Log in

View Full Version : Waar brandblusser monteren?

ar1g3
06-11-2015, 21:16
Heb een 2kg brandblusser, wat best groot is, en ik vind nergens plaats om hem handig vast te zetten. Daarmee bedoel ik dat hij niet in de weg zit van mogelijk passagiers, en waar ik geen gaten moet maken die direct toegang geven tot buiten. (wielkast bv wil ik dus niet)

Iemand tips waar ik hem kan bevestigen?

René
06-11-2015, 21:20
Mijn ouders hebben een Volvo 460 gehad en daar zat de brandblusser voor de bijrijdersstoel...ging prima, maar hoeveel kg die blusser was weet ik niet meer.

ar1g3
07-11-2015, 00:35
Heb ik ook al naar zitten kijken want bij onze caravelle zit die ook daar, maar dan komt die in de weg te zitten voor de hendel voor het verstellen van de bijrijdersstoel.

daNpy
08-11-2015, 22:04
Voor de bijrijders stoel; zit ie niet in de weg (benen gaan er overheen) en je kan er makkelijk bij (voorover bukken).

wessel97
08-11-2015, 22:18
Voor de Bijrijdersstoel is voor een 1kg brandblusser makkelijk te doen maar 2kg zal hem niet worden, je kunt dan sws je stoel niet meer verschuiven. Ik zou proberen (hangt er ook vanaf wat voor auto het is) om hem aan de bijrijderskant tegen het schutbord te monteren. Zo hoog mogelijk zodat je ook je voeten nog kwijt kunt en als je er dan bij moet in geval van brand is die er ook nog makkelijk uit te halen.

daNpy
09-11-2015, 07:32
Dat zou ik dat weer juist niet doen, bij een aanrijding komt er daar van alles in de knel en bovendien is onder je dash duiken om iets eruit te halen juist onhandig in mijn ogen.

Bij Jos_Br zit hij ook voor de bijrijders stoel en kun je je benen er gewoon overheen doen, maar er zit nog wel flink wat ruimte tussen blusser en stoel.

Maarteno
09-11-2015, 08:13
Ik had in mijn Golf al van die beugeltjes waar een brandblusser in hoort. Die zat aan de bijrijderskant op de bodem langs de deur vastgeschroefd aan de bodem. Heb nooit klachten gehad dat mensen hem raakten met het instappen.

Pedaalemmer
09-11-2015, 08:26
is het misschien handig om hem achter de bestuurderstoel te plaatsen?

daNpy
09-11-2015, 11:43
Dan kun je er weer niet makkelijk bij igv een 3 deurs.

ar1g3
09-11-2015, 19:59
Onder de stoelen is geen optie, dan zit hij in de weg van de hendel zoals ik al zei. Er achter is ook geen optie want dan zit die in de weg van de achterste passagiers. Tevens kan je de achterbank dan niet meer neerklappen. Dit is dan ook de reden dat voor de achterbank onder de benen van de passagiers ook niet werkt. In de voetruimte tegen het schutbord is ook geen optie want hij kan niet hoog genoeg om je passagier genoeg comfort te geven.

Heb hem uiteindelijk in de dorpel vast gezet aan de passagierskant. Ver genoeg naar achter, maar ook niet te ver zodat de stoel nog wat naar voor kan. Ik dacht dat het een beetje onhandig zou zijn voor het instappen maar heb er nog geen klachten van gehad...

tim_j
09-11-2015, 20:03
Toch niet in de dorpel geschroefd? zo ja, ook van binnenuit weer in de ML gezet?

ar1g3
09-11-2015, 20:21
Toch niet in de dorpel geschroefd? zo ja, ook van binnenuit weer in de ML gezet?
Wel erin geschroefd..

Wat is ML? Is dat van die beschermingswas voor holle ruimtes?

tim_j
09-11-2015, 20:29
Ja. normaal zijn je dorpels al beschermd van binnen, maar nu je er schroeven doorheen hebt geschroeft is dat niet meer intakt. Dus ter hoogte van de schroeven ML erin blazen. En als je toch bezig bent, de hele dorpel :D

ar1g3
09-11-2015, 21:14
Ja. normaal zijn je dorpels al beschermd van binnen, maar nu je er schroeven doorheen hebt geschroeft is dat niet meer intakt. Dus ter hoogte van de schroeven ML erin blazen. En als je toch bezig bent, de hele dorpel :D
Denk dat ik de hele dorpel ga doen! Is ook wat aan gelast geweest van onderen, en heb nog een bus hollow section wax staan. De enigste reden dat ik het nog niet heb gedaan is dat mn UBC pistool stuk is. Komt goed uit nu dan, eens een nieuwe kopen en dan heel de dorpel doen :thumbup: