Log in

View Full Version : Hoe remmen los te maken?

Jeroen20v
10-10-2015, 11:40
De Corrado die ik gekocht heb heeft 5 jaar stil gestaan.
Gevolg, de remmen zitten muur vast. Met 2 man kost het veel moeite om de auto van de plek te duwen.

Nu kan ik natuurlijk de auto bij de garage neerzetten en ze succes wensen. Waar ik al heel veel onderhoud zelf heb gedaan en nu de tijd heb vind ik het veel leuker om zelf de remmen gangbaar te maken.

Maar, hoe doe je dit?!

Polo1w
10-10-2015, 20:28
Koop als eerst een revisiesetje voor de remklauwen, haal één klauw los van t remzadel, pomp bij de eeste die los ligt de zuiger eruit, haal de slang vd klauw, trek het hoesje eraf, en de rubber ring eruit, alle aanslag en roest verwijderen met fijn schuurpapier, nieuwe rubbers weer erin, zuiger er weer in drukken. Doe ik altijd met speciaal ate vet (Brezan oid).
Zorg ook dat de geleidepennen waarmee ie aan het remzadel zit gangbaar/schoon/ingevet met kopervet/keramisch vet zijn. Als vanzelfsprekend ook de blokken schoon/gangbaar maken. Ik vet de contactvlakken waar ze in het zadel zitten ook altijd ff in met keramisch vet.
Dan revloeitof erin, ontluchten, en de volgende klauw pakken.
Als er een zuiger uitgepompt is, zet dan een stok/pvc pijp tussen je stoel, en op t rempedaal iets ingedrukt, voorkomt dat je reservoir helemaal leeglekt!

Polo1w
10-10-2015, 20:31
Succes👍👍

Jeroen20v
12-10-2015, 12:22
Dat moet goed komen :thumbup:

Dank je wel voor je uitleg..