Log in

View Full Version : knipperlichten

fre-golf1-16v
13-09-2005, 07:56
hoi
ik heb pas een 1800 16v in mijn mk1 gebouwd met kabelboom zekeringskast en kabelboom voor de teller van een mk2 alleen nu heb ik het volgende probleem mijn knipperlichten doen het niet als ik de schakelaar bedien naar links of rechts maakt geen verschil het controle lampje gaat wel branden maar niet knipperen en de lampen doen helemaal niks ook als ik de alarmlichtschakelaar bedien gebeurt er het zelfde
nou is mijn vraag:
is er een draad die ik moet veranderen of zoiets ik hoop dat iemand mij verder kan helpen
alvast bedankt groeten fre

Pedaalemmer
13-09-2005, 08:42
hoor je ook geen relais in schakelen?

VwPolo89
13-09-2005, 08:44
wanneer de bedrading niet of niet goed in de schakelaar van de alarmlichten steekt kan je ook dit effect krijgen!

LRR
13-09-2005, 10:20
Bekend probleem !!!

Heb het ook gehad, 3 dagen gezocht en uiteindelijk gevonden (omdat deze slimmerik even digi-pics had gemaakt alvorens alles uit elkaar te roppen).

Naar alle waarschijnlijkheid heb je een nog 1 plek over op je alarmlichtschakelaar waar geen stekker op zit. Is dit het geval, dan moet deze aangesloten worden. Bij mij was er ook mee geklooid, en er loopt dus nu een draad rechtstreeks uit de zekeringkast naar de alarmlichtschakelaar. Toen ik deze er dus weer op had, was het probleem in 1 keer verholpen.

Kijk maar even of je er uitkomt, zoniet PM me dan even, dan mail ik je die foto's en kijk ik even waar die draad in de zekeringskast gaat.

Suk6

Grtz................ LRR

fre-golf1-16v
13-09-2005, 15:20
idd ik hoor ook geen relais tikken

fre-golf1-16v
23-09-2005, 08:28
euh fred je foto doet het niet ik weet niet waarom maar hij wil niet

Cabby 82 TDi
23-09-2005, 14:25
Kontroleer even dmv je ruitenwisserschakelaar en kachelmoter aan te zetten, of ze het dan wel doen.

Dan heb je alleen een massaprobleem en kun je er donder op zeggen dan je massastekker achter je kilometerteller los ligt.

type17
23-09-2005, 23:59
Het verhaal van Little Red Rooster kan ik beamen idd. Bij de inbouw van een kabelboom hebben wij er ook een keer mee gezeten. Op de alarmschakelaar zit 1 grote stekker en 1 apart draadje.

fre-golf1-16v
24-09-2005, 18:28
ja dat klopt dat aparte draadje maar wat moet ik daar op zetten een plus of een min

type17
24-09-2005, 21:32
nee die moet achterop de alarmschakelaar. Uit m'n hoofd is het een zwart blauw draadje en de stekker past maar op een manier, dan blijft er een pooltje over en die is voor dat draadje.

fre-golf1-16v
25-09-2005, 16:40
ja dat weet ik die heb ik erop en hij doet het nog niet

type17
25-09-2005, 22:45
Stomme vraag misschien maar de lampjes zijn wel goed, relais is goed enz.?
En de massa heb je ook al nagekeken, zoals Cabby 82 TDI zei?

fre-golf1-16v
28-09-2005, 18:00
heb de massa nog niet gecontroleerd ga ik dat even doen

LRR
28-09-2005, 20:23
He Fre,

Als je die draad erop hebt, dan moet ie volgens mij op een plus in de zekeringskast. Maar ik heb er vanavond nog ff naar gekeken bij m'n eigen, alleen moet ik eerst die zekeringskast losdraaien want het draadje gaat aan de achterkant erin...................

..................ik meld me ff weer (hopelijk morgen al).

Ps: Sorry voor de wat late reactie !!!

Grtz................. LRR

LRR
03-10-2005, 21:35
Nou Fre,

Ik heb tussen de drukke laswerkzaamheden door ff de zekeringskast losgehaald, en ff gekeken waar die gele draad naar toe gaat.

Deze komt dus aan de achterkant op de zekeringskast, en als je de kast losdraait, en je kantelt het ding voorover, dan zie je rechtsbovenaan 2 pooltjes zitten waar die schuifstekkertjes op kunnen. Waarschijnlijk is de linker al in gebruik, en je moet dus het draadje aansluiten op de meest rechtse van de 2.

Snappuuu ????

Zoniet, dan kan ik ook nog een poging wagen om een foto ervan te nemen.
Laat maar ff weten dan...............

Succes

Grtz................ LRR

fre-golf1-16v
03-10-2005, 21:43
ok ik ga dat proberen heb je ook gemeten of er een plus op dat draadje staat of dat het een massa is
he fred bedankt ik probeer dat even

LRR
03-10-2005, 21:45
Shit nee.........vergeten te meten !!! Check het ff of je probleem is opgelost.....mocht het zich nog voordoen, dan kan ik morgen altijd ff meten of er spanning op staat of niet !!!!!

Ik hoor het wel

Grtz............... LRR

fre-golf1-16v
22-10-2005, 13:31
staat een plus op het draadje bij mij constant en ik heb hem erop en ze doen het nog niet iemand nog iedeeien ik heb eezekerings kast van een mk2 een een kabelboom in de auto van een mk1 wie helpt mij

fre-golf1-16v
22-10-2005, 14:12
ik heb gekeken naar de dikke massa kabel en die kan ik niet vinden achter de teller de kachelmotor doet het trouwens ook niet maar hoor bij het bedienen van de kachelschakelaar wel een relais tikken maar de motor draaid niet

type17
23-10-2005, 01:07
Het makkelijkst zou zijn als je een dashboard en kabelboom neemt van een golf 2. Maar als je dat niet wilt zou ik sowieso ook de de rest van de kabelboom van een golf 2 ophalen. Dan kun je in ieder geval de stekkers op de zekeringskast behouden (ik weet niet of de stekkers van een golf1 kabelboom hetzelfde zijn).
Als je de schakelaars van de golf 2 ook meenemen dan kom je een heel eind verder qua kleurcodes enzo.

carbreaker de autosloper
23-10-2005, 15:11
als ik jullie discussie zo lees dan , denk dat het het contact blokje je is achter op het kontakt slot heb je geen ander ?probeer het in ieder geval die kan je heel erg op het verkeerde been zetten...anders is het een massa probleem

fre-golf1-16v
14-11-2005, 13:45
Dit topic mag dicht alles werkt nu