View Full Version : Golf 1 blauwe rook.. Bijna ten einde raad!
wessel97
30-12-2015, 22:44
Ik zit met een probleem, heb het al op meerdere topics aangegeven maar ik wil hier even specifiek op ingaan omdat ik het probleem niet zo goed gevonden krijg (altans ik kan wel gokken maar heb dan geen zekerheid)
Mijn golfje (1.8 dx) rookt regelmatig blauw uit de uitlaat. Nu heb ik diverse dingen uitgetest en in de gaten gehouden en kom tot de volgende conclusie: ik kom er niet uit :D
Hij verbruikt opzich niet schrikbarend veel ik denk ong. 1 liter op de 1500-1700km
Wanneer de motor warm is en de motor loopt stationair begint hij blauw te roken, wanneer ik wegrijd krijg ik dan een pluim en dan is het weg wanneer ik overschakel naar z'n twee.
Dit gebeurd ook wanneer ik bijv. Een langere tijd achter een tractor o.i.d. Zit in zijn 3 met iets van 2000toeren. Als ik dan gas geef komt er even een pluim en daarna is het weg.
Nu zou ik zeggen de klepseals (ook al op best wel wat plekken nagevraagd)
Alleen doet hij het niet constant. In koudere situaties zoals 'S avonds gebeurd het vaak niet en soms heb ik er overdag ook geen last van.
Meestal kan ik ook voorspellen wanneer hij gaat roken want wanneer ik bijv. De auto af laat remmen op de motor bij een stoplicht.
Ik heb alleen nog geen compressietest en cilinderlektest gedaan.
Iemand die hulp kan bieden, het is namelijk een beetje van, moet de kop er wel of niet af... Want het kan ook nog de koppakking zijn natuurlijk :shake:
Marijn32b
31-12-2015, 00:45
Rook na tijdje rijden met gas los komt wellicht doordat gasklep dan tijdje dicht is dus grote onderdruk in inlaatkanaal. Daardoor olie via klephoedje van inlaatklep naar binnen. Dan gas geven: Olie verbrandt. Verklaart ook dat gerook na een tijdje langzaam te hebben gereden. Lees met bijna dichte gasklep.
Weinig rook bij koude motor: motor en olie nog koud en dik dus sijpelt niet zo makkelijk naar binnen.
Dit zijn slechts ideeen.
Ik denk dat klephoedjes het makkelijkst te checken is. Die motor is toch ook al meer dan 30 jaar oud? Of ooit al opengehad en dingen vernieuwd? Het schijnt niet een al te moeilijk klusje te zijn met wat handmade tools erbij. Succes.
je klepseals horen de kleppen zeg maar af te dichten , nu de seals hun werk dus niet goed doen komt er te veel olie de cilinder ruimte in en deze verbrand met gevolg de blauwe rook.
Ik gok zelf op je verhaal afgaande dat het de klepseals zijn.
Makkelijkste is de kop eraf maar er zijn mensen die het doen met de kop erop.
Alleen mocht er een klep naar beneden vallen (cilinder in) kan die als nog eraf hahah
Succes en vriendelijk groet
Pewi Vwteam
31-12-2015, 08:33
Ff een bougie prepareren Door pijpje op te lasse en lucht druk op je cilinder houden vallen de klepje s ook niet na beneden.
Heb precies hetzelfde gehad met m'n Scirocco dx.
Nieuwe kleprubbers, en ineens helemaal geen rook meer, en olieverbruik was volledig verdwenen!
1l op 1200km vind ik redelijk olie verbruik, ik heb met al m'n dx-en daar nog nooit last van gehad.
Die klepseals kosten de wereld niet, dus vervangen die handel. slechter word het er niet van iig!
mvg Mike
wessel97
31-12-2015, 11:03
Nou dan word het maar klepseals vervangen denk ik..
Heeft er dan misschien ook nog iemand een verklaring voor de olielucht die dan het interieur inkomt?
En wat betreft het verbruik, ik ben er niet zeker van dat het ook echt 1500-1700km is en hij lekt ook nog op diverse plekken zoals de krukaskeerring dis. Zijde, carterpan, en warmdraairegelaar. Dus ik denk dat dit er ook wel iets mee te maken heeft. Overigens rijd ik ook niet echt vaak lange afstanden..
miss moet je ff complete pakking revisie uitvoeren op de plekken waar ie lekt? alle beetjes helpen.
Ik vind 1 liter op 1200 kilometer ook echt veel. Zeker deze DX blokken staan erom bekend als ze in goede conditie zijn nauwelijks olie verbruiken!
Gewoon de kop liften Wessel, gelijk nieuwe koppakkig en bouten, ben je daar ook vanaf. Kop revisie kan vaak voor 200 Euro gedaan worden. Hoeft echt niet de wereld te kosten.
Let op ALLE pakkingen set kost zo een 400 Euro van Elro of Victor Reinz
wessel97
31-12-2015, 12:37
Veel pakkingen heb ik al vervangen, krukaspakking aan bakzijde is al gedaan, kleppendeksel ook (ondanks dat daar toch wel een nieuwe tussen zal moeten) ontstekingspakking en nog een hoop andere, maar ik neem aan dat er bij de nokkenas ook nog pakkingen zitten die vervangen moeten worden?
200 euro is nog wel te doen, maar wat word er dan allemaal gedaan eigenlijk?
ik heb een GTI gehad met 350.000 km op de teller..daar was de kop zeer zeker nog nooit afgeweest..83er met dx..
was wel bloedjesnel en had zo´n beetje dezelfde symptomen..als ik even voor een stoplicht had gestaan en optrok was alles blauw..ook die olielucht hing er dan in..
al had ik meer het idee dat het meer carterventilatie was die door de kachel naar binnen kwam
1 liter op 1200 km is inderdaad vrij veel..
bij een 83er die ik in 1992 kocht met 120.000 echte kilometers op de klok ,hoefde ik tussen de oliewissels bij 10.000 nooit het oliepijl te checken...ging niks af..
een DX kun je theoretisch uit een vliegtuig gooien ,dan plankgas mee naar zuidafrika rijden met 2 ton steenpuin erachter..tussendoor nog een paar rondjes Ring rijden en
na het weekend gewoon weer voor woon/werk gebruiken..
ik zou ,al kan ik niet in jouw portemonnee kijken,er de kop gewoon aftrekken..en die gewoon laten reviseren..hoogstwaarschijnlijk zijn de klepseals hard geworden over tijd ,en door weinig te rijden..
gelijk nieuwe koppakking er tussen ,ben je daar ook vanaf..tevens weet je dan gelijk hoe de kleppen eruit zien..
die willen ook nog welleens verkolen door olieverbruik ,mis je op den duur ook vermogen mee..
onderblok zou ik me niet druk zo over maken...echt zelden dat zo´n blok lagert of klappert door pistonslap..ofdat de zuigerveren zo ver heen zijn dat hij gaat verbruiken..
de DX is later nog grotendeels gebruikt voor de 16v´s door VW,en ook de 1,8t´s zijn er aan verwant
is echt geen rommel..
Idd Wessel gewoon de kop er af, laten vlakken ,klepseals halen kleppen inslijpen kan je allemaal goed zelf. Nieuwe koppakking 8 nieuwe kopbouten en alles is weer goed.
marcogolf1
31-12-2015, 18:05
En klep geleiders niet vergeten. Door teveel speling op de klep geleiders dicht jouw klepseal ook minder goed af.
Als je een goede cilinderkop revisie laat doen moet je rekenen of zo'n 300 tot 350 euro
wessel97
31-12-2015, 19:13
En stel ik koop bijv. Bij bolku tuning een cilinder kop op die al gereviseerd is, kost ong. Net zoveel.. of raden jullie het aan om gewoon mijn huidige cilinderkop te reviseren?
ewcaddymk1
31-12-2015, 20:20
zoals je zelf al aangeeft dat het blok nog 40k gedraaid heeft zou ik zeggen , houd em orgineel en laat jou eigen kop reviseren .
Mijn DX zoop ook ooit olie , jaren terug kop revisie laten uitvoeren en daarna geen olie verbruik meer.
Wel is mijn kop gevlakt , alle kleppen , seals en geleiders vervangen.
Koste iets van €500,-
Toen meteen alle pakkingen , koelslangen en nog veel meer vervangen.....
Vind de DX super betrouwbaar , snel en zuinig. Wel beetje rauw.
grt yal
wessel97
01-01-2016, 11:12
Tja,
Ik moet ook wel zeggen dat het een hele fijne motor is, ook op de snelweg o.i.d. Inhalen hoef je bij lange na nog geen vol gas te geven, en wat ik raar vind bij de mijne is ondanks dat het een 8 klepper is dathij na de 4000 toeren ook nog gewoon gaat als de brandweer en zeker op een goede dag.
Dus ik wil eigenlijk gewoon de motor zo houden, ik kan er een andere motor inhangen maar daar schiet ik niks mee op, 2.0 16v of 1.8t kost 3x zoveel ( en ik heb dan een lange tijd geen auto) en een 1.8 16v schiet ik naar mijn mening niks mee op.
Dus dan word het denk ik maar de kop reviseren.
Johan1982MK1
01-01-2016, 13:51
Een 16v weet je ook bijna nooit wat je koopt. En dan begin je weer van voor af aan. Had ik ook...
Reviseren idd de meest snelle en voor de hand liggende optie.
Zou de kop lekker laten zitten en eerst de kleprubbers vervangen, is prima zelf te doen en kost paar euro.
Kan je hierna altijd nog de boel eraf trekken alhoewel het haast zeker de rubbertjes zijn.
Dat s'morgens op 3 poten lopen hebben al die oude k-jetronic volgens mij last van en
dat los je volgens mij niet op door de afdicht ringen te vervangen.
Zowel mijn mk1 gti als mk2 gti 16v hebben beide een k-jetronic injectie systeem en lopen niet op 3 poten.
Dus dat is zeker niet normaal dat topic starter daar last van heeft.
Denk dat er olie op de bougies zit die een goede vonk verhinderen.
Mijn DX trekt ook gewoon makkelijk door tot 6000 rpm , daarna merk je wel dat de fut er wat uit gaat.....de KR 16v gaat dan nog ff door :D
wessel97
08-01-2016, 13:28
Ik heb besloten om voor nu alleen even de kleprubbers te vervangen. De reden daarvoor is dat het bij elkaar maar 15 euro kost... Het is alleen wat werk, dus ik ga eerst dat proberen en werkt het niet kan ik alsnog de kop eraf halen.
Ik doe wel gelijk de rest allemaal mee vervangen, keerringen e.d. En de motor flushen. Wel voordat ik de rubbers vervang want ik weet niet wat motor flush met de nieuwe kleprubbers doet.
Wel ga ik even wanneer ik de kleprubbers vervang goed de geleiders controleren. Kan ik de klep heen en weer bewegen dan gaat de kop er alsnog af en laat ik er of nieuwe geleiders in persen of ik zoek een andere kop.
Grtz wessel
Danielgolf
08-01-2016, 16:31
Heb alles gelezen. Zijn de zuigerveren niet gewoon op? Of is dat al vermeld?
ben benieuwd, wanneer ga je dit doen?
wessel97
10-01-2016, 13:08
De kleprubbers kosten niets afgezien van best wel wat tijd. Dus als ik het daarmee kan fixen doe ik dat liever dan 500 uitgeven en de kop laten reviseren die waarschijnlijk nog gewoon in goede staat is.
@casss dit weet ik nog niet precies maar dan zal het ergens in februari worden.
Een auto van die leeftijd met weinig km's = veel korte ritjes met koude motor, dus veel slijtage. Kop eraf en carterpan eronder weg, dan pak je ook zo de zuigers/drijfstangen eruit :)
Joris_MK1
12-01-2016, 21:41
Voor het vervangen van de kleprubbers moet de kop er ook af ;) Er zijn vast methoden om het te vermijden, maar dat is voor de ervaren beunhaas... Beter kop er even af, vervangen, en dan met een nieuwe koppakking weer erop zetten!
Rallyegolf20vt
13-01-2016, 16:58
Heb het vaak gedaan zonder te de kop te trekken. Zou hem zelf ook mooi laten zitten.
Waarom alles los maken als het niet hoeft ?
Heb je ook niet dat er van alles afbreekt van het uitlaatspruitstuk e.d.
Heb je veel extra werk en kosten als je pech hebt.
wessel97
13-01-2016, 20:47
@joris de kop hoeft er niet vanaf voor het vervangen van de kleprubbers, tegenwoordig is er zelfs 'speciaal gereedschap' voor :D ( zover ik vernomen heb van een collega een combinatie van wat aan elkaar gelasde bouten en moeren). Maar het werkt prima. Ik ga het gewoon niet moeilijker maken dan hoeft, want ik heb eigenlijk geen zin om fortuinen te investeren in een motor die er waarschijnlijk uiteindelijk toch uitgaat.
@rallyegolf het uitlaatspruitstuk is geen probleem want dat is al rvs dat vast zit met koperen moeren, maar idd de kans dat er nog veel meer stuk gaat is aanwezig.
Johan1982MK1
25-01-2016, 11:27
Zegt niet zoveel... Zit een oliekanaal, zweten ze wel vaker een beetje.
wessel97
28-01-2016, 18:19
Zo,ik ben er eindelijk uit
De kop gaat er toch af, ik wil graag zien wat de staat is van de rest van het zaakje (kleppen etc.) in eerste instantie werd het alleen de klepseals maar ik kan de kop laten reviseren voor 140 euro excl. De onderdelen. Die moet ik zelf leveren.
Al lijkt dit ook allemaal mee te vallen want de klepseals kosten een 10tje, de keerring van de nokkenas 25 euro en verder heb ik weinig nodig, misschien vulplaatjes voor het stellen van de kleppen maar dat weet ik pas als het zover is.
Nu heb ik wel een aantal vragen, kan ik het inlaatspruitstuk het beste eerst losschroeven of pas eraf halen wanneer de kop er ook af is? Het uitlaatspruitstuk moet geen problemen leveren want dat is al een keer los geweest.
Grtz wessel
wessel97
29-01-2016, 13:27
Niemand die me hiermee verder kan helpen? :redface:
is wat voor jouzelf het makkelijkst lijkt..
voor mij alweer jaren geleden dat ik deze operatie meerdere keren heb gedaan
maar geloof me ,die moeren van de spruitstukken kunnen gruwelijk vastzitten..
ik herinner me zelf dat ik er liever de motor uithaalde ,dan ook maar probeerde dit te doen 'in' de auto...als er een draadeind afbreekt ben je echt in de aap gelogeerd
and then some..
motor ligt er zo naast ,stelt niks voor
auto op bruggetjes rijden, en langs onder met bak en al eronder vandaan halen (of de koets even lichten met zijn 2en)..
injectoren trek je zo eruit..zou ik ook gelijk vervangen of ultrasoon laten reinigen..of je laat ze gewoon op de leiding zitten..
zorg wel dat ze naderhand niet gaan lekken ..want dan loopt ie voor geen meter meer naderhand..
wessel97
29-01-2016, 14:47
is wat voor jouzelf het makkelijkst lijkt..
voor mij alweer jaren geleden dat ik deze operatie meerdere keren heb gedaan
maar geloof me ,die moeren van de spruitstukken kunnen gruwelijk vastzitten..
ik herinner me zelf dat ik er liever de motor uithaalde ,dan ook maar probeerde dit te doen 'in' de auto...als er een draadeind afbreekt ben je echt in de aap gelogeerd
and then some..
motor ligt er zo naast ,stelt niks voor
auto op bruggetjes rijden, en langs onder met bak en al eronder vandaan halen (of de koets even lichten met zijn 2en)..
injectoren trek je zo eruit..zou ik ook gelijk vervangen of ultrasoon laten reinigen..of je laat ze gewoon op de leiding zitten..
zorg wel dat ze naderhand niet gaan lekken ..want dan loopt ie voor geen meter meer naderhand..
Ik weet wat je bedoeld van die tapeinden, heb er destijds ook een stuk of 3 mee uitgedraaid omdat de moeren gewoon compleet vast zaten, maar daar heb ik nieuwe in gezet en nieuwe moeren ( als ik het me goed herinner waren het nog koperen ook). En het is een rvs spruitstuk dus vast roesten aan het spruitstuk kunnen ze sowieso al niet. Aangezien ze er nu nog geen jaar op zitten maak ik me daar niet zo druk over.
En het inlaatspruitstuk kan ik er volgens mij (vandaar dat ik het vroeg) met de kop en al eruit halen dus dan word het al een stuk makkelijker.
Nieuwe injectoren zijn nogal duur dus dat ga ik denk ik niet doen, als ultrasoon reinigen niet te duur is doe ik dat ook gelijk mee, en ik heb al nieuwe injector hulsen en afdichtringen besteld dus dat zou ook goed moeten komen.
Maar al met al is hetgeen waar ik me het meest zorgen om moet maken de spruitstukken? :D
eigenlijk wel ja..ik kan me herinneren dat we bij de GTI van een maat van me destijds er even op vrijdagavond een spaghetti gingen onderknopen..
hij heeft smaandags gewoon met de fiets naar zijn werk gemoeten..alles dol en kapot gedraaid..klauwen kapot..nergens meer spullen kunnen krijgen ,ga zo maar door
als je de inlaat er met de kop af kunt trekken ,altijd doen..sleutelt veel beter..
Johan1982MK1
29-01-2016, 17:59
Spruitstukkem mooi zitten laten bij zon 8v kopje, stelt niet zoveel voor.
Ik heb laatst nog een Audi 80 cabrio gedaan, 2L 8v. Nieuwe koppakking en distributie set.
Kan voor de ervaren sleutelaar in een ochtend weer klaar.
wessel97
29-01-2016, 18:33
Spruitstukkem mooi zitten laten bij zon 8v kopje, stelt niet zoveel voor.
Ik heb laatst nog een Audi 80 cabrio gedaan, 2L 8v. Nieuwe koppakking en distributie set.
Kan voor de ervaren sleutelaar in een ochtend weer klaar.
Ik ben geen ervaren sleutelaar dus dat word bij mij wel iets langer.
Maar dat is ook de reden dat ik kop revisie uitbesteed, ik kan zelf echt wel iets koppakking e.d. Maar klepseals vind ik mezelf niet ervaren genoeg voor en ik weet nu al dat ik de helft van die spie'tjes en halve maantjes kwijt ga raken en voor 140 euro ga ik zelf niet lopen kutten :D
Johan1982MK1
29-01-2016, 22:23
Idd. Maar ik moet zeggen als je de kop eraf hebt het een stuk makkelijker werkt.
wessel97
30-01-2016, 00:33
Idd. Maar ik moet zeggen als je de kop eraf hebt het een stuk makkelijker werkt.
Dat geloof ik wel ja, maarja als de kop er dan al afligt en het reviseren weinig kost zie ik geen reden om het niet uit te besteden, + dat ik dan zeker weet dat het goed is. Want het schijnt stiekem toch allemaal wel nauw te komen.
vagg freak
30-01-2016, 21:26
Als ik het zo lees kan het nooit zo zijn dat het olie verbruik alleen door de seals en of geleiders komt. Een cilinderlektest bied uit komst. Of bekijk of het hoonbeeld nog goed is en niet spiegel glad.
Zou zonden zijn als na je kop revisie nog steeds of zelf meer olie verbruikt. Het is evt mogelijk om je motor te honen in de auto. Paar nieuwe zuiger veren erop en klaar
wessel97
31-01-2016, 01:30
[QUOTE=vagg freak]Als ik het zo lees kan het nooit zo zijn dat het olie verbruik alleen door de seals en of geleiders komt. Een cilinderlektest bied uit komst. Of bekijk of het hoonbeeld nog goed is en niet spiegel glad.
Zou zonden zijn als na je kop revisie nog steeds of zelf meer olie verbruikt. Het is evt mogelijk om je motor te honen in de auto. Paar nieuwe zuiger veren erop en klaar[/
Maar idd zo gauw de kop eraf ligt ga ik ook eerst de cilinders bekijken.
Zou inderdaad kunnen, maar dat weet ik toch niet totdat ik de kop erlangs heb liggen... Cilinderlektest kan ik niet mee meten of de zuigerveren gaar zijn.. Of in ieder geval zeker nu niet aangezien de klepseals ook gaar zijn.
Maar idd zo gauw de kop eraf ligt ga ik ook eerst de cilinders bekijken. Ik hoop echter toch dat het alleen bij de klepseals blijft. Zuigerveren zijn volgens mij stervens duur en erin zetten doe je ook niet 1,2,3. Plus dat de krukas lagerschalen dan ook moeten, ik ben gewoon bang dat ik dan bezig blijf en dat er dadelijk zoveel geld in zit terwijl ik dan voor dat geld wel iets anders erin had kunnen bouwen.
Mwoaah....iets anders inbouwen kost ook stiekem dik geld...terwijl je dan dezelfde problemen kan krijgen die je nu ook hebt. Nu voor een paar honderd investeren en je kan weer een beste poos tuffen. Ff een hoonsteen kopen voor op de boormachine en dan de cilinderwanden opruwen. Zuigerveren moet je ff met een speciale tang vervangen, maar dat is geen ruimtevaarttechniek. Zoals eerder gezegd, ff de kop liften, leeghalen, laten vlakken, ff poetsen met Dasty, nieuwe klepseals erin en weer opbouwen. Vervolgens ff de carterpan er onder vandaan en dan draai je zo de lagerkappen van je drijfstangen, pak je de zuigers er aan de bovenkant eruit, zuigerveren vervangen, ff door de cilinders met de hoonsteen, lagerschalen vervangen en evt de speling checken met Plastigauge. En daarna alles weer samenbouwen, starten en weer vlammen met die cabrio!
Zo zou ik het iig doen :)
Volgens mij zijn dit de zuigerveren:
http://www.ebay.de/itm/Kolbenringe-Satz-Kolbenschmidt-KS-VW-Golf-1-GTI-1-8L-DX-81mm-STD-NEU-/111872181980?hash=item1a0c1a06dc:g:UBkAAOSwQPlV9HdI
En dit je lagerschalen:
http://www.ebay.de/itm/Sputter-Pleuellager-Racing-VW-Audi-Skoda-Seat-1-8L-2-0L-G60-GTI-16VG60-Turbo-/301028743525?hash=item4616b61965:g:y0cAAOSwJkJWhS2f
Dus qua prijzen valt dat wel mee. In elk geval stukken lager dan het inbouwen van een ander blok.
vagg freak
31-01-2016, 10:45
Bij een cilinder lek test moet je kleppen dicht staan.
Johan1982MK1
31-01-2016, 13:08
Stel dat de lektest goed is, dan weet je nog niet of de olieschraapveren ok zijn.
wessel97
31-01-2016, 13:15
@johan, zo word het mij ook elke keer verteld
vagg freak
31-01-2016, 15:46
Heb nog een gti 1.8 8v motor staan 140 gelopen en staat in de weg 50 euro staat in breda
Heb nog een gti 1.8 8v motor staan 140 gelopen en staat in de weg 50 euro staat in breda
dat vraagt hij toch nie?
vagg freak
10-02-2016, 07:56
Hoe staat het met de motor
wessel97
11-02-2016, 15:29
Op dit moment nog hetzelfde, nog geen tijd gehad om eraan te beginnen maar hoop het binnenkort wel te kunnen.
Zou de kop lekker laten zitten en eerst de kleprubbers vervangen, is prima zelf te doen en kost paar euro.
Kan je hierna altijd nog de boel eraf trekken alhoewel het haast zeker de rubbertjes zijn.
Dat s'morgens op 3 poten lopen hebben al die oude k-jetronic volgens mij last van en
dat los je volgens mij niet op door de afdicht ringen te vervangen.
Hey maat!
Dat kj's koud wat "pruttelig" lopen heb ik met de witte rocco ook ervaren ja, nooit druk om gemaakt, en jij weet dat mijn rocco altijd volgas ging, 100.000 km lang! Na t vervangen kleprubbers nihil olie verbruik.
Ik raad toch aan om eerst goedkoop te beginnen, met alleen de kleprubbers.
Dat ie op meerdere plekken iets lekt, zie je vaak niet terug op je peilstok, tenzij er echt hele plassen onderliggen uiteraard.
Groet max
wessel97
18-02-2016, 20:04
Zo de keuze is gemaakt.
29feb. Staat een afspraak gepland voor de klepseals. Dit gaat een collega voor me doen en ik hoop dat het hiermee opgelost is. Eerst ga ik de motor flushen met een potje forté. Daarna de kleprubbers vervangen en nieuwe olie en ik hoop Dat het verbruik hiermee heel erg gaat dalen. Daarna ga ik binnenkort nog even de carterpakking, krukas en ontstekingstandwiel keerring en de pakking van de warmdraairegelaar vervangen en ik hoop dat het verbruik dan nihiel zal zijn.
Zo niet dan ga ik verder kijken, maar voor nu is dit de goedkoopste oplossing (€150,- plus monteren) en verhelpt dit het probleem niet kan ik alsnog verder kijken. Ik probeer liever eerst dit dan dat ik meteen 600 in een motor stop die er uiteindelijk toch weer uitgaat. Dat hij iets of wat olie verbruikt is helemaal niet erg.
Als hij er tzt toch uit gaat en vervangen wordt, dan zou ik inderdaad ook voor de goedkoopste oplossing gaan. :thumbup:
Hou ons maar op de hoogte (foto`s! :D )
Ben ook erg nieuwsgierig hoe dit afloopt👍🏻
wessel97
20-02-2016, 17:36
Ik ga m'n best doen! Fotos kan ik helaas niet beloven omdat ik het niet zelf ga maken, maar ik zal het aan m'n collega vragen :thumbup:
Nou ja, hoe seals eruit zien weet ik😂
Maar ben nogal benieuwd naar het resultaat.
wessel97
03-03-2016, 15:28
Nou.. Dat resultaat gaan we niet te zien krijgen helaasch...
Heb een moeilijke beslissing moeten maken om de auto toch te koop te zetten...
Komt wel een keer goed dus :)
Wat ik er niet uit opmaak, zijn de seals vervangen?
Jammer man, was wel erg nieuwsgierig naar de afloop van de reparatie.
Heb nog wel een BMW 325tds station te koop voor je, 0,0 olieverbruik, erg snel (170pk),
Heel praktisch en vrij luxe👌🏻😆
chrisjuh
04-03-2016, 09:11
Als het budget het niet toelaat is dit een verstandige keuze inderdaad.
@Wessel: als je nog een diagnose/prijsopgave zou willen, kan ik je Gijs van de YoungTimerGarage in Vught van harte aanbevelen. Wie weet valt het je wel mee.
Hij is alleen niet zo'n hele grote fan van blèr-pijpen, zoals ik nu begrijp onder je auto ligt? :D
Overigens: je inbox zit vol... ;)
wessel97
04-04-2016, 10:00
@Wessel: als je nog een diagnose/prijsopgave zou willen, kan ik je Gijs van de YoungTimerGarage in Vught van harte aanbevelen. Wie weet valt het je wel mee.
Hij is alleen niet zo'n hele grote fan van blèr-pijpen, zoals ik nu begrijp onder je auto ligt? :D
Overigens: je inbox zit vol... ;)
Inbox is leeg! :D maar ik heb iets anders aangeschaft dus voorlopig is het nog niet nodig. Tja dr ligt inderdaad een bler-pijp onder ja :tongue:
vBulletin v3.0.12, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.