PDA

View Full Version : Turbo upgrade 1.8T AGU


aatje
27-12-2015, 15:12
Hoi,

Ik heb een AGU met gaskabel en wil het vermogen op gaan schroeven naar een veilige 300 pk. Het dubbel vliegwiel is inmiddels vervangen door een G60 vliegwiel met versterkte Sachs koppeling tot 450nm.

Heb al veel gelezen over de verschillende Turbo's die te koop zijn en ben een hoop wijzer, maar wellicht krijg ik hier nog wat advies :)

Waar ben ik al uit:
- Geen K03S of standaard K04
- Vanwege het ontbreken van een MAP sensor grotere luchtmassameter nodig
- Een upgrade van de SMIC zou volstaan voor dit vermogen
- Een grotere brandstofpomp monteren

Ik zou graag een Turbo willen monteren die vanaf 1500 toeren al redelijk begint te spoelen zodat er een mooi koppelverloop is. Het lijkt mij ook slim een turbo te nemen die nog "over" heeft bij dit vermogen.

Wat zijn mijn vragen:
- Welke luchtmassameter? Van de VR6?
- Welke brandstofpomp? Die van een BAM of een IN-Line pomp ertussen?
- Welke turbo zouden jullie adviseren? Ik heb gekeken naar de onderstaande turbo's, maar wellicht hebben jullie nog een ander alternatief?
- Als de turbokeuze gemaakt hoe maak je dan de juiste keuze injectoren/brandstofdrukregelaar?

GT2860RS (http://www.turbo-parts.de/Turbo-kits/Audi/VW-1-8T/Turbokit-1-8T-Golf-4-Audi-A3-TT-plug-play-mit-Garrett-GT2860RS-bis-340PS::1163.html)

GT28RS (http://www.turbo-parts.de/Turbo-kits/Audi/VW-1-8T/Turbokit-1-8T-Golf-4-Audi-A3-TT-GT28RS-Downpipe-Kruemmer-V-Ban::976.html)

Borgwarner K04 Hybride met K06 schoepenrad (http://www.turbo-parts.de/1-8T-Tuning/Turbolader-upgrade/Turbokit-Upgradekit-1-8T-Audi-S3-KKK-K04-mit-K06-56%3E45mm-Verd::597.html)

Hybride Beachbuggy Turbo (http://www.beachbuggyturbo.co.uk/k300---k03s-hybrid-turbo-1-p.asp)

Alvast bedankt voor jullie inbreng! :thumbup:

Johan1982MK1
27-12-2015, 15:30
Welkom!
Ik zou zelf voor zo'n 'nieuwe' turbo gaan met een adapterplaat. Spoelt ook redelijk snel op.
Maar een veilige 300pk is wel veel voor een agu met die turbo.
Ik denk dat je rond de 250 uit gaat komen. En als je er dan wat normaal mee omspringt blijft het misschien best lang heel :D

Sven-GTI
27-12-2015, 16:10
Dub-detail heeft een pasplaat om een tfsi turbo te monteren op een 20vt.

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=128264&page=4&pp=20

aatje
27-12-2015, 16:37
Dub-detail heeft een pasplaat om een tfsi turbo te monteren op een 20vt.

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=128264&page=4&pp=20

Had ik gelezen inderdaad, alleen een pasklare Downpipe heb ik nog nergens kunnen vinden voor die optie. Kun je die al ergens bestellen?

Ook de kosten euro/pk liggen volgens mij een stuk hoger? Turbo, Downpipe, adapterplaat, custom olieleidingen etc.? Of er moet al een mooie plug & play set te koop zijn?

Sven-GTI
28-12-2015, 09:36
Ik zou anders Dub-detail eens een berichtje sturen.

Maar jouw wens van 300pk zal je sowieso aardig wat geld kosten. Ik weet niet op wat voor bedrag je ongeveer rekent?

Renegade
28-12-2015, 10:40
http://www.beachbuggyturbo.co.uk/k300---k03s-hybrid-turbo-1-p.asp

Lees alleen maar goede verhalen over zijn turbo's, hij is oorspronkelijk begonnen met voor zich zelf een hybrid te bouwen en verkoopt ze nu. Stuur hem eens een berichtje wat hij je zou adviseren om die 300pk te halen met die turbo :thumbup:

http://www.audi-sport.net/xf/threads/hybrid-turbocharger-k04-build.139858/ hiermee is hij begonnen.

aatje
05-01-2016, 08:59
Ik heb inmiddels een andere Turbo besteld, de K250 van Beachbuggy. Minder vermogen maar veiliger voor het blok.

Iemand enig idee tot hoeveel vermogen de standaard luchtmassameter en injectoren gebruikt kunnen worden? Ergens tussen de 240 a 250 pk zou leuk zijn om uit te komen na het chippen.

Graag jullie advies.