PDA

View Full Version : Schroefdraad wielbouten


Graz
06-12-2015, 20:56
Hallo!
Ik heb een set borbetvelgen gekocht voor m'n Polo 6n2 en nu heb ik de volgende vraag over de wielbouten: Hoeveel mm schroefdraad moet er minimaal in je schijf/trommel?
Bij voorbaat dank!

Dokter D
06-12-2015, 21:04
Hallo!
Ik heb een set borbetvelgen gekocht voor m'n Polo 6n2 en nu heb ik de volgende vraag over de wielbouten: Hoeveel mm schroefdraad moet er minimaal in je schijf/trommel?
Bij voorbaat dank!


Normaalgesproken moet minimaal de boutdiameter ook ingedraaid worden, M10 10mm dus, m12 12mm etc

Graz
06-12-2015, 21:57
Ok ik heb 12m en heb er nog 13 mm schroefdraad dat erin kan dus dat zou voldoende zijn of is het veiliger om een langere bout te zoeken?
Het is een 1.0 dus geen racemonster:)

SciroccomTDI
07-12-2015, 00:42
In principe heb je maar een beperkte dikte van je naaf, waar de schroefdraad in zit. Het heeft geen zin om de draad achter de naaf te laten uitsteken, en bij een trommelrem is het zelfs gevaarlijk!

Ik heb om een of andere reden 2 verschillende lengtes van de bouten voor mijn winterwielen.. en dat heb ik gelukkig op tijd uitgevonden, toen ik de langere achter monteerde, en vervolgens het wiel niet kon draaien...

Audi1981
12-12-2015, 23:07
In principe heb je maar een beperkte dikte van je naaf, waar de schroefdraad in zit. Het heeft geen zin om de draad achter de naaf te laten uitsteken, en bij een trommelrem is het zelfs gevaarlijk!

Ik heb om een of andere reden 2 verschillende lengtes van de bouten voor mijn winterwielen.. en dat heb ik gelukkig op tijd uitgevonden, toen ik de langere achter monteerde, en vervolgens het wiel niet kon draaien...

Altijd goed voor een achterremrevisie in geval van een trommel :D