aatje
27-12-2015, 15:12
Hoi,
Ik heb een AGU met gaskabel en wil het vermogen op gaan schroeven naar een veilige 300 pk. Het dubbel vliegwiel is inmiddels vervangen door een G60 vliegwiel met versterkte Sachs koppeling tot 450nm.
Heb al veel gelezen over de verschillende Turbo's die te koop zijn en ben een hoop wijzer, maar wellicht krijg ik hier nog wat advies :)
Waar ben ik al uit:
- Geen K03S of standaard K04
- Vanwege het ontbreken van een MAP sensor grotere luchtmassameter nodig
- Een upgrade van de SMIC zou volstaan voor dit vermogen
- Een grotere brandstofpomp monteren
Ik zou graag een Turbo willen monteren die vanaf 1500 toeren al redelijk begint te spoelen zodat er een mooi koppelverloop is. Het lijkt mij ook slim een turbo te nemen die nog "over" heeft bij dit vermogen.
Wat zijn mijn vragen:
- Welke luchtmassameter? Van de VR6?
- Welke brandstofpomp? Die van een BAM of een IN-Line pomp ertussen?
- Welke turbo zouden jullie adviseren? Ik heb gekeken naar de onderstaande turbo's, maar wellicht hebben jullie nog een ander alternatief?
- Als de turbokeuze gemaakt hoe maak je dan de juiste keuze injectoren/brandstofdrukregelaar?
GT2860RS (http://www.turbo-parts.de/Turbo-kits/Audi/VW-1-8T/Turbokit-1-8T-Golf-4-Audi-A3-TT-plug-play-mit-Garrett-GT2860RS-bis-340PS::1163.html)
GT28RS (http://www.turbo-parts.de/Turbo-kits/Audi/VW-1-8T/Turbokit-1-8T-Golf-4-Audi-A3-TT-GT28RS-Downpipe-Kruemmer-V-Ban::976.html)
Borgwarner K04 Hybride met K06 schoepenrad (http://www.turbo-parts.de/1-8T-Tuning/Turbolader-upgrade/Turbokit-Upgradekit-1-8T-Audi-S3-KKK-K04-mit-K06-56%3E45mm-Verd::597.html)
Hybride Beachbuggy Turbo (http://www.beachbuggyturbo.co.uk/k300---k03s-hybrid-turbo-1-p.asp)
Alvast bedankt voor jullie inbreng! :thumbup:
Ik heb een AGU met gaskabel en wil het vermogen op gaan schroeven naar een veilige 300 pk. Het dubbel vliegwiel is inmiddels vervangen door een G60 vliegwiel met versterkte Sachs koppeling tot 450nm.
Heb al veel gelezen over de verschillende Turbo's die te koop zijn en ben een hoop wijzer, maar wellicht krijg ik hier nog wat advies :)
Waar ben ik al uit:
- Geen K03S of standaard K04
- Vanwege het ontbreken van een MAP sensor grotere luchtmassameter nodig
- Een upgrade van de SMIC zou volstaan voor dit vermogen
- Een grotere brandstofpomp monteren
Ik zou graag een Turbo willen monteren die vanaf 1500 toeren al redelijk begint te spoelen zodat er een mooi koppelverloop is. Het lijkt mij ook slim een turbo te nemen die nog "over" heeft bij dit vermogen.
Wat zijn mijn vragen:
- Welke luchtmassameter? Van de VR6?
- Welke brandstofpomp? Die van een BAM of een IN-Line pomp ertussen?
- Welke turbo zouden jullie adviseren? Ik heb gekeken naar de onderstaande turbo's, maar wellicht hebben jullie nog een ander alternatief?
- Als de turbokeuze gemaakt hoe maak je dan de juiste keuze injectoren/brandstofdrukregelaar?
GT2860RS (http://www.turbo-parts.de/Turbo-kits/Audi/VW-1-8T/Turbokit-1-8T-Golf-4-Audi-A3-TT-plug-play-mit-Garrett-GT2860RS-bis-340PS::1163.html)
GT28RS (http://www.turbo-parts.de/Turbo-kits/Audi/VW-1-8T/Turbokit-1-8T-Golf-4-Audi-A3-TT-GT28RS-Downpipe-Kruemmer-V-Ban::976.html)
Borgwarner K04 Hybride met K06 schoepenrad (http://www.turbo-parts.de/1-8T-Tuning/Turbolader-upgrade/Turbokit-Upgradekit-1-8T-Audi-S3-KKK-K04-mit-K06-56%3E45mm-Verd::597.html)
Hybride Beachbuggy Turbo (http://www.beachbuggyturbo.co.uk/k300---k03s-hybrid-turbo-1-p.asp)
Alvast bedankt voor jullie inbreng! :thumbup: