Skidmarks
10-01-2016, 20:31
Vroeger sleutelde ik vaak aan mijn eigen golfjes. Tegenwoordig heb ik een Golf VI en daar mankeert eigenlijk zelden wat aan dus sleutel ik ook niet meer zoveel.
Daarom lijkt het mij leuk om nieuw project te starten puur voor de hobby. Dat project mag van mij gerust een aantal jaren duren. Het lijkt me vooral leuk om wat meer ervaring te krijgen met dingen die ik nog nooit gedaan hebt zoals lassen e.d.
Ik ben daarom aan het kijken om een Golf 2 te kopen van voor 1988 (i.v.m. oldtimer regeling). Ik zou in eerste instantie me niet bekommeren om het uiterlijk maar als eerste willen zorgen dat de basis in orde is. Dus eventueel verroeste delen vervangen, daarna schokdempers, remmen, velgen banden aanpakken.
Het uiterlijk vind ik in het begin niet belangrijk als de auto technisch maar in orde is. Uiteindelijk zou ik waarschijnlijk een snellere motor erin willen zetten wellicht een 1.8 20vt. Als dat allemaal in orde is zal ik misschien toch het uiterlijk willen verbeteren, wat waarschijnlijk op compleet strippen en spuiten uitkomt.
Ik ben eigenlijk van plan om een Golf 2 te kopen die nog APK heeft en het liefst zo min mogelijk roest. Ik vind het leuk om de auto stap voor stap te verbeteren. Ik wil liever niet de auto helemaal strippen, ben bang dat het project dan strand. Het lijkt me leuker om hem steeds rijdend te houden.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van de auto? Ik wil een bezine 2 deurs met weinig roest. Ik denk dat dat het belangrijkste is. Als ik het goed heb is een 1.6 - 1.8 iets makkelijker omdat de motorsteunen dan al goed zitten, maar ik denk dat ik beter een 1.3 kan pakken met minder roest dan een 1.6 met meer werk?
Nu zijn de 1.3 vaak wel wat kaler uitgevoerd qua bekleding en opties maar ik neem aan dat dat verder niks uitmaakt? Ik denk dat ik uiteindelijk toch wel een compleet interieur zal vervangen als ik in die fase kom.
Nog tips waar ik op moet letten bij het vinden van een goede basis?
Daarom lijkt het mij leuk om nieuw project te starten puur voor de hobby. Dat project mag van mij gerust een aantal jaren duren. Het lijkt me vooral leuk om wat meer ervaring te krijgen met dingen die ik nog nooit gedaan hebt zoals lassen e.d.
Ik ben daarom aan het kijken om een Golf 2 te kopen van voor 1988 (i.v.m. oldtimer regeling). Ik zou in eerste instantie me niet bekommeren om het uiterlijk maar als eerste willen zorgen dat de basis in orde is. Dus eventueel verroeste delen vervangen, daarna schokdempers, remmen, velgen banden aanpakken.
Het uiterlijk vind ik in het begin niet belangrijk als de auto technisch maar in orde is. Uiteindelijk zou ik waarschijnlijk een snellere motor erin willen zetten wellicht een 1.8 20vt. Als dat allemaal in orde is zal ik misschien toch het uiterlijk willen verbeteren, wat waarschijnlijk op compleet strippen en spuiten uitkomt.
Ik ben eigenlijk van plan om een Golf 2 te kopen die nog APK heeft en het liefst zo min mogelijk roest. Ik vind het leuk om de auto stap voor stap te verbeteren. Ik wil liever niet de auto helemaal strippen, ben bang dat het project dan strand. Het lijkt me leuker om hem steeds rijdend te houden.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij het aanschaffen van de auto? Ik wil een bezine 2 deurs met weinig roest. Ik denk dat dat het belangrijkste is. Als ik het goed heb is een 1.6 - 1.8 iets makkelijker omdat de motorsteunen dan al goed zitten, maar ik denk dat ik beter een 1.3 kan pakken met minder roest dan een 1.6 met meer werk?
Nu zijn de 1.3 vaak wel wat kaler uitgevoerd qua bekleding en opties maar ik neem aan dat dat verder niks uitmaakt? Ik denk dat ik uiteindelijk toch wel een compleet interieur zal vervangen als ik in die fase kom.
Nog tips waar ik op moet letten bij het vinden van een goede basis?