PDA

View Full Version : poelie g40


vincent
11-09-2005, 13:14
hoi ik ben vincent heb een polo 2 gt g40
ik wil er nu een andere poeli opleggen met een getande riem.
en de lader word ook bewerkt
nu wil ik naar ong 1.2 bar toe .
wie ow wie kan mij vertellen wat voor een poeli ik bij de getande
riem set moet nemen om dat te behalen.
tevens zijn mijn kop en inlaat bewerkt .
dus gelieve daar ook rekening mee te houden
alvast bedank
mvgr vincent

Blikopener
11-09-2005, 15:29
1,2 bar.... :confused:

vincent
11-09-2005, 16:05
1,2 bar.... :confused:
ja 1.2 bar ja wat is daar zo bijzonder aan ???!!!

Blikopener
11-09-2005, 16:43
Zul der een G60 lader op moeten zetten!

Met een G40 haal je met een beetje goede wil net 1...
(of je moet een achterlijk kleine poelie gebruiken :D )

serge pot
11-09-2005, 16:48
68mm met originele riemen gaat al slippen ,64mm getand ,maak je een kans op 1,2 bar

vincent
11-09-2005, 17:13
68mm met originele riemen gaat al slippen ,64mm getand ,maak je een kans op 1,2 bar
kijk dat zijn berichten dank je wel serge .
weet ik wat ik kan gaan bestellen :D :D :D

serge pot
11-09-2005, 17:15
reken wel op een korte levens duur van je lader,maarja wie iets aparts wil................

MelG60
11-09-2005, 18:20
Ik zou zowieso altijd bij een G40 getand nemen want de originele setup is echt slecht bedacht door VW. G40 kan je ook makkelijk laten draaien met 65mm, hij is niet zo instabiel als een G60 en met stalen kooi balansaslagers is er niets aan de hand.

Blikopener
11-09-2005, 18:32
Die dubbele v-riem moet in de prototypes toch beter voldaan hebben dan een getande riem (die waren er ooit ook!!)..

Maar 1,2 bar... hoe wil je dat voor elkaar boksen?
Is namelijk bijna het dubbele van een standaard waarde ;)

MelG60
11-09-2005, 20:20
1.2 bar? Moet lukken lijkt me, met 65 getand (G60) haalde ik al 1.4 bar.

Blikopener
11-09-2005, 20:53
65 op een G60 is zoiets als een 60 op een G40, poelies op een G40 hebben een andere afmeting.
1,4 :eek: bar moet ook wel een extreem bewerkt ding zijn, anders kom je daar NOOIT op!









Of je moet een equus metertje gebruikt hebben :D

vincent
11-09-2005, 22:16
de lader is ook optimaal bewerkt zowel inlaat als uitlaat
:biggrin:

Dennis@polo86c.nl
12-09-2005, 10:18
Voordat je begint, hoe wou je dat met het motormanagement gaan doen?

Als dat nu nog standaard polo 2 G40 is, dan is het zeer aanbevolen om de motorsturing o te bouwen naar 2F G40. Dus geen LMM meer en regeling op inlaatspruitstukdruk.
Met benzinedruk kom je misschien wat betreft vollast ergens, maar bij normaal rijden zal ie dan veel te rijk staan.
Voor de 2F motorsturing is ook veel meer te krijgen wat betreft andere eproms, alhoewel het beste gewoon een individuele programmering is.

Ik zou me niet blindstaren op een verkrijgen van een hoge laderdruk, zeker met bewerkte kop en andere nokkenas haal je geen 1.2 bar met een G40 lader.
Hoeft ook niet, met die aanpassingen bereik je betere vulling = meer vermogen, en dat is wat je wilt.
Kleiner dan 65mm moet je niet gaan qua poelie voor G40.

Maar ook dan is uit 1.3 met G40 lader wel 200 pk te halen met de nodige (!) aanpassingen.
Ga eens lezen in het pitstopdevelopments.com forum, die weten aardig hoe en wat voor veel vermogen.

Het is natuurlijk zonde een originele 2 g40 te gaan verbouwen, maar goed dat moet je natuurlijk zelf weten :)

MelG60
12-09-2005, 16:22
Gemeten met een digitale drukmeter, de juiste dichtlijsten en niet te veel wegfrezen uit de lader doet wonderen.

vincent
12-09-2005, 23:05
tja ag wat heet sonde uiterlijk gebeurd er niet zoveel .
alleen plat en 13ers en een ander kleurtje.
van binnen leeg 2 kuipjes en een paar gordels.
geen demping materiaal.
en glas eruit en lexaan erin .
onder de kap zie je allen dat er een spagettie opzit en verders zie je onder de kap er niets van.
en de chip moet ik nog ergens laren schrijven .
maar waar ??????? maar daar zal ik wel een keer een andere topic over maken.

Jorp
15-09-2005, 15:32
Tip: Bewaar alle originele spullen na het leeghalen! Originele 2 g40 verkoopt later altijd nog beter dan een vern....e 2 g40.

Gert
15-09-2005, 15:37
Tip: Bewaar alle originele spullen na het leeghalen! Originele 2 g40 verkoopt later altijd nog beter dan een vern....e 2 g40.

Jorp : hier mag je gewoon verneukt zeggen hoor :D

Blikopener
15-09-2005, 19:34
Geloof dat ie zoiets als dit wil maken :D
v
v
v
v
v
v
v
v

sjampoo
14-05-2008, 15:05
*oude koe uit de sloot trekkende*

Ooit nog wat van gehoord?

Sjon
14-05-2008, 17:04
.

G-eert-40
14-05-2008, 17:54
deze polo bedoel je.

http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/5/5/Afb019.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/5/5/Afb023.jpg

http://www.volksforum.com/albums/files/2/3/5/5/Afb025.jpg


grtz.

G-eert-40
14-05-2008, 17:55
VOLKSWAGEN POLO COUPE G40 85 KW
Voertuig
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk VOLKSWAGEN
Handelsbenaming POLO COUPE G40 85 KW
Brandstof Benzine

Vervaldatum APK 29-07-2006
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 20-06-2007

BPM € 0
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd Ja

Dennis@polo86c.nl
14-05-2008, 21:23
@Jaap: die heeft heel wat puntjes van aandacht :D :(

Joey_G40
15-05-2008, 16:12
haal met mijn babylader ook 1.2 bar .. dus het kan zeker wel licht ook een beetje wat voorn merk drukmeter je erin hebt vdo of wat anders

Dub-Detail
15-05-2008, 16:18
Ik wou ook al zeggen. Ik haal ook makkelijk 1 bar bij 6000 toeren. Alleen gaan me riemen dan slippen.
Ben druk aant kijken naar de beste oplossing. Dan moet ik 1.2 bar ook wel halen Bij 7500 toeren.

G-eert-40
15-05-2008, 16:40
Ik wou ook al zeggen. Ik haal ook makkelijk 1 bar bij 6000 toeren. Alleen gaan me riemen dan slippen.
Ben druk aant kijken naar de beste oplossing. Dan moet ik 1.2 bar ook wel halen Bij 7500 toeren.

heeft het wel nut om zoveel toeren te rijden? volgens mij kun je beter bij de 4500 a 5000 toeren opschakelen.

grtz.

Dub-Detail
15-05-2008, 21:53
Als je echt alles laat tunen aan het blok wat er te tunen valt. Dan trekt die bij 6000 toeren ook nog de klinkers uit de straat.
Standaard G40 motoren zijn hun vermogen dan al lang kwijt en kan je idd beter opschakelen bij 4500 a 5000 toeren.

Ik moet er wel bij zeggen. dat ik meestal al bij 3000 toeren schakel. Omdat ik er meestal rustig mee rij.

Maar als iemand denkt sneller te zijn dan die oude rot polo, dan bewijs ik het tegendeel.

G-eert-40
15-05-2008, 22:02
Als je echt alles laat tunen aan het blok wat er te tunen valt. Dan trekt die bij 6000 toeren ook nog de klinkers uit de straat.
Standaard G40 motoren zijn hun vermogen dan al lang kwijt en kan je idd beter opschakelen bij 4500 a 5000 toeren.

Ik moet er wel bij zeggen. dat ik meestal al bij 3000 toeren schakel. Omdat ik er meestal rustig mee rij.

Maar als iemand denkt sneller te zijn dan die oude rot polo, dan bewijs ik het tegendeel.

ja als die volledig getuned is, maar meestal zijn de g40-jes standaard getuned. pully, chip en bewerkte lader.

ja is altijd wel lachen bij een stoplicht, als er iemand naast je staat die denkt van, die polo rijden we er even uit. vergeet het maar :D

grtz.

Dub-Detail
15-05-2008, 22:56
Haha, precies. Alleen optrekken vanuit stilstand, is wat lastig. Ik blijf me banden roken tot in het einde van de 3de versnelling. En dan bedoel ik niet een burnout met handrem ofzo. Want een handrem heb ik niet. Ik heb rondom schijven.
Maar BMW M3, Porsche Carrera. Kein Probleem.

Alleen wel een verbruik van 1 op 5 Hoog octaan.

Ik ben nu druk op zoek naar een oplossing voor me slippende riem. Wil alleen niet overstappen op getand. Want als het dan een keer fout gaat, dan gaat het ook goed fout.

Me broertje is bezig met een ze G40 om te bouwen naar turbo.
Sneller als die van mij.
Alleen een redelijke turbo op een 1400.
Dat word aan/uit.

Dennis@polo86c.nl
15-05-2008, 23:19
@Sjef: ombouw naar een 6PK (6 tands gegroefde riem) is ook niet moeilijk.
Kán nog wel slippen, maar schijnt beter te zijn dan origineel.

Daarvoor heb je een poelie nodig van een Golf 3/Polo 6N voor de krukas en dynamo.
Een poelie voor de lader kun je dan pakken van een G60. Moet wel iets af van deze laatste om de boel mooi in lijn te krijgen.

sjampoo
16-05-2008, 08:07
Ik wou ook al zeggen. Ik haal ook makkelijk 1 bar bij 6000 toeren. Alleen gaan me riemen dan slippen.
Ben druk aant kijken naar de beste oplossing. Dan moet ik 1.2 bar ook wel halen Bij 7500 toeren.

7500 toeren?Allebarstens! Klapt de lader dan niet? Het maximum toerental van de lader is toch iets van 12.000 rpm? Met een 65'er poelie zit je bij 7500rpm op 14884 toeren per minuut voor de G-lader!
( of heb je een 68'er? dan altijd nog een goede 14229 rpm!)
( of heb je een 70ér? dan altijd nog een 13825 rpm!)
( of een standaard 75ér? 12905 rpm!)

Of bedoel je 6500 rpm?

Maar goed: Het zou ook mogelijk moeten zijn om met de v-snaren te blijven rijden, en om slippen te voorkomen bij (te) kleine poelie, een spanrolletje te plaatsen tussen G-lader en dynamo: Deze zorgt er dan voor dat de riemen beter aanliggen op de G-lader poelie, waardoor ie minder snel slipt.

Dub-Detail
16-05-2008, 10:26
Ik heb nu een 70mm erop zitten. En geloof het of niet er komt een 65ér op.
En ik bedoel 7500 toeren. Daarna gaat die begrenzen. Zo extreem is dit alles nog niet.
Ik heb al een paar polo'tjes gezien die doortrekken tot 9000 toeren. (Maar dat is echt slopen als je het mij vraagt).
Ik heb nergens problemen mee. Moet alleen wat vaker reviseren dan iemand met een standaard g40. En me lader is van binnen nog helemaal gaaf.
Voorlopig zit ik alleen nog in kroatie voor me werk. Dus werken aan de polo kan ik niet zelf doen. Me broertje rijd er nu mee. En die werkt er ook verder aan naast ze eigen polo.

Ik ga eens kijken of ik door me pa van die spanrolletjes kan laten maken. en anders stap ik over op een 6pk riem. En als die nog slipt dan zet ik daar spanrollen op. En als dat nog slipt. Dan weet ik het niet meer. Er komt in ieder geval geen getande set op.

sjampoo
16-05-2008, 11:45
7500 rpm -> pfff woei!

hou 't heel, hou 't heel.

Ik ken d'r ook die door trekken tot ver voorbij de 7000 (richting 9000?).. maar dat is nog nooit lang heel gebleven. Overigens: ongeblazen en zonder G-lader.

Dub-Detail
16-05-2008, 11:53
Daarom rij ik 9 van de 10 keer rustig. Gewoon schakelen bij 3 a 4000 toeren.
Alleen als zo'n rijkeluis's zoontje met papa's M3 (of wat dan ook) denkt dat die een hele stoere man is. En de polo heeft alles goed op temperatuur. Dan gaat het gas voor enkele seconden onderin.

Ik ken ook genoeg gasten met een G-lader die gelijk na een koude start volle pijp weg trekken.
Dat is pas echt zonde.

G-eert-40
16-05-2008, 16:42
Ik ken ook genoeg gasten met een G-lader die gelijk na een koude start volle pijp weg trekken.
Dat is pas echt zonde.

en geld kosten :screwy: :tongue:

AryX
17-05-2008, 19:45
ik ken iemand uit zoetereer met een G40 met een riginele RS Lader, hij haalt dus 1,2 bar met een 70mm poelie..

Dub-Detail
19-05-2008, 16:58
Met een boostmeter van kwaliteit lik me reet zeker.