View Full Version : Helder antwoord gevraagd importeren uit Duitsland
thijstheunissen
22-10-2015, 16:27
Beste allemaal,
Zaterdag wil ik een passat 3bg gaan halen uit Duitsland maar ik kom er niet uit wat de verkoper precies voor papieren moet aanleveren. De verkoper doet er helaas ook niet te veel moeite voor.
Ik moet namelijk de fahrzeugschein hebben en de tüvkeuring als ik het goed heb.
Alleen moet die duitser hem wel of niet afmelden in Duitsland?
Hij zegt dat hij dan een brief krijgt waar ik niks meer mee zou kunnen ofzoiets?
Heeft iemand misschien een foto of voorbeeld van hetgeen ik moet meekrijgen?
Alvast bedankt :thumbup:
enigste wat ik kan vinden in de papieren van mijn auto is dit:
http://augsburg-auto.ru/design/Papiere/abmeld_gr.gif
een Abmeldebescheiningung. klikt inderdaad als een afmeld iets voor het duitse kenteken
Als hij hem afmeldt, mag je 'm iig niet zeldstandig naar NL rijden (neem het risico maar niet, binnen een uur zit je in de cel). Misschien bedoelt hij dat?
Je hebt het iig niet nodig in NL, maar het zou wel kunnen dat je geen tijdelijk kenteken kunt krijgen.
Maar als je 'm toch al met de trailer/ambulance/Oprijwagen wilde halen...?
De verkoper heeft nl ook een belang: kentekens staan op naam van individu, en niet op type van de auto. Jij kunt dus de platen niet meenemen, en hij moet betalen totdat-ie 'm afmeldt.
[loop naar begin post]
thijstheunissen
23-10-2015, 10:07
Nee dat ik niet met zijn kenteken mag rijden nadat hij is afgemeld is me duidelijk.
Nou binnen een uur in de cel dan heb je ook pech gehad dat ze je net aanhouden vanwege een of andere controle denk ik, maar we gaan het risico niet lopen door hem met een trailer op te halen
Hij heeft hem nu afgemeld en staat netjes op de fahrzeugschein van hem en dan is het goed met een koopcontract heb ik begrepen
Ja, dan zou het goed moeten zijn.
Vwb pech hebben: let maar eens op hoeveel camera's er hangen in op/langs de wegen. En in Duitsland denkt de politie niet bij een verdachte situatie: oh, daar zal mijn collega wel op af gaan... ;) Waarschijnlijk zouden ze je bij de grens op staan te wachten.
Naar de zulassungstelle en de auto op je naam laten zetten. Even export platen regelen. Meestal in de buurt van de zulassunfsstelle en naar huis rijden. Alle papieren die je moet hebben krijg je daar. En dan word voor de eigenaar meteen de auto afgemeld.
De helft maar gelezen. Je kunt de auto ook nadat die hem heeft afgemeld op jouw naam zetten en export platen aanvragen. Tot nu toe iedere keer gewoon zelf naar huis gereden. Het ergste wat kan gebeuren is dat ze je aanhouden en beginnen te zeuren over belasting delict... Dan moet je de bpm aftikken... Moet je toch als je de auto invoert :P
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.