dan loopt ie op een punt zwaar, en best wel zwaar dus dan zou ie niet kloppen.
Als ik em afstel met de rotor op cil 1 dan draait ie veel beter alleen slaat ie ook nog niet aan maar ken em nu wel starten zodat ie blijft draaien.
als ik em zet zoals jij zeg dan krijgt ie em niet eens rond.
fre-golf1-16v
13-09-2005, 20:51
loopt ie dan zwaar als je de motor met de hand draait of als je hem probeerd te starten als hij het met de hand niet doet en met starten wel dan staat de ontsteking niet goed denk ik dan bedoel ik niet de voor of na onsteking maar helemaal verkeerd dus de kabels verkeerd iemand met mij eens of niet
patrick-vw3
13-09-2005, 21:18
bougiekabels zitten goed dat in ieder geval hij liep voor ik er aan begon..
ehm hij draait met de hand ook wel zwaar maar de motor krijgt em niet rond.
hij stopt zelf met starten als het ware.. maar ik heb hem gisteren afgesteld op de ontsteking en nu draait ie gewoon rond. alleen aanslaan ho maar... dus dit zou nog ontsteking kunnen zijn. maar wat ik me afvraag hoe ik er nou achter kom hoe dit officieel moet. want dan ben ik er zeker van dat ie goed staat. als ik de merktekens aanhou dan loopt ie echt niet.
Cabby 82 TDi
14-09-2005, 06:14
en je hebt de ontstekening op 10 graden vooronsteking steking staan ?
Staat aangegeven op je vliegwiel. De 10 moet dat het eerste streepje raken.
vw-maarten
16-09-2005, 22:16
De golf loopt weer! Na een hoop afstel werk is het dan toch gelukt. En met de nieuwe nokkenas loopt ie heel mooi. Zondag nog even alles afstellen, pakkingen vervangen en olie en dan kan ik weer een tijdje rijden. :)
Bedankt voor jullie reacties!
Maarten
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.