PDA

View Full Version : Airbag-lampje en vastzittende koplamp

Bremel
11-10-2015, 22:37
Ik heb twee kleine probleempjes met m'n Golf 5, een doodnormaal maar niettemin erg fijn exemplaar uit 2005 dat verder ook helemaal in orde is.

1. Airbag-lampje: gaat steeds branden bij het starten van de motor (met melding "Airbag-Fehler", en blijft aan. Een jaartje geleden laten resetten in de garage, dan is ie vele maanden uit gebleven, maar nu verschijnt ie opnieuw.

Ik weet dat dit probleem vaker voorkomt en meestal het gevolg is van een slecht contact. Aangezien het lampje maandenlang uit bleef na de reset, denk ik ook in die richting.

Kan ik er zelf makkelijk bij (onder de bestuurdersstoel, of??) of laat ik dit beter aan de garage over? Ik wil uiteraard niet rotzooien met zoiets belangrijks.

2. Vervanging koplamp: ik wilde m'n rechter dimlicht vervangen, maar tot m'n ontzetting zie ik dat hij er net niet uit kan door een soort kneedbaar plastic dat in de weg zit. Ik weet niet helemaal zeker waarom die daar aangebracht is - mogelijk om het geheel vast te zetten ivm beweging/trillingen - maar intussen steekt dat ding net 2 mm te ver uit om het lampje eruit te kunnen trekken, zie foto hieronder.

Ziet iemand een creatieve oplossing om de lamp toch eruit te krijgen, rekening houdend dat je er natuurlijk niet zo makkelijk bij kunt met allerlei gereedschap? Of ben ik verplicht om de hele koplampunit eruit te halen en er dan rustig aan te werken, bv. het uitstekende stukje weg-dremelen? Zou het liever vermijden omdat je er toch even mee bezig bent (hele hoop schroefjes en de bumper ook los meen ik).

Bedankt voor het meedenken...

http://www.mivbreiziger.be/divers/koplamp.jpg

Bremel
16-10-2015, 21:59
2 (vastzittende koplamp) is intussen opgelost. Met een klein dremeltje en veel geduld kon ik er net voldoende bij om stukjes plastic weg te frezen en zo de koplamp los te kunnen halen.

Suggesties voor het airbag-lampje blijven welkom...