PDA

View Full Version : Golf MK1 16V op Webers


Marco R29
03-10-2015, 11:14
Toch maar een topic om eea bij te houden over mijn Golf MK1 motorombouw van 1.5 JB automaat naar 1.8 16V KR op Webers. Ben niet iemand van de uitgebreide verhalen, maar hier komt 't :)

Vorig jaar begonnen met het kaal maken van de motorruimte en alle delen aan de buitenkant om de auto gereed te maken voor een spuitbeurt in de originele kleur Inarisilber.

Motor eruit
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-GPMEEMLT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-WUCCSPWE.jpg
Gaatjes dichten en schutbord weg
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-4JLQOXLX.jpg
Wielkastranden omgezet en weer strak
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-PIDU7OSS.jpg
Bij de spuiter
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-UKLD4REV.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-7DMHT7CI.jpg
Ophalen :)
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-UGWDW7DX.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-QLSEIJ3K.jpg
Motorruimte :cool:
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-8RZG3NZ8.jpg

Hierna heeft t allemaal even stil gelegen ivm de geboorte van onze zoon.
Nu t een beetje loopt thuis, is er weer wat tijd voor de hobby.

Paar weken terug begonnen met de puzzel.
Onderstel was gepoedercoat, rubbers binnen van Claus, en boutjes / moertjes / schroefjes en ander delen gegalvaniseerd terug.
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-SDWSBGHI.jpg
Na wat dagen sleutelen zat de motorruimte al wat voller
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-WSGSUMDA.jpg
Vervolgens onderstel eronder:
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-AWAMJ6JH.jpg
Kappen achter de remmen iets pasgemaakt voor het monteren van G60 remmerij.
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-E6BKLQOG.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-BSLHLPUQ.jpg
Wielen passen!!! :D
Rennsports om even te proberen
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-3LEOGK4J.jpg
RM's die er uiteindelijk onder komen
http://www.mijnalbum.nl/Foto1k0-3WMCNKRF.jpg

Laatste dat we gedaan hebben was het switchen van automaat naar schakelinrichting. Geen fotootjes van de ombouw.

Er moet nog een hoop gebeuren om hem klaar te krijgen voor volgend jaar, maar hoop genoeg tijd te hebben.

Ondertussen nog op zoek naar een goede oplossing voor de radiateur. Wil er eigenlijk eentje die niet voor de Webers zit, maar moet wel weer groot genoeg zijn om genoeg te koelen. Mocht iemand een tip hebben dan hoor ik het graag. OEM oplossing zou mooi zijn.

Ga proberen het topic regelmatig te updaten, vermits ik niet vergeet foto's te maken :rolleyes:
Wanneer iemand vragen heeft, zal ik die proberen te beantwoorden.

RamonDrenthe.
03-10-2015, 11:59
Als ik dit zo bekijk, in 1 woord ; Perfect!

meijer1972
03-10-2015, 13:21
Heel mooi. Ziet er goed uit!

G.M.90
03-10-2015, 13:50
ik heb hetzelfde probleem met radiator ivm zelfde blok op carburateurs, Maq racing maakt voor mij een op maat met inwendig reservoir.

Blijf dit project volgen, knappe werken!

heinz74
03-10-2015, 14:08
ziet er heel netjes uit..maar ik zie wel dat de basis al heel goed was..dwz geen rotte frikandel waar 1000 uur laswerk in zat..dat helpt er al flink aan mee..

v6freak
03-10-2015, 14:09
Ziet er goed uit Marco.

Motorruimte is ook een plaatje geworden. ;)

Mark_MK1
03-10-2015, 14:24
Mooi project, succes! :thumbup:
Rennsport staan ook zeker niet verkeerd :wuv:

Edit: Mag je het schot van de waterbak zomaar weghalen, krijg je hier niet eventueel problemen mee bij het rdw?

feffe
03-10-2015, 14:31
Edit: Mag je het schot van de waterbak zomaar weghalen, krijg je hier niet eventueel problemen mee bij het rdw?

vraag ik me ook wel eens af inderdaad.
en is dat voor de show dat het word weggehaald? vind het altijd wat kaal/leeg ogen.

maar super strak hoor :thumbup:

Mk1driver
03-10-2015, 14:36
Strakke wagen hoor

meijer1972
03-10-2015, 15:13
Edit: Mag je het schot van de waterbak zomaar weghalen, krijg je hier niet eventueel problemen mee bij het rdw?

Het mag niet zomaar. In dit geval zit het chassisnummer op de veerpoot ipv op het schot, dus mag het wel.

jasonnl
03-10-2015, 15:16
Wow ziet er weer lekker strak uit. Heb je snel gedaan

Dopue
03-10-2015, 16:06
Heel erg netjes :eek:

Marco R29
03-10-2015, 16:47
Bedankt voor de leuke reacties!

ik heb hetzelfde probleem met radiator ivm zelfde blok op carburateurs, Maq racing maakt voor mij een op maat met inwendig reservoir.
Kan je me daar wat meer over vertellen wellicht, mag ook via PB.
Denk aan maten en prijs ;)

ziet er heel netjes uit..maar ik zie wel dat de basis al heel goed was..dwz geen rotte frikandel waar 1000 uur laswerk in zat..dat helpt er al flink aan mee..
Dat is zeker waar! Golf had geen rotte plekken, maar desalniettemin zit er toch nog wel een hoop werk in strak maken e.d.

Mooi project, succes! :thumbup:
Rennsport staan ook zeker niet verkeerd :wuv:

Edit: Mag je het schot van de waterbak zomaar weghalen, krijg je hier niet eventueel problemen mee bij het rdw?
Rensport staan zeker goed, echter gaat t mijn budget op dit moment iets te boven ;)
Schot van de waterbak mag eruit wanneer het chassisnummer op de poot staat, zoals hierboven al vermeld :thumbup:
Sommigen vinden het wellicht wat kaal, maar ik vind het mooi. Ieder z'n ding ;)

Wow ziet er weer lekker strak uit. Heb je snel gedaan
Lijkt misschien snel, maar dat komt omdat ik nu pas het topic aanmaak. Al met al toch al bezig sinds vorig jaar zomer, maar met een zoon op komst, geboorte en tijd erna liep het wat vertraging op. Komende tijd ook geen tijd op de zaterdag omdat mn vrouw deze maand dan werkt, maar hoop doordeweeks toch wat voor mekaar te krijgen.

Als er updates zijn zet ik het weer erin.

jasonnl
03-10-2015, 18:51
Zoals het eruit ziet is het ook zeker niet te snel gedaan. Maar dat lijkt altijd als er een topic komt en gelijk van voor tot achter af is in 1 post :D

kroeps
05-10-2015, 07:43
Heel mooi project. Ga ik volgen

Lieuwe
07-10-2015, 16:06
Mooi project!

Ik heb mijn front licht aangepast zodat de radiateur eronder past ipv dat ie er tegenaan staat. Dan heb je zat ruimte voor je webers. Denk niet dat je dit nu nog gaat doen ivm dat alles gespoten is :) En je kan je originele motorkapsluiting dan niet meer gebruiken.

Marco R29
08-10-2015, 11:52
Mooi project!

Ik heb mijn front licht aangepast zodat de radiateur eronder past ipv dat ie er tegenaan staat. Dan heb je zat ruimte voor je webers. Denk niet dat je dit nu nog gaat doen ivm dat alles gespoten is :) En je kan je originele motorkapsluiting dan niet meer gebruiken.
Dat wordt dan idd beetje zonde ja, volgende keer toch eerst techniek passend krijgen, en dan spuiten ;)
Anders ga ik voorlopig wel een 1.5 radiateur gebruiken, icm oliekoeler moet de temperatuur dan wel binnen de perken blijven hoop ik.

Nog bedankt voor je achter stabi trouwens :thumbup:

Mark_MK1
08-10-2015, 16:48
Is kijken hoe je het verder aanpakt.. Misschien mijn 16v ook maar met webers voorzien :DD
En zo te zien hou jij je plastic bumpers :thumbup:

AD G60
08-10-2015, 21:04
Ziet er goed uit! Iedereen gaat van corrado naar golf 1. ;)

Marco R29
09-10-2015, 07:41
Is kijken hoe je het verder aanpakt.. Misschien mijn 16v ook maar met webers voorzien :DD
En zo te zien hou jij je plastic bumpers :thumbup:
Beetje goed 'gejat' dan slecht bedacht ;)
Een aantal dingen had ik ook beter eerst goed moeten overdenken en proberen, maar als je nooit begint komt het ook niet af.
Plastic bumpers it is! :thumbup:

Ziet er goed uit! Iedereen gaat van corrado naar golf 1. ;)
Idd, leuke ontwikkeling :) Kan me nog een ritje Brabant(dacht ik) herinneren om volgens mij KW's op te halen bij je voor m'n Corrado. Zal ergens 2003/2004 geweest zijn.

swinz
10-10-2015, 10:58
Mooie kleur en wordt straks een super dikke Mk1 om te zien ook! :)

Marco R29
20-10-2015, 09:17
Mooie kleur en wordt straks een super dikke Mk1 om te zien ook! :)
Thanks, ga mn best doen ;)

Afgelopen weekend weinig gedaan, alleen de stuurinrichting er weer in gezet. Is toch wat makkelijker met verplaatsen in de garage.

Nog steeds geen goede oplossing gevonden voor radiateur.
Heb te weinig ruimte tussen Webers en voorfront, en als hij onder het voorfront moet komen dan zit de dop van de expansie ook eronder. Niet super praktisch. Had gehoopt even te spieken bij anderen op de Dub-inn, maar helaas geen 1 gevonden met 16V op carbs + radiateur zonder externe expansie.
Binnenkort eerst maar eens wat zichtwerk doen, en ondertussen verder kijken.

Nuytjuh
20-10-2015, 16:00
Mooie auto gaat dat worden! Ik ben zelf nu ook bezig om een 16v om te bouwen naar webers. De mijne loopt ondertussen al wel. Maar ik heb zelf een golf 2. Nu ken ik wel iemand die ook een golf 1 16v op webers rijd,en die rijd met een radiateur uit een opel inclusief heel de koelventilator enzo.

Marco R29
20-10-2015, 20:33
Mooie auto gaat dat worden! Ik ben zelf nu ook bezig om een 16v om te bouwen naar webers. De mijne loopt ondertussen al wel. Maar ik heb zelf een golf 2. Nu ken ik wel iemand die ook een golf 1 16v op webers rijd,en die rijd met een radiateur uit een opel inclusief heel de koelventilator enzo.
Net ff je topic doorgekeken, wat n nette 2 en gaaf blok :eek: :eek: :eek:
Zo goed heb ik t blok niet aangepakt, echt super netjes. En leuk dat je voor 16v op webers hebt gekozen :thumbup:

Voor wat betreft degene die je kent, kan je wellicht wat meer info inwinnen mocht je hem zien? En is dat dan met reservoir in de radiateur ipv extern potje?
Alvast bedankt mocht t lukken.

Nuytjuh
21-10-2015, 16:37
Net ff je topic doorgekeken, wat n nette 2 en gaaf blok :eek: :eek: :eek:
Zo goed heb ik t blok niet aangepakt, echt super netjes. En leuk dat je voor 16v op webers hebt gekozen :thumbup:

Voor wat betreft degene die je kent, kan je wellicht wat meer info inwinnen mocht je hem zien? En is dat dan met reservoir in de radiateur ipv extern potje?
Alvast bedankt mocht t lukken.

Dankje :cool: , ja er zit ondertussen inderdaad serieus werk in mijn blok :D .
Hij rijd niet met het reservoir in de radiateur,maar met het reservoir aangesloten op de koelpijp. Zoals het ook origineel zit bij een golf 2. Maar uit wat voor opel kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik zelf rijd met een radiateur van een golf 2 met airco. Die is beduidend groter dan van een golf 2 zonder airco, dus zit de rechtste aansluiting van de radiateur ook verder voorbij de webers. Ook heb ik de radiateur recht gezet zodat deze compleet in het front past. Maar ik ben er wel achter gekomen dat het best lastig is om van de aansluiting op de cilinderkop naar de aansluiting op je radiateur te gaan. Overal zitten je webers in de weg :screwy: .

Marco R29
22-10-2015, 07:06
Dankje :cool: , ja er zit ondertussen inderdaad serieus werk in mijn blok :D .
Hij rijd niet met het reservoir in de radiateur,maar met het reservoir aangesloten op de koelpijp. Zoals het ook origineel zit bij een golf 2. Maar uit wat voor opel kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik zelf rijd met een radiateur van een golf 2 met airco. Die is beduidend groter dan van een golf 2 zonder airco, dus zit de rechtste aansluiting van de radiateur ook verder voorbij de webers. Ook heb ik de radiateur recht gezet zodat deze compleet in het front past. Maar ik ben er wel achter gekomen dat het best lastig is om van de aansluiting op de cilinderkop naar de aansluiting op je radiateur te gaan. Overal zitten je webers in de weg :screwy: .

Wil toch proberen om zonder extern reservoir te gaan rijden.
En die Webers zitten idd flink in de weg als ik zo wat foto's bekijk :D

Ondertussen wat Duitse topics gevonden, en daar gelezen dat er ook zijn die met de 1.1 radiateur rijden, en dan een goede spal fan ervoor geplaatst hebben. Dit in combinatie met thermostaat die eerder open gaat en temp sensor die eerder schakelt, zou genoeg moeten koelen. Op zich wel nette oplossing, alleen moet t niet zo zijn dat die fan dan continue staat te draaien.

Pedaalemmer
22-10-2015, 07:26
Heerlijk project, de KR was vroeger echt een hype voor in een MK1. Met webers moet het helemaal ouderwets goed gaan klinken. Velgen en Kleur op de auto staan echt dik!

Marco R29
22-10-2015, 09:30
Heerlijk project, de KR was vroeger echt een hype voor in een MK1. Met webers moet het helemaal ouderwets goed gaan klinken. Velgen en Kleur op de auto staan echt dik!
Thanks! Dat is ook de reden dat ik voor KR gekozen heb, en geen moderner blok. Brullen met die webers!
Rennsports zijn helaas niet de mijne, ligt op het moment even buiten budget.
Eerst auto afmaken ;)

Marco R29
10-11-2015, 09:41
Van het weekend de achterkant beetje in elkaar gezet.
Achterlichten mooi schoon geworden na een wasbeurtje met tandenborstel.
Plaat tussen de achterlichten gespoten en gemonteerd, en achteraam en achterste zijramen erin (nog niet op foto).
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-PTYSQKIW.jpg
Nu bezig met de ramen en lijsten in de deuren.
Eerst maar eens de chromen lijstjes oppoetsen nu het toch los ligt. Van het weekend weer verder.
Wordt langzaam weer een auto :cool:

vdWal.
10-11-2015, 11:15
Super :cool: benieuwd naar de rest!

NielsDub
10-11-2015, 11:35
Dikke einser gaat dit worden! :thumbup:

A.D GOLF1 1976
10-11-2015, 11:39
Dit wordt een mooi wagentje. :thumbup:

Marco R29
30-11-2015, 15:41
Ramen, rubbers en chroom in de deuren ook weer erin, en toch gelijk maar de raamdichtingen vervangen. De oude hadden toch her en der wat roest, en was nu makkelijk te vervangen. Geleiders opgeschuurd en weer netjes zwartgemaakt.
Tevens het sponningrubber van de achterklep wederom vernieuwd. Bij het losknippen van het vorige nieuwe rubber was er per ongeluk in het rubber geknipt... :redface:
Had vorig jaar op Essen setje nieuwe Hella koplampen aangeschaft, deze ook gemonteerd tesamen met grill en opgepoetste chromen randjes.
Plaatje bij het praatje.
http://myalbum.com/photo/CA3x5z0RPSgu/720.jpg

Begin dit jaar nog een tweedehands bronzen voorraam opgehaald, omdat de mijne een klein beetje milky uitstraling heeft in een van de onderhoeken. Gelukkig voor een redelijk schappelijke prijs kunnen vinden in NL, want die dingen zijn behoorlijk lastig te krijgen.
Hopelijk zij de buren straks thuis, daar ligt een verse chromen pees voor het raam, tesamen met een nieuwe kachelradiateur (en wellicht weer een zak kruidnoten, bedankt golf1onderdelen.nl (http://golf1onderdelen.nl) :) ) Dan kan het voorraam er ook in, en heeft het zin de binnenkant eens een beetje stofvrij te maken :D

chrisjuh
30-11-2015, 16:20
Damn wat een dikke 1 zo! Komplimenten! :thumbup:

Volf GT
04-12-2015, 12:27
Dikke Einser, ziet er goed uit.

ThomVw
04-12-2015, 12:35
Ziet er super uit! Mooie oldschool kleur er op!

Style
05-12-2015, 10:31
Mooi project hoor :thumbup: Ik had eerst ook een grotere 480mm radiateur met vuldop. Alleen die eindigde ook precies achter 2filters van mijn carbs.
Ik heb nu een kleinere maar wel een 2x zo dikkere van Honda geen oem dus.
Maar de inhoud van deze aluminium radiateur is groterd dan die van de 480mm radiateur. Volgens mij zijn die van een 1.1 of 1.5 zelfs maar 430mm.

Marco R29
07-12-2015, 09:51
Bedankt voor de complimenten heren!

Ik heb nu een kleinere maar wel een 2x zo dikkere van Honda geen oem dus.Thanks voor de aanvulling!
De OEM oplossing heb ik eigenlijk al opgegeven, dan kom je uit op een te dunne radiateur met te weinig koelvermogen. Meen me te herinneren dat ik de Honda oplossing al eens tegen ben gekomen op een Amerikaans forum, maar kwam er toen niet helemaal uit van welk type, en kon het ook niet meer terug vinden.
Mag ik vragen van welk type/jaar Honda jij uiteindelijk de radiateur hebt gebruikt? En kom je zo een beetje uit me de slangen?

(zag overigens je kleur test van de RT's voorbij komen op instagram, ik zou voor grijs gaan ;))

g-loudertje
07-12-2015, 13:53
Geniaal ding!

Marco R29
17-02-2016, 14:01
Project is nog levend :rolleyes:
Mede dankzij mn sleutelvrienden, ben zelf nogal regelmatig afwezig geweest door verschillende omstandigheden. Het is dan echt top om te zien dat er hulp komt, zonder dat je er om vraagt!

Ondertussen is dus de voorruit vervangen (was wat milky in 1 hoek), is de volledige uitlaatlijn eronder gekomen, kachel terug erin met frisse kachelradiateur, en setje verstelbare toplagers gemonteerd.
http://myalbum.com/photo/o3sQqTA77yPN/360.jpg
http://myalbum.com/photo/Cl9CTUJCWt3M/360.jpg
http://myalbum.com/photo/jKr4DMIDk3Ui/360.jpg(draadeinden nog inkorten)

Vandeweek de lengte van de remleidingen opmeten om met flexibele delen deze uit het zicht te monteren, en de maten voor de radiateur opnemen om er een op maat te laten maken.

Vraagje:
Nu kwam ik bij het vervangen van de carterpan erachter dat de aanzuigmond van de oliepomp mist. Aangezien ik deze nergens meer kan vinden, ben ik gaan zoeken op internet. Maar kan deze nergens los vinden, alleen complete pomp :screwy:
Weet iemand wellicht een adres waar alleen het aanzuigmondje los te verkrijgen is? En zo niet, is er een specifieke reden dat er bij de KR pomp een soort van plastic kapje bij zit, en bij de ABF pomp niet, en heeft t nut om een ABF pomp op een KR te zetten (behalve hogere opbrengst pomp)?

Shon
17-02-2016, 19:44
Erg mooie Mk1 !

EnVeeZee
17-02-2016, 22:52
Dik project idd :thumbup:

Marco R29
18-02-2016, 12:16
Thanks heren!

Maar niemand die weet of zo'n olie aanzuigmondje los te krijgen is?
Een complete pomp voor KR kost de wereld niet, maar als het een paar tientjes scheelt, is dat toch weer meegenomen :D

edwing60
18-02-2016, 17:31
Wat een geweldig mooi project. Hele mooie auto dit.

kroeps
19-02-2016, 08:56
Mooie wagen!!

Mark_MK1
19-02-2016, 09:37
Netjes! Kan je op de draadeinden van de veerschotels niet van die moertjes zetten met een bolle kop?

Marco R29
19-02-2016, 14:05
Netjes! Kan je op de draadeinden van de veerschotels niet van die moertjes zetten met een bolle kop?
Dat vind ik zelf geen mooie oplossing ;)
Voor het mooie moeten de veerschotels er compleet af, zodat die bouten gedemonteerd kunnen worden om in te korten. Maar denk dat ik het voor nu zo laat, nog genoeg andere dingen te doen. En plan is eigenlijk om nog met de 1 naar de Wörthersee te gaan, dus tijd wordt schaars :D

The Skinnmeister
19-02-2016, 14:51
Ziet er goed uit :thumbup:

Mark_MK1
19-02-2016, 15:27
Gaat vast en zeker goedkomen! :D

Marco R29
20-03-2016, 12:55
Ondertussen de golf al wat aangekleed.
Spiegels, zijlijsten, motorkaplifters, remtangen en nidige leidingwerk gemonteerd. Ook beginnetje gemaakt met de elektra.
Helaas was de bestelde radiateur verkeerd geleverd, kreeg er een met tuutje en zonder interne expansie, dus die moet weer terug en dan hopelijk de goede.
Ook roostertjes voor in het voorfront ontvangen. Echter zitten hier klipjes aan waar ik geen gaatjes voor heb in het front. Dus nog even kijken hoe ik dat netjes vast ga krijgen. Iemand ervaring met deze roostertjes van vw wobshop?

Oldskool_Ivo
20-03-2016, 17:48
Beste kleur voor een mk1 :) Gaaf project om te volgen .

Gout
20-03-2016, 18:48
ziet er netjes uit allemaal

michelmk1
20-03-2016, 19:29
Mooi project ! Goed aangepakt

Marco R29
25-07-2016, 15:30
Na lange zoektocht en een goed gevuld spaarpotje, toch 2 NOS grijze plastic bumpers met chrome bies gevonden! Kost wat, maar dan heb je ook wat. Mijn eigen bumpers waren niet op te knappen, en vond het zonde voor het hele plaatje om deze weer te monteren op de Golf.

Voorkant:
http://myalbum.com/photo/Ri6aWMyRV2Ah/720.jpg
Achterkant:
http://myalbum.com/photo/XivTWQp1qOU7/720.jpg

Nu tijd voor de accubak en sproeiertank, remleidingen, radiateur en bekabeling maken :rolleyes:

GEENGTI
25-07-2016, 15:54
Wow, dit neigt naar perfectie!

Marco R29
26-07-2016, 09:06
Wow, dit neigt naar perfectie!
Dank je, maar voor perfectie moet er nog wel het een en ander gebeuren hoor ;)
Laten we zeggen dat ik probeer lekker bezig te zijn :thumbup:

sampo11
26-07-2016, 18:13
Mooie wagen hoor :thumbup:

Thanks heren!

Maar niemand die weet of zo'n olie aanzuigmondje los te krijgen is?
Een complete pomp voor KR kost de wereld niet, maar als het een paar tientjes scheelt, is dat toch weer meegenomen :D

Is dit nog actueel?
Anders heb ik nog een aanzuig mondje met zo'n zeefje liggen van de KR!
Heb in mijn kr een abf pomp gezet, dit omdat er ook een g lader opzit.
Wilde een nieuwe pomp en meteen maar de grotere erin gezet!

Marco R29
28-07-2016, 08:23
Mooie wagen hoor :thumbup:



Is dit nog actueel?
Anders heb ik nog een aanzuig mondje met zo'n zeefje liggen van de KR!
Heb in mijn kr een abf pomp gezet, dit omdat er ook een g lader opzit.
Wilde een nieuwe pomp en meteen maar de grotere erin gezet!

Dank je!
Inmiddels voorzien, maar bedankt voor je aanbod :thumbup:

p1800s
28-07-2016, 20:00
Mooi zo met de niet chrome bumpers!! Heel mooi

Dark Cooper
28-07-2016, 20:28
Goed bezig

staat er lekker bij

Greetz DC

Marco R29
29-07-2016, 07:12
Mooi zo met de niet chrome bumpers!! Heel mooi
Juist wel met chroom! ;)

Rico_90
31-01-2018, 11:41
Hoe gaat het met dit project momenteel? Erg benieuwd, gaaf om te zien!

The Skinnmeister
31-01-2018, 17:36
Hoe gaat het met dit project momenteel? Erg benieuwd, gaaf om te zien!

Jazeker :thumbup:

Marco R29
30-03-2020, 13:15
Project is nog levend, maar heeft beetje aan de beademing gelegen de afgelopen tijd.
Prive een hoop dingen gebeurd, en de zin was er toch wel even vanaf. Maar gelukkig weer wat tijd en zin gevonden om langzaamaan verder te gaan.
Vandeweek al wat kleine klusjes gedaan, zoals spuiten van dynamo steun en spanner.
Tevens wat kleine onderdelen besteld. En nu lijstje gemaakt van de belangrijkste punten:

* Brandstofpomp en leidingen
* Vacuumleiding voor rembekrachtiging
* Accu naar achter + bedrading
* Radiateur laten maken + leidingen
* Stuurhuis vervangen (helaas speling op, dom om dat niet eerder te controleren...)
* Webers basis configuratie inspecteren en voorbereiden
* Kabelboom aanpassen en langs linkervleugel naar voren leggen
* Remleidingen voorkant

Al met al toch een behoorlijk lijstje!
Maar goed, hebben we wat te doen :)

Zo staat hij er nu bij
https://myalbum.com/photo/yJRLx5jfTXG9/360.jpg

gijs474
30-03-2020, 13:19
Heb nog even terug zitten lezen en werkelijk prachtig!

Goed dat je de draad weer oppakt, volgens mij is het voor iedereen hier herkenbaar. :thumbup:

Marco R29
30-03-2020, 13:29
Wil als eerste aan de gang met de brandstofvoorziening voor de carbs.
BIj de 2e hands aanschaf van de Webers heb ik twee brandstofpompjes gekregen

Hardi (https://quickparts.mobi/product/high-quality-fuel-universal-pump-12-v-max-120-lh/)
Huco (https://nl.classiccarbs.co.uk/artikel/Huco-12v-electric-fuel-pump-weberdellorto-twin-koolhydraten-made-germany)

Ze zouden allebei geschikt moeten zijn voor de Webers. Zie alleen wel wat verschillen.
Hardi: hogere maximale druk (0.28-0.35 bar), aansluitingen open en bloot
Huco: lagere maximale druk(0.15 bar), waterdichte aansluiting
Nu zou de Huco geschikt moeten zijn voor motoren tot 160pk, dus dat zou goed moeten komen gezien de KR motor op 40er Webers. Wat denken jullie?

Dan qua aansluiting.
Zit er achter al een geschakelde plus?
Kan t me niet meer helemaal herinneren hoe het bij de 1.5JB zat, en heb de auto nog niet weer op de brug kunnen zien. Ga vanavond sowieso even kijken, maar iemand toevallig een idee?

Marco R29
30-03-2020, 13:34
Heb nog even terug zitten lezen en werkelijk prachtig!

Goed dat je de draad weer oppakt, volgens mij is het voor iedereen hier herkenbaar. :thumbup:

Dank je!
Zie t idd vaker voorbij komen :D
Leven loopt soms anders, en dan krijgt zoiets wat lagere prioriteit.

Weet niet hoe actief het forum nog is. Hopelijk nog actief genoeg om antwoorden te vinden op wat vragen, en progressie van andere projecten te volgen.

Sinaasboom
30-03-2020, 13:47
Mooi project, ga hem zeker volgen! Kan je helaas geen antwoord geven op je vragen maar het forum is best actief dus hopelijk kan iemand even bijspringen! Plaats gerust nog wat foto's, altijd goed!

Marco R29
30-03-2020, 14:20
Mooi project, ga hem zeker volgen! Kan je helaas geen antwoord geven op je vragen maar het forum is best actief dus hopelijk kan iemand even bijspringen! Plaats gerust nog wat foto's, altijd goed!

Zojuist forum doorgelopen, idd best nog wat activiteit! :thumbup:
Hopelijk ook leden die me kunnen helpen met wat vraagjes (fingers crossed)

Fotootje toegevoegd aan paar posts terug.

Johan1982MK1
30-03-2020, 14:59
Dan qua aansluiting.
Zit er achter al een geschakelde plus?
Kan t me niet meer helemaal herinneren hoe het bij de 1.5JB zat, en heb de auto nog niet weer op de brug kunnen zien. Ga vanavond sowieso even kijken, maar iemand toevallig een idee?


Als er voorheen een 1.5JB in zat dan ligt er nog geen voeding achter voor een pomp.
Ik heb destijds van een polo met 1.3 motor (g40 model polo zegmaar) de kabelboom van de pomp in de tank die naar achter loopt eruit gehaald en pas gemaakt in mijn eigen auto. Rood/geel is de pomp aansturing.
Maar dan ligt de voeding tot aan de achterbank. Bedoeling is denk ik dat die pomp onder de auto komt te zitten, dan zou je de boom moeten verlengen of gewoon een draad trekken vanaf de zekeringskast :thumbup:
Als ik je een advies mag doen zou ik hem met een relais via de laadstroom van de dynamo laten lopen zodat als de motor uitvalt dat de pomp ook stopt. (zo zat het bij de eerste K-jetronic systemen ook)

Super project trouwens! En mooie kleur haha :D

Van Limburg
30-03-2020, 15:14
Huco zal het gemakkelijkste zijn..

Persoonlijk zou ik de pomp nemen met de hoogste druk met brandstof drukregelaar.
Alleen moet je die tegen spatwater beschermen. Als ik lees dat een pomp tegen ethanol kan zou ik voor die gaan.

LRR
30-03-2020, 15:25
....Wat staan BBS RC's toch ook fantastisch onder een Mk1.

17 Inch zeker ??

Succes met het project !!

Marco R29
30-03-2020, 15:32
Kijk, daar heb ik wat aan, thanks!
Wellicht op de sloop eens kijken, of anders zelf maken dan.
Bedankt voor de tip mbt relais :thumbup:

En die kleur, idd erg fijne kleur ja :D


Als er voorheen een 1.5JB in zat dan ligt er nog geen voeding achter voor een pomp.
Ik heb destijds van een polo met 1.3 motor (g40 model polo zegmaar) de kabelboom van de pomp in de tank die naar achter loopt eruit gehaald en pas gemaakt in mijn eigen auto. Rood/geel is de pomp aansturing.
Maar dan ligt de voeding tot aan de achterbank. Bedoeling is denk ik dat die pomp onder de auto komt te zitten, dan zou je de boom moeten verlengen of gewoon een draad trekken vanaf de zekeringskast :thumbup:
Als ik je een advies mag doen zou ik hem met een relais via de laadstroom van de dynamo laten lopen zodat als de motor uitvalt dat de pomp ook stopt. (zo zat het bij de eerste K-jetronic systemen ook)

Super project trouwens! En mooie kleur haha :D

Marco R29
30-03-2020, 15:34
Huco zal het gemakkelijkste zijn..

Persoonlijk zou ik de pomp nemen met de hoogste druk met brandstof drukregelaar.
Alleen moet je die tegen spatwater beschermen. Als ik lees dat een pomp tegen ethanol kan zou ik voor die gaan.

Met hoogste druk is de Hardi, maar die moet dan wel in spatwaterdichte behuizing komen. Wanneer de Huco voldoende is, dan kan dat voor nu, en laat ik de Hardi op de plank liggen.

Marco R29
30-03-2020, 15:36
....Wat staan BBS RC's toch ook fantastisch onder een Mk1.

17 Inch zeker ??

Succes met het project !!

Dank je, vond ik zelf ook ;)
Al moet ik zeggen dat ik het met de deksels erop minder goed vind staan.
Heb alleen nog geen goede center caps gevonden ipv daarvan.
Idd 17 inch.

Johan1982MK1
30-03-2020, 15:47
Ik heb niet zoveel ervaring op gebied van carburateurs, maar een opvoerpomp uit de tank van een golf1 1.8 cabrio zou dat niet kunnen? Of hebben die juist weer te veel druk misschien?

Mk2jetta1990
31-03-2020, 08:38
Ik heb niet zoveel ervaring op gebied van carburateurs, maar een opvoerpomp uit de tank van een golf1 1.8 cabrio zou dat niet kunnen? Of hebben die juist weer te veel druk misschien?

die hebben teveel druk :D, orgineel hebben ze een mechanische pomp op het blok die wordt aangedreven door de tussenas, (geen idee of zoiets mogelijk is op een 16v ) en of deze dan ook genoeg volume levert voor dubbele carburateurs. heb ook veel mensen gehoord over facet pompjes maar neig zelf liever naar een mechanische brandstofpomp

LRR
02-04-2020, 10:23
Dank je, vond ik zelf ook ;)
Al moet ik zeggen dat ik het met de deksels erop minder goed vind staan.
Heb alleen nog geen goede center caps gevonden ipv daarvan.
Idd 17 inch.

Ik had jaren terug een set in 16 inch maar deze zijn echter nooit onder de GTI gekomen (auto van te voren verkocht :D )
Mijn idee was om de deksels zijdeglans zwart te spuiten en dan met zwarte logo's met zilveren/gouden letters !

Ideetje ?

The Skinnmeister
03-04-2020, 10:28
Velgen staan er echt top onder!!

Marco R29
03-04-2020, 15:46
die hebben teveel druk :D, orgineel hebben ze een mechanische pomp op het blok die wordt aangedreven door de tussenas, (geen idee of zoiets mogelijk is op een 16v ) en of deze dan ook genoeg volume levert voor dubbele carburateurs. heb ook veel mensen gehoord over facet pompjes maar neig zelf liever naar een mechanische brandstofpomp

OK, dan wordt dat m niet, thanks.
Heb zelf 2 elektrische pompjes liggen, dus moet even een keuze maken.

Marco R29
03-04-2020, 15:47
Ik had jaren terug een set in 16 inch maar deze zijn echter nooit onder de GTI gekomen (auto van te voren verkocht :D )
Mijn idee was om de deksels zijdeglans zwart te spuiten en dan met zwarte logo's met zilveren/gouden letters !

Ideetje ?
Bedankt voor het meedenken.
Het zit m denk ik eerder in de stijl van de deksels.
Op een of andere manier vindt ik het te modern ogen.
En zonder deksels geeft het een wat ruigere look.

Velgen staan er echt top onder!!
Thanks! :thumbup:
Ideetje voor center caps wellicht?

Marco R29
03-04-2020, 15:51
Iemand die me wellicht kan helpen met het volgende?
Mijn steenslagkapjes zijn grijs, en daarvoor kan ik helaas geen nieuwe bevestigingsdelen vinden. Het gaat hier om de splijtpen om de onderkant van een kapje te bevestigen. Zie de linker delen op de volgende foto.
https://myalbum.com/photo/wx5F2PQSnkSM/540.jpg

En eentje van een complete kap voor idee van de kleur:
https://myalbum.com/photo/F3qH5JUjdp4p/540.jpg

Ik mis sowieso 1 van de pennetjes, en degen die ik nog heb, daar is weinig van over :rolleyes:
Is er iemand die die "toevallig" nog heeft, of eventueel een idee heeft ter vervanging? De zwarte pennetjes gebruiken is nl. geen porem.
Zelf al aan 3d printen gedacht, maar dan moet net iemand die kleur hebben liggen...

Marco R29
21-04-2020, 11:11
Nog geen vervangende pennetjes gevonden, dus denk dat het of de 3d of wellicht spuiten van het kopje in de juiste kleur wordt.

Even een andere vraag, maakt het uit welke leiding ik vanuit de tank aansluit op de benzinepomp voor de Webers?
Lopen nu een aan- en afvoer leiding naast mekaar, maar kan niet echt bij de aansluiting op de tank om te kijken of er eventueel verschil in aansuiting is (1-weg klep bijvoorbeeld)

Verder weinig gevorderd, behalve het aansluiten van de achterste remkrachtverdeler.

RobertVoorst
21-04-2020, 11:34
Nog een vervangende penntjes gevonden, dus denk dat het of de 3d of wellicht spuiten van het kopje in de juiste kleur wordt.

Even een andere vraag, maakt het uit welke leiding ik vanuit de tank aansluit op de benzinepomp voor de Webers?
Lopen nu een aan- en afvoer leiding naast mekaar, maar kan niet echt bij de aansluiting op de tank om te kijken of er eventueel verschil in aansuiting is (1-weg klep bijvoorbeeld)

Verder weinig gevorderd, behalve het aansluiten van de achterste remkrachtverdeler.


Op een diesel & gti tank zitten inderdaad een aanvoer en retour, op een tank van een carburateur alleen een aanvoer. Ik geloof dat er wel degelijk een terugslagklep op de retour zit, die alleen richting de tank losgaat. Als je de mogelijkheid hebt om de pomp op contact te laten draaien, weet je meteen welke de aanvoer en retour is ;)

Marco R29
21-04-2020, 14:22
Op een diesel & gti tank zitten inderdaad een aanvoer en retour, op een tank van een carburateur alleen een aanvoer. Ik geloof dat er wel degelijk een terugslagklep op de retour zit, die alleen richting de tank losgaat. Als je de mogelijkheid hebt om de pomp op contact te laten draaien, weet je meteen welke de aanvoer en retour is ;)
Dat is dan gek, want dit was voorheen een 1.5 op carburateur, met naar ik meen een mechanische zuigende pomp op het blok. En er lopen twee harde leidingen onder de rechter dorpel naar voren, met achteraan 2 leidingen vanuit de tank aangesloten... Aan de voorkant weet ik bij God niet meer hoe het gezeten heeft, daar het blok er al meerdere jaren geleden uitgegaan is ;)
Gezien er twee leidingen lopen, zou je denken dat 1 de retour is.

Johan1982MK1
21-04-2020, 14:25
Zelfde als bij mij. zat een jb in denk ik? dan zit de retour bovenop de tank bij de vlotter in.
Achterbank ff helemaal voorover klappen, dan zie je wel een zwart deksel. daar zit ie onder.

RobertVoorst
21-04-2020, 14:50
Dat is dan gek, want dit was voorheen een 1.5 op carburateur, met naar ik meen een mechanische zuigende pomp op het blok. En er lopen twee harde leidingen onder de rechter dorpel naar voren, met achteraan 2 leidingen vanuit de tank aangesloten... Aan de voorkant weet ik bij God niet meer hoe het gezeten heeft, daar het blok er al meerdere jaren geleden uitgegaan is ;)
Gezien er twee leidingen lopen, zou je denken dat 1 de retour is.

Gek, als ik op ETKA zoek op een 78'er golf 1 geeft ie aan dat alleen de diesel een 'return' heeft.

Desalniettemin twijfel zal het wel gewoon kloppen zoals Johan ook zegt, heb ook nog nooit zelf een 1'er uit elkaar getrokken ;)

Marco R29
21-04-2020, 15:01
Zelfde als bij mij. zat een jb in denk ik? dan zit de retour bovenop de tank bij de vlotter in.
Achterbank ff helemaal voorover klappen, dan zie je wel een zwart deksel. daar zit ie onder.

Dank, dat scheelt de tank erondervandaan jassen :thumbup:
Interieur moet sowieso nog los voor kabeltje naar achter voor de pomp, dus dat komt goed uit.

Marco R29
21-04-2020, 15:04
Gek, als ik op ETKA zoek op een 78'er golf 1 geeft ie aan dat alleen de diesel een 'return' heeft.

Desalniettemin twijfel zal het wel gewoon kloppen zoals Johan ook zegt, heb ook nog nooit zelf een 1'er uit elkaar getrokken ;)
ETKA had t voor mij ook verwarrend gemaakt, daar staat overigens ook niet echt bij wat nu retour en/of heen is. Alleen iets van 'hose' en 'Shorten to xxxx mm', dus daar werd ik sowieso niet veel wijzer van. In ieder geval bedankt voor het meedenken! :thumbup:

Blijf het trouwens mooi vinden hoe iedereen altijd aan ETKA komt :rolleyes:

RobertVoorst
21-04-2020, 15:08
ETKA had t voor mij ook verwarrend gemaakt, daar staat overigens ook niet echt bij wat nu retour en/of heen is. Alleen iets van 'hose' en 'Shorten to xxxx mm', dus daar werd ik sowieso niet veel wijzer van. In ieder geval bedankt voor het meedenken! :thumbup:

Blijf het trouwens mooi vinden hoe iedereen altijd aan ETKA komt :rolleyes:

ETKA zijn zoveel 'spiegels' van, kan er zo er al 2 opnoemen die het altijd doen :D

https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/

http://www.oemepc.com/

levis
22-04-2020, 07:33
betreft steenslagkapjes, kijk eens bij golf1onderdelen.nl (zie link hieronder)

http://www.golf1onderdelen.nl/contents/nl/d35.html


volgens mij deze omschrijving:

"Montage klip steenslag kapje grijs".

Van Limburg
22-04-2020, 11:08
En anders deze (https://www.bks-tuning.com/n-0385501.html) of deze (https://www.oemvwshop.com/n-0385501-spreader-rivet-p342076/)
3D printen zou ik niet doen.
Moest je enkel zwart vinden gewoon monteren en achteraf met penseeltje en zelf gemengde verf bij tippen.

Marco R29
22-04-2020, 17:54
ETKA zijn zoveel 'spiegels' van, kan er zo er al 2 opnoemen die het altijd doen :D

https://volkswagen.7zap.com/en/rdw/

http://www.oemepc.com/

Die ken ik idd, vind alleen de installatie versie fijner.
Ff wat minder reclame ;)

Marco R29
22-04-2020, 17:57
En anders deze (https://www.bks-tuning.com/n-0385501.html) of deze (https://www.oemvwshop.com/n-0385501-spreader-rivet-p342076/)
3D printen zou ik niet doen.
Moest je enkel zwart vinden gewoon monteren en achteraf met penseeltje en zelf gemengde verf bij tippen.

Bedankt voor de links!!! :thumbup:
Deze had ik nog niet gevonden. En toch n avondje gespendeerd :rolleyes:

Marco R29
18-05-2020, 15:47
Grijze splijtpinnen binnen dankzij Van Limburg :thumbup:

Intussen ook de brandstofpomp gemonteerd. Custom bracket gemaakt die vast te schroeven is op een tap die al aanwezig is op t chassis. Inispiratie van mk1garage.de gehaald die een soortgelijke beugel aanbiedt, en gelukkig een montagefoto op hun website hebben staan :cool:
https://mk1garage.de/images/product_images/popup_images/394_0.jpg
Nu nog de elektra ernaartoe en het aansluiten op de juiste leiding van de 1.5 tank. Tevens remdrukverdeler op de achteras aangesloten, zodat dat ook weer werkt.

Nu met de sleutelgroep bezig de garage een complete make-over te geven, zodat er wat handiger gesleuteld kan worden, en meer ruimte is :) Hoop werk, maar wordt nog fijnere ruimte nu.

Marco R29
25-01-2021, 12:21
Helaas toch het project afgebroken.
Vanwege prive omstandigheden kwam ik er niet aan, en de zin was er op dit moment ook niet om hem af te gaan maken.

Hij is richting het oosten van NL vertrokken, en zal daar afgemaakt worden door een enthousiate nieuwe eigenaar. Verwachting bij hem is dit jaar rijden, dus ben benieuwd!

Marco R29
25-01-2021, 12:25
Mag op slot dus

Johan1982MK1
25-01-2021, 12:25
Poeh, lastige keuzes soms.. wel heel jammer! Dit wordt in ieder geval wel een plaatje!

VeeDubber
25-01-2021, 13:10
Mag op slot dus

Jammer dat je het af hebt moeten brekebn!

Ter info;
Op Volksforum worden geen topics gesloten zodat mensen nog altijd verder kunnen op bestaande onderwerpen. Het te koop gedeelte vormt hierop de enige uitzondering.

Marco R29
25-01-2021, 14:39
Poeh, lastige keuzes soms.. wel heel jammer! Dit wordt in ieder geval wel een plaatje!

Idd lastig, en zeker niet wat ik voor ogen had toen ik eraan begon.
Kostte me ook serieus moeite om de knoop door te hakken.

Het goede nieuws is dus dat de nieuwe eigenaar hem wel af gaat maken, en dat ik waarschijnlijk op korte termijn iets rijdbaars ervoor terug haal. Hoop daarmee mn enthousiasme weer wat terug te krijgen.

Johan1982MK1
25-01-2021, 14:46
Ik weet wel hoe het voelt idd.
Ik heb een tijd terug mijn 16v motor verkocht, en dan staat de auto levenloos in de garage te wachten op een andere motor...
Toen toch maar een donor gehaald met tfsi en dan begin je eraan en soms is het even lastig motivatie te vinden. En dan heb ik 'alleen' maar een motor om te bouwen. Laat staan dat je hele casco etc. er ook nog bij komt. Dat zal soms echt wel zoeken zijn naar motivatie. En het kostenplaatje ook niet te vergeten. Daar verkijk ik me ook altijd weer op met o.a een andere motor erin zetten :D

Marco R29
25-01-2021, 14:55
Jammer dat je het af hebt moeten brekebn!

Ter info;
Op Volksforum worden geen topics gesloten zodat mensen nog altijd verder kunnen op bestaande onderwerpen. Het te koop gedeelte vormt hierop de enige uitzondering.

Dan blijft hij open, ook goed :thumbup:

Marco R29
25-01-2021, 15:01
Ik weet wel hoe het voelt idd.
Ik heb een tijd terug mijn 16v motor verkocht, en dan staat de auto levenloos in de garage te wachten op een andere motor...
Toen toch maar een donor gehaald met tfsi en dan begin je eraan en soms is het even lastig motivatie te vinden. En dan heb ik 'alleen' maar een motor om te bouwen. Laat staan dat je hele casco etc. er ook nog bij komt. Dat zal soms echt wel zoeken zijn naar motivatie. En het kostenplaatje ook niet te vergeten. Daar verkijk ik me ook altijd weer op met o.a een andere motor erin zetten :D

Ha, Ik weet nog dat ik dacht:'Die is niet goed' :D
Mooie 16V erin, en dan swappen :screwy:
Maar goed, soms kruipt het bloed waar het niet gaan kan.
Je bent in ieder geval lekker bezig.
Er zijn bij mij echt momenten geweest dat wanneer ik eens naar de garage ging, dat ik dan de hele avond anderen heb staan helpen. Dus dat zegt wel wat over hoe je er dan instaat met je eigen wagen. Kan zeggen dat het dan aan de ene kant bitter sweet is, maar aan de andere kant ook een soort van opluchting dat hij verkocht is. Geeft ook wat meer ruimte om te spenderen aan prive zaken, waar het helaas de laatste jaren helaas nogal hommeles is.
En dat zuigt ook energie op.

Voor nu is het Golf 1 tijdperk voor mij even voorbij.
Zoals vermeld, wellicht binnenkort iets anders rijdbaars uit de VAG groep ervoor terug.