Scully
22-12-2015, 18:41
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=135983
Naar aanleiding van deze advertentie ben ik gaan nadenken over het aanpassen van de wielnaven en remtrommels. De wielen in de advertentie zijn wel heel erg mooi, maar ze zijn 4x98 en ik heb 4x100. Schuifbouten moet kunnen, maar ik vraag mij af hoe dat gaat met de krachtenverdeling. Wat volgens mij een mooiere oplossing is, is het aanpassen van de wielnaven voor en achter de remtrommels. Ik denk dan aan het toevoegen van 4x98 steekmaat 45 graden gedraaid ten opzichte van de 4x100 steekmaat, en er dan 4x100 en 4x98 op dezelfde naaf/remtrommel zit. Bij de naven moet dit geen probleem zijn lijkt mij, of zie ik wat over het hoofd? Maar hoe zit dat bij de remtrommels? Ik kan mij voorstellen dat er bij de originele schroefgaten een verdikking ofzo zit, maar misschien dat iemand hier daar wat meer over kan zeggen?
Naar aanleiding van deze advertentie ben ik gaan nadenken over het aanpassen van de wielnaven en remtrommels. De wielen in de advertentie zijn wel heel erg mooi, maar ze zijn 4x98 en ik heb 4x100. Schuifbouten moet kunnen, maar ik vraag mij af hoe dat gaat met de krachtenverdeling. Wat volgens mij een mooiere oplossing is, is het aanpassen van de wielnaven voor en achter de remtrommels. Ik denk dan aan het toevoegen van 4x98 steekmaat 45 graden gedraaid ten opzichte van de 4x100 steekmaat, en er dan 4x100 en 4x98 op dezelfde naaf/remtrommel zit. Bij de naven moet dit geen probleem zijn lijkt mij, of zie ik wat over het hoofd? Maar hoe zit dat bij de remtrommels? Ik kan mij voorstellen dat er bij de originele schroefgaten een verdikking ofzo zit, maar misschien dat iemand hier daar wat meer over kan zeggen?