PDA

View Full Version : Tikkend Geluid

GL86
12-12-2015, 14:29
Beste ,

Zal me even voorstellen. Ben Tristan uit antwerpen en sinds kort de trotse eigenaar van een Golf 2 Gl 1.8 automaat uit 1986. Gekocht van een nederlander uit lisse, maar origineel afkomstig uit duitsland.

De wagen heeft 76000 originele kilometers en is in een naar mijn mening zeer goede staat. Ben dan ook vlotjes door de keuring voor dagelijks gebruik geraakt. In ieder geval dat brengt me bij men vraag.

Heb vorige week een klein probleempje gehad met een koelwaterslangetje dat gescheurd was.. heb dit vervangen, ook het koelwater ineens keertje vervangen. Nu sinds ik dit heb gedaan, weet niet of het daar iets mee te maken heeft maar maakt de auto een licht tikkend geluid bij stationair draaien, het rare aan dit alles is dat dit niet constant is. Ben een liefhebber maar zeker geen kenner dus had gehoopt dat jullie mij een beetje konden verderhelpen. Heb al wel gelezen dat dit eventueel aan de waterpomp of de kleppen kan liggen. Iemand van jullie hier ervaring mee? Dan had ik het graag gehoord.

Alvast bedankt ,

Tristan

ar1g3
12-12-2015, 14:45
Kan aan de kleppen liggen, aan de ontsteking of aan de verschillende ronddraaiende delen in de motorruimte. Zoals een kabeltje dat tegen de koelfan tikt. Hoor je het getik van binnen in de auto of enkel als je de motorkap open hebt?

GL86
12-12-2015, 15:25
Kan aan de kleppen liggen, aan de ontsteking of aan de verschillende ronddraaiende delen in de motorruimte. Zoals een kabeltje dat tegen de koelfan tikt. Hoor je het getik van binnen in de auto of enkel als je de motorkap open hebt?

Enkel als ik de motorkap openhoud, en ook niet constant. Het getik houd wel het zelfde toerental aan als dat van de motor. Als ik op mijn gehoor kan vertrouwen situeert het getik zich vooral langs de bestuurderszijde van de motor.

Johan1982MK1
12-12-2015, 16:11
Klepstoter

GL86
12-12-2015, 21:34
Ok hartelijk dank voor de snelle reply.. 1 vraagje nog, enig idee of dit iets is waar ik nog even mee kan rondrijden of is dat iets dat zo snel mogelijk hersteld moet worden?
zoja, ingrijpend of niet? :) dan weet ik alvast waar men centjes naar toe kunnen.
grtjes

ar1g3
13-12-2015, 12:13
Ik zou het zo snel mogelijk herstellen als je niet zeker bent wat het is. Probeer eerst eens je kleppen te stellen als dat kan bij jouw motor. Dat is niet moeilijk en kost niets (ok buiten een nieuwe kleppendekselpakking dan).

GL86
14-12-2015, 00:30
Ja, ga er morgen even mee langs de garage.. liever zo snel mogelijk in orde.

Hoop er dan wat wijzer uit te zijn, want de volkswagen garage hier bij ons .. die mannen zijn precies niet meer zo schuitig op oude Volkswagens.